ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان سعودی حمله حوثی‌ها به تأسیسات آب‌شیرین‌کن خود را تأیید کرد‎

همزمان با افزایش تنش در منطقه، شلیک موشک به مناطق نفتی عراق و اعلام سپاه پاسداران مبنی بر سرنگون کردن یک پهپاد آمریکایی، شیعیان حوثی بار دیگر به خاک سعودی موشک پرتاب کردند.

در پی ادامه تنش‌ها در منطقه خلیج فارس، شیعیان حوثی مورد حمایت ایران بار دیگر به خاک عربستان سعودی حمله موشکی کردند. این بار تأسیسات آب‌شیرین‌کن در جنوب عربستان سعودی مورد هدف قرار گرفت. مقام‌های سعودی این حمله را تأیید کردند.

عکس از آرشیو

رویترز گزارش داده است که این حمله در ساعات پایانی چهارشنبه شب ۲۹ خرداد / ۱۹ ژوئن انجام شده است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی پنج‌شنبه ۳۰ خرداد / ۲۰ ژوئن این خبر را تأیید کرد اما گفت این حمله خسارتی در بر نداشت.

شیعیان حوثی که ایران از آن‌ها پشتیبانی می‌کند در شبکه ماهواره‌ای خود المسیره اعلام کردند که حمله با یک موشک به نیروگاه برق و آب‌شیرین‌کن الشقیق در استان جازان عربستان سعودی صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران در ایران خبرهای مربوط به این حمله را به‌نقل از رسانه‌های نزدیک به حوثی‌ها پوشش داده است.

این خبرگزاری به‌نقل از یحیی سریع سخنگوی نیروهای حوثی نوشته است که موشک شلیک‌شده به هدف مورد نظر اصابت کرده است. سریع این موشک را از نوع کروز اعلام کرد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از حمله موشکی به خاک عربستان سعودی آگاه شده است.

الشقیق با تولید ۲۶۴۰ مگاوات برق از نیروگاه‌های بزرگ برق در عربستان سعودی به شمار می‌رود.

حوثی‌های یمن چهارشنبه ۲۲ خرداد / ۱۲ ژوئن نیز یک فروند موشک کروز به سا‌لن پروازهای ورودی فرودگاه «أبها»ی سعودی شلیک کردند که به‌گفته ترکی المالکی دست‌کم ۲۶ نفر مجروح شدند. عربستان سعودی دو روز بعد با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرد که هرچند حوثی‌های یمن مسئولیت حمله به فرودگاه «أبها» را به‌عهده گرفته‌اند، اما ایران در این حمله دست داشته است. در جلسه شورای امنیت سازمان ملل این موضوع به بحث گذاشته شد و شورای امنیت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کسانی که پشت حمله‌های موشکی و پهپادی به عربستان سعودی قرار دارند، مسئول این حملات‌اند و می‌بایست پاسخگو باشند.

روز گذشته (چهارشنبه) دو حمله موشکی هم به مناطق نفتی بصره در جنوب عراق و به نزدیکی مقر شرکت‌های نفتی خارجی شلیک شد. برخی منابع عراقی این حملات را به نیروهای وابسته به ایران نسبت داده‌اند.

این حملات موشکی در حالی صورت می‌گیرد که تنش بین ایران و آمریکا از هفته گذشته با حمله به دو نفتکش در دریای عمان شدت گرفته است. واشنگتن، تهران را مسئول این حمله می‌داند و تصاویری نیز در این رابطه منتشر کرده است، اما تهران این اتهام را رد کرده و حمله به دو نفتکش را «مشکوک» می‌داند.

صبح امروز (پنج‌شنبه) نیز سپاه پاسداران اعلام کرد که یک فروند پهپاد گلوبال هاوک ارتش آمریکا در منطقه روبه‌روی کوه مبارک استان هرمزگان را هدف آتش پدافند نیروی هوافضا قرار داده و سرنگون کرده است. ستاد  فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) هم اعلام کرد هیچ پهپادی در آسمان ایران پرواز نمی‌کرد. سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه گفته است پهپاد آمریکایی از مرزهای ایران عبور کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.