ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسرائیل به پایگاه «تیفور» محل استقرار نیروهای سپاه قدس در سوریه

این دومین بار است که اسرائیل به پایگاه نظامی تیفور در حوالی حمص حمله می‌کند. سپاه در پاسخ به حمله به این پایگاه بود که به بلندی‌های جولان حمله موشکی کرد.

تلویزیون دولتی سوریه می‌گوید که جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه هوایی تیفور/ T4 که نیروهای سپاه قدس در آن مستقر هستند حمله موشکی کردند. در سال گذشته این دومین بار است که اسرائیل به این پایگاه حمله نظامی می‌کند.

عکس هوایی از پایگاه هوایی T4

روزنامه اسرائیلی هاآرتص از قول خبرگزاری رسمی سوریه SANA، نوشته است که جنگنده‌های اسرائیلی یکشنبه شب ۱۰ ژوئن/۱۷ تیر به پایگاه هوایی تیفور حمله کردند.

جنگنده‌های اسرائیل از مرز اردن وارد خاک سوریه شدند، در مسیر خود از روی پایگاه نظامی آمریکا در منطقه التنف سوریه عبور کردند  و برای اینکه توسط رادار ردیابی نشوند در ارتفاع کم پرواز می‌کردند.

ارتش اسرائیل بنا به سیاست کلی این کشور در رابطه با حمله‌های نظامی در خاک سوریه، نسبت به ادعاهای رسانه‌های سوری در نسبت دادن این حمله به اسرائیل واکنشی نشان نداده است.

پایگاه تیفور در استان حمص سوریه قرار دارد. اسرائیل می‌گوید که برخی از نیروهای سپاه قدس که در جنگ داخلی سوریه همراه ارتش بشار اسد هستند، در این پایگاه مستقر هستند.

رویترز نوشته است که یک مقام نظامی دولت سوریه گفته است که سامانه‌های دفاعی این کشور موفق شده‌اند تعدادی از موشک‌های شلیک شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی را منهدم کند. همین فرمانده گفته است که دفاع هوایی سوریه یکی از هواپیماها‌ را ناچار کرده که حریم هوایی سوریه را ترک کند. این ادعاها را ارتش اسرائیل تایید یا تکذیب نکرده است.

مشخص نیست که چند جنگده در این حمله شرکت داشتند و چند موشک به این پایگاه نظامی شلیک شده است. تعداد تلفات یا خسارت‌های ناشی از این حمله هم هنوز توسط منبع مستقلی اعلام نشده اما به گفته مقامات سوری، در این حمله کسی کشته نشده است.

این دومین بار است که پایگاه تیفور مورد حمله اسرائیل قرار می‌گیرد. در ماه آوریل یک مقام ارشد اسرائیلی در گفت‌وگو با نیویورک تایمز تایید کرد که اسرائیل ۹ آوریل ۲۰۱۸ در واکنش به ورود یک پهباد ایرانی به خاک اسرائیل به نیروهای سپاه قدس مستقر در تیفور حمله کرده است. در حمله ۹ آوریل، ۸ نیروی نظامی تبعه ایران در سوریه کشته شدند.

بعد از حمله موشکی به پایگاه تیفور، ارتش اسرائیل اعلام کرد که بامداد پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت نیروهای وابسته به سپاه پاسداران ایران در سوریه حدود ۲۰ راکت را به سمت مواضع نیروهای اسرائیل در بلندی‌های جولان شلیک کرده‌اند که تعدادی از آنها ره‌گیری شده‌اند. در پاسخ به حمله موشکی سپاه به بلندی‌های جولان، ارتش اسرائیل ۳۵ پایگاه سپاه قدس و حزب‌الله لبنان را بمباران کرد.سردار پاسدار حسین سلامی در سخنانی در نماز جمعه مشهد اعلام کرده بود که سپاه پاسداران مسئولیت حمله موشکی به بلندی‌های جولان را می‌پذیرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامان

    عمق استراتژیک جمهوری اسلامی!

  • آذران

    هزینه های هوای و هوس خامنه ای !