ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلمی‌ خلیل‌زاد در کابل با چند مقام ارشد افغانستان دیدار کرد

دفتر رئیس‌جمهوری افغانستان اعلام کرد خلیل‌زاد برای مطلع کردن غنی از گفت‌وگوهایی که با مقامات کشورهای همسایه در چین، روسیه و پاکستان داشته، به کابل سفر کرده است.

برای نخستین بار پس از توقف گفت‌وگوهای صلح ایالات متحده آمریکا با طالبان، زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه کاخ سفید در گفت‌وگوهای صلح، به افغانستان سفر کرده است. دفتر اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان هدف از سفر او را ارائه گزارش به رئیس جمهوری عنوان کرد. خبرگزاری‌ها از دیدار او با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و حمید گیلانی، رهبر حزب «محاذ ملی اسلامی افغانستان» خبر دادند.

دیدار زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در گفت‌وگوهای صلح با طالبان و عبدالله عبدالله، نامزد رییس اجرایی حکومت وحدت ملی - یک‌شنبه ۵ آبان ۹۸

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اجرایی در دفتر اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، سفر زلمی خلیل‌زاد به کابل را تایید کرد و گفت خلیل‌زاد برای مطلع کردن غنی از گفت‌وگوهایی که در هفته‌های گذشته با مقامات کشورهای همسایه (از جمله روسیه و پاکستان) داشته به کابل سفر کرده است. او به رویترز گفت:

«هدف این سفر مشخص است. خلیل‌زاد قصد دارد از دیدارهای و صحبت‌هایی که با مقامات کشورهای همسایه درمورد گفت‌وگوهای صلح داشته، گزارشی را به رئیس‌جمهوری ارائه کند.»

همزمان، خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از یک منبع آگاه سفر خلیل‌زاد به افغانستان و دیدار او با حمید گیلانی، رهبر حزب «محاذ ملی اسلامی افغانستان» را تایید کرد. روزنامه هشت صبح افغانستان نیز از دیدار زلمی‌ خلیل‌زاد و عبدالله عبدالله، نامزد رییس اجرایی حکومت وحدت ملی خبر داد.

خلیل‌زاد، روز یکشنبه ۵ آبان نیز با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی دیدار کرد. به گزارش روزنامه هشت صبح در این دیدار صلاح‌الدین ربانی، وزیر پیشین امور خارجه و رهبر جمعیت اسلامی افغانستان، لیزا کورتیس، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در امور جنوب آسیا و جان بس، سفیر ایالات متحده در کابل، حضور داشته‌اند.

ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد دو طرف در این دیدار درباره مذاکرات صلح و زمینه‌های دست یافتن به صلح پایدار و عادلانه در افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند:

«هر دوجانب صلح را از اولویت‌های مردم و حکومت افغانستان و ایالات متحده امریکا خواندند و بر دست‌یافتن به صلح دائمی تأکید کردند. در این نشست، آنها خواهان کاهش خشونت و آتش بس از سوی طالبان برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شدند.»

براساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در گفتگوهای صلح با طالبان روز شنبه ۴ آبان با حمید گیلانی، رهبر حزب «محاذ ملی اسلامی افغانستان» در کاخ ریاست جمهوری افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است. حمید گیلانی در حساب توییتر خود از ملاقات با خلیل‌زاد و هیئت همراه او و گفت‌وگو درباره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و گفتگوهای صلح، خبر داده بود.

خلیل‌زاد پیش از سفر به کابل در مسکو با نمایندگان چین، روسیه و پاکستان بر سر از سرگیری گفت‌وگوهای صلح با طالبان گفت‌وگو کرده بود. پیش‌تر قرار بر این بود مذاکرات بین افغان روزهای هفتم و هشتم آبان به میزبانی چین برگزار شود اما طبق اعلام «وزارت صلح» افغانستان این نشست از سوی کشور میزبان به تعویق افتاده است.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.