ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ در سخنرانی سازمان ملل بر سیاست خارجه‌‌اش در قبال ایران تأکید کرد

ترامپ بار دیگر ایران را نخستین دولت حامی تروریسم در جهان خواند و گفت: «ما نفر اول تروریست‌های جهان، قاسم سلیمانی را حذف کردیم».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در سخنان‌اش خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر بر سیاست سختگیرانه‌اش در قبال جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

سخنرانی ویدئویی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، سه‌شنبه ۲۲ سپتامبر

دونالد ترامپ سه‌شنبه ۲۲ سپتامبر در هفتاد و پنجمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل درباره سیاست‌اش در قبال ایران در یک سخنرانی ویدئویی گفت:

«ما از توافق هسته‌ای فاجعه با ایران بیرون آمدیم و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه دولت پیشرو در حمایت از ترور در جهان وضع کردیم. ما خلافت داعش را ۱۰۰ درصد نابود کردیم و بنیانگذار و رهبرش البغدادی را کشتیم؛ و نفر اول تروریست‌های جهان، قاسم سلیمانی را حذف کردیم.»

دولت ایالات متحده به تازگی نیز مکانیسم ماشه را برای بازگرداندن تمام تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران، از جمله تحریم تسلیحاتی که اکتبر منقضی می‌شود، اجرایی کرد. ترامپ دوشنبه در دستوری اجرایی از بازگشت این تحریم‌ها خبر داد و گفت که کشورهای نقض‌کننده آن جریمه می‌شوند.

با این وجود، دیگر امضاکنندگان برجام و اکثر اعضای شورای امنیت، آمریکا را به دلیل خروج یکجانبه از توافق به لحاظ قانونی قادر به این کار نمی‌دانند. بسیاری خواسته آمریکا را در مورد بازگشت تحریم‌های بین‌المللی رد کرده اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در دیگر بخش‌های سخنرانی‌ مجازی‌اش برقراری رابطه بین امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل را «توافق صلحی تاریخی» خواند و گفت:

«بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه هم دارند می‌آیند. دارند خیلی سریع می‌آیند و می‌دانند [توافق صلح با اسرائیل] برای آنها و برای جهان عالی است.»

ترامپ در بخش‌ دیگر سخنانش به چین به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا تاخت و از سازمان ملل خواست که چین را وادار به پاسخ‌گویی کند.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین که پس از ترامپ سخنرانی کرد،‌ اتهام‌های او علیه پکن را «بی‌اساس» خواند و گفت که مبارزه با جهانی‌سازی «بی‌ثمر» است.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده همچنین مدعی شد که توافق اقلیمی پاریس یکجانبه است، واشنگتن به همین خاطر از آن خارج شده و چین دو برابر آمریکا آلودگی تولید می‌کند.

ترامپ تلویحاً از سازمان ملل نیز انتقاد کرد و گفت:

«اگر سازمان ملل بخواهد سازمان موثری باشد، باید روی مشکلات واقعی جهان تمرکز کند. از جمله تروریسم، سرکوب زنان، کار اجباری، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و سکس، تعقیب عقاید دینی، و پاکسازی قومی اقلیت‌های مذهبی».

او در حالی که دولت‌اش به نقض حقوق پناهجویان، اقلیت‌ها و سیاهان آمریکایی متهم است، آمریکا را «رهبر همیشگی در زمینه حقوق بشر» توصیف کرد.

ترامپ همچنین از تلاش آمریکا برای پایان دادن به جنگ در افغانستان و بازگرداندن سربازان آمریکایی به خانه گفت.

هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل از سه‌شنبه ۲۲ سپتامبر آغاز شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.