ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل نمایندگان خود را با مشایعت هیأتی از مقام‌های آمریکا به بحرین فرستاد

هیأتی از مقام‌های اسرائیل به همراه استیو منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا برای رسمیت بخشیدن به عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و بحرین وارد منامه شد.

تنها چندهفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، هیأت بلندپایه‌ای از مقام‌های این کشور به همراه هیأتی از مقام‌های ارشد اسرائیل، برای امضای توافق مشترک اسرائيل با بحرین وارد منامه شدند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

به گزارش خبرگزاری رویترز هیأتی از مقام‌های اسرائیل به همراه استیو منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا یکشنبه ۱۸ اکتبر/۲۷ مهر برای رسمیت بخشیدن به عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و بحرین و تقویت آنچه واشنگتن «سنگری مقابل ایران» می‌خواند، وارد منامه شد.

آوی برکوویتز، فرستاده ویژه ایالات متحده در خاورمیانه در مراسمی که پیش از پرواز به منامه و با حضور منوچین برگزار شد، گفت اسرائیل و بحرین توافق مشترک «پیشبرد روابط گردشگری، بانکی و دیپلماتیک» را امضا خواهند کرد. منوچین نیز در حمایت از این توافق به خبرنگاران گفت:‌

«به اعتقاد من این فرصت بسیار فراتر از فرصت سرمایه‌گذاریست و تبادل فن‌آوری و ایجاد مشاغل را شامل می‌شود و برای بحرین امکانات را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد».

پس از امارات متحده عربی، بحرین دومین کشوری‌ست که به‌رغم مخالفت‌های داخلی و خارجی، روابط خود با اسرائیل را عادی می‌کند.

این سه‌کشور سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر/۲۵ شهریور در کاخ سفید با امضای یک توافق تاریخی عادی‌سازی روابط را اعلام کردند.

بحرین میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است و پایگاهی راهبردی برای واشنگتن به‌شمار می‌رود.

یک منبع بحرینی به خبرگزاری رویترز گفته که با توجه به دستور هفته گذشته پادشاه بحرین برای ایجاد یک مرکز ملی امنیت سایبری، اولویت منامه همکاری با اسرائيل در این زمینه است و همچنین بحرین قصد دارد از اکوسیستم اسرائیل برای راه‌اندازی مشاغل استفاده کند.  

توافق با بحرین باید برای اجراشدن به تصویب مجلس اسرائيل (کنست) برسد. کنست، نمایندگان کنست پنج‌شنبه گذشته به‌رغم رای مخالف ۱۳ نماینده عرب، «معاهده صلح» میان تل‌آویو و ابوظبی را با ۸۰ رای موافق تصویب کردند.

استیو منوچین و دیگر مقام‌های آمریکا فردا دوشنبه به امارات متحده عربی سفر می‌کنند و سه‌شنبه نخستین هیأت اماراتی را در سفر به اسرائیل همراهی خواهند کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.