ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین سرباز ارتش روسیه در حمله مخالفان مسلح اسد به دیرالزور کشته شدند

این حمله که بیش از یک ساعت به درازا کشیده در منطقه‌ای اتفاق افتاده که سپاه قدس هم مستقر است. تاکنون ۹۵ نفر از نظامیان روسیه جان خود را در سوریه از دست داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله شامگاه ۲۸ مه/ ۷ خرداد مخالفان مسلح بشار اسد به یکی از واحدهای توپخانه ارتش سوریه در دیرالزور دو مستشار روس درجا کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه: از سال ۱۰۱۵ تاکنون ۹۵ سرباز ارتش روسیه در سوریه کشته شدند. (عکس: آرشیو)

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که شامگاه گذشته مخالفان مسلح اسد به یک واحد توپخانه ارتش سوریه در دیرالزور حمله کرده بودند. دو افسر روس تلاش کردند با حمله ایذایی، آتش مخالفان مسلح را به طرف دیگری هدایت کنند که درجا کشته شدند. پنج نفر از مستشاران روس در این درگیری مجروح شدند که به بیمارستان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند که از بین آن‌ها دو نفر تاکنون جان خود را از دست دادند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در خبرگزاری فرانسه هم منتشر شده است. در این بیانیه گفته شده که از آغاز  دخالت روسیه در جنگ داخلی سوریه در سپتامبر ۹۵، ۹۲ سرباز ارتش روسیه در سوریه کشته شده‌اند.

در درگیری شامگاه گذشته در دیرالزور ۴۳ نفر از مخالفان مسلح بشار اسد نیز جان خود را از دست دادند. وزارت دفاع روسیه از آن‌ها به عنوان «گروه‌های تروریستی با توانایی تحرک» یاد کرده و گفته است که حمله آن‌ها به واحد توپخانه ارتش سوریه بیش از یک ساعت به درازا کشیده است.

هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار و گفت وگو با بشار اسد، رئیس جمهوری عربی سوریه خواهان خروج نیروهای خارجی از سوریه شده بود. پوتین گفته بود با پیشرفت پروسه سیاسی برای تدوین یک قانون اساسی تازه برای سوریه، نیروهای خارجی می‌توانند این کشور را ترک کنند. وزارت خارجه ایران، سه روز بعد از دیدار پوتین با اسد، اعلام کرد:

 «کسی نمی‌تواند ایران را وادار به کاری کند و تا زمانی که تروریسم باشد و دولت سوریه بخواهد ایران حضور خواهد داشت.»

سال گذشته سپاه قدس به فرماندهی قاسم سلیمانی در ابوکمال در استان دیرالزور با بقایای گروه دولت اسلامی (داعش) درگیر شد و موفق شد کنترل این منطقه را به دست بگیرد.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در استان دیرالزور در حوالی مرز عراق و سوریه پنج پایگاه نظامی دایر کرده است از جمله در التنف. سپاه قدس و شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران و حزب‌الله لبنان اما در اطراف پایگاه التنف مستقر شده‌اند. نیروهای ائتلاف هشدار داده بودند که چنانچه نیروهای نظامی حامی اسد به پایگاه التنف نزدیک شوند، جنگنده‌های ائتلاف مواضع آن‌ها را بمباران می‌کنند. هفته گذشته خبرهای ضد و نقیضی از حمله جنگنده‌های نیروهای ائتلاف به مواضع ارتش سوریه در ابوکمال و حمیمیه در بیابان‌های شرق حلب منتشر شده بود. درگیری خونین شامگاه گذشته هم در همین منطقه اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.