ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در آستانه سفر ولیعهد سعودی به قاهره، واگذاری دو جزیره مصر به عربستان تأیید شد

محمد بن سلمان در نخستین سفر خارجی‌اش به عنوان ولیعهد در حالی به مصر می‌رود که این کشور در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد. او در ادامه به بریتانیا و آمریکا سفر خواهد کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به قاهره سفر می‌کند. در آستانه این سفر، قضات عالی مصر تصمیم دولت این کشور برای اعطای دو جزیره به عربستان را تأیید کردند.

محمد بن‌سلمان نخستین سفرهای خارجی‌اش را به مصر و بریتانیا و آمریکا انجام خواهد داد

محمد بن سلمان یکشنبه چهارم مارس / ۱۳ اسفند نخستین دور سفرهای خارجی خود در مقام ولیعهد عربستان را با بازدید از مصر آغاز می‌کند.

بازدید سه روزه بن سلمان از مصر سه‌هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور روی می‌دهد که اپوزیسیون آن را یکصدا تحریم کرده است. انتخاب مجدد عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری کنونی در انتخابات آتی غیرقابل اجتناب به نظر می‌رسد.

دولت سیسی روابط محکمی با ریاض برقرار کرده است. قاهره از نبرد ریاض با شیعیان حوثی تحت حمایت ایران در یمن دفاع می‌کند و سال گذشته نیز به ائتلاف سعودی برای محاصره قطر پیوست.

دولت مصر تا کنون بارها حمایت خود از عربستان در رویارویی منطقه‌ای با ایران را اعلام کرده است.

مصر در عملیات گسترده ارتش این کشور برای برخورد با جهادی‌های تندرو در صحرای سینا نیز از عربستان کمک می‌گیرد و ریاض برای پروژه‌های بازسازی این منطقه وامی ۱,۵ میلیارد دلاری به مصر اعطا کرده است.

بن سلمان در ادامه سفرهای خارجی‌اش چهارشنبه به بریتانیا خواهد رفت. او از ۱۹ تا ۲۲ مارس نیز به واشنگتن سفر خواهد کرد.

مسئله جزایر دوگانه مصر

دادگاه عالی مصر شنبه تصمیم پیشین دولت و پارلمان این کشور برای واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی را تأیید کرد.

جزایر تیران و صنافیر در دریای سرخ در محدوده مرزهای آبی عربستان سعودی قرار دارند اما حاکمیت آنها در اختیار مصر بود. سیسی ۲۴ ژوئن گذشته واگذاری این جزایر به عربستان را پس از تصویب آن در پارلمان مصر تأیید کرد.

نخستین بار خبر توافق ریاض و قاهره بر سر این دو جزیره در آوریل ۲۰۱۶ و هنگام سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز به مصر علنی شد. عربستان بنا بر این توافق میلیاردها دلار در مصر سرمایه‌گذاری می‌کند و به این کشور وام‌هایی با شرایط بازپرداخت آسان خواهد داد.

اعتراضات گسترده‌ای پس از امضای این توافق به راه افتاد. مخالفان این تصمیم را نقض قانون اساسی مصر می‌دانستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.