ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی: ترامپ فرصت طلایی صلح را از دست داد

معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد که این کشور در نظر دارد مذاکرات هسته‌ای با آمریکا را به حالت تعلیق در آورد و به توقف آزمایش‌های موشکی خود پایان دهد.

یک مقام ارشد کره شمالی اعلام کرد که این کشور می‌خواهد مذاکرات با آمریکا را به تعلیق درآورد و به آزمایش‌های موشکی خود ادامه دهد. او گفت رهبر کره شمالی، به زودی درباره این مسائل تصمیم‌گیری خواهد کرد. به‌گفته او ایالات متحده در نشست اخیر بین رهبران دو کشور، فرصتی طلایی را از دست داد.

عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری تاس روسیه، چو سون هویی، معاون وزیر خارجه کره شمالی جمعه ۲۴ اسفند / ۱۵ مارس در یک نشست خبری در پیونگ‌یانگ گفت این کشور «قصد برآورده کردن خواسته‌های آمریکا در نشست هانوی را ندارد، و به شرکت در مذاکراتی از این دست نیز تمایلی ندارد».

چو سون هویی افزود، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به‌زودی در بیانیه‌ای رسمی موضع خود را در مورد مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و دیگر اقدامات کره شمالی اعلام خواهد کرد.

آسوشیتدپرس گزارش داده که این مقام کره‌ای  گفته است: «آمریکا در نشست هانوی فرصتی طلایی را از دست داد. کیم ممکن است درباره توقف موقت آزمایش‌های موشک‌ی تجدید نظر کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ۸ اسفند / ۲۷ فوریه برای دومین بار در هانوی، پایتخت ویتنام با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند و ۹ اسفند /  ۲۸ فوریه بدون نتیجه به مذاکرات خود پایان دادند.

ترامپ گفته بود کیم خواهان لغو کامل تحریم‌ها علیه کره شمالی شده بود و این قابل پذیرش نیست. ری یو هونگ، وزیر خارجه کره شمالی اما این سخنان ترامپ را نقض کرد و گفت چنان‌چه واشنگتن بخشی از تحریم‌ها را که روی کسب و کار مردم اثر گذاشته لغو کند، کره شمالی آماده است با نظارت بازرسان آمریکایی تولید پولوتونیوم و اورانیوم را متوقف کند.

اولین نشست دوجانبه ترامپ با کیم اواسط ژوئن سال گذشته در سنگاپور برگزار شد و با توافق بر سر یک سند چهار بندی درباره موضوعاتی از قبیل «خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره» به پایان رسید.

با وجود شکست اجلاس سران دو کشور در هانوی، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در آغاز ماه مارس نسبت به ادامه مذاکرات اظهار امیدواری کرد و استفن بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی نیز در آغاز این هفته اعلام کرده بود که سومین نشست ترامپ و کیم جونگ اون ممکن است برگزار شود.

چو سون هویی همچنین گفت مایک پمپئو و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید «فضای خصومت و بی‌اعتمادی ایجاد کرده و تلاش‌های سازنده [کیم جونگ اون و دونالد ترامپ] را متوقف کردند.»

معاون وزیر خارجه کره شمالی با بیان این‌که روابط کیم و ترامپ همواره خوب بود افزود: «نگرش افراد فرومایه آمریكا در نهایت منجر به این وضعیت شد.»

بر اساس گزارش رسانه‌های کره جنوبی، وزارت اطلاعات این کشور شواهدی را جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهند کره شمالی بخشی از یک سایت موشکی را که در نخستین نشست ترامپ و کیم در ۱۲ ژوئن وعده داده بود آن را تخریب کند بازسازی می‌کند.

یک فعالیت دیگر نیز در کارخانه‌ای که نخستین موشک‌های بالستیک کره شمالی در آن تولید شده و برد آن‌ها تا خاک آمریکا می‌رسد، شناسایی شده است.

لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین امروز، جمعه ۲۴ اسفند / ۱۵ مارس در نشست خبری سالانه خود خواستار ادامه گفت‌وگو میان آمریکا و کره شمالی و بردباری بیشتر شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.