ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان به ترامپ: سربازان آمریکایی افغانستان را ترک کنند

طالبان می‌گوید اعزام سرباز بیشتر به افغانستان فایده‌ای جز نابودی توان اقتصادی و نظامی آمریکا ندارد. این گروه دولت افغانستان را به فساد و دروغگویی متهم کرده است.

طالبان در افغانستان با انتشار نامه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند به حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان دهد.

گروهی از سربازان آمریکایی در افغانستان

دبیرکل ناتو ۲۹ ژوئن سال جاری اعلام کرده بود که به دلیل وضع فاجعه‌بار ارتش افغانستان و افزایش یافتن قدرت طالبان در این کشور، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در نظر دارد ۴ هزار سرباز به افغانستان اعزام کند. طرح ناتو برای اعزام سرباز به افغانستان، بخشی از استراتژی دولت ترامپ در مورد افغانستان است.

در همان حال مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که رئیس جمهور آمریکا درباره استراتژی در جنگ افغانستان با تردیدهایی روبروست. او در جلسه‌ای که ۱۹ ژوئیه با معاونان ارشد امنیتی خود در کاخ سفید برگزار کرد، خواهان تجدید نظر در استراتژی آمریکا در جنگ با افغانستان شده بود. خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که ترامپ در این جلسه به جیمز ماتیس، وزیر دفاع و جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود که به سبب شکست آمریکا در جنگ افغانستان می‌بایست اخراج ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان را در نظر بگیرند.

اکنون طالبان، در پرتو این تحولات در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا نوشته است:

«تجربیات کنونی نشان می‌دهد که اعزام سرباز بیشتر به افغانستان فایده‌ای جز نابودی توان اقتصادی و نظامی آمریکا ندارد.»

طالبان در این نامه از دولت اشرف غنی به عنوان یک دولت فاسد که چوب حراج به افغانستان زده است یاد کرده‌. طالبان گفته است که دولت اشرف غنی تصویر غلطی از وضع کنونی افغانستان در اختیار دولت ترامپ قرار می‌دهد.

طالبان در این نامه ادعا می‌کند که وضع ارتش افغانستان وخیم‌تر از آن چیزی‌ست که واشنگتن می‌پندارد و فقط به سبب واهمه از تلفات غیر نظامیان است که این گروه تاکنون به شهرهای بزرک افغانستان حمله نکرده است.

طالبان همچنین ادعا می‌کند که فرماندهان ارتش افغانستان از تعداد تلفات نظامیان افغانستانی آمار نادرستی به واشنگتن ارائه می‌دهند.

طالبان در نامه به ترامپ می‌نویسد:

«ما پی برده‌ایم که شما به اشتباهات رؤسای جمهور پیشین آمریکا پی برده‌اید و مصمم هستید در استراتژی آمریکا در افغانستان تجدید نظر کنید. برخی از نمایندگان جنگ‌طلب پارلمان افغانستان و ژنرال‌های ارتش برای حفظ موقعیت و مقام خود خواهان ادامه درگیری‌ها در افغانستان‌اند.»

برخی از مقامات بلندپایه آمریکایی از جمله جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه خواهان حضور دائمی آمریکا در افغانستان‌اند. جیمز ماتیس، وزیر دفاع افغانستان روز گذشته، ۱۴ اوت/ ۲۳ مرداد اعلام کرده بود که دوات ترامپ به یک تصمیم قطعی درباره افغانستان «بسیار بسیار نزدیک» شده است. او گفته بود که همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد.

طالبان در نامه به ترامپ خاطرنشان کرده که با ملت آمریکا هیچگونه دشمنی ندارند، بلکه فقط خواهان برقراری قانون شرع در افغانستان‌اند.

پیش از این نیویورک تایمز در گزارشی ادعا کرده بود که مقامات افغان و مشاوران کاخ سفید به رئیس جمهور آمریکا گفته‌اند که افغانستان از معادن معدنی سرشاری برخوردار است. در این گزارش گفته شده بود که واشنگتن به زودی هیأتی را برای مذاکره با مقامات وزارت معدن افغانستان به این کشور اعزام می‌کند. بنا به ادعای نیویورک تایمز تداوم حضور نظامی آمریکا در افغانستان در گرو توافق بر سر بهره‌برداری آمریکا از این معادن است.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.