ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف خطاب به مقام‌های اروپایی: به جای شکایت از برنامه موشکی ایران به ما جنگنده بفروشید

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برنامه‌های نظامی ایران را دفاعی خوانده و از اروپا خواسته است به جای فشار بر تهران متوجه عربستان سعودی باشد.

رسانه‌های داخلی در ایران به نقل از گفت‌و‌گوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با نشریه اشپیگل گزارش کرده‌اند که او از مقام‌های اروپایی خواسته است به جای شکایت از برنامه موشکی جمهوری اسلامی، به ایران جنگنده بفروشند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران

محمدجواد ظریف که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد، برنامه‌های نظامی ایران را دفاعی خوانده و از اروپا خواسته است به جای فشار بر تهران، متوجه عربستان سعودی باشد.

ظریف در ادامه سخنانش حرف‌های مایک ‌پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر یهودی‌ستیزی ایران را نیز رد کرده و گفته است کشورش همیشه از یهودیان حمایت کرده است.

او همچنین گفته است:

«در حالی که تسلیحات نظامی به منطقه سرازیر می‌شود ایران ناچار است از خود دفاع کند.»

ظریف به تفاوت میزان خرید نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران اشاره کرده و گفته است ایران کمتر از این کشورها تسلیحات خریداری می‌کند و هدف توسعه نظامی ایران، دفاعی است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین نگرانی طرف‌ اروپایی از برنامه موشکی ایران را بی‌مورد دانسته و گفته است:

«اگر اروپا از ساخت موشک توسط ما شکایت دارد باید به ما جنگنده بفروشد.»

او به جنگ هشت ‌ساله ایران و عراق اشاره کرده که در آن زمان ایران به خاطر تحریم‌های غرب قادر نبوده از راه‌های مرسوم تجارت بین‌المللی تسلیحات و تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را خریداری کند.

پیش از این اما آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن حمایت از ایران در مورد فعالیت‌های این کشور ابراز نگرانی کرد.

او گفت:

«من برنامه موشک‌های بالستیک ایران را می‌بینم، ایران را در یمن می‌بینم و بالاتر از همه حضور ایران در سوریه را می‌بینم.»

رسانه‌های داخلی در ایران اما گزارش کرده‌اند که ظریف در ادامه گفت‌و‌گویش با اشپیگل از سکوت اروپا نسبت به اقدامات عربستان سعودی در یمن و لبنان و همین‌طور قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی انتقاد کرده و اتهام‌ها علیه ایران مبنی بر جاسوسی در اروپا را بی‌اساس خوانده است.

این در حالی است که ولفگانگ آیشینگر، دیپلمات کهنه‌کار آلمانی به جمهوری اسلامی هشدار داده با اقداماتی مانند جاسوسی تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران را به خطر نیندازد.

از سوی دیگر ایالات متحده آمریکا در روزهای اخیر بارها از شرکای اروپایی خود خواسته در تحریم اقتصادی و سیاسی ایران همراه شوند.

مایک پنس روز شنبه ۱۶ فوریه/ ۲۷ بهمن در نطق خود در کنفرانس امنیتی مونیخ باز هم از اروپا خواست برای اعمال فشار بیشتر بر ایران با آمریکا همراه شود.

پنس که برای نشست ورشو به لهستان سفر کرده بود، پنج‌شنبه گذشته پس از دیدار از آشویتس، اردوگاه کار اجباری آلمان نازی،‌ گفت که بازدید از این اردوگاه مرگ او را در مقابله با ایران مصمم‌تر کرده است.

او ایران را کشوری توصیف کرد که مشابه با آلمان نازی، «تهدید‌های مرگبار» خود را همراه با «نفرت ضدیهودی‌» ابراز می‌کند.

ظریف اما سخنان پنس درباره یهودی‌ستیزی ایران را خنده‌دار توصیف کرده و گفته است:

«ایران همیشه از یهودیان حمایت کرده است. ما فقط علیه صهیونیسم هستیم. هولوکاست یک فاجعه بود.»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به گفته‌های پنس آن را «پوچ و تبلیغاتی» خوانده و گفته است این اظهارات از سر کینه و عصبیت مطرح شده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران صبح جمعه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن برای شرکت در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ وارد آلمان شد. او قرار است روز یک‌شنبه در این کنفرانس سخنرانی کند.

