ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده ناجا: لغو روادید میان ایران و عراق و بازگشایی مرز خسروی

 عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور پیش‌تر از اضافه‌شدن مرز خسروی به مسیر راهپیمایی سالانه اربعین خبر داده بود

حسین اشتری، فرمانده ناجا از لغو روادید میان ایران و عراق تا پایان ماه صفر خبر داد. به گفته او مرز خسروی نیز به‌زودی بازگشایی خواهد شد.

بازگشایی مرز خسروی در آستانه اربعین

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا یکشنبه ۱۰ شهریور اعلام کرد لغو روادید میان ایران و عراق از امروز اعمال شده و مرز خسروی به زودی باز خواهد شد.

 عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دوشنبه ۴ شهریور از اضافه‌شدن مرز خسروی به مسیر راهپیمایی حکومتی اربعین خبر داده و گفته بود:

«از امسال توافق کردیم تا مرز خسروی هم به مسیرهای تردد زائران اربعین اضافه شود.»

مرز خسروی در شهر قصرشیرین قرار دارد و با بخش عربی عراق هم‌مرز است

از زمان سقوط حکومت بعث در عراق، شمار زیادی از مردم ایران در اربعین از طریق از پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چزابه به نجف می‌روند و در راهپیمایی ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا، موسوم به راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

شمار شرکت‌کنندگان ایرانی در گردهمایی اربعین در سال‌های ۸۹ تا ۹۵ از ۴۰ هزار نفر به دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده یعنی در شش سال، ۵۵ برابر افزایش یافته است. دولت جمهوری اسلامی به شرکت‌کنندگان تسهیلات فراوانی ارائه می‌کند. مجلس نیز در بودجه ۹۸ «زائران اربعین» را از پرداخت عوارض خروج معاف کرد.

گزارش‌های منتشر شده در سال‌های اخیر حاکی از آن است که این راهپیمایی علاوه بر تبلیغات مذهبی و سیاسی برای حکومت جمهوری اسلامی، برای دولت و برخی از شرکت‌ها مانند شرکت‌های مخابراتی و بیمه منفعت اقتصادی نیز به همراه داشته است. با این‌حال براثر ازدحام و شرایط آب و هوایی، این گردهمایی هر ساله جان شماری از «زائران» را نیز می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.