ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا، متهم پرونده فساد پتروشیمی: موردی در کار و فعالیت من نیست که خود را پنهان کنم

خبرگزاری ایسنا، بیانیه‌ای منسوب به مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا، یکی از متهمان پرونده فساد مالی در پتروشیمی منتشر کرده است. رد همه اتهام‌های وارد شده در دادگاه و در مجموعه‌ای از رسانه‌ها مضمون این بیانیه است

خبرگزاری ایسنا، بیانیه‌ای منسوب به  مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا، یکی از متهمان پرونده فساد مالی در پتروشیمی همراه با این توضیح منتشر کرده است:

«اسدالله مسعودی‌مقام قاضی پرونده پتروشیمی اتهامات شیخ‌الاسلامی را طبق کیفرخواست صادره، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع عنوان کرده و مبلغ برداشت‌شده را ۱۶ میلیون و ۶۵۳ هزار دلار اعلام کرده است. نماینده دادستان نیز گفته است: دو متهم (حمزه‌لو و شیخ‌الاسلامی) هفت میلیون و ۶۵ هزار و ۱۵۲ یورو و هشت میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۸۴ دلار را به صورت غیرمشروع کسب کرده‌اند؛ مبلغی که شیخ‌الاسلامی مدعی است حدود ۷ میلیون یورو – یا معادل آن یعنی ۳۱ میلیارد تومان – بوده و برخی این رقم را با معادل دلاری آن جمع زده‌اند. اکنون مرجان شیخ‌الاسلامی با انتشار بیانیه‌ای که متن آن را در اختیار ایسنا قرار داده، در مورد اتهامات وارده به خود در پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی ادعاهایی را مطرح کرده است».

مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا
مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا

نکات اصلی این بیانیه از این قرار هستند:

  • «من حدود هشت سال است به طور قانونی به کانادا مهاجرت کرده‌ام و تاکنون هیچ پرونده‌ای در ایران نداشته‌ام که تحت تعقیب باشم؛ چنانکه چندین‌بار پس از مهاجرت به ایران سفر کرده‌ام.»
  • «پیش از مهاجرت در حوزه فرهنگ و هنر، یک خبرگزاری مستقل را در ایران راه‌اندازی کرده‌ام که در کار خود کمابیش موفق بوده است و خبرنگاران بسیاری در آن تربیت شدند و از همان زمان فعالیت‌های تجاری عمدتاً در حوزه صادرات و واردات داشته‌ام.»
  • «از زمانی که در خارج از کشور با خانواده‌ام مستقر هستم، هرگز نه فعالیت سیاسی داشته‌ام، نه یک خط یادداشت نوشته‌ام و نه مصاحبه‌ای کرده‌ام.»
  • «تا سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۳۹۳ شمسی در ایران و ترکیه به شکل قانونی از سوی هیأت مدیره شرکت‌های «هترا» و «دنیز» به عنوان مدیرعامل انتخاب شده و فعالیت کرده‌ام و این دو شرکت در چند زمینه تجاری از جمله خرید و اخذ نمایندگی تجهیزات صنعتی فعالیت داشتند و در چارچوب قوانین ملی و بین‌المللی فعالیت کرده‌اند. اتهامی که در ردیف ششم پرونده پتروشیمی به عنوان مدیرعامل این دو شرکت به من وارد شده مبنایی ندارد. فعالیت این شرکت‌ها کاملاً قانونی بوده و ربطی به مقوله پولشویی و کسب درآمد از قِبل تحریم‌ها ندارد.»
  • «از اینکه سایر شرکت‌های مرتبط با این پرونده چه عملیات یا فعالیت‌هایی در انتقال وجوه و خرید و فروش‌های خود در قالب قراردادهای تجاری‌شان انجام داده‌اند، بی‌خبرم. اگر در مواردی کسانی بوده باشند که در موعد مقرر وجوه واریزی را به بانک مرکزی پرداخت ننموده‌اند و شبهه مشابهی در مورد واریزی از شرکت‌های دنیز و هترا ایجاد شده باشد، باید بگویم که قطعاً صحت ندارد. درباره شبهه دیگر ناشی از فعالیت‌های دیگران از بابت فروش محصولات پتروشیمی و اخذ پورسانت غیرقانونی هم باید تصریح کنم که به هیچ‌وجه به خرید و فروش این محصولات نپرداخته‌ام و در نتیجه طبعاً پورسانتی هم دریافت نکرده‌ام.»
  • «در خصوص ادعای تعلق چندین ملک به من در رسانه‌ها (گرچه ربط این آدرس‌های اشتباه به پرونده جاری قابل درک نیست) تنها اشاره می‌کنم که قابل اثبات است که جز دو مورد، مابقی در اجاره من در سال‌های متفاوت بوده و دو موردی که به من تعلق دارد، بیش از دو سوم مبلغ کل، وام بانکی است که یک مورد آن به علت تعویق یک سال و نیم پرداخت قسط، به مدت شش ماه است که از سوی بانک برای فروش گذاشته شده است.»
  • «باید صریحاً بگویم که موردی در کار و فعالیت من نیست که خود را پنهان کنم و علاقه‌ای هم ندارم که دیگر متهمان پرونده را سپر بلای خود کنم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • لیلا

    مساله از نگاه مردم فقط اختلاس نیست، درست می‌گویند بدون هیچ دادگاهِ قانونمندی امکانِ بررسی سواستفادهِ مادی نیست، نکته اینجاست که بعد از اینکه توجه به ایشان جلب شد با شخصیتی روبرو می‌شویم. کسی‌که دوبار در انتخابات شرکت می‌کند، یک‌بار در لیست اصلاح‌طلبان، یک‌بار در لیست اصول‌گرایان، آن‌هم در مدتی کوتاه و در شرایطی خاص، این را کجای گوشهِ دلمان بگذاریم؟! اینکه یک‌نفر که در دستگاهِ حکومت بازی می‌کرده به‌ناگهان حجاب از سر می‌کشد و همسر مخالف سرسختِ حکومتِ اسلامی می‌شود را چه‌کار کنیم؟! چنین شخصیتی را با چنین اتهامی و با چنین تغییراتِ ناگهانی چه درون حکومت چه بیرونِ آن کجا ببینیم؟ برگ به حکومت زدید، مطمئن باشید برگ به مردم زدن سخت‌تر است. خوشبختانه دورانِ آخر حکومت صدای افتادنِ تشت‌ها از هر بامی بلند شده.