ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سردار نقدی: گورخوابی در ایران صحنه‌سازی بود

سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران و فرمانده پیشین سازمان بسیج در گفت‌و‌گو با روزنامه کیهان چاپ تهران گفت کشورهایی که با آمریکا رابطه نزدیک دارند «وضعیتشان فوق فلاکت است».

سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران و فرمانده پیشین سازمان بسیج در گفت‌و‌گو با روزنامه کیهان چاپ تهران گفت کشورهایی که با آمریکا رابطه نزدیک دارند «وضعیتشان فوق فلاکت است».

سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران و فرمانده پیشین سازمان بسیج

محمدرضا نقدی در این گفت‌وگو که در کیهان چهارشنبه ۲ اسفند منتشر شده در این زمینه مصر و ایران را با هم مقایسه کرده و گفته است در مصر «بیش از سه میلیون نفر فقط در قبرستان‌ها می‌خوابند اما این‌ها آمدند و صحنه‌سازی کردند و چند نفری را داخل قبر خواباندند که بگویند در ایران هم گورخواب هست تا بیان آن واقعیت را [که مصر وابسته به آمریکاست] خنثی کنند.»

موضوع گورخواب‌ها در ایران برای نخستین بار زمستان ۱۳۹۵ در روزنامه «شهروند» برجسته شد. این روزنامه در گزارشی تفصیلی نوشته بود ۵۰ زن، مرد و کودک، شب‌ها در گور می‌خوابند و در هر گور یک تا چهار نفر زندگی می‌کنند. «شهروند» با چند تن از این گورخواب‌ها گفت‌وگو کرده و تصاویری از آن‌ها منتشر کرده بود. این گزارش و تصاویر آن بازتاب گسترده‌ای در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی یافت و برخی از مقامات حکومتی درباره این گزارش واکنش منفی نشان دادند. حسین هاشمی، استاندار وقت تهران گفت در پایتخت بی‌خانمان نداریم و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه گفت دشمنان جمهوری اسلامی موضوع گورخواب‌ها را بزرگ کردند.

محمدرضا نقدی همچنین گفته است: «۸۰ کشوری که رابطه بسیار صمیمی با آمریکا دارند وضعیتشان فوق فلاکت است. کره جنوبی و ژاپن به خاطر رفاقت با آمریکا پیشرفت نکردند.»

او افزود در کره جنوبی و ژاپن مردم «روزی ۱۲ ساعت کار می‌کنند»، و دامداران کره‌ای در اعتراض به واردات گوشت از آمریکا «جلوی وزارت کشاورزی این کشور خودسوزی کردند» و «در اعتراض به واردات برنج تظاهرات میلیونی کردند»

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: «علت موفقیت‌شان اینهاست اما آدرس غلط می‌دهند که به خاطر رابطه با آمریکاست.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    آهای مردم همیشه سرگردان و خفته و افسرده و غمگین ایران چرا تن به این ذلت و خواری می دهید اینان مفت خوران و دزدانی هستند که ایران و ایرانی را به اسارت گرفته و هر بلایی که هست سر این مردمی که چهل سال پیش گول این رژیم سر تا پا دروغ و ریا و ووووووووووو خوردند ،وبه هیچ عنوان دیگه این ثروت و قدرت را رها نمی کنند و رادیو زمانه چرا نظرات را منتشر نمی کنید

  • نقدی ابله

    ای اسطوره ای مخ ای پروفسور چرا به وضعیت پیشرفته مردم کره شمالی و کوبا و ونوزئولا و ... استناد نمیفرمایید چرا به وضعیت کارمندان و کارگران ایرانی که بانکهای اسلامی کل حقوقشان را بابت قسط از چنگشان درمیاورند و چیزی نمونده تا گورخواب شوند اشاره نمیفرمایید و همه را با خود و دار و دسته خود مقایسه میفرماییدالحق که مستحق دکترای پاچه خواری هستید و در حق شما اجحاف فراوانی صورت گرفته