ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زمزمه‌هایی برای فیلترینگ اینستاگرام

در واکنش به انسداد حساب‌های کاربری فرماندهان سپاه پاسداران و صفحه انگلیسی خامنه‌ای، حسین الله‌کرم از دولت خواست کل شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کند.

حسین الله‌کرم، رئیس انصار حزب‌الله و از سرداران سپاه پاسداران در واکنش به مسدود شدن حساب کاربری گروهی از فرماندهان سپاه پاسداران در اینستاگرام، خواهان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران شد.

دیدار خامنه‌ای با فرماندهان سپاه در سال ۹۵ (عکس: آرشیو)

صفحات سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس)، سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه) و سرتیپ پاسدار محمد پاکپور (فرمانده نیروی زمینی سپاه) سرلشگر پاسدار محمد باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح)، سرتیپ پاسدار موسی کمالی (از روسای ستاد کل) و سرتیپ پاسدار محمدباقر قالیباف (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) در اینستاگرام از دسترس خارج شدند.

حساب رسمی سپاه پاسداران هم در اینستاگرام در دسترس نیست.

ساعتی بعد از این اقدامات، اینستاگرام صفحه انگلیسی‌زبان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران را هم از دسترس خارج کرد. صفحه فارسی او همچنان در دسترس است.

دولت آمریکا دوشنبه ۱۵ آوریل/ ۲۶ فروردین با درج اطلاعیه‌ای در فدرال رجیستر (روزنامه رسمی دولت فدرال آمریکا) رسماً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داد. اینستاگرام تأیید کرده که در واکنش به این اقدام دولت آمریکا، حساب‌های کاربری فرماندهان سپاه را مسدود کرده است.

حسین الله‌کرم، رئیس انصار حزب‌الله و از سرداران سپاه پاسداران، چهارشنبه ۲۸ فروردین در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی خواهان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در حمایت از سپاه شد:

«متأسفانه کسانی که به سپاه نیاز دارند، امروز سکوت کرده‌اند. در حال حاضر دولت بیش از همه به سپاه نیاز دارد. سپاه طلب‌های هنگفتی از دولت دارد، به جای اینکه برای وصول مطالبات خود به دولت فشار وارد کند، مددکار دولت شده. اما متاسفانه در زمانی که سپاه تحت فشار دشمنان خارجی قرار می‌گیرد، دولت به خوبی از این مجموعه مردمی حمایت نمی‌کند.»

الله کرم به اختلافات بین سپاه و دولت قبل از خروج آمریکا از برجام بر سر سرمایه‌گذاری خارجی در ایران اشاره می‌کند. رئیس جمهوری اسلامی تیر ۹۶ گفته بود:

«بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم. بخش خصوصی از دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسید په برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آن رقابت کند.»

سیطره اقتصادی سپاه حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، آب، نیروگاه‌ها، بنادر و سازه‌های ساحلی و فراساحلی، حمل و نقل، معادن و صنایع معدنی، ارتباطات و فن‌آوری ارتباطات و کشاورزی را در برمی‌گیرد. مطالبات قرارگاه خاتم‌الانبیا از دولت که از مرز ۲۳ میلیارد تومان فراتر رفته بود، مدتی به اختلافات این نهاد نظامی با دولت دامن زده بود.

الله کرم با تاکید بر اینکه زمان فیلترینگ اینستاگرام فرارسیده، گفت:

«ما باید در برابر توطئه مدیران اروپایی و آمریکایی شبکه‌های مجازی آمادگی لازم را داشته باشیم و می توانیم با فلیترینگ شبکه‌های مجازی معاند مانند اینستاگرام، اجازه ندهیم که آنها به هر شکلی که دوست دارند، عمل کنند.»

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات که ظاهراً به سریال «تاج و تخت» علاقمند است، با انتشار پیامی در توییتر، در وامنش به اقدام اینستاگرام به نقل قولی از این سریال اکتفا کرده است:

«وقتی دهان یک مرد را می‌بندی، دروغگو بودنش رو ثابت نمی‌کنی،بلکه فقط به دنیا میگی از چیزی که او ممکنه بگه می‌ترسی.»

اتحادیه اروپا ۲۳ فروردین ۱۳۹۰، ۳۲ مقام ایرانی از جمله حسین الله‌کرم را به دلیل نقض حقوق بشر از جمله سرکوب دانشجویان تحت تحریم قرار داد. شورای اتحادیه اروپا فروردین سال جاری این تحریم‌ها را تمدید کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اشکان

    فیلتر کردن اینستاگرام به دلیل خذف شدن حساب کاربری پاسداران از آن فقط به یک دلیل میتواند باشد: " دیگی که برای من نجوشه, سر سگ توش بجوشه!" .