ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جزییات گزارش جنجالی نیویورک‌تایمز و افشای اسناد مالیاتی ترامپ

بر اساس گزارش نیویورک تایمز بسیاری از کسب و کارهای اصلی ترامپ از جمله زمین‌های گلف او در اظهارنامه مالیاتی اعلام زیان کرده اند.

نیویورک تایمز در آخرین روزهای سپتامبر و در حالی که کمتر از شش هفته به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا باقی است، با انتشار گزارشی اسناد مالیاتی دونالد ترامپ را افشا کرد.

trump
دونالد ترامپ در کنفرانس خبری کاخ سفید ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعاتی پس از انتشار گزارش نیویورک‌تایمز در زمینه افشای اسناد مالیاتی ترامپ

بر اساس گزارش جنجالی نیویورک تایمز، اسنادی که مدت‌ها مخفی نگه داشته شده نشان می‌دهد که ترامپ به طور جدی از نظر مالی ضرر می‌کرده است. در گزارش نیویورک‌تایمز که  بر اساس اطلاعات مالیات بر درآمد ترامپ (مربوط به بیش از دو دهه) نوشته شده، آمده است که ترامپ در زمینه املاکش به شدت دچار مشکل بوده، به طور دایم با تراشیدن هزینه و اعلام ضرر سعی داشته از پرداخت مالیات فرار کند، درگیر پرونده حقوقی حسابرسی بوده و میلیون‌ها دلار مقروض است.

در این گزارش آمده است که دونالد ترامپ، در سالی که درانتخابات ریاست جمهوری پیروز شد تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد فدرال داده است و  در  ۱۰ سال از ۱۵ سال گذشته هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده است، به این صورت که در گزارش اظهار نامه مالیاتی خود عنوان کرده که میزان ضرر و هزینه‌هایش بیش از میزان پولی بوده که به دست آورده است.

واکنش ترامپ

عصر یکشنبه و ساعاتی پس از انتشار این گزارش دونالد ترامپ طی مصاحبه مطبوعاتی در کاخ سفید گزارش نیویورک تایمز را رد کرد وآن را تقلبی نامید. رئیس جمهوری آمریکا گفت:

« من در واقع مالیات داده‌ام. شما آن را خواهید دید به محض آن‌که اظهارنامه مالیاتی من- که تحت بررسی و تجدید نظر است،.. مدت ها تحت بررسی بوده... (اداره مالیات) با من خوب تا نمی‌کند...آنها همیشه با من خیلی بد رفتار می‌کرده‌اند. افرادی را در اداره مالیات دارید– آنها با من خیلی بد رفتار می‌کنند.»

ترامپ در ادامه گفت نیویورک تایمز مثل همیشه از خودش داستان درآورده و گزارش اخیر را دروغ خواند.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سئوالی در این مورد که چرا یک میلیاردر در سالی که در ریاست جمهوری پیروز شده تنها چند صد دلار مالیات داده گفت:

« اول این که من کلی (مالیات) داده‌ام، و (مبلغ) زیادی هم به مالیات ایالتی داده‌ام. ایالت نیویورک (مالیات) زیادی می‌گیرد  و من کلی پول به ایالت داده‌ام. همه این‌ها آشکار خواهد شد. همه‌چیز روشن می‌شود اما بعد از آن‌که حسابرسی تمام شد»

اهمیت گزارش نیویورک تایمز

گزارش جنجالی نیویورک تایمز ممکن است به وجهه پرزیدنت ترامپ صدمه بزند. دونالد ترامپ همواره بر این‌که در کسب و کارش بسیار موفق بوده و به همین دلیل می‌تواند سکان‌دار اقتصاد آمریکا باشد، تاکید داشته است.

مساله مالیات ترامپ، داستان تازه‌ای نیست و در انتخابات ۲۰۱۶ نیز مطرح شد.  در آن زمان هم نیویورک تایمز یک مقاله تحقیقی ۱۴ هزار کلمه‌ای در مورد اظهارنامه مشکوک مالیاتی ترامپ در سال‌های دهه ۱۹۹۰  منتشر کرد، بعدها مشخص شد که این مقاله بر اساس مدارکی که مری ترامپ ( برادرزاده ترامپ) در اختیار نیویورک تایمز قرار داده نوشته شده است.

دموکرات‌ها بسیار مشتاقند که از داستان مالیات ترامپ به عنوان دستاویزی برای ضربه زدن به ترامپ  و پیروزی جو بایدن در انتخابات پیش‌رو بهره ببرند.  زمان انتشار مقاله اخیر نیویورک تایمز از این جهت مهم است که در آستانه نخستین مناظره انتخاباتی ( ترامپ- بایدن) - که قرار است روز سه شنبه در اوهایو برگزار شود- صورت می‌گیرد.

نیویورک تایمز
ساختمان نیویورک تایمز، نیویورک

نکات مهم گزارش نیویورک تایمز

مالیات فدرال

گزارش نشان می‌دهد که در عرض ۱۸ سال ترامپ ۱۱ سال هیچ مالیاتی به دولت فدرال پرداخت نکرده است. در سال ۲۰۱۷ ترامپ تنها ۷۵۰ دلار مالیات به اداره فدرال داده است.

