ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترسیم نقشه کانون‌های بحران کارگری در ایران (بخش پنجم)

بررسی مهم‌ترین اعتراضات کارگران بخش خدمات، در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۹۹

مطالبه مشترک کارگران در بخش‌های مختلف خدمات، رفع تبعیض ، اجرا یا در پاره‌ای موارد اصلاح قانون و نظارت بر عملکرد بخش خصوصی است.

«مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در سال ۹۸، عمده اشتغال یعنی حدود ۵۱ درصد اشتغال وتولید کشور در بخش خدمات متمرکز شده است.» شاید همین یک جمله کافی باشد تا متوجه شویم، در دهه‌های اخیر اشتغال نیروی انسانی در بخش خدمات بدلیل شرایط خاص اقتصادی روند صعودی به خود گرفته است.

«داوطلب» در این گزارش از سری گزارشهای شناسایی کانون‌های بحران کارگری در ایران به سراغ کارگران بخش خدمات رفته است. توضیح اینکه با توجه به گستردگی حوزه خدمات، در این گزارش به شناسایی و تشریح اعتراضات کارگرانی پرداخته‌ شده که به واسطه مطالبات و مشکلات شغلی، خبرهای مربوط به آنها بیش از سایرین در رسانه‌های داخلی منعکس شده است. کارگران ساختمانی، کارگران پروژه‌های مخابرات، کارگران خدمات شهری، کارگران حمل و نقل و کارگران بخش خدمات درمانی از جمله این کارگران هستند.

اردیبهشت ۹۹- کارگران شهرداری تهران

مروری بر گزارشهای منتشر شده در رسانه‌های داخلی نشان می‌دهد؛ کانو‌ن‌های بحران کارگری در بخش خدمات، متفاوت از بخش‌های دیگر و با گستردگی و پراکندگی بیشتری قابل شناسایی است. در همین حال، سطح مطالبات در پاره‌ای موارد، ناظر بر تضمین و اجرای حداقل‌های قانونی(مانند مطالبات کارگران ساختمانی و کارگران خدمات شهری) و در مواردی دیگر ناظر بر عواقب خصوصی‌سازی و انحصارطلبی نهادهای بالادستی است(مانند مطالبات کارگران شرکتی مخابرات و کارگران بخش درمان(پرستاران) )

مطالبه مشترک کارگران در بخش‌های مختلف خدمات، رفع تبعیض ، اجرا یا در پاره‌ای موارد اصلاح قانون و نظارت بر عملکرد بخش خصوصی است.

شیوه سازمان‌یابی و تشکل‌یابی کارگران در بخش خدمات هم به دلیل پراکندگی آنان، متفاوت از سایر بخش‌هاست و گزارشها نشان می‌دهد؛ در بیشتر موارد مطالبات کارگران از طریق کانون‌ها، اتحادیه‌ها و نمایندگان انجمن‌های صنفی منعکس و پیگیری می‌شود.

با این مقدمه، «تارنمای داوطلب» در ادامه این گزارش به مطالعه موردی و شرح جزییات برخی از کانونهای بحران کارگری در بخش خدمات پرداخته است.

کارگران ساختمانی

کانون اعتراض: کارگران ساختمانی ایرانی که عمدتا به صورت فصلی به این کار اشتغال دارند.

پراکندگی اعتراضات: آمار دقیقی وجود ندارد. اما عمده جمعیت کارگران ساختمانی (فصلی) که در جستجوی کار از شهرهای کوچک مهاجرت می‌کنند، در کلانشهرها متمرکز است.

علت اعتراض: تبعیض در تمام سطوح شغلی، سهمیه‌بندی بیمه تامین اجتماعی و عدم حمایت بیمه‌ای از کارگران ساختمانی

مطالبات کارگران: دسترسی بدون تبعیض به بیمه اجتماعی و حذف «نظام سهمیه‌بندی»

اشکال اعتراض: تجمع کانون و نمایندگان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در مقابل ادارات دولتی و مجلس شورای اسلامی، نامه‌نگاری و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های داخلی

از جمله خبرهایی که در صفحات حوادث خبرگزاری‌‌ها به وفور به چشم می‌خورد، خبرهایی از آسیب دیدن کارگران در محل کار، به ویژه کارگران ساختمانی است. یکی از روی داربست به زمین افتاده و قطع نخاع شده، دیگری موقع پرتاب آجر سرش شکسته و آن یکی زیر آوار ساختمان نیمه کاره مانده و کشته شده است. کارگران ساختمانی به طور کلی در همه بخش‌های گودبرداری، ساخت و بهره‌ برداری فعالیت می‌کنند.  کارگر ساده، کارگران گچ‌کار، برق‌کار، داربست‌کار و مقنی (چاه‌کن) ازجمله این کارگران هستند.

بنابر اعلام کانون کارگران ساختمانی کشور، ۶۰ درصد فوتی‌ها در میان کارگران ایرانی مربوط به کارگران ساختمانی است که در حین کار دچار حادثه شده‌اند. رکورد مرگ و میر کارگران ساختمانی در سال ۱۳۹۲ زده شد که در آن سال ۱۳۰۰ نفر از این کارگران در حین کار کشته شدند. این در حالی است که بازهم بنابر آماری که کانون کارگران ساختمانی کشور ارائه داده، میانگین مرگ و میر کارگران ساختمانی سالیانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر است.

بخش بزرگی از کارگران ساختمانی که در زمره کارگران فصلی و روزمزد محسوب می‌شوند، ضمن اینکه دستمزدهای کمی دریافت می‌کنند، با وجود ناایمن بودن فضای کار، از هیچ نوع بیمه‌ای برخوردار نیستند و برای برخورداری از تسهیلات بیمه مدت‌هاست که در صف انتظار هستند.

در ایران، کارفرمایان پروژه‌های ساختمانی که تعداد کارگرانشان به زیر ۲۰ تا ۳۰ نفر می‌رسد، الزام قانونی برای اینکه کارگر ساختمانی روزمزد را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند، ندارند و اگر بخواهند برای رفع مسئولیت کارگر را بیمه کنند به بیمه بی‌نامِ «مسئولیت مدنی» اکتفا می‌کنند که اگر کارگری در حین کار صدمه دید، لازم نباشد کارفرما از جیب خودش هزینه کند و بیمه خسارت را بپردازد. این امر موجب می‌شود، حاشیه امنی برای کارفرما ایجاد شود تا بدون تخصیص هزینه برای آموزش کارگران، خرید تجهیزات ایمنی برای کارگاه ساختمانی و فقدان نظارت بازرسان وزارت کار، مسئولیت خود را در قبال امنیت جانی و شغلی کارگر کم کند. این درحالی است که طبق ماده ۱۴۸ قانون کار، کارگر از بدو ورود به کارگاه باید بیمه شودو کارفرما نیز موظف است مقدمات انجام بیمه کارگر را قبل از شروع کار فراهم کند.  با وجود این دولت سالانه به بهانه کمبود منابع مالی به سهمیه‌بندی بیمه دست می‌زند و شماری از کارگران ساختمانی را از حق بیمه محروم می‌کند. کارگران ساختمانی در صورتی بیمه می‌شوند که پروانه مهارت داشته باشند، قرارداد کار داشته باشند و حق بیمه بپردازند و نظام سهمیه‌ای سازمان تامین اجتماعی ظرفیت خالی برای بیمه‌کردن آن‌ها را داشته باشد. گفته‌می‌شود حدود نیم میلیون تن از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در سطح کشور، بیمه نیستند. آن دسته از کارگران ساختمانی که بیمه هستند و کار ندارند نیز در اثر بیکاری طولانی مدت با خطر از دست دادن بیمه خود مواجه اند.  کارگران فاقد بیمه از دریافت حقوق ایام بیکاری نیز محروم‌اند.

آمارها و گزارشهای منتشر شده از سوی کانون کارگران ساختمانی کشور نشان می‌دهد، ۱۰ تا ۱۵ درصد از کارگران ساختمانی، کارگرانی هستند که سرچهارراه‌ها می‌ایستند. بخشی از این کارگران، روستاییانی هستند که برای کار به داخل شهرها می‌روند و خودشان بیمه روستایی دارند، بخشی از آن‌ها کسانی هستند که بیکار شده‌اند و به صورت موقت بر سر چهارراه‌ها می‌ایستند و  اگر بخواهند جزو آمارگیری تامین اجتماعی محسوب شوند، باید در فرآیند ساخت و ساز مشغول به کار شوند.

اعتراضات نمایندگان کارگران ساختمانی ابتدا در فاصله سالهای ۹۲ تا ۹۳ گسترده‌ شد. زمانی که  با وجود تصویب قانون رفع موانع اجرایی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی(مصوب ۱۳۹۱) در مجلس، بازهم با اعلام سهمیه‌بندی بیمه تامین اجتماعی، بخش زیادی از کارگران از بیمه محروم ‌شدند. جمعی از نمایندگان کارگران ساختمانی با تجمعات مکرر در برابر مجلس شورای اسلامی به ادامه دار شدن این روند اعتراض کردند.

بر اساس «قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی»، «درصورت تامین منابع مالی از محل حق بیمه» هر گونه استثناء واعمال سهمیه در اجرای بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ممنوع است. افراد حقیقی و حقوقی که «مانع» اجرای این قانون شوند به پرداخت جریمه و جبران خسارت محکوم می‌شوند.

با وجود اینها، این قانون نه در دوران ریاست‌ جمهوری احمدی‌نژاد اجرا شده و نه در سال‌های ریاست جمهوری حسن روحانی. نظام بیمه کارگران ساختمانی هنوز بر اساس سهمیه‌بندی استوار است.

با وجود اینکه کارگران ساختمانی نسبت به بسیاری دیگر از کارگران شاغل در بخش خدمات و صنعت از امنیت شغلی و دستمزدی پایینی برخوردارند اما به دلایلی همچون فصلی بودن کار و پراکندگی جمعیتی، بیشتر از طریق کانون‌ها و انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مطالبات صنفی خود را پیگیری کرده‌اند. آخرین دور اعتراض‌های آنان به فروردین سال ۹۸ برمی‌گردد که دولت قصد داشت حق بیمه کارگران ساختمانی را افزایش دهد و با اعتراض یکپارچه آنان مجبور به عقب نشینی شد.

کارگزاران مخابرات روستایی

 کانون اعتراض: کارگزاران پیمانی مخابرات ایران

پراکندگی اعتراضات: کارگران عمدتا در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قزوین، گیلان، همدان، خوزستان، لرستان و  هرمزگان دست به اعتراض زدند.

علت اعتراض: تبعیض شغلی، عدم تبدیل قرارداد پیمانی به قرارداد مستقیم و تعویق در پرداخت مطالبات

مطالبات کارگران: همسان‌سازی حقوق و مزایای آنها با سایر کارگران رسمی مخابرات و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

اشکال اعتراض: تجمع در برابر مراکز دولتی در مراکز استانها و مجلس شورای اسلامی و نامه‌نگاری خطاب به مسولین و نمایندگان مجلس.

کارگزاران مخابرات روستایی و کارگران شرکتی مخابرات در فاصله سالهای ۹۲ تا ۹۹، بارها در اعتراض به سرپیچی شرکت مخابرات از اجرای قانون و تبعیض‌های شغلی  تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند. ماجرا از این قرار است که سال ۱۳۸۸ زمانی‌ که شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد، در قرارداد بین دولت و بخش خصوصی مقرر شد که نیروهای این شرکت باید همچنان مانند قبل از خصوصی‌سازی به فعالیت خود ادامه دهند و امنیت شغلی آنها نباید در معرض خطر قرار گیرد.  ماده ٨٣ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم ‌بخشی از مقررات مالی دولت در سال ۹۳ (با تأکید بر نوع قرارداد مخابرات و کارکنان این شرکت) که توسط مجلس تصویب شد، می‌گوید: «صندوق تأمین اجتماعی موظف است کارگزاران و پیمانکاران حقیقی و افراد حقوقی و سایر افرادی که به‌عنوان کارگر یا تحت هر عنوان دیگر، طرف قرارداد مخابرات روستایی بوده و هستند را پس از واریز حق بیمه سهم کارگر توسط کارگزار و پیمانکار (کارگر) و تا زمان فروش سهام مدیریتی بر اساس قانون تأمین اجتماعی و قانون کار تحت پوشش بیمه قرار دهد. در هر صورت وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی، ملزم به رفع مشکلات اجرای بند (٦٤) قانون بودجه سال ١٣٩١ کل کشور مرتبط با کارگزاران مخابرات روستایی هستند و شرکت متولی (شرکت مخابرات ایران) مکلف به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران، پیمانکاران و کارگزاران روستایی تا زمان بازنشستگی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار است». اما از همان سال تاکنون، با وجود احکام قوه قضائیه، اداره‌های کل کاروامور اجتماعی کشور و دیوان عدالت اداری مبنی بر انعقاد قرارداد دائم بین کارفرما و کارگر و پرداخت حقوق کامل کارکنان، شاهد نقض حقوق آنها در سطوح مختلف شغلی هستیم.

