ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● از مجموعه «ایرانیان هلند»

جایزه یک و نیم میلیون یورویی برای پروفسور ایرانی دانشگاه آزاد آمستردام

گفت‌و‌گو با هاله قرشی، استاد و پژوهشگر جامعه‌شناسی

هاله قرشی، استاد و پژوهشگر جامعه‌شناسی به خاطر پژوهش‌هایی که در زمینه جامعه چند‌فرهنگی، پذیرش و همگرایی در جامعه هلند انجام داده، برنده جایزه معتبر ویشی شده است.

پروفسور هاله قرشی، استاد و پژوهشگر رشته جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد آمستردام، به خاطر پژوهش‌هایی که در زمینه جامعه چند‌فرهنگی، پذیرش و همگرایی در جامعه هلند انجام داده، برنده جایزه معتبر ویشی (VICI) شده است.

هاله قرشی

خانم قرشی که خود ۳۰ سال پیش به عنوان پناهنده سیاسی وارد هلند شده، اکنون دارای کرسی «گوناگونی فرهنگی و مشارکت اجتماعی» است و پژوهش‌های زیادی درباره پناهندگان، مشارکت و همگرایی در جامعه انجام داده؛ مساله‌ای که در سال‌های اخیر یکی از چالش‌های بزرگ کشورهای اروپایی بوده است.

پایه نظریه او توسعه دیدگاه اجتماعی جامعه نسبت به امکانات علمی، فرهنگی، تاریخی و تحلیلی پناهندگان است تا آنان بتوانند در جامعه میزبان در موقعیتی مناسب قرار بگیرند تا از توانایی‌ها‌شان به عنوان یک ثروت استفاده شود، نه اینکه بار و مشکلی اجتماعی قلمداد شوند.

هاله قرشی به خاطر پژوهش‌هایش تاکنون چندین جایزه دریافت کرده است. او در سال ۲۰۰۸ برنده «جایزه پیروزی» شد؛ جایزه‌ای که هر دو سال یک بار به افرادی اهدا می‌شود که گامی مؤثر در جهت نیرومندسازی زنان سیاه‌پوست، مهاجر و پناهنده برمی‌دارند.

در سال ۲۰۱۰ نیز مجله زنانه اُپزَی (Opzij) او را در فهرست قدرتمندترین زن‌ها در کشور هلند قرار داد. اکنون نیز او برنده جایزه ویشی شده است. این جایزه معتبر که یک و نیم میلیون یورو ارزش دارد، از طرف سازمانی داده می‌شود که به پژوهش‌های علمی بودجه تخصیص می‌دهد.

معیار گزینش این سازمان اما تنها اهمیت موضوع تحقیق نیست، بلکه محقق و سوابق و تجربیاتش نیز اهمیت دارد.

معمولا افرادی که این جایزه به آنها تعلق می‌گیرد از بالاترین رده پژوهشگران هستند.

زمانه برای آشنایی بیشتر مخاطبان با هاله قرشی و پژوهش‌هایش با او گفت‌و‌گو گرده است. این گفت‌و‌گو را از اینجا بشنوید:

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.