حسابرسی طولانی

ترامپ بیش از یک دهه تحت حسابرسی اداره مالیات آمریکا است. این حسابرسی بر سر ۷۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار مبلغی است که ترامپ درخواست کرده اداره مالیات باید به او تحت عنوان (tax refund) بازگرداند. در صورتی که ترامپ در ادعای خود برنده نشود و حکمی علیه او صادر شود، باید بیش از ۱۰۰ میلیون دلار(اصل مبلغ به اضافه جریمه) بپردازد. این حسابرسی سال ۲۰۱۱ توسط اداره مالیات آغاز شده و در حالی که یک دهه از باز شدن این پرونده می‌گذرد هنوز این پرونده بسته نشده  و در جریان است.

 اگر پرونده به دادگاه فدرال کشیده و در آنجا مطرح شود جزو اطلاعات عمومی خواهد شد و برای همه در دسترس خواهد بود.

کمک ایوانکا

ایوانکا(دختر ارشد آقای ترامپ)، زمانی‌که در تشکیلات ترامپ (Trump Organization) به عنوان کارمند شاغل بوده، مبلغی هم به عنوان «حق مشاوره» دریافت می‌کرده که خود به افزایش هزینه و کاهش مالیات ترامپ کمک کرده است. این مساله ممکن است موجب صدمه زدن به چهره خانم ایوانکا شود که در حال حاضر ( مشاور ارشد ترامپ) و همسر جرد کوشنر(دیگر مشاور ارشد ترامپ) است. ایوانکا همیشه سعی کرده تا از جنجال‌های مربوط به پدرش فاصله بگیرد و بسیاری احتمال می‌دهند که پس از پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ او قصد دارد به تنهایی وارد دنیای سیاست شود.

کسب و کار ترامپ ضرر می‌کند

تشکیلات ترامپ شامل کسب و کارهای متعددی است از مستغلات گرفته تا زمین‌های گلف، هتل و ... بر اساس گزارش نیویورک تایمز بسیاری از کسب و کارهای اصلی ترامپ از جمله زمین‌های گلف او در اظهارنامه مالیاتی اعلام زیان کرده اند و این به کاهش مالیات ترامپ کمک کرده است.

بدهی‌های ترامپ

نیویورک تایمز مدعی است که ترامپ صدها میلیون‌ها  دلار بدهی دارد که خودش شخصا آن‌ها را ضمانت کرده و مهلت پرداخت آنها به زودی سر می‌رسد.

زندگی اعیانی

با وجود این‌که ترامپ در اظهارنامه مالیاتی خود اعلام ضرر کرده و از کاهش مالیات به این واسطه استفاده کرده است، اما برخی از هزینه‌های  زندگی مرفه و اعیانی خود را نیز به عنوان هزینه کسب و کار ( و نه شخصی) اعلام کرده تا به این ترتیب بتواند از کاهش مالیات استفاده کند.

از جمله این هزینه ها که اغلب مردم آن را هزینه شخصی تلقی می‌کنند اما در اظهارنامه مالیاتی ترامپ هزینه کاری عنوان شده است می توان به هزینه‌های اقامتی، سفر و ۷۰ هزار دلار ( در یک سال) برای آرایش و پیرایش موهایش برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی اشاره کرد.

سخن سردبیر

همزمان با انتشار این گزارش نیویورک تایمز دین باکوئت، دبیر اجرایی (سردبیر) نیویورک تایمز نیز مطلبی در مورد این  که چرا نیویورک تایمز این مطلب را منتشر کرده نوشت.

باکوئت می‌گوید که این گزارش محصول کار تیمی از گزارشگران است و این روزنامه به گزارش و انتشار مقالات خود در این زمینه در هفته‌های پیش رو ادامه خواهد داد. او همچنین گفته است که برای حفاظت از منابع، رکوردها و مستندات خود را دراختیار عموم نخواهد گذاشت.

دبیراجرایی نیویرک تایمز در مورد علت انتشار این گزارش نوشت:

«ما این گزارش را منتشر می‌کنیم زیرا معتقدیم شهروندان باید تا حد ممکن از رهبران و نمایندگان خود -  و اولویت‌‌ها، تجارب و مسایل مالی‌ آنها- آگاه باشند.»

دین باکوئت می‌گوید: « هر رییس جمهوری از سال‌های میانی دهه ۱۹۷۰ میلادی اطلاعات مالیات خود را در اختیار عموم گذاشته است»

وی در پایان مقاله خود نوشته است که دیوانعالی آمریکا همواره حکم داده که بر اساس متمم نخست قانون اساسی آمریکا رسانه‌ها اجازه دارند اطلاعاتی که ارزش خبری دارد و به طریق قانونی به دست آمده را منتشر کنند. « این اصل قدرتمند متمم نخست قانون اساسی اینجا صدق می‌کند»

مالیات ترامپ
مردی در برابر دیوان‌عالی آمریکا ژوئیه ۲۰۲۰ زمانی‌که پرونده ای مربوط به مالیات ترامپ در جریان بود، مرد پلاکاردی در دست دارد با این عنوان که «رد پول را دنبال کن»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.