ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پزشکان احتمال مسمومیت ناوالنی را تأیید کردند

مخالف سرسخت سیاست‌های کرملین در شاریته برلین هنوز در اغماست. پزشکان هنوز به طور قطع سم را شناسایی نکرده‌اند اما آنزیم کلی نستراز را در بدن او یافته‌اند.

الکسی ناوالنی، از مخالفان رئیس جمهوری روسیه که در طی پرواز از مسکو به تامسک سیبری به اغما رفته بود به آلمان منتقل شده و در بیمارستان شاریته برلین تحت درمان قرار گرفته است. پزشکان آلمانی تأیید کرده‌اند که ناوالنی مسموم شده اما هنوز به طور قطع سم را شناسایی نکرده‌اند.

الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه به اغما فرورفت. این احتمال وجود دارد که او در اثر ارتزاق سم، مسموم شده باشد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، شامگاه دوشنبه ۲۴ اوت/ ۳ شهریور شاریته برلین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پزشکان آلکساندر ناوالنی، سیاستمدار ۴۴ ساله و رهبر مخالفان پوتین را از شنبه گذشته تحت درمان قرار داده‌اند و اکنون نشانه‌هایی از آنزیم کلی نستراز را در بدن او یافته‌اند اما با این‌حال هنوز نتیجه آزمایش‌ها قطعی نیست و ماده سمی دقیقاً شناسایی نشده است. این آنزیم در حشره‌کش‌ها استفاده می‌شود و علاوه بر این در درمان آلزایمر هم به کار می‌رود.

پزشکان در ادامه این بیانیه نوشته‌اند:

«بیمار همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است، وضع او بحرانی و هنوز در اغماست و با این‌حال زندگی او دیگر در خطر نیست.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

صدراعظم آلمان همزمان با انتشار بیانیه بیمارستان شاریته برلین از کرملین خواست تحقیقات جامعی درباره «احتمال مسمومیت» الکسی ناوالنی انجام دهد و کسانی که منتقد کرملین را مسموم کرده‌اند شناسایی و پاسخگو کند. آنگلا مرکل،  صدراعظم آلمان با انتشار بیانیه‌ مشترکی با هایکو ماس، وزیر خارجه آن کشور اعلام کرد:

«با توجه به جایگاه مهمی که آقای ناوالنی در اپوزیسیون سیاسی روسیه دارد، از مقامات مسئول آن کشور اکیداً انتظار می‌رود این پرونده را تا روشن شدن کوچک‌ترین جزئیات، با شفافیت تام بررسی کنند.»

مرکل و ماس در این بیانیه اظهار امیدواری کردند که ناوالنی به زودی سلامت خود را بازیابد و به نزد خانواده‌اش برگردد.

اتحادیه اروپا نیز خواهان تحقیقات درباره احتمال مسمومیت الکسی ناوالنی شد. شامگاه دوشنبه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

«مقامات روسیه می‌بایست بدون هیچگونه تعللی تحقیقات شفافی را در این‌باره انجام دهند. مردم روسیه و همچنین جامعه بین‌الملل خواهان روشن شدن حقیقت‌اند. آن‌ها که مسئول این اقدام بودند می‌بایست پاسخگو باشند.»

پلیس جنایی آلمان مسئولیت حفاظت امنیتی از این منتقد سیاست‌های پوتین در بیمارستان شاریته را به عهده دارد.

فقط یک لیوان چای

پنجشنبه ۲۰ اوت/ ۳۰ مرداد ناوالنی در پرواز از مسکو به تامسک سیبری بدون هیچگونه پیش‌زمینه‌ای بیمار شد، به بیمارستان انتقال یافت و به زودی به اغما فرورفت. نزدیکان و همکاران او ادعا می‌کنند که او در طی پرواز فقط یک لیوان چای نوشیده و احتمال داده‌اند که چای مسموم بوده است.

مقامات بهداشتی در اومسک سیبری اعلام کرده‌اند که آزمایش های لازم را انجام داده‌اند و هیچگونه‌ای نشانه‌ای از مسمومیت در بدن ناوالنی نیافته‌اند. اداره بهداشت اومسک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در ادرار ناوانلی کوفئین و الکل یافت شده است.

استفان زایبرت، سخنگوی صدراعظم آلمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت:

«این ظن وجود دارد که کسی آقای ناوانلی را مسموم کرده باشد. متاسفانه در تاریخ معاصر روسیه، چند مورد مشکوک به مسمومیت وجود دارد.»

دو سال قبل سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس را با یک ماده سمی در خاک بریتانیا از پای درآوردند. در آن زمان وزیر خارجه بریتانیا کرملین را به حمله شیمایی در خاک بریتانیا متهم کرده بود و این موضوع به یک بحران دیپلماتیک بین بریتانیا و روسیه بدل شد.

امید نوری‌پور، عضو حزب سبزها و سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان در مصاحبه با اشپیگل گفت:

«اکنون برای همگان روشن شد که اینگونه جنایت‌ها روشمند است. این مورد اخیر تازه‌ترین مورد از مجموعه‌ای از این اقدامات است. اینگونه کارها باید خاتمه پیدا کنند. حاکمیت دیگر کشورها هم قبل از این مخدوش شده‌اند. بریتانیایی‌ها بعد از سوءقصد سالیسبوری درخواست نشست اضطراری شورای اروپا را داده بودند. الان وقت مناسبی است که دولت آلمان اقدام لازم را انجام دهد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.