ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس پلیس تهران: با ۱۴۰۰ دوربین نظارتی، شهر را رصد می‌کنیم

رئیس پلیس تهران از وجود یک‌هزار و ۴۰۰ دوربین نظارتی برای «رصد» پایتخت ایران خبر داد. به گفته او، علاوه بر این دوربین‌ها، شمار تقریباً یکسانی دوربین ثبت تخلف ترافیک و «رفتارهای خارج از عرف» نصب شده اند.

رئیس پلیس تهران از وجود یک‌هزار و ۴۰۰ دوربین نظارتی برای «رصد» پایتخت ایران خبر داد. به گفته حسین رحیمی، علاوه بر این دوربین‌ها، شمار تقریباً یکسانی دوربین نیز برای ثبت تخلف ترافیک و «رفتارهای خارج از عرف» نصب شده اند.

حسین رحیمی رئیس پلیس تهران ــ عکس: آرشیو

حسین رحیمی شنبه ۲۵ خرداد در افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس راهور تهران گفت: « پلیس ایران در آسیا جزو پیشرفته‌ترین پلیس‌ها محسوب می‌شود، با ۱۴۰۰ دوربین نظارتی سطح شهر رصد می‌شود و ۱۳۵۰ دوربین تخلفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رفتارهای خارج از عرف را کنترل می‌کنند.»

او توضیحی درباره «رفتارهای خارج از عرف» یا نوع «رصد»کردن دوربین‌های نظارتی نداد. با این حال، رحیمی پنجم اردیبهشت تأیید کرده بود که زنانی که به «بدحجابی» و «بی‌حجابی» در خودروهایشان متهم شده بودند، با پیامک به پلیس امنیت اخلاقی احضار شدند.

نسل جدید دوربین‌های پلیس اوایل ۱۳۹۶ نصب شد. این دوربین‌ها از توانایی زوم بالایی برخوردارند و پلیس با استفاده از آنها حتی رانندگانی را که پشت فرمان اقدام به نوشیدن و خوردن می‌کنند،‌ تشخیص می‌دهد و جریمه می‌کند.

رئیس پلیس تهران در این سخنان به دفاع تلویحی از برخوردهای تنش‌آفرین و خشونت‌بار پلیس با دستفروشان پرداخت که در سال‌های اخیر بارها ویدئوهای آن در فضای مجازی منتشر شده و به انتقادهای گسترده از رفتار پلیس انجامیده است.

رحیمی گفت: «یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در ترافیک شهر تهران هم این سد معبرها هستند افرادی که به صورت دستفروش و یا هر موضوع دیگری اقدام به سد معبر می‌کنند در ترافیک شهر تهران تأثیر بسیاری دارند.»

فرمانده پلیس پایتخت ایران بدون اشاره به آمار مشخصی اعلام کرد که میزان رضایت مردمی از پلیس در سال‌های اخیر همراه «افزایش» داشته است. سال گذشته تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی شکایت‌ها و انتقادها از پلیس، ادعای مشابهی را مطرح کرده بود.

ادعای کاهش شکایت‌ها در حالی مطرح می‌شود که حسین اشتری، فرمانده ناجا اسفند ۹۷ گفته بود که مردم می‌توانند کوتاهی مأموران را به سامانه ۱۹۷ اطلاع دهند اما حق ندارند «تصویر بردارند از مأمور ما در حین اجرای قانون و تهدید کنند».

۲۴ اردیبهشت سال جاری نیز ویدئوی درگیری پلیس با یک پیک موتوری جنجالی شد. این موتورسوار نمی‌خواست که پلیس موتور او را ضبط کند و به مقاومت پرداخت. درگیری رخ داد و مردم از او حمایت کردند. بعدتر پلیس این موتورسوار را تحت تعقیب قرار داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    بگیرید، ببندید، بکشید، وقتی قرار باشد بروید، باید بروید. پیام مردم مشخص است: عمر این رژیم به سر رسیده است. برای نگاه داشتن یک سیب گندیده بر روی شاخه زیادی خودتان را به زحمت نیندازید.