گزارشهای منتشر شده نشان می‌دهد؛ خواسته اصلی کارگزاران مخابرات روستایی، همسان‌سازی حقوق و مزایای آنها با سایر کارگران رسمی مخابرات است. در کنار این مطالبات آنها می‌گویند حق بیمه برای تعدادی از کارگزاران قبل و بعد از خصوصی‌سازی پرداخت نشده است. کارگزاران مخابرات روستایی مدعی هستند که قبل از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، در مراکز مخابرات روستایی مشغول به کار بودند و در حال حاضر نیز قرارداد دائمی و رسمی با شرکت مخابرات دارند اما هنوز هیچ‌گونه حکم کارگزینی یا دریافت حقوق و مزایای رفاهی برابر با سایر کارمندان دائمی، مشمول آنها نمی‌شود.

کارگزاران مخابرات روستایی که تعداد آنها ۵۷۵۰ نفر برآورد شده است؛  در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قزوین، گیلان، همدان،کردستان، خوزستان، لرستان و  هرمزگان در طول سالهای گذشته با برپایی تجمعاتی درمراکز استانها و گاهی با گردهم‌آیی در مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران  نسبت به تبعیض‌های شغلی؛ سطح پایین حقوق،عدم همسان سازی حقوق وعدم پرداخت ماه ها حق بیمه خود اعتراض کردند.

در یکی از بزرگترین تجمعات کارگران مخابرات روستایی که در شهریور۹۹ در مقابل مجلس ایران برگزار شد، آنها خواستار استعفای وزیررفاه، کار و اموراجتماعی شدند.

کارگران شرکتی مخابرات

کانون اعتراض: کارگران شرکتی و پیمانی مخابرات

علت اعتراض: بی‌توجهی شرکت مخابرات به اجرای قانون، تعدیل نیروهای شرکتی و تبعیض در حقوق و دستمزد

مطالبات کارگران: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل ، بستن قرارداد مستقیم با کارگران شرکتی و رفع تبعیض در حقوق و دستمزد میان کارگران شرکتی و رسمی

نحوه اعتراض: تجمعات مکرر در مقابل ادارات دولتی استانها ، شرکت ملی مخابرات ایران و مجلس شورای اسلامی، نامه‌نگاری با مسولان دولتی و نمایندگان مجلس، اطلاع رسانی در رسانه‌های داخلی

کارگران شرکتی مخابرات هم مانند کارگزاران مخابرات روستایی، مدتهاست که به اعمال تبعیض شغلی در شرکت ملی مخابرات در پی خصوصی‌سازی انتقاد می‌کنند. این کارگران بارها در تجمعاتی خواستار این شده‌اند که از مشکلات بی‌شمار شرکت های پیمانکاری خلاص شوند و  با شرکت مخابرات قرارداد مستقیم منعقد کنند تا از حقوق و مزایای یکسان با رسمی‌ها برخوردار شوند. ماده ۳۸ قانون کار واضح و روشن، تکلیف دستگاهها و شرکت‌ها را روشن کرده‌است. این قانون به اصل کار برابر-مزد برابر اختصاص دارد و به صراحت می‌گوید: برای انجام کار مساوی که در شرایط مساوی در یک کارگاه انجام می‌گیرد باید به زن و مرد مزد مساوی پرداخت شود. تبعیض در تعیین میزان مزد براساس سن، جنس، نژاد و قومیت و اعتقادات سیاسی و مذهبی ممنوع است. با این حال در مخابرات مانند خیلی از ارگان‌ها و نهادهای دیگر این قانون رعایت نمی شود.

بنابر گزارشها پرسنل شرکتی مخابرات در شهرها و استانهای مختلف کشورمشغول به فعالیت هستند، حدود ۳۰ هزار نفر برآورد می‌شوند. این پرسنل شرکتی، طرف قرارداد با دو شرکت پیمانکاری عمده هستند، چندین شرکت پیمانکار کوچک هم در مخابرات وجود دارد. تقریبا همه پرسنل شرکتی مخابرات از شرایط راضی نیستند و با ناخرسندی و از سر اجبار کار می‌کنند؛ شرایط شغلی این پرسنل در سالهای گذشته همواره  بد بوده، اما رای دیوان عدالت اداری در مورد ابطال دستور العمل‌های شماره ۳۶ و ۳۸ (موضوع منع تبعیض مزدی ) کار  دشوار کارگران پیمانکاری را دشوارتر هم کرده‌است. براساس دستورالعمل‌های شماره ۳۶ و ۳۸ که به ترتیب در سالهای ۹۲ و ۹۳ از سوی معاونت تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شده بودند، تمامی کارفرمایان مشمول قانون کار ملزم شده‌بودند تا به منظور برقراری عدالت مزدی و تساوی مزدی برای کار هم ارزش، شرایط یکسانی را نحوه محاسبه دستمزد کارگران پیمانکاری و قرارداد مستقیم در نظر بگیرند. با این حال این دستورالعمل‌ها توسط دیوان عدالت اداری ابطال شدند. بهانه دیوان عدالت برای ابطال این بود که وزیر کار دستورالعمل را امضا نکرده است!  بعد از رسانه‌ای شدن ابطال، کارگران و فعالان کارگری از وزارت کار خواستند که این مشکل را حل کند و دستورالعمل مجددا با امضای وزیر صادر شود. سال ۹۳ وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به مدیریت منابع انسانی شرکت مخابرات ایران، خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شده بود و از شرکت مخابرات خواسته بود لیست کارگران پیمانکاری را ارسال کند. در این نامه آمده بود که بایستی تبعیض مزدی در مخابرات رفع شود؛ اما شرکت مخابرات ایران به این نامه هم توجهی نکرد.

در سالهای گذشته، به خصوص در فاصله سال های ۹۵-۹۶ موج اخراج و تعدیل نیروهای شرکتی در مخابرات به راه افتاد. اعتراض کارگران شرکتی مخابرات هم از همین سالها شدت گرفت.  اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مخابرات ایران،  انعقاد قرارداد مستقیم، همسان سازی حقوق شرکتی های مخابرات (خصوصی ها) با نیروهای قراردادی و رسمی و تامین امنیت شغلی از جمله مطالبات کارگران بود. نمایندگان کارگران از نمایندگان مجلس خواستند که مطالبات آنها را پیگیری کنند. نمایندگان مجلس هم در نامه‌های جداگانه خطاب به وزیر ارتباطات از او خواستند تا مطالبات کارکنان شرکتی مخابرات را تا به نتیجه رسیدن آن، پیگیری کند. آنها در گردهم‌آیی‌های انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۶ هم حضور پرشوری داشتند و با در دست گرفتن پلاکاردهایی، خواستار توجه او به خواسته اصلی رفع تبعیض شغلی بین کارگران شرکت مخابرات ایران شدند.

رانندگان خطوط حمل و نقل جاده‌ای

کانون اعتراض: کامیون‌داران و رانندگان خطوط حمل و نقل جاده‌ای

پراکندگی اعتراضات: لرستان، آذربایجان شرقی، قزوین، مازندران، شیراز، اراک، خوزستان،همدان، فارس و تهران

علت اعتراضات: گران شدن عوارض و لوازم یدکی، ثابت ماندن کرایه بار، افزایش قیمت بیمه‌ها، هزینه بالای تعمیرات ، کاهش سهمیه سوخت و گران شدن لوازم خودرو مثل لاستیک از جمله دلایل اعتراضات بود.

مطالبات کارگران: بيمه تكميلي درمان، تأمين لوازم و قطعات مورد نياز، رسيدگي به تخلفات شركت‌هاي حمل و نقل و قرارگرفتن شغل رانندگي در زمره مشاغل سخت و زيان‌آور

نحوه اعتراض: اعتصاب و مسدود کردن جاده‌های بین شهری، عدم سوخت‌رسانی به جایگاه‌های سوخت

با وجود اینکه بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی کالا و مسافر در ایران در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد اما رانندگان این بخش در سالهای گذشته با مشکلات عمده‌ای مواجه بوده‌اند. اعتصاب و اعتراض سراسری کامیونداران اولین بار در سال ۹۷ خبرساز شد و در چند موج ادامه پیدا کرد. ابتدا در خرداد ۹۷، رانندگان با نصب پلاکاردهای بزرگ در جلو کامیون خود به «گران شدن عوارض و لوازم یدکی» در عین «ثابت ماندن کرایه بار»،افزایش قیمت بیمه‌ها، عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات ، کاهش سهمیه سوخت و گران شدن لوازم خودرو مثل لاستیک و روغن اعتراض کرده‌اند. بنابر گزارشها این اعتراض سراسری که در دهها شهر ایران صورت گرفت، باعث اختلال در توزیع بنزین و گازوئیل در چندین جایگاه سوخت بنزین در ایران شد.

رانندگان اتوبوسهای شهری هم از جمله گروههایی بودند که به این اعتراضات پیوستند. معترضین به خواسته‌های خود نرسیدند و به طور پراکنده در طول تابستان ۹۷ دست به اعتراض زدند تا اینکه برای بار دوم و به صورت گسترده در مهر ماه ۹۷، موج دوم اعتراض باز هم در شهرهای مختلف برگزار شد. برخوردهای امنیتی و قضایی در این دور شدت گرفت و بنابر گزارشهای غیررسمی ،۲۵۶ نفر از کامیونداران بازداشت شدند. به دنبال دامنه دار شدن اعتراضات، ۱۵۳ نماینده مجلس در نامه‌ای به ریس جمهور خواستار حمایت دولت از کامیونداران شدند. سرانجام در روز ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ، دولت با یکی از درخواست‌های کامیون‌داران موافقت کرد و در دویست‌ونهمین نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور، محاسبه کرایه بر پایه تن-کیلومتر تصویب شد.

کارگران بخش خدمات شهری و شهرداری‌ها

کانون اعتراض: کارگران پیمانی خدمات شهری

پراکندگی اعتراضات: کارگران عمدتا در استانهای لرستان(خرم‌آباد،بروجرد)،خوزستان(آبادان،خرمشهر، دزفول، کوت‌عبدالله،سوسنگرد، اندیمشک)،اصفهان، گیلان(رشت)(لوشان)،البرز(کرج)،کهکیلویه و بویراحمد(سی‌سخت)، گلستان(کردکوی)،کردستان(مریوان)بندرامام خمینی تجمعات اعتراضی برپا کرده‌اند.

علت اعتراض: عدم پرداخت حقوق و بیمه توسط پیمانکاران،کم بودن میزان حقوق دریافتی،عدم تخصیص امکانات و لوازم کار توسط پیمانکاریها

مطالبات کارگران: امنیت شغلی، پرداخت به موقع دستمزد و ایمنی در هنگام کار

نحوه اعتراض: تجمع در مقابل مراکزدولتی و شهرداری‌ها

همزمان با برون‌سپاری خدمات شهری از سوی شهرداریها، سرنوشت کارگران شهرداری‌ها که پیش از آن هم با مشکلات متعددی مواجه بودند، به پیمانکاران گره خورد. بنابر گزارشها؛ رواج قراردادهای موقت سه ماه، یک ماهه، قراردادهای سفید و قراردادهای شفاهی از مشکلات کارگران پیمانکاری خدمات شهری است.

تاخیر در پرداخت دستمزدها و ناامنی شغلی باعث شده در سالهای اخیر کارگران شهرداری بارها در شهرهای مختلف دست به اعتراض بزنند و تجمعاتی برگزار کنند. پیش از شیوع کووید ۱۹، کارگران شهرداری به ساعات طولانی کار، عدم تخصیص لباس کار مناسب و امکانات بهداشتی معترض بودند اما پس از شیوع این بیماری این وضعیت تشدید شد و صدها کارگر در تجمعات گسترده‌ای که عمدتا در اهواز، دزفول،خرمشهر، مریوان، شوش دانیال، رشت، خرم‌آباد، بحنورد، مشهد، اراک، شاهین شهر اصفهان و کرج جریان داشت به شرایط نامناسب کار اعتراض کردند.

کارگران خدمات درمانی

کانون اعتراض: پرستاران (دولتی و شرکتی) و اعضای کادر درمان(پرستار، بهیار و غیره) در بیمارستانهای کشور

پراکندگی اعتراضات: مطالبات کارگران بخش درمان در بیشتر استانهای ایران مشترک است. اما استانهای قم، تهران، البرز، فارس و خراسان رضوی بیشترین اعتراضات را در این سالها سامان داده‌اند.

