ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فشار مقامات امنیتی بر خانواده برهان منصورنیا، از معترضان مقتول، برای شرکت در صحنه‌سازی

اعضای خانواده برهان منصورنیا، شهروند مریوانی که در کرمانشاه از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از سه شبانه روز جان خود را از دست داد، مورد فشار هستند تا پذیرای مقامات با حضور خبرنگاران دولتی باشند.

خانواده کشته شدگان آبان ماه تحت فشار هستند تا از مقامات مقامات امنیتی در خانه پذیرایی کنند.

طبق اطلاعات که به "زمانه" رسیده اعضای خانواده برهان منصورنیا، شهروند مریوانی که در کرمانشاه از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از سه شبانه روز جان خود را از دست داد، مورد فشار هستند تا پذیرای مقامات با حضور خبرنگاران دولتی باشند.

مزار برهان منصورنیا مریوان در جوار مزار دانیال استواری و مهران تاک از دیگر کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در مریوان

مقامات دولتی همزمان وعده شناسایی این جوان معترض به عنوان "شهید" را می‌دهند و همراه با آن اصرار می‌کنند که این ملاقات صورت بگیرد و خبر آن منتشر شود. در روزهای گذشته مقامات ایران در اظهاراتی ضد و نقیض مدعی شده‌اند که معترضان توسط افرادی مشکوک و وابسته کشته شده اند نه توسط نیروهای امنیتی و انتظامی.

در روزهای گذشته خانواده پویا بختیاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند تا مراسم چهلم درگذشت او برگزار نشود. شهروندانی که در روز پنجم دی ماه در گورستان بی بی سکینه کرج حضور یافتند نیز بازداشت شدند.

مقامات دولتی با وعده دادن و تهدید قصد دارند تا خانواده های کشته شدگان را به سکوت وادارند و یا از آنها در برنامه‌های تبلیغاتی خود استفاده کنند.

خانواده نیکتا اسفندانی پیش از این به خبرنگار صدا و سیما گفته بودند که مرگ او هیچ ارتباطی با اعتراضات مردمی نداشته‌است و بعد از چند روز قوه قضائیه اعلام کرد که مرگ او به علت مسمومیت غذایی بوده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.