ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قوه قضائیه بازداشت سید حسن میرکاظمی مشهور به «حسن رعیت» را تایید کرد

سخنگوی قوه قضائیه با تایید خبر دستگیری حسن رعیت گفت اتهامات او پس از رسیدگی‌های بیشتر اعلام می‌شود.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه بازداشت سید حسن میرکاظمی مشهور به حسن رعیت را تایید کرد.

پیشتر برخی از وبسایت‌ها اسنادی از بدهی ۱۷ میلیاردتومانی حسن میرکاظمی به بانک کشاورزی را منتشر کردند

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۲۲ مرداد با تایید خبر دستگیری حسن میرکاظمی گفت:

«بارها اعلام کردیم که از بردن نام افراد بپرهیزید. با رعایت معذوریت‌های قانونی اصل بازداشت این فرد را تایید می‌کنم. درباره عناوین اتهامی به لحاظ این که پرونده در مرحله اولیه است باید در رسیدگی‌های بعدی اعلام شود».

حسن میرکاظمی به خاطر حضور در سرکوب معترضان اعتراضات سال ۸۸ در رسانه‌ها مطرح شد. تصاویری از او ابتدا به‌عنوان یکی از نیروهای لباس شخصی (سوار بر موتور و در حالی که کلت کمری اش را در دست داشت) و پس از آن به‌همراه اسنادی از ارتباطات او با بابک زنجانی و چند شرکت نیمه دولتی، در کنار زنجانی در جت شخص‌اش منتشر شد.

سعید مرتضوی نیز پیشتر در مصاحبه با روزنامه شرق از حسن میرکاظمی به عنوان واسطه آشنایی خود و بابک زنجانی نام برده بود. از حسین میرکاظمی به‌عنوان یکی از افراد حاضر در حلقه مداحان جمهوری اسلامی نیز نام‌ برده شده است.

چندین خبرگزاری داخلی در روزهای گذشته از دستگیری او در باغ شخصی و به همراه ۱۷ قلاده ببر خبر داده بودند.

به‌رغم نامشخص بودن اتهامات حسن میرکاظمی، مشهور به حسن رعیت، از او به‌عنوان یکی از «بدهکاران بزرگ بانکی» نام برده می‌شود. برخی از گزارش‌ها دستگیری او را مرتبط با پرونده اکبر طبری ذکر کرده‌‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه سه‌شنبه در مورد پرونده اکبر طبری نیز سخن گفت اما تنها سخنان خود را به اظهارنظر در مورد جایگاه طبری در قوه قضائیه محدود کرد و گفت: «این فرد معاون سابق نبوده و نباید به این موضوعات بی‌توجه باشیم. این فرد معاون یکی از بخش‌های قوه قضائیه بوده و قوه در برخورد با مفاسد درون‌سازمانی قاطعانه، بدون اغماض و بدون ملاحظه این و آن است و خط قرمزی برای این برخوردها قائل نیستیم».

اسماعیلی  در مورد فهرست افرادی که گفته‌ می‌شود اکبر طبری به عنوان دیگر متهمان پرونده و شریک خود مطرح کرده و حضور دادستان سابق قوه قضائیه در این فهرست گفت: « این لیست مورد تایید ما نیست و فرآیند رسیدگی با قاطعیت انجام می‌شود».

او  بازداشت فرزندان مسئولان دستگاه قضایی را هم رد کرد و گفت: «اطلاعی از بازداشت در درون و بیرون دستگاه قضایی ندارم و این خبر را تأیید نمی‌کنم و بازداشت‌هایی نداشته‌ایم».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.