علت اعتراض: عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، پزشک سالاری در وزارت بهداشت و شکاف عمیق مزدی بین پزشک و پرستار، عدم پرداخت به موقع کارانه و مزایا، بنگاهداری وزارت بهداشت از طریق جذب پرستار شرکتی و ارزان سازی نیروی کار

مطالبات کارگران: اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، لغو بنگاهداری وزارت بهداشت، تبدیل قرارداد پرستاران شرکتی، پرداخت کارانه و مزایا

نحوه اعتراض: تجمع در مراکز خدمات درمانی ، در مقابل مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری، اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های داخلی

در یکی از پرشورترین اعتراضات صنفی سالهای گذشته، این پرستاران بودند که در اعتراض به پزشک سالاری حاکم بر نظام سلامت و بخش درمان کشور و شکاف عمیق مزدی بین درآمد پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان به میدان آمدند. عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که از سال ۸۶ به تصویب مجلس رسیده اما به دلیل آنچه پرستاران از آن به عنوان کارشکنی در اجرای قانون یاد می‌کنند، به تعویق افتاده و اجرای طرح تحول سلامت و در پی آن افزایش بیش از ظرفیتِ فشار کار بر پرستاران، از مهمترین دلایلی بود که جنبش صنفی پرستاران را شکل داد. آنها در تجمعات مختلفی  که در مراکز درمانی شهرها ، در مقابل مجلس شورای اسلامی و در برابر دفتر ریاست  جمهوری برگزار کردند به شکاف مزدی و افزایش فاصله درآمدی بین پزشکان و پرستاران اعتراض کردند و تنها راه چاره را در تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اجرای کامل قانون ارتقاء بهره‌وری و حذف کلیه اشکال بنگاه‌داری در وزارت بهداشت عنوان کردند. به باور فعالان جنبش پرستاری، سلطه نگرش تبعیض آمیز بین پزشکان و سایر کادر درمان باعث شده با وجود افزایش چندبرابری فشار کاری بر پرستاران در طول طرح تحول سلامت، مطالبات آنها نادیده گرفته شود. در سالهای اخیر وزارت بهداشت در اقدامی که به باور پرستاران به بنگاه‌داری شبیه است، توسط سازمان نظام پرستاری و به واسطه به کار گماردن مسولینی وابسته به بدنه مدیریتی وزارتخانه با ایجاد مراکزی چون “آوای سلامت” اقداماتی در راستای جذب نیروی شرکتی انجام می‌دهد. نیروهای شرکتی به عنوان نیروی کار ارزان ، با قراردادهای موقت ۸۹ روزه، بدون بیمه و با حقوق و کارانه‌ای به مراتب کمتر از سایر نیروهای شاغل در بیمارستانهای دولتی به کار گماده می‌شوند. فعالان پرستاری اقدامات وزارت بهداشت در خصوص روند روبه رشد جذب پرستاران شرکتی و اصرار وزارتخانه بر ارزان سازی نیروی کار را ، آسیب زننده به سیستم سلامت و مانعی برای جذب نیروهای متخصص وکارآمد در آینده می‌دانند.

پس از شیوع کرونا هم جامعه پرستاری که در شعارهای مسولین از آنها با عنوان “خط مقدم درمان” و “مدافعان سلامت “یاد می‌شد، اما آنان با مشکلات عدیده‌ای مانند تعدیل و اخراج نیروها در تعداد زیادی از بیمارستانهای خصوصی در تهران و نقاط مختلف کشور، عدم تامین ملزومات و تجهیزات حفاظتی جهت پیشگیری از ابتلای کادر درمان و پرستاران و عدم همسان‌سازی حقوق ۵۶ درصدی برای همه گروههای پرستاری مواجه هستند.

منبع: داوطلب

بخش اول:

بخش دوم:

بخش سوم:

بخش چهارم:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • " بیت، حوزه، جماران، سوزد در خشم آبان"

    بیت، حوزه، جماران، سوزد در خشم آبان #علیه_فراموشی #دیوار_نویسی #علیه_سکوت #آبان_ادامه_دارد #آبان_خونین #پیکار_کف_خیابان @sarkhatism

  • شبکه‌ی ناشاد مخرب جسم و روان کودکان!

    شبکه‌ی ناشاد مخرب جسم و روان کودکان! دانش آموز اهل روستای نوغاب حاجی‌آباد قائن برای دسترسی به اینترنت و پیگیری دروس از برنامه‌ی شاد مجبور به صعود به بالای کوه شده که در راه برگشت سقوط کرده و راهی بیمارستان شد. اینترنت ضعیف در برخی روستاهای استان موجب رفتن هر روزه‌ی دانش‌آموزان برای دسترسی به شاد به نقاط بلند و بعضا خطرناک می‌شود. کودکان روستای دره بید واقع در شهرستان کیار در چهارمحال و بختیاری از جمله دانش آموزانی هستند که تحصیلاتشان با موانع متعدد و خطرناکی مواجه شده است. این دانش‌آموزان علاوه بر دسترسی نداشتن به امکانات سخت افزاری مانند گوشی هوشمند، برای رسیدن به اینترنت و ورود به نرم افزار شاد، باید مسیری صعب العبور و پرخطر به طول ۲۰ کیلومتر را پیاده طی کنند تا در ارتفاعی مشرف به یک دره خطرناک و در زیر تک درخت بلوط، به خطوط ارتباطی تلفن همراه متصل شوند. کودکان زحمتکشان به دلیل اختلاف طبقاتی و ستم مداوم که روزبه‌روز بیشتر می‌شود، همواره قربانی می‌شوند و آینده‌ی مبهم و بی‌ثباتی در انتظارشان است که روزگار را برایشان از همان کودکی تلخ می‌کند و چون پدران و مادرانشان از همان کودکی پیر می‌شوند. آموزش طبقاتی هم‌چنان ستم‌افزاست و برایشان دستاوردی ندارد اما چه کنند؟! سرمایه‌داری به بهانه‌ی آموزش تزریقیش، آنان را سرگرم نموده و این بار بازار خرید گوشی را رونق داده است و نیز خرید گران نت؛ نتی که باید آن را نت ذغالی نامید؛ نتی که نه تنها روان کودکان را پریشان کرده که هر بار جانشان را در معرض خطر قرار می‌دهد. ما این آموزش بیهوده و حافظه محور را که ثمری جز مرگ اندیشه و جان ندارد، نمی‌خواهیم. اتحاد بازنشستگان ***

  • مادر بزرگ #عباس_ساعدي

    تصويري از مادر بزرگ #عباس_ساعدي كه بدليل سوال كردن از مأموران امنيتي كه نوه اش را به كجا مي برند مورد لطف ! قرار گرفته و دستش شكسته. عباس ساعدي امروز از درب منزل بازداشت و كليه وسايل شخصي نامبرده نيز مصادره شده و محل بازداشت هم نامعلوم است

  • مریم اربابی درگذشت .

    «مریم اربابی»، آموزگار مدارس ابتدایی گرمه از شهرستانهای خراسان شمالی که چند روز پیش به علت ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده بود، درگذشت . ▪️تصویرش روی تخت بیمارستان، گوشی‌ در دست و در حال آموزش، دل همه را به درد آورد..

  • قبرستان اراک دیگر جا ندارد

    قبرستان اراک دیگر جا ندارد ▪️عضو شورای شهر اراک: جای دفن نداریم، مردگان در پیاده‌رو قبرستان‌ اراک دفن می‌شوند!

  • امروز پنجشنبه ۲۲ آبان اعضای تعاونی مسکن امیرالمومنین در مقابل فرمانداری به منظور پیگیری مطالبات چندین ساله خود تجمع کردند

    امروز پنجشنبه ۲۲ آبان اعضای تعاونی مسکن امیرالمومنین در مقابل فرمانداری به منظور پیگیری مطالبات چندین ساله خود تجمع کردند

  • مادر موسی کمالی

    پنجشنبه ۲۲ آبان #اشرار_حکومتی این زن تنها که امروز به خانه اش ریخته اند تا خانه را بر روی سرش خراب کنند، مادر موسی کمالی مبدع جهله نوازی و هنرمندی است که سابقه اجرا کنار هنرمندان بزرگی مثل رضا صادقی و ناصر عبداللهی راداشته است. این پیرزن ۶۰ سال در این خانه ساکن بوده و امروز پسرش که برای کار بیرون رفته به خانه اش حمله ور شده اند تا از خانه ۶۰ ساله اش بیرون بیندازندش. حکومت از انسانیت بوی نبرده اند ، عده ای اوباش شرور را اجیر کرده اند تا اینچنین بر زندگی مردم بتازند. #سرپناه #امنیت #جنبش_نان_کار_آزادی @zan_j

  • گزارش کارگر نفتگر

    گزارش کارگر نفتگر تجمع کارگری در عسلویه: ‎ در هفته گذشته کارگران پیمانی شرکت توسعه انرژی پتروالکتریک شاغل در خطوط زیر مجموعه شرکت توسعه پلمیر پاد جم با حراست شرکت این نیروی سرکوب مستقر در محیط های کارگری درگیر شدند. در این حرکت اعتراضی کارگران محوطه کارگاهی را مسدود کردند و مانع ورود حراست شدند. پیمانکار با وعده دادن از کارگران میخواهد که به سر کارشان برگردند اما کارگران زیر بار نرفته و پیگیر وعده های داده شده در زمینه افزایش حقوقها و بهبود شرایط کاری خود و کوتاه شدن دست پیمانکاران میشوند. بنا بر خبرها با نزدیک شدن به آخر سال و گرانتر شدن هر روزه قیمت ها و سطح نازل حقوقها فضای اعتراض در میان کارگران تشدید شده و کارگران پیگیر خواستهایشان هستند. بنا بر خبر دیگری روز دوازدهم ابان ماه عده از کارگرای بیکار در این هفته با خواست اشتغال و پارتی بازی در استخدام ها به کار مقابل مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس تجمع کردند. بنا بر خبر هم اکنون در این پروژه نیروی جدید استخدام میشود. و وقتی کارگران بیکار مراجعه میکنند به آنها گفته میشود که نیرو نمیگیرند . اما اگر رشوه بدهند به آن ها نامه شروع کار میدهند. رشوه گیری برای بکار گیری در پروژه ها یک شکلی از دزدی و چپاول در این منطقه است.‎

  • جنبش اعتراضی #قابلمه_خالی

    جنبش اعتراضی #قابلمه_خالی مردم به ستوه آمده از فقر و فساد روز افزون با کوبیدن بر قابلمه های خالی اعتراض خود را نسبت به این وضعیت اعلام می کنند هر یکشنبه و جهارشنبه راس ساعت 10 شب بر قابلمه خالی خواهیم کوبید شما را دعوت می کنیم به پیوستن به جنبش قابلمه خالی @behnima

  • نوچه ها و جیره‌خواران اسدبیگی فرار را بر قرار ترجیح دادند

    نوچه ها و جیره‌خواران اسدبیگی فرار را بر قرار ترجیح دادند در این روزهای بسیار نزدیک به خلع ید شرکت هفت تپه و اخراج اسدبیگی، نوچه ها و نوکرهای خود فروخته او حالا دست از پا نمی شناسن و شبانه در حال جمع کردن بساط خودشون هستن و به زودی هم فرار کردن. چون اربابشون دیگه آخر خطه و به زودی شرکت دولتی میشه. برخی از مدیران و عوامل اسدبیگی در حال اعلام برائت از اسدبیگی ها هستند. اردوی ظلم در حال فروپاشی با سرعت نور است. اسدبیگی هم بیانیه داده که این نوچه های خودش رو دعوت به آرامش کنه و مثلا بگه هنوز بازنده نشده. نوچه های اسدبیگی در ادارات باید بدونن که شناخته شده هستن و دست همه آنها برای ما کارگران رو شده. مدیران بازنشسته بازگشتی و نوکر اسدبیگی هم به زودی باید خودشون برن و کارگران هفت تپه مدیران لایق و باغیرت در خود شرکت دارند. از سال شماری و ماه شماره و هفته شماری، حالا به روز شماری خلع ید بخش خصوصی و بازگشت به دولت رسیده ایم. اسدبیگی حالا در روزهای پایانی و آخرین لحظات با دستپاچگی سعی دارد به نوکران خود دلگرمی و آرامش دهد و این علامت پیروزی کارگران هفت تپه و شکست حتمی اسدبیگی است. اسدبیگی پیام میدهد و بیانیه می‌نویسد، اما بالاخره قانون و عدالت اجرا میشود و هیچ قانونی و عدالتی بالاتر از عدالت و قانون کارگری و اتحاد کارگران نیست. به زودی هفت تپه را آزاد خواهیم کرد. همکاران عزیز به اتحاد خود ۵ سال وفادار بودیم. در این روزها هم اتحاد خود علیه اسدبیگی و نوچه های انگشت شمارش را نگه داریم تا جشن پیروزی با یکدیگر برگزار کنیم. آری فرار کنید این است سزای همدستی با اسدبیگی! لطفا این اطلاعیه را تا جاییکه برایتان امکان دارد منتشر کنید

