ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا خندان: از شرایط نسرین ستوده در زندان کاملا بی‌خبریم

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی در اعتصاب غذا از بی‌خبری مطلق از وضعیت همسرش به‌ دلیل عدم دسترسی به تلفن و تعطیل بودن مراجع قضایی خبر داد.

رضا خندان، فعال مدنی و همسر نسرین ستوده، وکیل دادگستری و زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین از بی‌خبری مطلق از وضعیت همسرش به‌دلیل عدم دسترسی به تلفن و تعطیل بودن مراجع قضایی خبر داد. به گفته خندان از دقایق پایانی وقت اداری روز چهارشنبه ۲۹ مرداد که او متوجه وخامت حال همسرش شده، تا لحظه تنظیم این گزارش در بی‌خبری مطلق از وضعیت همسرش مانده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

رضا خندان پس از طرح موضوع بی‌خبر ماندن از وضعیت نسرین ستوده در صفحه فیس‌بوک خود، روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد در گفت‌وگو با زمانه، با اشاره به گفته‌های یکی از هم‌بندی‌های نسرین ستوده، گفت: 

«یکی از هم‌بندی‌هایش که دیروز به مرخصی آمد گفت که نسرین ستوده با مراجعه به مسئولان زندان به آنها اعلام کرده که اعتصابش را شدیدتر خواهد کرد و شاید مصرف آب، نمک و قند را هم بخواهد قطع کند.»

به‌ گفته این فعال مدنی، ستوده روز چهارشنبه به‌ دلیل تبعات ناشی از اعتصاب غذا به افت شدید فشار خون، مشکلات قلبی و مشکلات گوارشی دچار شده و به‌ دنبال آن به بهداری زندان اوین منتقل شده است.

او گفت که به ‌دلیل قطع ارتباط همسر زندانی‌اش با دنیای بیرون، از بازگشت او از بهداری و اینکه چه اتفاقی برایش افتاده، بی‌خبر است.

رضا خندان درباره نحوه دسترسی زندانیان محبوس در بند زنان اوین به تلفن هم به زمانه گفت:

«تلفن‌های بند زنان در روزهای پنج شنبه و جمعه قطع است. البته در طول هفته هم فقط در سه نوبت آن ‌هم در روزهای زوج می‌توانند از تلفن استفاده کنند و این مسأله فقط ویژه بند زنان اوین است.»

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین از شامگاه دو‌شنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ با انتشار نامه‌ای ضمن درخواست آزادی زندانیان سیاسی، دست به اعتصاب غذا زده است.

نهادهای امنیتی ایران اما برای اعمال فشار بیشتر بر این زندانی سیاسی، روز دوشنبه ۲۷ مرداد با مراجعه به منزل او، دخترش، مهراوه خندان را بازداشت کردند.

هر چند مهراوه پس از چند ساعت و با تودیع قرار کفالت از بازداشت آزاد شد اما رضا خندان با اشاره به همین موضوع گفت:

«مسأله‌ای که ما نگرانش هستیم این است که بعد از بازداشت مهراوه، گویا همسرم در داخل زندان صحبت‌هایی کرده مبنی بر اینکه قصد دارد در اعتراض به فشار بر خانواده‌اش، مصرف یک سری چیزها را که هنگام اعتصاب غذا استفاده‌شان رایج است، قطع کند.»

در طول سال‌های گذشته فشار بر خانواده نسرین ستوده به صورت مداوم جریان داشته است. پیش از این نیز در تاریخ ششم مرداد ماه سال جاری رضا خندان در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک خبر از مسدود کردن حساب‌های بانکی نسرین ستوده توسط دادستان تهران داد و نوشت:

«به نظر می‌رسد این اقدام، سرآغاز توقیف اموال خانواده است.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    معتادها وقتی دورهم نشینی می کنند چنان ازدود کردن مواد ونعشه ولول شدن لذت می برند که ازآنچه دراطرافشان ویا درهمسایه گی شان می گذرد که چه شیون زندن های زن ویا دختر همسایه باشد که ازهمسرش ویا پدرش کتک می خورد وتقاضای کمک می کند و درنتیجه مضروب شدن فوت می کند وچه یا فریادهای مال باخته ای باشد که زورگیرها ازوی هرآنچه باخودش داشته بازور دزدیده باشند ... وبعد از بحال عادی برگشتن شان معتادها افرادی باتعجب ازآنها پرسان میشوند نشیندید و نفهمید شیون های زن ودخترهمسایه و یا مال باخته درنزدیکی تان را کجا بودید وچرا کمکی نکردید ؟ معتادها برای رهائی شان ازجواب دادن خیر ما هرگز درمحل حضورنداشتیم و اگر درمحل بودیم وتقاضای کمک را می شنیدیم محال ممکن بود اقدامی نکنیم واگر اقدامی هم نمی کردیم برعلیه وجدان مان بود که اجازه دهیم زن و یا دخترهمسایه مضروب شوند وفوت کنند وبدون شک هم زورگیر را دستگیر میکردیم ...پس عذر ما موجه است !! حالا باید حقایق را بدون هیچ گونه تعارف وتکلمی پذیرفت که معتادی تنها به مواد دودکردن نیست بلکه ترس و بی تفاوتی و هرانچه بردیگران روا میشود بمن وما ربطی ندارد معتادی بسیارمخرب تری بوده ومی باشد که انکاراین نوع معتادی براکثریت میلیونی حاکم بوده ومی باشد ...زندانیان سیاسی به هرشکل وفرمی خواهان حق وحقوق مردم بوده اند و هرآنچه که کرده اند برای شخص خودشان نکرده اند برای تمامی مردم ایران کرده اند ومردم هم می دانند به چه دلیل درسلول های مخوف حکومت فاشیستی گرفتارشده اند چرا لاقل میلیونی ازمیلیونها برای حمایت واژادی شان بطور علنی وبا اقدامات اساسی درکنارزندان اوین بدور هم نیامده ونمی آیند ؟ اینقدر مردم عقب نشینی کرده اند که امربی تفاوتی مردم برحکومت اخنوندی مشتبح شده است که روزانه هرتعدادی اززن ومرد و پیروجوان را با برچسب سیاسی دستگیرکند وروانه زندان کند صاحب اختیار است !! خدا ذلیلشان کند ما را گول زدند چه روزگاری داشتیم حالا چه روزگاری داریم ...اینها مسلمان نیستند ...واگرمسلمان بودند چنین نمی کردند ...اینها همگی دزد وغارت گرند ...اینها خیلی ها دستگیرکردن درزندان ها با آنها چنین وچنان می کنند ...اینها حقوق کارگران را هم پرداخت نمی کنند...والله دستمان ازچاره کوتاه است وحتی یک وعده غذای گرم نداریم ...اینها دیگه به بیماران هم رحم نمی کنند ...فرزندانم وشوهرم بیکارهستند وآهی دربساط نداریم ..خبرها روشنیدی که چقدرحکومتی ها دزده اند...خدا کنه ترامپ ریشه حکومت اخوندی اره کنه ...ترامپ گفته این ..ترامپ گفته آن ...حالا برای این جماعت با چنین توانائی های این چنینی باعرض وپوزس هم ردیف کودکان خانواری است که از ظلم وستم ناپدریشان به ستوه امده اند باید برای خانم نسزین ستوده ها چه کارکند؟