ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مولاوردی: هنوز منتظر پاسخ قوه قضاییه به درخواست بازدید از بازداشتگاه‌ها هستیم

بر اساس شنیده‌‎های دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی، قرار است کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس روز هشتم بهمن ماه از بازداشتگاه‌ها بازدید کنند اما هنوز به تقاضای دفتر او برای بازدید از بازداشتگاه‌ها پاسخی داده نشده است.

دستیار ویژه رییس‌ جمهوری در امور حقوق شهروندی از به انتظار نشستن دولت برای رسیدن پاسخ قوه قضاییه به تقاضای بازدید از بازداشتگاه‎ها خبر داد.

عکس از آرشیو

شهیندخت مولاوردی روز جمعه ششم شهریور ماه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت پس از ارائه تقاضا به منظور بازدید از بازداشتگاه‌ها، او و همکارانش هنوز منتظر رسیدن اجازه بازدید از بازداشتگاه‌ها هستند: «ما تقاضای بازدید از بازداشتگاه‌ها را ارائه کرده‌ایم و هنوز منتظریم که به تقاضای ما جواب بدهند.»

به گفته مولاوردی، بر اساس شنیده‌‎های او قرار است کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس روز هشتم بهمن ماه از بازداشتگاه‌ها بازدید داشته باشند اما هنوز به تقاضای دفتر دستیار ویژه رییس جمهوری در امور شهروندی برای بازدید از بازداشتگاه‌ها پاسخی داده نشده است.

روز چهارم بهمن ماه اما رییس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی جمهوری اسلامی در واکنش به درخواست‌ها برای بازدید از زندان اوین که از سوی دولت و گروه‎های کمیسیونی و غیرکمیسیونی نمایندگان مجلس و به دنبال موارد مشکوک مرگ بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری دی ماه مطرح است، گفت سالانه صدها بازدید از زندان‌ها صورت می‌گیرد.

به دنبال بازداشت‎های گسترده پس از اعتراضات سراسری دی ماه و مرگ مشکوک شماری از معترضان در بازداشتگاه‌ها و طرح درخواست بازدید از اوین، بار دیگر ضرورت انجام بازدیدها و تحقیقات مستقل از زندان‎ها در مرکز توجه قرار گرفته است.

با وجود انتشار خبر موافقت با بازدید نمایندگان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از زندان اوین اما هنوز چنین بازدیدی انجام نشده است.

علی مطهری، نایب‌ رییس مجلس روز اول بهمن ماه خبر داده بود که این بازدید هفته آینده انجام خواهد شد: بازدیدی که می‎توان از آن با عنوان بازدید گروهی دستچین شده از نمایندگان مجلس از زندان اوین یاد کرد.

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.