  • اطلاعیه اتحاد بین المللی در مورد آزادی #محمد_حبیبی

    اطلاعیه اتحاد بین المللی در مورد آزادی #محمد_حبیبی محمد حبیبی، روز سه‌شنبه 20 آبان‌ از زندان فشافویه آزاد شد. محمد حبیبی عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، که به فراخوان کانون های صنفی معلمان در تجمع سراسری 20 اردیبهشت 1397 شرکت داشت، در آن تجمع به طرز وحشیانه ای توسط نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از بازداشت به قرارگاه ثارالله متعلق به سپاه پاسداران منتقل شد. او در اواسط مرداد 1397 توسط شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست ماشاالله احمدزاده به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به 18 ماه حبس تعزیری و به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به 18 ماه حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد. حبیبی در طول دوران حبس بارها توسط مسئولان زندان از رسیدگی پزشکی، استفاده از حق مرخصی و دیگر حقوق خود محروم شده بود. محمد حبیبی همراه با چند تن از فعالین مدنی و سیاسی بارها به شرایط اسف بار زندان اعتراض کرد و به همین دلیل مورد خشم مسئولان زندان قرار گرفته بود و در اوایل آبانماه 98 برای مدتی ممنوع الملاقات شد. خانواده محمد حبیبی شرایط جسمانی او را بسیار وخیم اعلام کرده بودند و از مسئولان زندان تقاضای اعزام او به مراکز درمانی را کردند اما با بی تفاوتی مسئولان زندان مواجه شدند. همچنین در طول مدتی که وی زندانی بود، ابتدا حقوق او از طرف آموزش و پرورش منطقه قطع می شود و سپس حکم اخراج وی به خانواده اش ابلاغ می شود. محمد حبیبی در مقابل فشارها و ضرب شتم مزدوران حکومتی ایستاد و پایبندی اش را به مطالبات به حق معلمان و زحمتکشان به اثبات رساند. محمد حبیبی مخالف خصوصی سازی و کالایی شدن آموزش است، و خواهان آموزش رایگان برای دانش آموزان، کلاس درس متناسب با استانداردها بین المللی، حق داشتن تشکل مستقل، حق اعتراض و اعتصاب و دستمزد بالای خط فقر برای همه معلمان می باشد. اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران آزادی محمد حبیبی را به وی، خانواده رنج دیده اش و معلمان کشور و کانون های صنفی معلمان تبریک می گوید و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط دیگر معلمان دربند و فعالین كارگری و اجتماعی از جمله اسماعیل عبدی عضو دیگر کانون صنفی معلمان تهران می باشد. اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران دوازده نوامبر ۲۰۲۰ ***

  • ابتلای 32 معلم و 18 دانش آموز به کرونا در یکی از شهرهای کردستان

    ابتلای 32 معلم و 18 دانش آموز به کرونا در یکی از شهرهای کردستان ▪️رئیس مرکز بهداشت قروه از ابتلای تعدادی از معلمان و دانش آموزان به کرونا خبر داد و گفت که وضعیت به جایی رسیده که دیگر حتی فرصت برای تدفین اجساد هم نداریم.

  • هشدار نسبت به آینده صنعت مرغداری کشور/ روند نامناسب توزیع نهاده دامی!

    هشدار نسبت به آینده صنعت مرغداری کشور/ روند نامناسب توزیع نهاده دامی! ▪️نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفته: با توجه به روند نامناسب توزیع نهاده دامی، صنعت مرغداری در معرض خطر است. حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار تغییر چندانی نداشته است، اظهار کرد: بازار نهاده‌های دامی در بحث توزیع مناسب نیست که با این وجود تصور می‌شود دولت صراحتا باید اعلام کند که امکان تامین ذرت و کنجاله با نرخ مصوب وجود ندارد تا واحد‌های مرغداری چوب عدم ایفای تعهدات دولت را نخورند. ▪️وی با اشاره به اینکه نهاده به میزان کافی یا در زمان مقرر از طریق سامانه در اختیار مرغدار قرار نمی‌گیرد، افزود: پس از خرید، نهاده با تاخیر ۱۰ تا ۱۲ روزه بدست مرغدار می‌رسد که در آن مقطع فایده‌ای ندارد. ▪️اسداله نژاد درباره تاثیر آزادسازی نرخ نهاده‌های دامی بر قیمت مرغ بیان کرد: اگر دولت نهاده با نرخ مصوب توزیع نکند، قیمت مرغ بر مبنای نرخ تمام شده و عرضه و تقاضا در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، از این رو دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه باید یارانه به صورت مستقیم در اختیار دهک‌های پایین قرار دهد. ▪️وی درباره اینکه آیا عرضه مرغ با نرخ ۳۲ و ۳۳ هزار تومان در بازار منطقی است یا خیر؟ بیان کرد: عرضه مرغ با نرخ‌های فعلی در بازار بی انصافی است که مسئولان ذی ربط برخورد جدی با گرانفروشان باید داشته باشند. به گفته وی، وجود اصرار مسئولان ستاد تنظیم بازار به اجرای نرخ مصوب، اما این امر شدنی نیست چرا که با حرف نمی‌توان تولید را روی آنالیز قیمت توجیه کرد. اسداله نژاد ادامه داد: سیاست حاکمیتی مسئولان دولتی در خصوص مرغ به گونه‌ای است که واقعیت‌ها را بیان نمی‌کنند، درحالیکه وضعیت صنعت مرغداری در بحث تامین و تولید مناسب نیست. وی با اشاره به اینکه نرخ منطقی مرغ به تامین نهاده‌های دامی بستگی دارد، افزود: اختلاف قیمت مصوب با نرخ واقعی تولید به تامین نهاده‌های دامی بستگی دارد چرا که میزان دریافت نهاده هر یک از واحد‌های مرغداری با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی واحد‌های خرد از ۵۰ درصد بیشتر نهاده با نرخ مصوب تحویل نمی‌گیرند که با این وجود قیمت‌های فعلی بازار منطقی است. ▪️اسداله نژاد با اشاره به اینکه وضعیت تامین، تخصیص و توزیع نهاده‌های دامی‌تعریفی ندارد، بیان کرد: طی ۱۰ روز اخیر وضعیت توزیع نهاده از طریق سامانه بازار گاه نگران کننده است. وی نرخ کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۱۶ هزار تومان و ذرت را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: توزیع نهاده از طریق سامانه بازارگاه برای گله‌هایی که سن آن‌ها به ۳۰ روز رسیده در خوشبینانه‌ترین حالت به ۳۰ درصد رسیده است. ▪️نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، گفت: این درحالی است که با استمرار روند فعلی توزیع نهاده از طریق سامانه در عرضه دچار کمبود خواهیم شد. این مقام مسئول با اشاره به اینکه زنگ خطر صنعت مرغداری به صدا درآمده است، بیان کرد: تامین و توزیع به موقع نهاده‌های دامی در جلوگیری از بحران بازار مرغ نقش اساسی دارد. وی با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان جوجه ریزی آبان نداریم، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که در آبان حدود ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی می‌شود که در شرایط فعلی به سبب کاهش قدرت خرید خانوار، این میزان جوابگوی نیاز بازار است. ▪️اسداله نژاد در پایان میزان جوجه ریزی شب عید را پیش بینی کرد و گفت: همه ساله جوجه ریزی شب عید از دی آغاز می‌شود که اگر مسئولان تدابیری برای رفع بحران نهاده نیندیشند، تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج می‌شوند.

  • کشتار کرونایی ادامه دارد: فوت ۴۵۷ بیمار کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته

    کشتار کرونایی ادامه دارد: فوت ۴۵۷ بیمار کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته ▪️ مبتلایان جدید: ۱۱،۵۱۷ نفر ▪️ قربانیان جدید: ۴۵۷ نفر ▪️ کل مبتلایان: ۷۲۶،۵۸۵ نفر ▪️ کل قربانیان: ۴۰،۱۲۱ نفر @ordoyekar

  • کارگر

    رتبه ۸ کنکور سراسری رشته ریاضی سال ۱۳۹۹، در شهر #خاوران اینگونه در کلاس آنلاین شرکت می کند/#محمد_تسلیمی دانشجوی رشته برق دانشگاه صنعتی شریف تهران، در شهرک جلیل آباد شهر خاوران در ۶۰ کیلومتری شهرستان جهرم به دلیل نبود اینترنت پرسرعت به سختی سر کلاس درس آنلاین شرکت می کند

  • اعتصاب كاركنان ميدان نفتی آزادگان شمالی در غرب کارون در اعتراض پایین بودن حقوق

    اعتصاب كاركنان ميدان نفتی آزادگان شمالی در غرب کارون در اعتراض پایین بودن حقوق ▪️کارکنان ميدان نفتی آزادگان شمالی در غرب کارون در شھرستان ھویزە: امروز پنجشنبه 22 آبان دست به اعتراض و اعتصاب زدند. اعتصاب کارگران در واحد های بهره برداری پالایشگاه، چاه، تعمیرات و ایمنی، آتش نشانی، خدمات و پشتیبانی در اعتراض به کم بودن حقوق دریافتی و تخصیص ندادن اندک حقوق رفاهی و درمانی پس از ماەھا وعدەھای دروغین مقامات این پالایشگاە، صورت گرفته است

  • حسن تردست قاضى مرگ ساکن آلمان شد.

    قابل توجه فعالین حقوق بشر در خارج از کشور: حسن تردست قاضى مرگ و صادرکننده بيش از ۸۰۰ حکم اعدام، ساکن آلمان شد. . ▪️حسن تردست قاضی سابق قوه قضائیه که صدور بيش از ٨٠٠ حكم اعدام و احکام مجازاتهاى خشن را در پرونده ی خود دارد و زنده ياد ريحانه جبارى هم از جمله قربانيان او به حساب مى آيد، از ایران به اروپا هجرت کرده و در يكى از شهرهاى آلمان به سر مى برد!

  • امنیت نظام جمهوری اسلامی خط قرمز دستگاه قضایی در سرکوب

    امنیت نظام جمهوری اسلامی خط قرمز دستگاه قضایی در سرکوب ▪️اردوی کار: ابراهیم رئیسی در همایش سراسری دادستان های کشور بر اراده این دستگاه در سرکوب قاطعانه مخالفان نظام جمهوری اسلامی به نام تامین امنیت تاکید کرد و گفت: «مسئله امنیت خط قرمز ما است و هیچ نا‌امنی را تحمل نمی‌کنیم». رئیسی همچنین گفت: برخورد با اشرار، سارقین سابقه‌دار، آنانی که امنیت جامعه را مختل می‌کنند از وظایف مهم دادستان‌هاست

  • گردهم‌آیی تعدادی از دانشجویان در دانشگاه تهران در واکنش به تعطیلی آموزش عالی کشور

    گردهم‌آیی تعدادی از دانشجویان در دانشگاه تهران در واکنش به تعطیلی آموزش عالی کشور ▪️ دوشنبه نوزدهم آبان‌ماه جمعی از دانشجویان در محیط تعطیل دانشگاه تهران حضور یافتند. این دانشجویان با هدف بازپس‌گیری فضای دانشگاه که از دانشجویان سلب شده گردهم آمدند و به هم‌اندیشی پرداختند. این هم‌اندیشی حول‌ ارائه‌ی راهکارهایی برای پس گرفتن فضای دانشگاه، کنش ایجابی در جهت رسیدن به دانشگاهی دموکراتیک، بحران آموزش در دوران کرونا و راه‌های اعتراض به سرکوب و اختناق در زمان بسته بودن در دانشگاه‌ها به بهانه‌ی کرونا شکل گرفت که گزارش نتایج این هم‌اندیشی در متنی جداگانه منتشر می‌شود. آنها همچنین پوسترهایی در اعتراض به انقلاب فرهنگی دوم که با تعطیلی دانشگاه‌ها در جریان است، به دیوارهای دانشگاه چسباندند. ▪️ فضا و امکانات دانشگاه‌ها به بهانه‌ی کرونا از دانشجویان سلب شده، آموزش مجازی، تبعیض آموزشی را تشدید کرده و کیفیت آموزش به سطح بحرانی رسیده، سرکوب و اختناق افزایش یافته و دانشجویان امکان هرگونه کنش و اعتراض جمعی برای مداخله در تصمیمات را از دست داده‌اند. مساله‌‌ای که برای حل شدن نیاز مبرم به هم‌اندیشی‌های جمعی و مشارکت عمومی دانشجویان دارد . ▪️ اولویت دانشجویان شکاندن فضای کاذب دو مطلقِ ناتوانی بی چون و چرای ما و رخوت و رکودی که در اکنون کرونایی به آن گرفتاریم و از سوی دیگر قدرت مطلق کسانی که از این فضا سود میبرند است. اولویت آنها یافتن روزنه ای برای مقاومت و بنا کردن منطقی است که به شکل ایجابی دموکراتیک است. منطقی علیه وضع موجود.

  • "بردارد از زمین هر نادرست را!"

