ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه انقلاب تهران علیرضا علینژاد را به ۸ سال حبس تعزیری محکوم کرد

علیرضا علینژاد، متهم سیاسی که در زندان اوین محبوس است توسط شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

علیرضا علینژاد، متهم سیاسی که در زندان اوین محبوس است توسط شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. علیرضا علینژاد، برادر مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار ایرانی است.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، در صورت قطعی شدن حکم علیرضا علینژاد در مرحله تجدیدنظر، با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد، یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص او اجرا خواهد شد.

سعید دهقان، وکیل علیرضا علینژاد شب گذشته خبر صدور حکم او را اعلام کرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بر اساس این حکم که توسط توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه صادر شده است، علیرضا علینژاد از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس، از بابت اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس، از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس و در مجموع به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

علی (علیرضا) علینژاد در تاریخ ۳ مهرماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت امسال پس از ۲۲۵ روز بازداشت موقت از بازداشتگاه ٢ الف سپاه به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. او هم اکنون در بند ۴ زندان اوین بسر می‌برد.

علیرضا علینژاد برادر مسیح علینژاد، روزنامه نگار وفعال مدنی ایرانی ساکن آمریکاست. مسیح علی نژاد در واکنش به این حکم در تلگرام خود اینگونه نوشته است:

کدام اجتماع و تبانی؟
شما و ⁧ بازجوخبرنگار⁩ها ریختید در شهر من. مادرم به خانه راه‌تان نداد، با خانواده خواهرم تبانی کردید که مرا بکشانید به ترکیه که مادرم را ببینم. علی برادری کرد و گفت مسیح نیا. نیا اینها برایت نقشه دارند. علی برادرم تبانی شما با خانواده خواهرم برای کشاندن من به ترکیه را بر هم زد.
کدام توهین به رهبری؟
به برادرم گفتید بیا اعلام برائت کن از خواهرت. به شما گفت هر وقت خامنه‌ای را آوردید تلویزیون تا از خواهر و دامادش اعلام برائت کند آنوقت من هم میکنم. این جواب او شد اتهام توهین به رهبری؟
کدام تبلیغ علیه نظام؟
این که برادرم راضی نشد از خواهرش بد بگوید؟ برادرم مرا دوست دارد. اینکه برادرم مقابل شما سر خم نکرد و در اینستاگرام از نقشه کثیف‌تان برای کشاندن من به ترکیه نوشت، شد تبلیغ علیه نظام؟ شما جنایت‌کاران با این حکم دارید از او انتقام می‌گیرید. از پدر دو کودک خردسال، به اتهام «برادر مسیح علینژاد بودن»!

بازداشت و یا احضار اعضای خانواده فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران برای تحت فشار گذاشتن آنان سیاستی است که بارها توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی اجرا شده است. قوه قضائیه جمهوری اسلامی پیشتر در  ۵ آذر۹۸ در واکنش به پوشش اعتراضات آبان‌ماه، کارمندان شبکه فارسی‌زبان «ایران اینترنشنال» را ممنوع‌المعامله کرد. خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی فارسی نیز از آغاز به‌کار این شبکه ماهواره‌ای در سال ۲۰۰۹، همواره آماج فشارهای مقام‌های امنیتی ایران بوده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.