ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس جمهور لبنان: قانون «دولت یهود» تجاوز علیه فلسطینی‌هاست

علاوه بر اتحادیه اروپا، اکنون لبنان هم از تصویب قانون «دولت یهود» اظهار نگرانی کرده. میشل عون خواهان همبستگی اعراب علیه اسرائیل شده است.

میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان جمعه ۲۹ تیر/۲۰ ژوئیه به تندی از تصویب قانون «دولت یهود» انتقاد کرد و گفت: این «تجاوزی تازه» علیه فلسطینی‌هاست.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان: «آیا زمان نرسیده که شاهد همبستگی اعراب علیه تجاوزهای اسرائیل باشیم؟»

میشل عون در حساب کاربری توئیتر ریاست‌جمهوری لبنان نوشته: «رأی کنست به قانون موسوم به دوت-ملت یهود، تجاوز جدید اسرائیلی‌ها علیه مردم فلسطین و حق آنها برای تعیین سرنوشت‌شان است... این قاون حق بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌شان را می‌گیرد، و در مقابل درها را برای ورود یهودی‌ها از سرتاسر جهان می‌گشاید. این قانون در عین حال نقض آشکار تصمیمات سازمان ملل است.»

رئیس‌جمهوری لبنان اضافه کرده است: «آیا زمان آن نرسیده که شاهد همبستگی اعراب علیه تجاوزهای اسرائیل باشیم؟ سکوت بین‌المللی در مقابل تنش‌آفرینی اسرائیلی‌ها همبستگی اعراب را ضروری‌تر کرده است.»

روز گذشته کنست (پارلمان اسرائیل) قانونی مجادله‌برانگیز را تصویب کرد که به موجب آن کشور اسرائیل به عنوان «دولت-ملت یهودی‌ها» تعریف و بازشناسایی شد.

بر اساس این قانون نه تنها تعریف دولت اسرائیل تغییر می‌کند، بلکه زبان عبری به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود. بر اساس تبصره‌ای در این قانون در ادارات و نهادهای دولتی می‌توان همچنان در مواردی زبان عربی را به کار برد. ۱,۵ میلیون شهروند عرب در اسرائیل –۱۷,۵ درصد جمعیت این کشور—زبان عربی صحبت می‌کنند. منقدان این قانون را «نژاد پرستانه» خوانده‌اند.

در این قانون،همچنین، اورشلیم/بیت‌المقدس، به عنوان پایتخت اسرائیل  ذکر و تصریح شده است. این در حالی است که فلسطینی‌ها بخش شرقی این شهر را پایتخت خود می‌دانند.

روز گذشته، همزمان با تصویب قانون «کشور یهودی» یکی از سخنگویان فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا نیز از تصویب این قانون نگران است و در این‌باره با دولت اسرائیل در گفت وگو می‌ماند. سخنگوی موگرینی گفت:

«ما درباره راه حل دو کشور مستقل نظرمان را با صراحت اعلام کرده‌ایم. ما اعتقاد داریم که این تنها راه حل بحران است و هر قدمی خلاف این جهت، بحران را عمیق‌تر و دستیابی به صلح را دشوارتر می‌کند.»

علاوه بر رئیس‌جمهوری لبنان، نبیل بری، رئیس پارلمان این کشور تصویب قانون «دولت یهود» را مورد انتقاد قرار داده و گفته این «ترور آشکار» اعلامیه جهانی حقوق بشر سال ۱۹۴۸ است.

ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه  لبنان نیز در حساب توئیتر خود نوشته: «بازیگران رولت روسی در کنست روی یهودیت دولت شرط بسته‌اند، و نه روی آزادی مردم فلسطین... برای بازیگران پوکر در هلسینکی [پوتین و ترامپ] نیز امنیت اسرائیل مهم‌ترین مسأله است. برای آنها، مردم منطقه اما چیزی جز کارت‌های بازی در یک کلاب شبانه بزرگ نیستند؛ کارتهایی که با خونسردی می‌توان آنها را سوزاند.»

در لبنان حدود ۱۷۰ هزار پناهنده فلسطینی زندگی می‌کنند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.