    وقت‌است نعره‌ای به لب، آخر زمان کشد نیلی در این صحیفه، بر این دودمان کِشَد سیلی که ریخت خانه‌ی مردم ز‌هم، چنین اکنون سوی فرازگهی، سر چنان کشد. برکنده دارد این بنیان سست را بردارد از زمین هر نادرست را! وقت است زآب دیده که دریا کند جهان هولی در این میانه، مهیا کند جهان بس دست‌های خسته در آغوش هم‌شوند شور و نشاط دیگر بر پا کند جهان … «نیما یوشیج» @ordoyekar

  • کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن در چند شهر دست به اعتصاب و تجمع زدند

    کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن در چند شهر دست به اعتصاب و تجمع زدند کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ایران شاغل در شرکت تراورس دور جدیدی از اعتصاب و اعتراض نسبت به تعویق پرداخت دست‌مزدها، نپرداختن حق بیمه، عدم امنیت شغلی و شرایط نامناسب کار را آغاز کرده‌اند. کارگران این شرکت روز چهارشنبه ۲۱ ابان در چند شهر مختلف دست به تجمع و اعتصاب زدند. به گزارش کانال رسمی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن، کارگران ناحیه خراسان امروز مقابل دادستانی تجمع کردند. در لرستان کارگران برای به تجمع در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ آبان فراخوان دادند. پرسنل شرکت تراورس شاغل در متروی خط ۵ تهران نیز چهارشنبه دومین روز اعتصاب خود را با خواست پرداخت چهار ماه حقوق معوق و شش ماه حق بیمه برگزار کردند. کارگران راه آهن زاگرس نیز دست از کار کشیدند. کارگران راه آهن شمال ۲ از فراخوان اعتصاب پشتیبانی کرده‌اند. کارگران راه آهن ورامین به کارفرما هشدار دادند در صورتی که حقوق معوقه و حق بیمه‌ی آن‌ها تا آخر آبان پرداخت نشود، جلوی حرکت قطارها را سد خواهند کرد. کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن در مهرماه نیز با خواست‌های مشابه در آذربایجان، سرخس، ورامین، لرستان و زاگرس اعتصاب و تجمع کرده بودند. کارفرما در واکنش به اعتصاب کارگران گفته بود دولت بدهی خود به شرکت‌های پیمانکار را نمی‌پردازد و به جای آن اوراق مشارکت واگذار کرده که با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور خریداری ندارند. بخش نگهداری از خطوط ریلی راه‌آهن از حدود پنج سال پیش به چند شرکت پیمانکار عمده واگذار شده که شرکت تراورس بزرگ‌ترین آن‌هاست. کارگران می‌گویند مشکل عمومی هزاران کارگری که تحت پوشش این پیمانکاران کار می‌کنند، عدم امنیت شغلی، نبود پزشک و اورژانس در همه واحدها، نداشتن لباس کار، ماسک استاندارد، دستکش، کفش و چکمه، پایین بودن حقوق و مزایا و تعویق در پرداخت دستمزدها است. #طبقه_کارگر #معیشت_کارگران #دستمزد #اعتصاب @sarkhatism

  • آبان ۹۸ در خوزستان، مرگ شاعر معترضْ حسن حیدری، اعتراضات سراسری و کُشتار نیزار

    #سرخط : آبان ۹۸ در خوزستان، مرگ شاعر معترضْ حسن حیدری، اعتراضات سراسری و کُشتار نیزار یک سال از اعتراضات مردمی گسترده علیه مرگ «حسن حیدری» شاعر معترض اهواز می‌گذرد. او در سن‌ ۲۹ سالگی، به طرز مشكوكى صبح روز ۱۸ آبان‌ماه در بيمارستان جان خود را از دست داد، امری که منجر به برگزاری تظاهرات ضد حکومتی در اعتراض به سیاست‌های تبعیض و کشتار جمهوری اسلامی علیه فعالین عرب شد. يكى از بستگان حيدرى پیرامون مرگ او گفت: «در ابتدا حسن حس كرد كه مسمموم شده، نصف شب او را به بيمارستان منتقل كرديم و در همان لحظات اوليه پرستاران سعى كردند به او كمك كنند، اما باز هم دچار تشنج شد. به ما گفتند وضعيت او خيلى وخيم شده و سکته‌ی مغزی کرده است». حسن حیدری پیش‌تر به علت انتشار اشعار انتقادی، چندین نوبت توسط وزرات اطلاعات بازداشت شده بود.‌ او به سبب خواندن اشعار خود در محافل محلی چند بار احضار شده بود و مرداد سال ۹۷ هم پس از حدود یک ماه بازداشت، با سپردن وثیقه آزاد شده بود. بازداشت او پس از سرودن شعری صورت گرفت که در آن انتقادهایی علیه ولایت فقیه علی خامنه‌ای مطرح کرده بود. برای مردم اهواز، مرگ حسن حیدری یادآور مرگ مشکوک «ستار صیاحی» شاعر اهوازی بود. در مراسم سوگواری حسن حیدری، معترضان در اشعار و عزاداری‌هایشان به نام «ستار صیاحی» اشاره کردند. ⚪️ پس از اعلام مرگ وی، جمعی از کارگران بختیاری -لر و دزفولی در بخش کشاورزی، کارخانه و زیربنایی شرکت نیشکر هفت‌تپه، مرگ حسن حیدری را به ستم‌دیدگان خوزستانْ تسلیت گفتند: «از طرف خود و خانواده و تعدادی دیگر از همکاران بختیاری، لر و ... در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مصیبت وارده و درگذشت شاعر عرب اهوازی حسن حیدری گرامی را به خانواده ایشان و تمام مردم اهواز بخصوص عزیزان عرب مان تسلیت میگوییم. هر چه بدبختی و مصیبت است برای ما کارگران و ستمکشان است. از نظر حاکمین و زورمندان ما حتی حق نداریم به زبان خودمان زندگی کنیم. حق اعتراض و حق یک زندگی شایسته را از ما گرفته اند. حق اعتراض و عزاداری را هم میخواهند از ما بگیرند». ⚪️ اعتراضات گسترده‌ی ضد حکومتی علیه مرگ حسن حیدری در روزهای ۱۸ تا ۲۱ آبان ۹۸ پیوندی سیاسی/معیشتی به اعتراضات سراسری آبان خونین داشت. سه شب بعد، شهرهای خوزستان در رده‌ی نخستین شهرهایی قرار گرفت که علیه افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت سوخت به خیابان‌ها آمدند. پس از اتصال مجدد اینترنت و انتشار اولیه‌ی اسامی جان‌باختگان اعتراضات سراسری، نام «کشتار نیزار» نیز تکانه‌ای دیگر بر پیکر فضای پساسرکوب آبان خونین ۹۸ وارد آورد. در پی حضور تیپ ویژه‌ی تکاور سپاه پاسداران، وجود ۲ تانک، ۶ عدد نفربر و هلی‌کوپتر نظامی، بیش از ۴۰۰ تن از ساکنین و معترضان نیزار جان خود را از دست دادند. طی یک سال گذشته، اسامی جان باختگان اعتراضات در خوزستان به مرور کامل و از سوی شبکه‌های حقوق بشری و اطلاع‌رسانی خانواده‌های جان‌فشانان منتشر شد. اسامی زیر، در رده‌ی نخستین لیست از جان‌باختگان روز ۲۵ آبان ۹۸ است: ▪️حمزه سواری، اهواز ▪️میثم منیعات (ناصری)، خرمشهر ▪️میلاد حمیدی، خرمشهر ▪️خالد منیعات، خرمشهر ▪️خالد غزلاوی، خرمشهر – ۱۶ ساله ▪️ ابراهیم مطوری، خرمشهر ▪️هادی قربانی، ماهشهر ▪️ احمد موسوی جعاوله، شوشتر – ۱۷ ساله ▪️علی بغلانی، آبادان ▪️ قاسم باوی، ماهشهر ▪️ محمد خالقی، ماهشهر ▪️عدنان هلالی، ماهشهر ▪️ مجتبی عبادی، ماهشهر ▪️ منصور دریس، ماهشهر ▪️ عباس (رضا) عساکره، ماهشهر ▪️احمد آلبوعلی، ماهشهر – ۱۷ ساله ▪️میثم مجدم، اهواز ▪️محمد خالدی، ماهشهر ▪️علی خواجه آلبوعلی، ماهشهر ▪️محسن آلبوعلی، ماهشهر ▪️حمید شیخانی، شهرک کوره (طالقانی) ۲۶ آبان بازداشت و ۲ آذر جنازه‌اش تحویل خانواده داده می‌شود. ▪️رضا نیسی، منطقه گرانه (پاستوریزه) اهواز – استان خوزستان – ۱۶ ساله ▪️حسن تمیمی، خرمشهر ▪️محسن محمدپور، کودک کار ۱۷ ساله، خرمشهر. «متن از گروه نویسندگان #سرخط » #آبان_ادامه_دارد

  • ۲۱ آبان‌ماه، سالروز تولد «نیما یوشیج» است

    #سرخط : ۲۱ آبان‌ماه، سالروز تولد «نیما یوشیج» است. او در نامه‌ای خطاب به «دکتر تقی ارانی» می‌گوید: «رفیق من، شعر امروزی در حقیقت یک سوال اقتصادی است. ولی من و شما باید به‌اندازه‌ی خود کار کنیم. شاید بیش از مقدار زحمات شما در رشته‌ی خودتان، من هم در خصوص تجدید بنای پوسیده و بی‌فایده‌ی شعر و ادبیات فارسی، زحمت کشیده و می‌کشم. اگر اسم مرا نشنیده باشید و ثریای افشار برای اولین دفعه به شما بگوید، این گمنامی هم صفت ممتاز و عمومی حیات مردمان زحمت‌کش در ایران است». ⚪️ فایل مجموعه‌ی کامل نامه‌های نیما یوشیج، به کوشش سیروس طاهباز در دسترس است.

  • تجمع سهامداران بورس علیه غارتگران وارد سومین روز خود شد

    تجمع سهامداران بورس علیه غارتگران وارد سومین روز خود شد ◾️چهارشنبه 21 آبانماه سهامداران غارت شده بورس در اعتراض به مدیران سازمان بورس مقابل سازمان بورس واقع در خیابان ملا صدرا تجمع کردند. آنها علیه مدیران و غارتگران شعار می دهند. #کولبر_نیوز

  • تجمع اعتراضی کارگران پیمانی کشت وصنعت کارون

    تجمع اعتراضی کارگران پیمانی کشت وصنعت کارون ◾️ چهارشنبه 21 آبانماه، کارگران پیمانی کشت وصنعت کارون در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت خود در مقابل ورودی شرکت واقع در شوشتر- کیلومتر 17 جاده دزفول تجمعی اعتراضی برپا کردند. #کولبر_نیوز

  • برگی دیگر از اتحاد و همبستگی کارگری در هفت تپه!

    برگی دیگر از اتحاد و همبستگی کارگری در هفت تپه! کارگران هفت تپه با اتحاد و همبستگی و مبارزه ای پیگیر و ستودنی، همکاران اخراج شده را به محل کار باز گرداندند. ۱۵ نفر از کارگران هفت تپه که توسط مدیران فاسد شرکت و مسئولین رشوه خوار استانی در همراهی نیروهای امنیتی و پلیس، از ورود آنها به محل کار ممانعت کرده بودند، امروز بعداز چند هفته مبارزه پیگیر و متحدانه، دیگر کارگران هفت تپه، کارگران ممنوع الورود به محل کار خود بازگشتند. این پیروزی را باید به تمام کارگران هفت تپه و خانواده های این عزیزان و کارگران ایران تبریک گفت. کارگران هفت تپه، یک بار دیگر نشان دادند که با اتحاد و همبستگی و داشتن افق و همدلی و همصدایی در رسیدن به مطالبات، می توانیم بر دشمنان طبقاتی پیروز شویم. با اتحاد و همبستگی و متشکل شدن می شود مسیر رسیدن به خواست هایمان را طی کنیم و هیچ وقت تسلیم شرایط تحمیلی صاحبان زر و زور و استثمار نشویم. در اتحاد و همبستگی و متشکل بودن، می توانیم نه تنها برای خود زندگی شایسته را فراهم کنیم، بلکه برای فرزندان و نسل های آینده، جامعه ای بدور از تبعیض و نابرابری ها را رقم بزنیم. نقشه راه مشخص است، رسیدن به دنیای آرزو های انسانی، داشتن زندگی شایسته با استاندارهای جهانی، لغو هرگونه تبعیض و نابرابری های جنسی،مذهبی و ملی، لغو استثمار انسان از انسان و داشتن هر آنچه شایسته یک زندگی انسانی است، زنگی همراه با آسایش و بدور از هر گونه خشونتی. دنیای آرزوها دست یافتنی است، تنها همت و اتحاد، آگاهی و همبستگی و تشکل را باید داشته باشیم تا با سازماندهی، به هر گونه نابرابری در جامعه خاتمه دهیم. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه پیروزی کارگران هفت تپه را به تمامی عزیران و خانواده های کارگری هفت تپه و دیگر کارگران ایران ،تبریک گفته و یک بار دیگر تکرار می کنیم که با اتحاد، همبستگی و متشکل شدن می توانیم به خواسته هایمان برسیم. در اینجا لازم است از تمام زحمت های بی دریغ خانم فرزانه زیلابی، وکیل کارگران نیشکر هفت تپه تشکر کرده و درود می فرستیم به همت، تلاش و همکاری شبانه روزی ایشان با کارگران هفت تپه. درود بر کارگران مبارز هفت تپه! سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ۲۱ آبان ۱۳۹۹

  • سخنان سکینه احمدی، مادر ابراهیم کتابدار

    کرج سخنان سکینه احمدی، مادر ابراهیم کتابدار که برحسب اتفاق در درگیری های آبان ۹۸ در مهدی آباد کرج به ضرب گلوله پاسداران کشته شد. او در ویدئو با اظهار بی گناهی فرزندش، محل ریخته شدن خون ابراهیم کتابدار در مقابل تعمیرگاه خودرو اش را نشان می‌دهد. سکینه احمدی، در مورد مراسم چهلم فرزندش پیشتر چنین گفته است: «چهلمش همهٔ لباس شخصی‌ها ریختند بی‌بی سکینه و ما را دوره کردند. زمانی که امام حسین را کشتند یزیدی‌ها زینب را دوره کردند و زینب گفت من می‌روم از برادرم دفاع کنم بعد مرا بکشند. مرا هم دوره کردند سر مزار بچه‌ام. گریه کردم فریاد زدم بالام وای حسین وای. مردم هم کاری نمی‌کردند از ترس‌شان. همه جا مأمور ریخته بود صورت‌شان نقاب زده بودند و همه‌جا بودند. جگر من آتش گرفت.»

