ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش فعالیت‌های بزرگترین شرکت کشتیرانی آلمان و شرکت نفتی نارایا انرژی هند در ایران

شرکت کشتیرانی هاپاگ - لوید یکی از دو خدمات فیدری خود در ایران را متوقف کرد و شرکت نفتی هند نیز از ماه جاری خرید نفت از ایران را کاهش می‌دهد.

به‌دنبال تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران بزرگترین شرکت کشتیرانی آلمان به نام هاپاگ - لوید و شرکت نفتی نارایا انرژی هند فعالیت‌های خود با ایران را کاهش دادند.

هاپاگ - لوید، بزرگترین شرکت حمل و نقل و کشتیرانی آلمان

شرکت حمل و نقل کانتینری هاپاگ - لوید دوشنبه ۱۱ ژوئن / ۲۱ خرداد اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا مانع از همکاری این شرکت با ایران است و به همین دلیل این شرکت ضمن توقف یکی از دو خدمات فیدری خود در ایران تا ۴ نوامبر / ۱۳ آبان مهلت اعلام‌شده از سوی آمریکا درباره دیگر خدماتش تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز ۴ مه / ۱۴ اردیبهشت، خروج آمریکا را از توافق هسته‌ای را اعلام کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا تا روز ۴ نوامبر برای شرکت‌های خارجی مهلت تعیین کرده که از معاملات با ایران دست بکشند. شرکت‌های نفتی هم در این فرصت باید برای نیازهای نفتی خود جایگزین مناسبی بیابند و به تدریج از حجم خرید نفت خود از ایران بکاهند.

شرکت هاپاگ - لوید به‌طور مستقیم کالایی به ایران حمل نمی‌کند اما با شرکای خود که در دوبی هستند و با ایران کار می‌کنند همکاری می‌کند.

از سوی دیگر شرکت نفتی نارایا انرژی هند نیز روز دوشنبه اعلام کرد که از ماه ژوئن جاری خرید نفت از ایران را کاهش خواهد داد.

این شرکت که پیش از این «اسار اویل» نام داشت در حال حاضر حدود شش میلیون بشکه نفت خام در ماه از ایران خریداری می‌کند.

سه نفر از مسئولان نارایا انرژی گفته‌اند که این شرکت خرید نفت از ایران را به نصف خواهد رساند.

هند حدود نیم میلیون بشکه نفت در روز از ایران خریداری می‌کند و پس از چین دومین واردکننده بزرگ نفت ایران در جهان و آسیاست.

پیش از این در تاریخ ۱۷ مه / ۲۷ اردیبهشت «مرسک»، بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان نیز اعلام کرده بود که با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های این کشور علیه ایران، این شرکت دیگر نمی‌تواند با ایران مبادلات تجاری کند.

پس از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، لغو قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های خارجی با ایران شدت بیشتری گرفته است. شرکت بوئینگ، شرکت پژو – سیتروئن، شرکت توتال، و همچنین شرکت لوک‌اویل و ریلیانس از شرکت‌های بزرگی‌اند که تنها در یک هفته گذشته معاملات خود با ایران را متوقف کرده‌اند. برخی از پالایشگاه‌ها هم اعلام کرده‌اند که خرید نفت از ایران را متوقف می‌کنند.

وزیران خارجه و دارایی سه کشور بریتانیا و‌ آلمان و فرانسه به علاوه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نامه‌ای به تاریخ ۴ ژوئن/ ۱۴ خرداد از دولت آمریکا خواسته‌ بودند شرکت‌های فعال اروپایی در حوزه‌های دارویی و بهداشتی، انرژی، خودروسازی، صنایع هوایی غیر نظامی، صنایع زیربنایی و بانک‌ها را که در ایران سرمایه‌گذاری‌ کرده‌اند، از تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری سالانی مستنثی کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.