ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده کل سپاه پاسداران: پیروزی در یمن نزدیک است

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران بار دیگر درباره یمن اظهارنظر کرد و با تأکید بر «بعد خارجی» انقلاب ایران و گسترش «مقاومت اسلامی» در منطقه گفت به‌زودی «در یمن شاهد پیروزی خواهیم بود.»

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران بار دیگر درباره یمن اظهارنظر کرد و با تأکید بر «بعد خارجی» انقلاب ایران و گسترش «مقاومت اسلامی» در منطقه گفت به‌زودی «در یمن شاهد پیروزی خواهیم بود.»

محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران (نفر دوم از راست)

محمدعلی جعفری پنج‌شنبه ۲۳ آذر در همایش دانشگاه سپاه گفت: «بعد خارجی انقلاب در مقاومت اسلامی در منطقه و در جهان در حال گسترش است و پیروزی این جبهه به شکل شگفت‌انگیز در حال گسترش است.»

او با بیان این‌که «باید در پی تثبیت این پیروزی‌ها و گسترش آن‌ها باشیم»، به یمن اشاره کرد و گفت: «در آینده نزدیک در یمن شاهد پیروزی خواهیم بود.»

فرمانده کل سپاه روز سه‌شنبه ۱۴ آذر، یک روز پس از کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن توسط شبه‌نظامیان حوثی، بدون آن‌که از او نامی ببرد گفت: «شاهد بودیم که در یمن قصد داشتند چه کودتایی علیه مجاهدین و انصارالله انجام دهند که این توطئه در نطفه خفه شد».

علی عبدالله صالح از متحدان شیعیان حوثی که ایران از آن‌ها حمایت می‌کند بود اما در روزهای آخر زندگی‌اش به جبهه عربستان سعودی نزدیک شد و به همین دلیل نیز کشته شد. برخی از مقامات ایرانی، از صالح به‌عنوان «خائن» و «منافق» یاد کردند. علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل گفت علی عبدالله صالح «به سزای اعمال خود رسید.»

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که ایران هرگونه حضور نظامی خود در یمن را تکذیب می‌کند، در حالی‌که آمریکا و عربستان سعودی، ایران را متهم به ارسال سلاح برای شیعیان حوثی یمن می‌کنند.

محمدعلی جعفری پیش از این در ۲ آذرماه جاری گفته بود که ایران به شیعیان یمن خدمات مستشاری ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.