  • زرتشت احمدی راغب

    زرتشت احمدی راغب که به علت تحسن واعتراضاتی که درزندان داشت به قرنتینه انتقال داده بودند امروز به بند ۱۰ زندان تهران بزرگ بازگشت

  • احضار عیسی ابراهیم زاده برادر بهنام ابراهیم زاده به دفتر سیاسی اطلاعات در شهرستان اشنویه

    احضار عیسی ابراهیم زاده برادر بهنام ابراهیم زاده به دفتر سیاسی اطلاعات در شهرستان اشنویه وزارت اطلاعات شهرستان اشنویه روز چهارشنبه ۲۱ آبانماه #عیسی_ابراهیم_زاده فعال کارگری و برادر #بهنام_ابرهیم_زاده را احضار و مورد بازجویی قرار داد‌. از عیسی ابراهیم زاده بیشتر در مورد برادرش بهنام سوال شد. درباره ی فعالیتها و موقعیت بهنام اینکه در حال حاضر در کجاست و به چه کاری مشغول است و در مورد وثیقه و مصادره ی وثیقه و نیز درباره ی ارتباط عیسی و سایر اعضای خانواده با بهنام و اینکه آیا با جریانات دیگر در تماس است و یا نه. در لابلای سوالات عیسی ابراهیم زاده را تهدید به ضبط وثیقه ای که برای آزادی بهنام ابراهیم زاده گذاشته شده است؛ کردند که او هم با عصبانیت پاسخ داد که سند متعلق به خودشان و پسر عمویش است و اگر میتوانند بیایند و مصادره کنند. عیسی در پاسخ به بازجو میگوید که برادرم زندگیش را میکند، سالها او را زندانی کردید. الان هم خوب میدانید که کجاست. اینکه الان فراریه چون هشت سال او را به زندان انداختید و در حال حاضر شش سال دیگه حکم داره میخواید شش سال دیگه هم زندان باشه!؟ برادرم جز فعالیت های کارگری و کودکان کاری نکرده و این دزدان و اختلاسگران و مسئولان کشور هستند که باید محاکمه و زندانی بشند، الان هم ول کن ما و برادرم نیستید بچه اش رو ازش گرفتید و نتونست حتا آخرین لحظه در کنار تنها بچه ی مریضش باشه! لازم به ذکر است که خانواده ی ابراهیم زاده بارها از سوی نهادهای امنیتی سپاه و وزارت اطلاعات بازداشت و زندان شده اند. بهنام ابراهیم زاده فرزند این خانواده به جرم فعالیتهای کارگری ودفاع از حقوق کودکان به مدت هشت سال در حبس و زندان بوده است. وی بعد از ازادی در سال ۹۶ چهار بار دیگر بازداشت و در پرونده ای دیگر از سوی دادگاه انقلاب شعبه ۲۶ به شش سال حبس و رونویسی از سه کتاب محکوم گردید. نیما ابراهیم زاده فرزند بهنام ابراهیم زاده نیز در تمام سالهای بیماری اش بدون حضور پدر تحت درمان در بیمارستان های محک و شریعتی پیش قرار داشت. نیما متاسفانه در ۲۹ مهر ۹۸ در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت. رحمان ابراهیم زاده پدر بهنام، عیسی و موسی از اعضای کمیته هماهنگی بارها توسط نهادهای امنیتی بازداشت و حتی مورد شکنجه و هتاکی قرار گرفتند. هم اکنون دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی فشار مضاعفی بر این خانواده وارد آورده اند که سندی که برای بهنام ابراهیم زاده گروه گذاشته اند ضبط و مصادره کنند. ضبط وثیقه ها بخشی از اخاذی های حکومت از خانواده های زندانیان سیاسی است. #عيسی_ابراهیم_زاده #احضارعیسی_ابراهیم_زاده #بهنام_ابراهیم_زاده #تهدیدوبازداشت #زندانی_سیاسی_ازادبایدگردد @behnima

  • "امروز روز خوبی برای مادرم نبود"

    "امروز روز خوبی برای مادرم نبود" #فرشته_حسینی بازیگر #افغان تبار کشورمان در صفحه اینستاگرامش نوشته که امروز با وجود داشتن مدارک اقامت قانونی در ایران، مخابرات حاضر نشده به مادرش سیم کارت بفروشد یا مشکل سیم کارت قبلی را حل کند. او میگوید خواهرش به همین دلیل امروز نتوانسته در کلاس آنلاین حاضر شود و گریه کرده... در حالی که هر سال مدارک اقامتی آنها با مبلغی که کم هم نیست تمدید میشود. فرشته حسینی از مسئولان خواسته درباره این اتفاق توضیح بدهند؟ او و خواهرش هر دو در ایران متولد شده اند و می گوید به ایران و مردمش تعلق خاطر دارد. هیچ کودکی غیر قانونی نیست #علیه_آپارتاید #برابری_آموزش #نان_کار_آزادی_اداره_شورایی

  • ابراهیم_کتابدار

    پسرم را اینجا کشتند و من هر بار که به این خیابان می‌آیم فریاد می‌زنم؛ از خون پسرم نمی‌گذرم. مادر #ابراهیم_کتابدار هستم که #آبان۹۸ کشتند، سکوت نمی‌کنم. #دادخواهی #روایت_آبان_خونین #آبان_ادامه_دارد #آبان_٩٨ #جنبش_نان_کار_آزادی

  • موانع ساختاری دستفروشی در ایران

    موانع ساختاری دستفروشی در ایران ✍️ محمدکریم آسایش سال‌هاست که هر از چند گاهی در نقاط مختلف طرح‌ها یا اقدامات جمع‌آوری، پاکسازی یا ساماندهی دستفروشان تحت عناوین مختلف انجام می شود. اما وضعیت نه تنها تغییری نکرده بلکه به جهت گسترش رکود، بیکاری، فقر، عدم امنیت شغلی، عدم توازن منطقه‌ای، مهاجرت‌های ناشی از نابرابری یا جبر محیط زیستی و.. دستفروشی گسترش پیدا کرده است. به لحاظ اجرایی ممانعت از کسب و کار دستفروشان توسط شهرداری‌ها صورت می‌پذیرد، اما سه دسته‌اند که با کسب و کار دستفروشان مخالفت می‌کنند؛ شهرداری‌ها، بخش انتظامی و اصناف خرده فروش که نمایندگی آن‌ها را اتاق اصناف برعهده دارد. اقتصاد سیاسی فضا یک عنصر کلیدی در مساله است. سانت به سانت فضاهای شهری در رویکرد کالایی‌سازی برای شهرداری که اکنون در جایگاه بنگاه اقتصادی قرار گرفته است، ارزشمند است و به دنبال آن است که برایش مشتری بیابد که بتواند ارزش بیشتری برای آن بپردازد، از این رو فروش پیاده‌روها به مغازه‌ها برایش جذابیت بیشتری دارد تا دستفروشان. منبع: ایران فردا در میدان بخوانید *** #حق_به_شهر #نان_کار_آزادی_ # شادی_ رفاه_آبادی @zan_j

  • مادر یکی از جان‌باختگان اعتراضات سال ۸۸ سکوت خود را شکست

    مادر یکی از جان‌باختگان اعتراضات سال ۸۸ سکوت خود را شکست به تازگی ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن مادر «بابک اسدی»، از کشته شدن فرزند خود در نتیجه جراحاتی که در اعتراضات سال ۱۳۸۸ برداشته، خبر می‌دهد. او می‌گوید که فرزندش در روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸، در خیابان، به‌دست نیروهای جمهوری اسلامی، زخمی شده و پس از جراحی‌های سنگین و تحمل ۸ سال رنج و درد بسیار، در نوروز ۱۳۹۶، در نتیجه آن جراحات درگذشته است. مادر «بابک اسدی» در این ویدیو می‌پرسد: «چرا حق زندگی از جوان‌های ما گرفته می‌شود؟ آیا جواب اعتراض مرگ است؟» #بابک_اسدی #اعتراضات_۸۸ #نه_می‌بخشیم_نه_فراموش_می‌کنیم #زنده_باد_جنبش_نان_کار_آزادی @zan_j

  • مرجان اسحاقی به 5 سال زندان محکوم شد

    مرجان اسحاقی به 5 سال زندان محکوم شد ▪️اردوی کار: فعال دانشجویی مرجان اسحاقی، دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه تهران به زندان محکوم شده است. او در توئیتر خود خبر داد: «حكم دادگاه بنده هم توسط قاضی صلواتی به اتهام اجتماع تبانی علیه امنیت ملی (حضور در تجمعات دانشجويي #ابان_۹۸ ) ابلاغ شد. ۵سال حبس که ۴سال آن تعلیق و ۱سال آن اجرایی ست. ▪️گفتنی است شدت سرکوب و ابعاد دستگیری ها در جریان خیزش آبان سال گذشته در حدی بوده که اکنون ماههاست مرتبط با آن مشغول صدور احکام سنگین و ظالمانه زندان هستند اما هنوز صدور احکام به پایان نرسیده و تقریبا به شکل روزانه احکام تازه محکومیت بازداشت شده گان این خیزش همچنان منتشر می شود. @ordoyekar

  • درخواست خلع ید از مالک شرکت هفت تپه به هیات داوری سازمان خصوصی سازی رفت

    درخواست خلع ید از مالک شرکت هفت تپه به هیات داوری سازمان خصوصی سازی رفت ▪️عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که درخواست خلع ید از مالک شرکت هفت تپه از سوی سازمان خصوصی‌سازی به هیات داوری ارسال شد. ▪️ سید نظام الدین موسوی، در توییتی با اشاره به جلسه صبح امروز خود با وزیر اقتصاد و دارایی، اعلام کرد که درخواست خلع ید از مالک شرکت هفت تپه از سوی سازمان خصوصی‌سازی به هیات داوری ارسال شد. @ordoyekar

  • مجید روانجو درگذشت

    درگذشت یک عضو کانون نویسندگان ایران تسلیت مجید روانجو درگذشت. مجید روانجو (۱۳۹۹_۱۳۴۲)، شاعر، داستان‌نویس، پژوهشگر سینما و از اعضای کانون نویسندگان ایران که پنجم آبان ماه به علت سکته‌ی مغزی در بیمارستان دکتر شهیدزاده‌ی بهبهان بستری شده بود، عصر روز چهارشنبه بیست و یکم آبان ماه درگذشت. زنده‌یاد روانجو در عمر کوتاه خود آثار بسیاری در زمینه‌ی شعر، داستان و سینما منتشر کرد. اندکی بیشتر از دل بردن (مجموعه‌ی شعر)، بیان نظری قواعد بصری (جستارهایی در ماهیت و ساختار سینما)، تا ساعت دو (مجموعه داستان)، چارباد (مجموعه داستان‌های کوتاه از نویسندگان جنوب)، خانه در اعماق آب‌های ممنوع (شعر)، سینما و ذهن، کلاغ (هایکو)، زندگی کلمات (شعر)، آثاری است که تا کنون از او منتشر شده است. کانون نویسندگان ایران با دریغ و درد درگذشت مجید روانجو را به خانواده، دوستان و جامعه‌ی فرهنگی مستقل کشور تسلیت می‌گوید. کانون نویسندگان ایران ۱۳۹۹/۸/۲۱

  • #آبان98 و کشتار مردم بی پناه از یاد رفتنی نیست

    #آبان98 و کشتار مردم بی پناه از یاد رفتنی نیست ▪️تصویر #علیرضانوری نوجوان ۱۷ ساله ای است که #آبان98 هنگام برگشت از مدرسه در #شهریار کشته شد

  • محمد خانی به قید وثیقه آزاد شد

    محمد خانی به قید وثیقه آزاد شد ▪️محمد خانی دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی که از تاریخ ۱۰مهر در بازداشت نیروهای امنیتی بود ساعاتی پیش با قرار وثیقه موقتا آزاد شد/منبع: شوراهای صنفی دانشجویان کشور

  • با اعتراضات متحدانه و مستمر کارگران نیشکر هفت تپه در دوهفته اخیر ، ۱۵ کارگر اخراجی به محل کارشان بازگشتند

    با اعتراضات متحدانه و مستمر کارگران نیشکر هفت تپه در دوهفته اخیر ، ۱۵ کارگر اخراجی به محل کارشان بازگشتند بعد از حضور نیروهای یگان ویژه و نیروهای انتظامی در محل کارخانه و ممانعت از ورود پانزده تن ازکارگران معترض نیشکر هفت تپه توسط همین نیروها ، کارگران نیشکر هفت تپه با اعتراضات پیگیرانه و متحدانه خواستار بازگشت بکار کارگران اخراجی شدند که در دوازدهمین روز اعتراضات امروز ۲۱ آبانماه، پانزده کارگر اخراجی به محل کارشان بازگشتند.

