ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام حمایت اروپا از شرکت‌های کوچک و متوسط برای سرمایه‌گذاری در ایران

شرکت‌هایی که سهمی از تجارت جهانی ندارند برای ایجاد شکوفایی اقتصادی در اروپا اهمیت دارند. تنها مانع سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی است: نهاد ناظر بر پول‌های سیاهی که برای حزب‌الله ارسال می‌شود.

در دومین روز اجلاس سران اتحادیه اروپا در صوفیه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوهای جداگانه‌ای اعلام کردند که اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام از سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط در ایران حمایت می‌کند. تنها مانع سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی است: نهاد ناظر بر پول‌های سیاهی که سپاه قدس برای حزب‌الله و حماس ارسال می‌‌کند.

پنجشنبه ۱۷ مه/ ۲۷ اردیبهشت، صوفیه: سران سه قدرت اروپایی – مرکل، مکرون و می – در مشایعت نخست‌وزیر بلغارستان

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت/ ۱۶ مه در اجلاس صوفیه توافق کردند که با وجود خروج آمریکا از برجام، به تعهدات خود در توافق هسته‌ای با ایران عمل کنند.  اکنون بحث بر سر اقدامات عملی برای حفاظت از شرکت‌های اروپایی‌ در برابر تحریم‌های آمریکاست. «مرسک»، بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان پنجشنبه ۱۷ مه/ ۲۷ اردیبهشت اعلام کرد که به معاملات تجاری خود با ایران پایان می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در دومین روز اجلاس سران اتحادیه اروپا در صوفیه گفته است:

«شرکت‌‌های چندملیتی که در چندین کشور جهان علائق تجاری دارند، مختارند هر طور که صلاح می‌دانند عمل کنند. آزادی آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های تجاری را سلب نمی‌کنیم. شرکت‌های کوچک و متوسط‌اند که برای ما اهمیت دارند. ممکن است بعضی از این شرکت‌ها در بازارهای جهانی یا در ایالات متحده آمریکا سرمایه‌گذاری نکرده باشند. آن‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که [در ایران] سرمایه‌گذاری کنند یا نه.»

اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که از شرکت‌های کوچک و متوسط برای ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال در اروپا با تخصیص اعتبارهای مالی حمایت می‌کند. در نخستین روز اجلاس سران اتحادیه اروپا در صوفیه مقرر شد که بانک سرمایه‌گذاری اروپا تجارت با ایران و خطوط اعتباری یورویی در معاملات با ایران را بررسی کند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز پنجشنبه ۱۷ مه/ ۲۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفته است:

«ما می‌توانیم از شرکت‌های کوچک و متوسط [برای تجارت با ایران] حمایت کنیم.»

مرکل اما درباره پرداخت خسارت به شرکت‌های اروپایی که آمریکا آن‌ها را به دلیل تجارت با ایران جریمه می‌کند، هشدار داده است:

«ما نمی‌توانیم [ضرر] کل اقتصاد را جبران کنیم. نباید در این مورد توهم ایجاد کرد.»

یکی از موانع تجارت شرکت‌های غربی با ایران سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی آن (اف‌.ای‌.تی‌.اف) است. اف آی تی اف در سال ۲۰۰۷  جمهوری اسلامی ایران را به دلیل حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و حماس در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد. بعد از برجام، بانک مرکزی ایران در تیر ۹۵ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با این سازمان به توافق رسیده است. با این‌حال وزارت خزانه‌داری آمریکا در هفته گذشته ابتدا شش فرد و سه نهاد ایرانی را که در شبکه تبادلات ارزی سپاه پاسداران فعالیت می‌کردند در فهرست تحریم‌ها قرار داد و سپس ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران و علی طرزعلی، معاون بخش بین‌الملل او را به اتهام حمایت مالی از حزب‌الله لبنان تحریم کرد. قدم بعدی تحریم بانک مرکزی ایران است.

اف آی تی اف، بعد از برجام ایران را جزو کشورهایی که سرمایه‌گذاری در آن‌ها خطرناک است طبقه‌بندی کرده و تا وقتی که جمهوری اسلامی از این طبقه‌بندی خارج نشود، معاملات بانکی با ایران دشوار و برای شرکت‌های کوچک و متوسط هزینه‌بر خواهد بود.

روز گذشته ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد داده بود که دولت‌های اروپایی، شرکت‌هایی را که با ایران معامله می‌کنند، در برابر تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا بیمه کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    خوب باید پرسید اینھا کہ از شرکتھای کوچک و متوسط حمایت میکنند ،حد حمایت انھا تا چند میلیون دلار یا یورو ھست بہ میلیارد کہ صد در صد نخواھد رسید،؟ چون برای سرمایہ گذاری بالا از طرف شرکتھای باید یک بیمہ تجاری داشتہ باشند حتی بانکھا ھم برای وام دادن باید از یک بیمہ دیگر بیمہ شدہ باشند این قانون تجارت در اروپا ھست کدام بیمہ تجاری بین المللی ھست کہ با امریکا سر و کار نداشتہ باشد، باز یک راھی پیدا کردند ھمانطوری کہ گفتہ شدہ شرکتھای کوچک و متوسط بہ پول برسند ،اخوندھا ی پہ ذلت کشیدہ، مثل گاو فعلا شیر بدہ ھستند

  • روزبه

    عجب کلاه گشادی سر ملاها گذاشتن . اول زدن آب سنگین اراک و درب و داغون کردن حالا امریکا که کشید ه بیرون نه چین نه روسیه نه اروپای غربی بشکل عملی از قرارداد حمایت میکنه . خلاصه بدون در کردن یه ترقه با دست خود رژیم مرکز اتمیشون رو که با خرج میلیاردها دلار از پول ملت درست کرده بودند رو بلا استفاده کردن هیچی هم گیرشون نیومد. کلی هم از درون سایتها ی اتمی اطلاعات کسب کردن. لطفا سران رژیم این گلی رو که کاشتن که تا دیروز بعنوان پیروزی به مردم غالب میکردن امروز چی میگن؟ مثل همکارشون نتیجه = صفر. واقعا عجب رژیم احمقی داریم که مدعی ارتباط با غیب هم !!!