ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده با قرار کفالت آزاد شد

مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی در زندان اوین که صبح امروز توسط پنج مأمور امنیتی در منزل پدرش بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شده بود، پس از چند ساعت با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی در زندان اوین که صبح امروز توسط پنج مأمور امنیتی در منزل پدرش بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شده بود، پس از چند ساعت با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

صبح دوشنبه ۲۷ مرداد ساعت حدود ۱۱ پیش از ظهر مأموران امنیتی با مراجعه به منزل رضا خندان، همسر نسرین ستوده، مهرواه دختر آنها را بدون هیچ اعلام قبلی و ارائه هیج توضیحی بازداشت و به دادسرای اوین برده بودند. مهراوه خندان پس از چند ساعت با قرار کفالت از دادسرای اوین آزاد شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز، همزمان با اعلام خبر بازداشت مهراوه خندان، نوشت روز دوشنبه شماری از روزنامه‌نگاران نیز به دادسراری اوین احضار شده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

رضا خندان، فعال مدنی و همسر نسرین ستوده و پدر مهراوه، در گفت‌وگو با ارگان خبری مجموعه فعالا حقوق بشر در ایران(هرانا)، ضمن تایید آزادی دخترش گفت:

«ظهر امروز ۵ مامور امنیتی در مقابل درب منزل آمده و بدون اینکه پیشتر احضاری صورت گرفته باشد بدون ارائه توضیحی مهراوه را بازداشت و به شعبه یک دادسری اوین منتقل کردند. نهایتا پس از چند ساعت پیگیری، دقایقی پیش با تودیع قرار کفالت آزاد شد»

بنا به اطلاعاتی که به دست زمانه رسیده، مهراوه خندان هنگامی که به ملاقات مادرش، نسرین ستوده در زندان اوین می‌رفت، بارها از سوی زندانبان‌ها در مورد نحوه حجابش تذکر دریافت کرده بود. او در واکنش و اعتراض به گیر دادن زندانبان‌ها نسبت به این موضوع با آنها درگیر شده بود و همین زمینه‌ساز تشکیل پرونده و احضار او به دادسرای اوین شده است.

مهراوه خندان دانشجوی رشته نقاشی در دانشگاه تهران است. او پیش‌تر زمانی که تنها ۱۲ سال داشت از سوی دادسرای اوین و بدون این‌که پرونده‌ای داشته باشد، از کشور ممنوع‌الخروج شده بود.

در طول سال‌های گذشته فشار بر خانواده نسرین ستوده به صورت مداوم جریان داشته است. پیش از این نیز در تاریخ ششم مرداد سال جاری، رضا خندان، همسر نسرین ستوده خبر از مسدود کردن حساب‌های بانکی خانم ستوده توسط دادستان تهران داد و نوشت: ««به نظر می‌رسد این اقدام، سرآغاز توقیف اموال خانواده است.»

منصوره شجاعی، فعال حقوق زنان معتقد است افزایش روز افزون فشارها بر نسرین ستوده و خانواده‌اش به این دلیل است که نسرین ستوده بدعت‌گذار جنبش زندانیان سیاسی در داخل زندان شده است. او در این باره به زمانه گفت:

«به دیدگاه من نسرین ستوده بدعت‌گذار جنبش زندانیان سیاسی در داخل زندان است. ما در ایران تاکنون همچنین چیزی را نداشتیم که از داخل زندان مردم جنبش راه بیاندازند. نسرین ستوده بر علیه حجاب اقدام کرد، برای مثال وقتی که برای ملاقات چادر سر نکرد، اقداماتی در حمایت از زندانیان سیاسی انجام داد، در مورد شرایط کرونا همچنین. در حقیقت بدعت‌گذاری کرد و آنها هم سعی می‌کنند خانواده‌اش را اذیت کنند.»

نسرین ستوده از شامگاه دو‌شنبه شب ۲۰ مردادماه ۱۳۹۹ نیز با انتشار نامه‌ای و با درخواست آزادی زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.