ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضائيه از صدور حکم قطعی برای هفت مدیر بانک سرمایه خبر داد

هفت مدیر دیگر بانک سرمایه به صورت قطعی به حبس، شلاق، محرومیت از خدمات دولتی و پرداخت جریمه‌های نقدی محکوم شدند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه احکام قطعی برای هفت نفر از مدیران بانک سرمایه را اعلام کرد. این متهمان علاوه بر حبس و شلاق و برخی احکام دیگر در مجموع به حدود ۶۴۰ هزار یورو و ۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان جریمه محکوم شده‌اند.

قوه قضائیه هفت مدیر دیگر بانک سرمایه را نیز به حبس، شلاق، محرومیت از خدمات دولتی و پرداخت جریمه‌های نقدی محکوم کرده است. ۴۵ درصد سرمایه بانک سرمایه به صندوق فرهنگیان تعلق دارد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در یک نشست خبری از صدور احکام قطعی برای هفت نفر از مدیران بانک سرمایه خبر داد و این احکام را «هدیه‌ای از سوی قوه قضائیه به قشر زحمتکش فرهنگیان» خواند.

پول اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان به طور غیرمستقیم از جیب معلمان رفته. معلمان ایرانی ماهانه حدود ۱۷ هزار تومان به این صندوق می‌پرداختند.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه، سنگین‌ترین حکم برای محمدرضا خانی، مدیرعامل وقت بانک سرمایه صادر شده است. او به جرم «مشارکت در  اخلال در نظام اقتصادی کشور و پولی و ارزی به صورت عمده» به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۶۴۰ هزار یورو محکوم شده است. خیرالله بیرانوند، یکی دیگر از مدیرعاملان وقت بانک سرمایه به جرم «مشارکت در اخلال در نطام اقتصادی کشور» به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرویز احمدی، مدیرعامل دیگر بانک سرمایه به جرم «مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی» به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دایم از خدمات دولتی محکوم شده‌اند.

علاوه بر مدیرعاملان، یاسر ضیایی شیرکلاهی، قائم مقام وقت بانک سرمایه به جرم «مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و پولی و ارزی»  به ۱۵ سال حبس تعزیری و  ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و  ضبط ۵۲ میلیارد ریال وجوه حاصله ای که برخلاف قانون کسب کرده بوده، بهمن خادم، عضو هیات مدیره بانک سرمایه به جرم «مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی» به  ۵ سال حبس تعزیری و  ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و مهرداد باقری عضو هیات مدیره  بانک سرمایه به تحمل ۵ سال حبس  و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم  از مشاغل دولتی محکوم شده‌اند. دادگاه برای علیرضا حیدرابادی پور، یکی دیگر از مدیران بانک سرمایه که در جلسه دادگاه حضور نداشته حکم  ۱۲ سال حبس تعزیری و محرومیت دایم از خدمات دولتی و جزای نقدی به میزان  ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را صادر کرده است.

غلامحسین اسماعیلی در ادامه اظهاراتش گفت: این احکام بخشی از پرونده بانک سرمایه است و احکام متهمان دیگر پرونده‌های حسین هدایتی و هادی رضوی و «برخی دیگر از متهمان» نیز صادر شده‌ است.

محمدهادی رضوی به گفته خودش «مکتبی» و «درس آموخته موتلفه اسلامی» است و «سرباز فرهنگی در خط ولایت» که زمانی رویای ائتلاف «سرمایه‌داری شیعی» را در سر می‌پروراند.

اسماعیلی همچنین از ارسال کیفرخواست محمد امامی و ۲۰ نفر دیگر به  دادگاه خبر داد و برگزاری قریب الوقوع جلسه محاکمه آن‌ها خبر داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.