یکی از موضوعاتی که در این کنفرانس به بحث گذاشته می‌شود، کانال مالی برای تجارت با ایران (اینستکس) است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آواره وطن

    سخن گفتن از حمله نظامی و بمباران مواضع نظام ضد بشری ج ا برای بسیاری سخت و قابل هضم نیست متاسفانه و فورا اشخاص حامی حمله نظامی را به جنگ طلبی و وطن فروشی متهم میکنند، اما حاضر نیستند مسئولیت 40 بقای این نظام ضد بشری در سایه تحریم های همیشگی و حفظ وضعیت موجود به گردن بگیرند!، برخی هنوز در باد غرور ملی کاذب هستند (ملتی در واقع اصلا وجود ندارند و هزار پاره شده!) برخی در خواب خوش داستانهای کشور آریایی تبلیغ شده زمان پهلوی هستند و نمی بینند اکثر مردم مذهب زده، به اندازه یک تار مو به قهرمانان و پهلوانان شاهنامه فردوسی شبیه نیستند. البته هیل گنده میکنند و لات بازی در میاورند و مثل آب خوردند فحاشی میکنند و ضعیف کشی! این عموم مردم ایران اندک شباهتی به آن مردمان افسانه ای شاهنامه دارند. اینها برای لقمه ای نان هر بار در روز دروغ میگوند و به برادر و خواهر خود هم رحم نمیکنند. امروز دقیقا ترس داریوش هخامنشی محقق شده است. امروز، اهریمن دروغ و دشمن و خشکسالی ایران گرفته است! این کشور، دیگر کشور بشو نیست. تقریبا همه کسانی که دارند از نظام ضد بشری دفاع میکنند (بجز مشتی پیر و*** فسل شده در عقااید مذهبی)، مابقی بند این رژیمند. همه شان دارند زالو صفتانه از از اقتصاد اخونی سپاهی تغذیه میکنند و میدانند هیچ حکومتی بهتر این حکومت عامل پروارش شدنشان نیست.

  • آواره وطن

    نمیدانم این کامنتهای آخرین را منتشر میکنید یا نه(؟) البته منظورم اینست که این تحریم ها موثرند (به شرطی مستقیم حاکمیت آخوندی سپاهی و مشتی زالوصفت سرمایه دار هدف قرار دهد و نه مردم عادی را/ اما متاسفانه اینها چون اقتصاد عمدتا در دست خودشان هست مردم را قربانی میکنند و تحریمها را تبدیل کرده اند به منبع درامدشان !)، اما تحریم موثرست به شرطی که در ماههای آینده در نهایت با حمله نظامی و تمام کننده کار این نظام سفاک ضد بشری را یک سره کنند. وگرنه این تحریم ها در نهایت مردم ایران زامبی وار میکند. در این صورت تجزیه ایران میتواند احتمالا مناطق برخودارتر طبیعی مثل جنوب و جنوب غرب را بهتر کند اما باقی جاها میشود مناطق شرخیز برای منطقه و جهان. اکثرا مردم بر اثر فقر و بیکاری عامل فساد و تبدیل حتی انسانهای خوب به شرور میشود! به راحتی زامبی وار شدن مردم ایران را میتوان دید، طرف میلیاردها تومان ثروت دارد و فقط در همین امسال ارزش اسمی دارایش 4 برابر شده بر اثر تورم، اما زورش میاید حقوق ثابت کارمندش بدهد (500 هزار تومان! باورش سخت است، من طرف میشناسم فقط روزی دهها هزارتومان برای بچه اش تنقلات و چرت میخرد یا هر هفته باک بنزین ماشین صد میلیونی اش را دویست هزار تومان بنزین میزند و پز پولداریش به فقرای شهر میدهد! اما حقوق کارمند نیازمندش را نمیدهد که در یک ماه صدها ساعت وقتش توی دفتر کارش گذاشته!) این سرمایه دار نوکیسه نظام و آخونی سپاهی است، اینها همان زامبی های جمهوری اسلامی هستنند. این زامبی های بوجود آمده در نظام آخوندی سپاهی، متاسفانه تغیر رژیم هم خواهند بود. بعید میدانم اینها را کسی بتواند گیر به اندازد (چون یاد گرفتند چگونه نامرئی باشند که حتی در سیستم مالیاتی قابل ردگیری نیستند) و هر روز دارند پروارتر میشوند!

