ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای به هیأت دولت: مثل تیم ملی‌ فوتبال‌تان باشید

جمهوری اسلامی و اسرائیل اختلاف نطرهای بسیاری دارند. اما شباهت‌ها هم اندک نیست. یک نمونه دیگر: استفاده نتانیاهو و خامنه‌ای از تمثیل‌های فوتبالی برای تهییج مردم.

میان رژیم ایران و اسرائیل اختلاف‌نظرها بسیار زیاد است، و البته شباهت‌ها نیز، به ویژه پس از تصویب قانون "کشور یهود" در کنست (پارلمان) اسرائیل.  پس از ارجاع ویدئویی بنیامین نتانیاهو به نمایش فوتبالی ایران در جام جهانی و استفاده از آن برای تهییج جامعه ایران، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نیز در دیدارش با اعضا هیأت دولت از این تمثیل فوتبالی استفاده کرده است.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی

رهبر جمهوری اسلامی یکشنبه ۲۴ تیر با اعضای هیأت دولت دیدار و گفت‌وگو کرده بود اما اطلاعات چندانی از محتوای جلسه به بیرون درز نکرده بود.

بنا به گزارش رسانه‌های داخلی، بی‌ثباتی در بازار ارز ایران، تخلفات در واردات خودرو، تخلفات برخی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز، تخلفات در زمینه واگذاری سکه و همچنین اعتراضات کارگران و کشاورزان در سراسر ایران که از دی سال گذشته تاکنون بی‌وقفه ادامه دارد، و از همه مهمتر، تغییر کابینه، از موضوعات مطرح شده در این دیدار بوده است. اکنون، در نشریه الکترونیکی “خط حزب الله”، نشریه داخلی سایت رهبر جمهوری اسلامی، بخشی از محتوای این جلسه منتشر شده و خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران هم آن را بازنشر کرده‌اند.

علی خامنه‌ای در این دیدار به اعضا هیأت دولت گفته:

«بایستی تصویر دولت در چشم مردم تصویر یک گروه توانا و کارآمدی باشد که دارند تلاش می‌کنند. حالا البته انسان تلاش که می‌کند همیشه موفق نمی‌شود، نفْس اینکه دارند تلاش می‌کنند و کار می‌کنند برای مردم جذاب است. شما ملاحظه کردید ما در بازی فوتبال امسال در مقابل اسپانیا گل خوردیم اما همه، تیم ما را تأیید کردند... گفتم: "کارتان عالی بود". مردم هم آمدند در خیابان‌ها در حالیکه گل خورده بودیم. چرا؟ چون خوب بازی کردند، چون همه دیدند که اینها در میدان تلاش کردند، عرق ریختند، ابتکار به خرج دادند، شجاعت به خرج دادند. دروازه‌بان با هوشمندی و فداکاری و سرعت عمل یک کاری کرد که کارستان بود.»

 نخست‌وزیر اسرائیل در آخرین پیام ویدئویی‌اش خطاب به جامعه ایران از تمثیل مشابهی استفاده کرده بود و از مردم ایران خواسته بود همان کاری را انجام دهند که دروازه‌بان تیم فوتبال‌ ایران با کریستین رونالدو کرد: مهار ضربه‌ای که دفع آن «ناممکن» به نظر می‌رسد.

در برابر چالش‌ها و مشکلات متعددی همچون سقوط پول ملی، مسأله آب و تحریم‌های نفتی، پیشنهاد رهبر ایران برای دولت نیز انجام مأموریت تاممکن است، یعنی همان کاری که دروازه‌بان تیم ملی موفق به انجام آن شد.

در اوضاع بحرانی اقتصاد، مدتی است رهبر ایران نقش مداخله‌جویانه‌تری ایفا می‌کند. چندی پیش، در جلسه‌ای محرمانه با سران کشور دستور داد تا یک «اتاق جنگ اقتصادی» تشکیل شود

علی خامنه‌ای، پس از بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل اسپانیا، در پیامی شفاهی به ملی‌پوشان گفته بود: «بازی دیشب شما عالی بود؛ خدا قوّت.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Hasani

    آنها مربی دلسوز با دانش و تجربه ای مانند کیروش دارند.