  • برای آزادی #محمدحبیبی

    برای آزادی #محمدحبیبی سلاااااام محمد آمدی ! خوش آمدی که آبان - از تو آرام گرفت آرامش ؛ اما در من هنوز یکی - در میزند مُدام ... در می گشایم اش ولی داخل - نمیشود ؛ یک لنگه پا در آستانه ی در ایستاده از پیِ کارگران ، معلمان ، دانشجویان ، سایرِ کنشگران نگران ! چشم میگرداند ؛ محمد جان تازه شد دیدار ها بوی آهن ... زُدو دی از تن یک نوکِ پا - بیا ؛ باید این یک لنگه پا برآستانه ی در ایستاده را که اُمید است نامش با تلاش ... آشتی - دهیم . «فلزبان»

  • #بیانیه کنشگران صنفی آموزش #فارس به مناسبت آزادی #محمد_حبیبی

    #بیانیه کنشگران صنفی آموزش #فارس به مناسبت آزادی #محمد_حبیبی هوا دلپذیر شد گل از خاک بردمید پرستو به بازگشت زد نغمه ی امید در خزانی سرد و سیاه که شبح بیماری و مرگ در کوی و برزن پرسه می زند و مدارسی که از وجود و غریوهای شادمانه ی فرزندان ایران زمین ساکت و متروک شده اند و زنگ سکوتی وحشتناک به جای شور و هیجان بر فضای مدارس حاکم است؛ خبر مسرت بخش رهایی محمد حبیبی از بند، روح امیدی در کالبد در حال احتضار جامعه فرهنگی دمید و بارقه ی شادی در چشم فعالان صنفی درخشید. در این خزان غم زده، مردی با افتخار از بند رهایی یافت که صلابت و استواری اراده اش برای اصلاح و تغییر آموزش و پرورش در تاریخ جنبش صنفی معلمان ایران بی نظیر است. وی که جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد با عزمی راسخ در جهت تحقق فردایی بهتر برای فرزندان این مرز و بوم تلاش نموده است و در این مسیر پر مخاطره با قلمی شیوا، تباهی های سیستم آموزش و پرورش را پدیدار ساخته است. وی در این مسیر نه ذره ای تردید به دل راه داده و نه لحظه ای احساس خستگی کرده است و تا آخر قهرمانانه برای تحقق آرمان هایش ایستادگی نموده است. اکنون که محمد حبیبی پیروزمندانه و با افتخار از بند رها شده است و شور و شعف زاید الوصفی جامعه فرهنگیان را فراگرفته است؛ امید است سایر معلمان دربند نیز به زودی آزاد شوند و به جای اینکه معلمان دلسوز در غل و زنجیر باشند و مشمول احکام ظالمانه ای همچون اخراج از آموزش و پرورش شوند به جایگاه واقعی خود یعنی کلاس درس بازگردند و سر منشا تحولات مثبت و ماندگار در سیستم آموزشی ایران باشند و کشتی طوفان زده ی نظام آموزشی ایران را به سر منزل مقصود رهنمون شوند. کنشگران صنفی آموزش فارس ضمن تبریک و شادباش آزادی محمد حبیبی از بند به خانواده ی ایشان و به خصوص همسر صبور و فرهنگی وی و جامعه فرهنگی ایران؛ از جامعه ی فرهنگیان و فعالان صنفی درخواست می نمایند با جدیت تمام خواستار بازگشت محمد حبیبی به آموزش و پرورش و آزادی سایر معلمان دربند و حذف نگاه امنیتی به فعالیت های صنفی باشند.

  • برای #محمد_حبیبی

    برای #محمد_حبیبی تبارنامه‌ات آیه‌ی روشنی‌ست؛ زیرا از پدر نسب‌ات به کوه می‌رسد و از مادر، نسب به دشت و تو خود سرافرازترین قُلَلی که هر سپیده‌دم خورشید از فرازت مرگ تاریکی را آواز می‌دهد. همسنگرم! گفته بودمت که استقامت شب چنان استقامت شیشه‌ است در تقابل با سنگ! #لیلا_احمدی_افضلی بیستم آبان‌ماه ۱۳۹۹

  • هشدار دو عضو ستاد کرونا؛ وضع واقعا خراب است

    هشدار دو عضو ستاد کرونا؛ وضع واقعا خراب است ▪️دو عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تکرار هشدارهای قبلی درباره ضرورت اقدامات جدی‌تر برای مقابله با بحران شیوع بیماری همه‌گیر، «روش‌های محافظه‌کارانه» مقام‌های دولت در این زمینه را نقد کرده و خواستار اجرای طرح تعطیلی کامل کلانشهرها شدند. ▪️مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، روز چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه به خبرگزاری ایسنا گفت:‌ «اکنون طغیان شدید بیماری در کشور به ما می‌گوید که روش‌های محافظه‌کارانه دیگر جواب نمی‌دهد. بهترین حالت تعطیلی همه‌جا به جز آتش‌نشانی، مراکز درمانی،‌ داروخانه‌ها و مغازه‌های مرتبط با فروش مواد غذایی است.»

  • صبح امروز تجمع پرسنل ثابت ورسمی تراورس در مقابل دادستانی

    صبح امروز تجمع پرسنل ثابت ورسمی تراورس در مقابل دادستانی ▪️کارگران راه آهن تراورس ناحیه خراسان در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا خصوصا تجمیع و همچنین بن ماه رمضان و نداشتن امنیت شغلی. ۲۱ آبان ۱۳۹۹

  • شاد،منجر به سقوط دانش آموز قاینی از بالای کوه شد

    شاد،منجر به سقوط دانش آموز قاینی از بالای کوه شد ▪️دانش آموز اهل روستای نوغاب حاجی آباد قاین برای دسترسی به اینترنت و پیگیری دروس از برنامه شاد مجبور به صعود به بالای کوه شده بود که در راه برگشت سقوط کرده و راهی بیمارستان شد. ▪️متاسفانه اینترنت ضعیف در برخی روستاهای استان باعث میشود که دانش آموزان هر روز برای دسترسی به شاد به نقاط بلند و گاها خطرناک بروند

  • ‏مینا راد، عضو کانون نویسندگان و از معترضان دی ۹۶:

    ‏مینا راد، عضو کانون نویسندگان و از معترضان دی ۹۶: «در زمان بازداشت، در بازداشتگاه وزرا، یک روانپزشک آمد و رسما سند جنون من را امضا کرد. حالا به من زنگ زده‌اند و می گویند که باید برای درمان مراجعه کنم.»

  • شمارى از معترضين اهوازى بازداشت شدند

    شمارى از معترضين اهوازى بازداشت شدند روز دوشنبه 19 آبان ماه 1399؛ نيروهاى امنيتى بعد از تجمع اعتراضى نسبت به وضعيت آب شرب و شبكه فاضلاب كوى گلدشت(حي الزهور) شهر اهواز و بستن جاده اهواز-محمره(خرمشهر) با يورش به معترضان چند تن از معترضان را بازداشت و به مكان نامعلومى منتقل كردند. هويت يكى از بازداشت شدگان تا كنون مشخص شد. وليد خسرجى،30 ساله، متاهل روز دوشنبه 19 آبان ماه بازداشت شد.

  • فراخوان اعتصاب کارگران تراورس ورامین چهارشنبه ۲۱ آبان

    فراخوان اعتصاب کارگران تراورس ورامین چهارشنبه ۲۱ آبان عرض سلام و وقت بخیر خدمت تمامی همکاران محترم با توجه به رای ظالمانه هیئت داوری به نفع اختلاس گران و به ضرر قشر ضعیف جامعه، خصوصا کارگران زحمت کشی که بدون لباس و کفش کار حتی با این وضعیت حقوق اندک که همان هم با تاخیر و نصفه و نیمه پرداخت میشود هیچ گاه کم کاری نکرده و بخاطر انسانیت و حس مسئولیت پذیری سعی کردند که طوری تلاش کنند که خدای ناکرده کوچکترین مشکلی برای خط و همچنین هموطنان عزیز خصوصا زوار امام رضا پیش نیاید و به سلامت به مقصد برسند. اما کیست که نداند در مدت ده سال چ بلاهایی که بر سر ما نیامد و چه آبروهایی که نرفت و چه پدرانی که هر روز شرمنده زن و فرزند خود نشدند. امروز با مشورت و اتحاد جمعی تصمیم گرفتیم با اعتصابات و اعتراض صدایمان را بگوش مسئولین امر رسانده شاید که فریاد رسی پیدا شود و حق ما را از ظالمان بستاند... بر گرفته از کانال رسمی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن

  • سنندج؛ فرانک جمشیدی پس از چهار ماه و نیم بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد

    سنندج؛ فرانک جمشیدی پس از چهار ماه و نیم بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد بنا به اطلاع شبکه حقوق بشر کردستان، امروز سه‌شنبه ۲۰ آبان، فرانک جمشیدی، فعال محیط زیست کُرد پس از بیش از ۴ ماه و نیم بازداشت با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد. این فعال محیط زیست به مدت ۳ ماه و ۱۱ روز در سلول انفرادی اداره اطلاعات و کانون اصلاح و تربیت سنندج بدون حق داشتن ملاقات و تماس با خانواده نگهداری شده بود. وی پس از اتمام دوران بازجویی به بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج انتقال یافت.

  • کارکنان شرکت رامپکو (تلمبه‌خانه غرب کارون) اهواز

    کارکنان شرکت رامپکو (تلمبه‌خانه غرب کارون) اهواز، برای پیگیری مطالبات و حقوق معوقه خود در مقابل ساختمان استانداری در شهر اهواز، اقدام به تجمع اعتراضی كردند.

  • محمد حبیبی، زندانی سیاسی و عضو هیأت مدیره و مسئول تشکیلات کانون صنفی معلمان ایران، روز سه‌شنبه ۲۰ آبان‌ از زندان فشافویه آزاد شد.

    محمد حبیبی، زندانی سیاسی و عضو هیأت مدیره و مسئول تشکیلات کانون صنفی معلمان ایران، روز سه‌شنبه ۲۰ آبان‌ از زندان فشافویه آزاد شد. ▪️این معلم زندانی آخرین بار در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ و در جریان شرکت در تجمع سراسری معلمان توأم با ضرب و جرح بازداشت و به قرارگاه ثارالله متعلق به سپاه پاسداران منتقل شد. او اواسط مرداد ۱۳۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ماشاالله احمدزاده بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱۸ ماه حبس تعزیری و به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. حبیبی در طول دوران حبس بارها توسط مسئولان زندان از رسیدگی پزشکی، استفاده از حق مرخصی و دیگر حقوق خود محروم شده بود. ▪️سایت اطلس زندان‌های ایران اما با انتشار گزارشی اعلام کرده که هم‌زمان با آزادی محمد حبیبی، دو تن از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات سراسری آبان ۹۸ به‌نام‌های جواد بلند جاه و مجید زره‌پوش هم روز ۲۰ آبان‌ از زندان فشافویه آزاد شده‌اند. @ordoyekar

  • اعتصاب وتجمع دوباره کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان در اعتراض به واگذاری وبخطر افتادن امنیت شغلیشان و وعده های توخالی

    اعتصاب وتجمع دوباره کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان در اعتراض به واگذاری وبخطر افتادن امنیت شغلیشان و وعده های توخالی روز شنبه 17 آبان برای دومین بار درسال جاری، کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان در اعتراض به واگذاری وبخطر افتادن امنیت شغلیشان و وعده های توخالی دست از کار کشیدند ودراین واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی اشراق زنجان اجتماع کردند. کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان، بعد از ظهر روز یکشنبه 18 آبان، بدنبال وعده رسیدگی به خواسته هایشان، پس از دوروز به اعتصابشان خاتمه دادند وبرسرکارشان برگشتند. روزیکشنبه 18 آبان،رئیس سازمان صمت استان زنجان با تایید اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان،به خبرنگار رسانه ای گفت: کارگران این شرکت بعد از ظهر فعالیت خود را آغاز کردند و مدیرعامل جدید این شرکت هم تعیین شد.