  • صدیق

    نحوه صحبت کردن آقای ظریف شبیه به کسی است که بیرون گود نشسته و در خصوص کشور دیگری اظهار نظر می کند. البته ایشان و همکارانشان تا بوقچی کیهان تهران، پاس دیگر کشورها را در جیبشان دارند و ککشان هم از ویرانی ایران نمی گزد! اما اگر جنگی دربگیرد قطعاً ایرانی باقی نخواهد ماند تا ایشان و نظامش بخواهد از آن دفاع کند. اینها تا زمانی در ایران خواهند ماند که بتوانند از آن خون بمکند، و در اولین فرصتی که بدانند دیگر ارزشش را ندارد، به سوراخهای خود در سراسر جهان خواهند خزید. دلیل من از مطالب بالا چسبیدن این زالوها به قدرت و پول است. کافی است فردا اعلام شود که انتخاباتی آزاد برگزار خواهد شد. و منتخب مردم ایران با حضور نمایندگان سازمان ملل از صندوق بیرون آید، قطعاً چنین شخصی با هیچ کجای دنیا مشکلی نخواهد داشت، که اگر داشته باشد انتخاب نخواهد شد. و کشور رنگ آرامش و منطقه رنگ امنیت خواهد گرفت. و نیاز به دفاع حتی با شمشیر هم نخواهد بود. هرچند که در دنیا کسی با کشورهای دمکرات کاری ندارد، و آنها می توانند به هر سطحی از علم و تکنولوژی برسند. اما برای دیکتاتورها و کشورهای استبداد زده این نسخه پیچیده نخواهد شد، و منطقی هم نیست. برای مثال: خمینی در دیدار با آیت الله شریعتمداری به ایشان گفته بود یا بیعت می کنید یا مانند کردستان، آذربایجان را هم بمباران میکنیم. این متعفن جنایتکار وقتی به مردم خود رحم نمی کند شما انتظار دارید به مردم دیگر کشورها رحم کند؟! حاکمیت جمهوری اسلامی تا روز آخر از ایران خون می مکند تا روزی که به جنگ ختم شود. این سناریوی از پیش تعیین شده سرانجام ملتهایی است که به خود رحم نمی کنند، هموطنان مظلومشان (کولبران) را با تیر مستقیم به قتل می رسانند، یا در زندانها به خودکشی می دهند، و سربازان وفادارشان را در اتوبوس خاش و رژه اهواز و کردستان منفجر می کنند و به رگبار می بندند تا مظلوم نمایی کنند و جواز سرکوب سخت تر را کسب کنند.

  • كورش

    من خودم مخالف تريم ها هستند ،ولى گرسنگى مردم ربطى به تحريم ندارد، تحريم هم نبود وضع همينطور بود

  • عفت منافی

    از لیست بلند و بالای اقلام مورد نیاز ج.ا. (آب، گوشت،درایت، مدیریت....) کدام از همه مهمتر است؟ هواپیمای جنگی، موشک و اورانیوم غنی شده.

  • آواره وطن

    مطالبی سالها پیش داده شد که توی آشوب های فروپاشی شوروی اینها توانستند نقشه و مواد و تجهیزات سلاح های کشتار جمعی از اتمی تا شیمیایی و میکروبی بدست بیاورند. اینها توانستند مقداری زیادی زباله اتمی (تفاله سوخت نیروگاه اتمی )از شوروی سابق بدست بیاورند و به اصطلاح کلاهک کثیف (مواد رادیو اکتیو سرطان زا)درست کنند. سالهاست دارندروی مردم ایران آزمایش میکنند بخصو مناطق قومی غیر شیعی، دایم بیمارستانهای دولتی آمار سرطانهای عجیبی از مناطق محروم سنی می آورند. بیماری ها ناشناخته که هیچ دلیل زیست محیطی ندارد. مواد مناطق تمیز الان پر از مواد رادیواکتیو شده و سرطان زا مناطق کرد و بلوج و عرب نشین را آلوده کردند طرف یه عمر سالم زندگی در فلان روستای دو افتاد جنوب شرق، یهو جمع کثیری بیماری لاعلاج میگرند!

  • آواره وطن

    این تحریم ها زجرکش کردن مردم ایران هست فقط! باعث میشود مردم بیشتری تبدیل به زامبی بشوند! من اخبار داخل دنبال مینکم و فیلم ها را بچه برام میفرستند که مردم توی صف مرغ و گوشت برزیلی سهمیه ای همدیگر میزنندو فحش ناموسی بهم میدهند!!! آن هم واسه یکمی قیمت پایین تر! باور کن شاهزاده و ای سویال دومرات و فلان عزیز اپوزیسیون، آن سوی آب نشستتی، اگر یک سال تحریمها ادامه پیدا کند کشور میشود ایده آل آخوند سپاهی! اینها از اول برنامه شان بود مردم ایران را تبدیل به زامبی گونه کنند، مشتی موجود بی روح و زبون و بی جربزه! دقیقا این مماشات دنیای متمدن و حماقت چین ورسیه البته کار اخوند و سپاهی را راحت کرده! این تحریم 40 ساله بهترین روش زامبی کردن مردم ایران است! حتی 30 سال دیگر این نظام اخوندی-سپاهی بربیفیتد (که با تحریم ورنخواهد افتاد!)، کشوری با اکثریت زامبی تحویل خواهید گرفت. آن وقت ایران میشود مثل غده سرطانی متکثر که منبع شر برای جهان خواهد شد.

  • نا در ت هه از تهران

    جناب طریف خوشخنده شما که مدعی غیب و رهبریتان مدعی دیدار هر شب با امام زمان و با حضور سید سعید طوسی را دارید. پس دیگر چه نیازی به موشک و جنگنده دارید. اسلام به شما همه چیز داده هم ابزار شکنجه و هم فتوای قتل و هم فتوای ازاله بکارت و بقیه ماجرا. پس حرف اضشافه نزنید. خسته نمی شوید از این همه دروغ ریا و مسخره گی. شنیده تجدید فراش کرده اید. امیوارم بیشتر از یازده سال داشته باشد.