ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت یک ایرانی‌تبار در دانمارک به جرم جاسوسی و تدارک قتل یک مخالف جمهوری اسلامی

دادگاهی در دانمارک یک مرد ۴۰ ساله نروژی ایرانی‌تبار را در مورد اتهام‌های «جاسوسی برای نهادهای اطلاعاتی ایران» و «همکاری در تدارک قتل در خاک دانمارک» مجرم شناخت و او را به ۷ سال زندان محکوم کرد.

دادگاهی در دانمارک یک مرد ۴۰ ساله نروژی ایرانی‌تبار را در مورد اتهام‌های «جاسوسی برای نهادهای اطلاعاتی ایران» و «همکاری در تدارک قتل در خاک دانمارک» مجرم شناخت و او را به ۷ سال زندان محکوم کرد.

پرچم ایران و دانمارک

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، یک مرد ۴۰ ساله نروژی ایرانی‌تبار در دانمارک به ۷ سال زندان محکوم شد. دادگاه هویت این شخص را فاش نکرده اما گفته او در سپتامبر ۲۰۱۸/ مهر ۹۷ «درباره یک ایرانی تبعیدی ساکن دانمارک، اطلاعات جمع ‌کرده است».

دادگاه جمعه ۲۶ ژوئن/۶ تیر اعلام کرد طبق مکالمات رد و بدل شده میان این مرد و فردی از دستگاه اطلاعاتی ایران، برای دادگاه «محرز شده» که این مرد اطلاعات جمع‌آوری شده را به سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی تحویل داده است. بر همین اساس، دادگاه او را به اتهام جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی و همچنین تدارک قتل یک مخالف جمهوری اسلامی در خاک دانمارک مجرم شناخت.

این پرونده به‌دنبال عملیات مشترک پلیس دانمارک و هلند در سال ۲۰۱۸ مطرح شد. در این عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی دانمارک و هلند در یک اقدام هماهنگ چهار عضو «جنبش عربی آزادی‌بخش الاحوازیه» (الاحوازیه) را به ظن جاسوسی برای عربستان سعودی و اقدام تروریستی در خاک ایران بازداشت کردند.

 پس از آن، پلیس دانمارک در همکاری با سرویس‌های امنیتی سوئد و نروژ فردی ایرانی‌تبار با تابعیت نروژ را به ظن همکاری با وزارت اطلاعات بازداشت کرد. از او که اکنون به ۷ سال زندان محکوم شده، عکس‌هایی از محل اقامت اعضای «جنبش عربی آزادی‌بخش الاحوازیه» (الاحوازیه) در دانمارک کشف شده بود. به‌دنبال این دستگیری هر دو کشور سفیران یکدیگر را احضار کردند.

پس از انجام تحقیقات دادستان ایالتی دانمارک این فرد را به جمع‌آوری و انتقال اطلاعات به یک نهاد اطلاعاتی در ایران برای طراحی ترور در دانمارک و تلاش برای قتل عمد متهم کرد. متهم اما همه اتهامات را رد کرد. جمهوری اسلامی نیز ارتباط این فرد با نهادهای اطلاعاتی ایران و تلاش برای ترورعضو الاحوازیه را تکذیب کرده بود.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    هشدار کاملا جدی! اگر اهل دانمارک و یا ایرانی/دانمارکی هستید حتی اگر مطلقا سیاسی نیستید و هر سال هم به ایران سفر کرده اید, از امروز تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه به ایران سفر نکنید, چون بازداشت میشوید و در اوین به یادتان می آورند که سالها جاسوس هستید. یکی از برادران امنیتی, امروز در دانمارک هفت سال زندان گرفت و نظام مقدس در تهران برای آزادی او خیلی فوری به یک گروگان با پاسپورت دانمارکی نیاز دارد تا با برادر اسیر معاوضه اش کند. از من گفتن بود, خود دانید.

  • یوسف

    این دنیا بدون مزدور بسیار جای قشنگی بود. مزدوران این دنیا را به گند می کشند و با آن گنداب دفن می شوند. کاش هفت سال زندان فرصتی به این مزدور بدهد تا فکر کند و انسان باشد، و روح و جانش را برای پول دیگر نفروشد.