  • ساسان

    تیم ملی فوتبال‌تـــــــــــان!! این آقا باید روزی چند بار تپق بزند تا محجوران ولایتش متوجه شوند که این شخص ایرانی نیست و مأمور کشورهای استعمارگر است؟

  • کارو

    ورزش ملی در خدمت فاشیسم است. استعارۀ «سنگربان»، «مهاجم»، «بازی دفاعی»، «خط حمله»، ... همگی از زبان فوتبال به زبان سیاست و بالعکس ارجاع می دهند. کارناوال جام جهانی عرصۀ رویارویی بر اساس ملیت است و این چرندیات دنبالۀ همان کارناوال ارتجاعی و عقب افتاده. آنچه که در سیاست به دلیل ضعف ساختارها قابل نمودیابی نیست -یعنی هویت و غرور ملی- به میدان فوتبال ارجاع داده می شود و موفقیت در میدان فوتبال به عنوان موفقیت درعرصۀ سیاست و مدیریت به عاریت گرفته می شود. از مدیران دولتی خواسته می شود که همچون همان استعاره عمل کنند، این پیام بیش از هر چیز محتوایی ملی دارد و نه تنها کارکرد فوتبال و ورزش ملی را همچون عرصۀ بازتولید ایدئولوژی ناسیونالیسم نشان می دهد، بلکه ارزش مصرف چنین استعاره ای را نیز در عرصۀ سیاست عیان می کند. یک ماه علاف کردن مردم به بهانۀ گذشتن توپ از خط دروازه ها، و در پشت صحنه بستن قراردادهای میلیاردی و پرسود، و در عین حال استفاده از جو خبری ناشی از آن برای سرکوب و قتل عام در تمام نقاط جهان (به ویژه کوردستان و فلسطین و سوریه) بالاخره تمام شد، اکنون نوبت میوه چینی از این باغ پرنعمت و پربرکت است!

  • Arvand

    مقام عظما خبر داره که رییس ان تیم کارلوس کیروش هست پرتقالی ,نه دزدان و مشتی اوباش سر گردنه و تحت فرمان او,دزدانی که قریب به اتفاق آنها زیر عبای ایشان خود را استتار کردند ,علم الهدا ,و رییسی و صادق لاریجانی ,میر علی ,صادق محصولی .هم وزیر اطلاعات تحت نظر او و هم وزیر دولت موازی زیر نظر او از دزدیها به خوبی اگاهند ,و خود شریک دزد و رییس قافله میباشند .

  • روزبه

    تیم ملی فوتبال ایران رهبری کاردان و حرفه ایی و دلسوز و با تجربه طولانی در زمینه کاریش هم داشت که متاسفانه تیم رهبری کلان کشور از خود جنابعالی تا به پایین در همه زمینه ها فاقد آن است و همه یا ملا هستند یا زیر دست و گوش بفرمان یک ملا. جالب است میدیدیم اگر رهبری تیم ملی فوتبال هم با یک ملا بود چه میشد در اینصورت مطمئنم نتیجه همان میشد که در اداره امور وزارتخانه ها و استانداریها و فرمانداریها و کارخانجات وبانکها ووووو میبینیم . مرد حسابی کار را باید دست کاردان داد کار شما ملاها هم روضه و مرثیه خواندن است جنابعالی و امثالهم جای عوضی نشسته اید شما را چه به اداره یک کشور شما حتی توانایی اداره یک نانوایی را هم نداشتید( نقل به مضمون از خمینی دجال). برای شما 40 طول کشید بفهمید که مسئله حجاب را با زور قابل حل نیست . 8 سال با هزینه سنگین انسانی و اقتصادی بی پایان طول کشید تا بفهمید جنگ با عراق امکان برنده شدن ندارد و قدرتهای جهانی اجازه آنرا نمیدهند یا در زمینه اتمی . و صدها نمونه دیگر .... با این سوابق سیاه و مفتضح چرا قدرت را دودستی چسبیده اید و کشور را بسمت پرتگاه میبرید ما از خیر رهبری شما گذشتیم بفرمایید بروید به کار اصلیتان بپردازید.