ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب کارگران آب و فاضلاب روستایی اهواز در اعتراض به پنج ماه تعویق دستمزد

کارگران معترض گفته‌اند هنوز حقوق اسفند و مزایا و عیدی سال گذشته را نیزدریافت نکرده‌اند. قرارداد کاری این گارگران نیز با پیمانکار به پایان رسیده است و اکنون دو ماه است بدون قرارداد کار می‌کنند.

کارگران آب و فاضلاب (آبفا) روستایی اهواز شنبه ۲۲ تیر با خواست پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه، عقد قرارداد کار و پرداخت حق بیمه دست از کار کشیدند و مقابل دفتر شرکت در اهواز تجمع کردند. در پی تکرار وعده‌‌های قبلی مدیران، تجمع کارگران به تشنج کشیده شد.

تجمع کارگران آب و فاضلاب روستایی مقابل شرکت در اهواز

به‌رغم دمای بالای هوا در اهواز، همسر و فرزندان خردسال برخی از کارگران آن‌ها را همراهی می‌کردند.

کارگران معترض گفته‌اند هنوز حقوق اسفند و مزایا و عیدی سال گذشته را نیزدریافت نکرده‌اند. قرارداد کاری این گارگران نیز با پیمانکار به پایان رسیده است و اکنون دو ماه است بدون قرارداد کار می‌کنند.

به نوشته پایگاه خبری قدس آنلاین، تعویق پنج ماه مزد کارگران، آن‌ها را با مشکلات معیشتی روبرو کرده است. یکی از کارگران به این پایگاه خبری گفته است: «حتی پول نداریم برای خانواده‌مان مواد غذایی تهیه کنیم و شرمنده خانواده‌ها هستیم.»

این کارگران همچنین گفته‌اند در ماه‌های اخیر تمام راه‌های قانونی را برای طرح مشکلاتشان از اداره آب و فاضلاب روستایی، استانداری خوزستان تا وزارت نیرو و جلسه‌های پی در پی با نماینده‌های مجلس طی کرده‌اند.

در همین حال فضای تجمع پس از دیدار نمایندگان کارگران با مدیرعامل جدید متشنج گزارش شده است. کارگران معترض گفته‌اند از این دیدار نتیجه مشخصی نگرفته‌اند و مدیر جدید نیز تنها به آن‌ها وعده داده است. یکی از کارگران حاضر درتجمع دراین‌باره گفته است:

«محیط آرام بود ولی بعد از اینکه جلسه نماینده‌های کارگری با آقای حرباوی تمام شد و طبق معمول وعده‌های الکی نصیبمان شد، خیلی از همکارها از ناراحتی وعده‌های واهی و تکراری دچار هیجان شده و جو متشنج شد.»

کامران احمدی، رییس روابط عمومی آبفای روستایی خوزستان در ارتباط با تجمع کارگران گفته است: «آبفای روستایی دولتی است و اعتبار آن از سوی دولت تعیین می‌شود.» به گفته او «به‌خاطر مشکلات مالی‌ که دولت با آن مواجه بوده و هست، پرداخت حقوق آبداران نه فقط در این استان، بلکه در کل کشور دچار مشکل شده است.»

تعویق پرداخت حقوق کارکنان اداره آب و فاضلاب به کارگران آبفای روستایی اهواز منحصر نیست. روز ۱۱ تیرماه سال‌جاری نیز کارکنان اداره آب و فاضلاب (آبفا) شهرستان شادگان که پنج ماه است حقوق نگرفته‌اند اعتصاب کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.