ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رودی جولیانی زیر ذره‌بین کارآگاهان پرونده اوکراین

دادستان‌های فدرال بررسی می‌کنند: آیا وکیل رئیس‌جمهوری آمریکا قانون را زیر پا گذاشته تا تاثیر نیروهای خارجی بر دولت این کشور را لاپوشانی کند؟

دادستان‌های فدرال در منهتن اقدامات اخیر رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا را زیر ذره‌بین گرفته‌اند تا کشف کنند که آیا او در مذاکره با اوکراین از قوانین لابی‌گری آمریکا تخطی کرده است.

رودی جولیانی در یک کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ (۲۰۱۶)
رودی جولیانی در یک کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ (۲۰۱۶)

روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از منابع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، شنبه ۱۲ اکتبر/۲۰ مهر گزارش داد که کارآگاهان پرونده رسوایی اوکراین، اقدامات رودی جولیانی برای کمک به برکناری ماری یووانویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین را بررسی می‌کنند.

منتقدان از همه طیف‌های سیاسی، ترامپ را متهم کرده‌اند که کارزاری برای فشار بر اوکراین ترتیب داده تا مقامات این کشور را وادار به یافتن ردپای فساد در حزب دموکرات آمریکا و به خصوص خانواده جو بایدن، نامزد اول دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، کنند، تا به این ترتیب آینده سیاسی خود را بهبود ببخشد.

رسوایی اوکراین با شکایت یک فاش‌کننده و اطلاعات درز شده در رسانه‌های آمریکا درباره گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین آغاز شد.  اما با شروع بررسی این پرونده، موارد دیگری از اقدامات شخص دونالد ترامپ و اطرافیان او برای جلب همکاری مقامات اوکراینی در کارزارِ بدنام کردن دموکرات‌ها فاش شد.

یکی از قدم‌های ترامپ در این کارزار برکناری یووانویچ، از مقام سفارت آمریکا در اوکراین در بهار امسال بوده است.

نقش جولیانی

نقش جولیانی در پرونده اوکراین به دستگیری دو تن از همکاران او، لو پارناس و ایگور فرومن در هفته اخیر گره خورده است. این دو نفر به اتهام پرداخت وجه به یک نماینده کنگره برای کمک به برکناری سفیر آمریکا در اوکراین بازداشت شده‌اند.

جولیانی هر گونه ارتکاب جرمی را انکار کرده، اما پذیرفته است که او و همکارانش با دادستان‌های اوکراینی برای جمع‌آوری اطلاعات علیه یووانویچ و سایر منتقدان ترامپ یا افراد نزدیک به آنها (از جمله جو بایدن و پسر او) همکاری کرده‌اند. جولیانی اطلاعات به دست آمده را با سایر مقامات دولت و ستون‌نویس طرفدار ترامپ در میان گذاشته بود.

تحقیق جنایی درباره جولیانی موجب شدت گرفتن رسوایی اوکراین و تبعات آن برای رئیس‌جمهوری آمریکا می‌شود. پروند اوکراین همین حال نقطه شروعی برای تلاش منتقدان ترامپ برای استیضاح او شده است.

تعقیب قضایی جولیانی همچنین نقطه تاریکی در پرونده سیاسی خود او خواهد بود. وکیل شخصی ترامپ اکنون از سوی نهادی مورد بازپرسی قرار گرفته است که خود در دهه ۱۹۸۰ بر مسند ریاست آن نشسته بود. نشستن به مقام دادستانی در آن دوره به او کمک کرد که نقش خود در سیاست را پررنگ‌تر کرده و دو دوره نیز شهردار نیویورک شود.

جولیانی گفته است که دادستان فدرال هیچ مدرکی دال بر تخطی او از قوانین لابی‌گری ندارد، زیرا او به نمایندگیِ ترامپ با دادستان اوکراینی همکاری کرده و اطلاعات را برای شخص رئیس‌جمهوری آمریکا جمع‌آوری کرده، و نه برای دادستانی اوکراین.

وکیل شخصی ترامپ همچنین در مورد تحقیقات قضائی در مورد خودش اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.