  • صدها روزنامه‌نگار در خطر بیکاری قرار گرفته اند

    صدها روزنامه‌نگار در خطر بیکاری قرار گرفته اند محمد كلاري - رئيس اتحاديه چاپخانه داران تهران ، تاكيد كرد : هشتاد درصد از فعالان صنعت چاپ هم اكنون بيكار هستند و دولت هم نه تنها به فكر حل مشكلات اين گروه نيست ، بلكه با گسترش فعاليت چاپخانه هاي دولتي زمينه ورشكستگي آنها را فراهم مي كند ورشکستگی، بی‌کار شدن چاپخانه‌ها، تن دادن به فروش ماشین‌آلات و تعطیلی اتفاق‌های تلخی است که این روزها به دلیل معضلات اقتصادی و نوسانات بازار تکرار می‌شوند. نفس‌های صنعت چاپ به شماره افتاده

  • "چهره اش را خوب به یاد دارم"

    چهره اش را خوب به یاد دارم. اواسط سال ۷۴ است. بیش از پیش و گاهی هر هفته به دیدن پدرم می­ آید. بیشترِوقت­ها یک بارانی بلند و روشن بر تن دارد و یک عینک ته استکانی که چشم­هایش را بزرگ می­کند. از راهرو وارد خانه می­شود. از کنار من که در هال خانه روی زمین بازی می­کنم، رد می­شود و به مهمانخانه می رود. بعد پدرم را می­بینم که در مهمانخانه را می­بندد... تصویر بعدی اواسط اردیبهشت ۷۵ است و جلسه جمع مشورتی کانون نویسندگان است. باز همانجا، در هال خانه مان، چهره­ اش را بازمی­شناسم. کنار چند نویسنده­ ی دیگر ایستاده و باهم صحبت می­کنند. دو ماه بعد از بین حرف­های پدر و مادرم می­شنوم که غفار تماس گرفته و به پدرم هشدار داده که به سفر ارمنستان نرود. به دیگران نیز هشدار داده که «همه­ تان را می­ اندازند به ته دره». پدرم به سفر ارمنستان نمی­رود. و مدتی بعد خبر می­رسد که تلاش کرده­ اند اتوبوس حامل نویسندگان را طی نقشه­ ای به قعر دره پرتاب کنند. غفار حسینی که در سال ۷۴ تا آبان ۷۵ بارها بازجویی و تهدید شده بود، به درستی دریافته بود که وزارت اطلاعات نقشه­ ی قتل نویسندگان را دنبال می­کند. او را بیستم آبان، در خانه­ اش و در تنهایی و انزوای ماه­ های آخر عمرش، کشتند. امروز بیست و چهارمین سالگرد قتل اوست. #غفار_حسینی #کانون_نویسندگان_ایران #علیه_فراموشی #علیه_سکوت #قتل‌_های_زنجیره‌ای #جمهوری_کشتار برگرفته از فیس‌بوک سهراب مختاری

  • از رفتگان کانون؛ غفار حسینی

    یاد از رفتگان کانون؛ غفار حسینی ۲۴ سال پیش در چنین روزی مأموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، جان خروشان غفار حسینی؛ شاعر، نویسنده، منتقد، مترجم، مدرس دانشگاه و هموند دیرین کانون نویسندگان ایران را به یغما بردند. غفار حسینی در سال ۱۳۱۳ در دهکده‌ای کوچک در لرستان و در خانواده‌ای کشاورز و تنگ‌دست دیده به جهان گشود. در آغاز نوجوانی دل از روستا برگرفت و برای یافتن روزگاری بهتر، رهسپار شهر الیگودرز شد و در آن دیار در تلاش ِ معاش به انواع مشاغل سخت و توان‌فرسا تن در داد و با تحمل همه‌ی دشواری‌های معیشتی در کنار کار، به اکابر رفت تا از سوادی اولیه بهره‌مند گردد. وی در سن ۱۴سالگی راهی آبادان شد و در پالایشگاه معروف آن شهر به کار پرداخت. با پیوستن به سازمان جوانان حزب توده، میل به کسب دانش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در او شعله‌ور گردید. چندی بعد کارگر روشنفکر و انگلیسی‌خوانده‌ در کنکور دانشگاه تهران شرکت و پس از قبولی در رشته‌ی ادبیات انگلیسی در دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران نام‌نویسی کرد. در سال ۱۳۴۵ پس از به پایان رساندن دوران دانشگاه، کار فرهنگی غفار حسینی آغاز می‌شود؛ شعر می‌گوید، نقد تئاتر و مقاله می‌نویسد و ترجمه می‌کند. در سال ۱۳۴۸ فوق لیسانس خود را در رشته‌ی جامعه‌شناسی گرفته و درهمان‌ مقطع به عضویت کانون نویسندگان ایران درمی‌آید و همزمان نیز در دانشکده‌ی هنرهای زیبا به تدریس جامعه‌شناسی هنر می‌پردازد. غفار حسینی در سال ۱۳۵۵ به‌قصد تحصیل در مقاطع علمی بالاتر رهسپار پاریس شد و سرانجام در سال ۱۳۶۰ از دانشگاه سوربون به دریافت درجه‌ی دکترا در رشته‌ی جامعه‌شناسی نائل گردید. با پیروزی انقلاب، غفار به ایران بازگشت و به تدریس در دانشگاه‌های تهران مشغول شد اما دیری نگذشت که در جریان انقلاب فرهنگی او نیز چون بسیاری از استادان گرفتار پاکسازی‌های حکومتی شد و بالمآل دوباره به پاریس بازگشت و به فعالیت در کانون نویسندگان ایران در تبعید پرداخت. در میانه‌ی سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۰ به امور مورد پسند و پژوهشی خود اعم از سرایش شعر ، نوشتن مقاله و نقد ادبی و ترجمه‌ی آثاری چند از نویسندگان غربی مبادرت ورزید و نیز در همین سال‌ها در فرانسه یک روزنامه‌فروشی در حومه‌ی پاریس بر پا کرد. در سال ۱۳۷۰ از نو به ایران بازگشت و به کار نوشتن و ترجمه‌ی کتاب پرداخت و با شاعران و نویسندگان دیگر در جلسات کانون نویسندگان شرکت جست. دوـ‌سه سال بعد برای دیدار با فرزندانش مانلی و مزدک چند هفته‌ای به پاریس رفت و درست ۲۶روز پس از بازگشتش به ایران، آن فاجعه‌ی جگرخراش رخ داد. ۲۰ آبان ‌۱۳۷۵ به آپارتمان کوچک او یورش بردند و جان روشنش را از جهان ربودند؛ غفار حسینی نیز چون بسیاری دیگر در پروژه‌ی قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای به قتل رسید. در ابتدا پزشکی قانونی علت مرگ را سکته‌ی مغزی اعلام کرد اما کمیته‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران‌ - سوئد در گزارش خود مرگ غفار حسینی را ناشی از تزریق آمپول پتاسیم اعلام کرد. لازم به ذکر است غفار حسینی یکی از امضاءکنندگان نامه‌ی ۱۳۴ نویسنده با عنوان "ما نویسنده‌ایم" بود که افزون بر داخل کشور در سطح بین‌المللی نیز بازتابی گسترده داشت. غفار حسینی قبل از ماجرای اتوبوس نویسندگان در جلسه‌ی جمع مشورتی کانون نویسندگان به دیگر اعضا پیرامون خطرات این سفر هشدار داده بود. هوشنگ گلشیری درباره‌ی هوشیاری سیاسی غفّار در اوج سرکوب نویسندگان ایران و خصوصاً در توطئه‌ی سقوط اتوبوس نویسندگان به وسیله‌ی وزارت اطلاعات می‌نویسد: «در جلسات ما، غفّار حسینی معمولاً جملات حکیمانه می‌گفت و گاهی توی خال می‌زد. یک بار (در جریان سفر نویسندگان به ارمنستان) گفت: «همه‌تان را می اندازند توی درّه!!!». فرج سرکوهی در مورد ماجرای این سفر، بعدها نوشت: «خبر را آقای ‌هاشمی (مهرداد عالیخانی)، در یک جلسه‌ی بازجویی به من داد و گفت "غفار را هم حذف کردیم"، شبی را به یاد آوردم که غفار در جلسه‌ی مشورتی کانون نویسندگان گزارش داد که او را در یکی از هتل‌های تهران، تحت فشار قرار داده‌اند و تهدید به مرگ کرده‌اند». از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی غفار حسینی، پیشتازی و پی‌گیری او در طرح دیدگاه‌های نو در عرصه‌ی جامعه‌شناسی هنر و جامعه‌شناسی ادبیات است. از جمله آثار و ترجمه‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: خون سفید شمشیر (مجموعه شعر)، هنر و جامعه (رژه باستید)، شمشیر شعله‌ور (پابلو نرودا)، تاریخ ترکان آسیای میانه (و. بارتولد)، پل ورلن (استفان فیلیپ)، ... یادش زنده و نامش ماندگار باد.

  • دعوت به تجمع فردا صبج چهارشنبه

    دعوت به تجمع فردا صبج چهارشنبه استقبال از بازګشت به کار همکاران یا در صورت توطئه ادامه اعتراض! همکاران عزیز و شیران هفت تپه! فردا صبح در دوازدهمین روز اعتراض متحدانه مان مقابل گیت ورودی اجتماع می کنیم. فردا لطفا همه همکاران در کشاورزی و بخشهای مختلف شرکت کنند. سرپرست ها و کارمندان ادارات مانع نتراشند و هر مورد را به همکاران اطلاع دهید. فردا روز خروش اتحاد هفت تپه است. بازگشت همکاران مدیون اتحاد و خروش ماست و لاغیر. فردا برای استقبال از همکاران عزیزمان جمع می شویم و دستجمعی به کار برمیگردیم. هرگونه بهانه جوئی با تداوم اعتراض ما روبرو میشود. اگر دوستان مشکلی نداشتند و سر کار برگشتند که تجمع تموم میشه اگر توطئه ای درست شده بود تجمع اعتراضی ادامه پیدا میکنه. ❤️ اتحاد و همدلی برگ سبز و طلائی نیشکر هفت تپه است! فردا مقابل درب ورودی برای استقبال از همکاران. مرگ برستمگر-درود بر کارگر! همکاران باید سر کار برگردند. خلع ید اجرا شود. بخش خصوصی نمی خوایم. هفت تپه پادگان نیست.

  • دولت روحانی- جهانگیری کماکان از اسدبیگی شریک خودشان حمایت میکنند!

    دولت روحانی- جهانگیری کماکان از اسدبیگی شریک خودشان حمایت میکنند! در حالی که حتی حکم رسمی هیات مستشاری دیوان محاسبات که لازم الاجرا است مبنی بر خلع یدی بخش خصوصی در هفت تپه صادر شده اما دولت فاسد روحانیی کماکان از خلع ید شرکای خانوادگی خودشان مهدی جهانگیری-اسدبیگی سرباز میزنند. رئیس دیوان محاسبات اعلام کرده : بحث واگذاری شرکت‌های دولتی به‌صورت جدی در دیوان محاسبات مورد رسیدگی قرار گرفته که پرونده هفت‌تپه از مهم‌ترین آنهاست و نمی‌دانم دلیل اصرار دولت به‌ویژه وزارت اقتصاد بر عدم‌فسخ این واگذاری چیست، سازمان بازرسی بررسی کرده است و هیئت مستشاری دیوان حکم داده است اما نمی‌دانم چرا اجرا نمی‌شود. بذرپاش اضافه کرد: بنای دیوان محاسبات کمک به دولت است، دولت اکنون در شرایط سخت کشور در وسط میدان قرار گرفته است و ما باید به آن‌ها کمک کنیم اما این‌گونه مسائل مانند فسخ واگذاری شرکت هفت‌تپه بسیار متقن و دقیق است که ما دلیل اصرار برخی را بر عدم این فسخ متوجه نمی‌شویم." اگر شما متوج نمیشوید ما خوب متوجه می شویم! از استاندار تا فرماندار و رئیس اداره کار، تا قضات تا دادستان استان رشوه گرفته اند. حتی دادستان کل کشور از طریق پسرش از اسدبیگی ها رشوه گرفته است. الفت معاون رئیسی هم از اختلاسگران دفاع میکند. متوجه شدن این ماجرا سخت نیست. تنها سوالی که جوابش شاید نیاز به کمی فکر کردن داشته باشد این است که : کدام مسئول ارشد از این اختلاس ها و فساد ها سود نمی برد ؟ شما اگر توان خلع ید ندارید اما ما صبر نخواهیم کرد. اعتراضات ما اسدبیگی ها و دولت و مقامات قضایی و ...را وادار به خلع ید خواهد کرد. پیام همکار

  • محمد حبیبی آزاد شد.

    محمد حبیبی آزاد شد. کارگران هفت تپه دوستانی در سایر بخشهای جامعه دارند که مانند آنها با خصوصی سازی، ظلم و استثمار و بی حقوقی مردم و کارگران مخالفند. یکی از این دوستان محمد حبیبی معلم و فعال صنفی معلمان است که بعد از تحمل ۳۰ ماه حبس از زندان آزاد شد. محمد حبیبی علیه خصوصی سازی مدارس و کالایی سازی آموزش مبارزه میکرد و در این راه ۳۰ ماه زندان را تحمل کرد. آزادی محمد حبیبی معلم رهایی بر همه مبارک. پیام دریافتی

  • تست کرونای نسرین ستوده مثبت اعلام شده است

    تست کرونای نسرین ستوده مثبت اعلام شده است ● ● رضا خندان: چهارشنبهٔ گذشته در ملاقاتی که برای اولین بار در زندان قرچک با نسرین داشتم، گفت که تو بند ما کرونا آمده و خیلی‌ها بیمار شده‌اند. به همین دلیل برای پیگیری کارهای مرخصی عجله داشت. دیروز برای مشکل قلبی نسرین به بیمارستان رفته بودیم. قبل از انجام تست قلب، پیشنهاد کردند هر دو تست کرونا بدهیم. امروز نتیجهٔ تست نسرین مثبت اعلام شد. جواب تست من هنوز آماده نشده است. مقامات قضایی و سازمان زندان‌ها با آگاهی از شرایط غیربهداشتی و فاجعه‌بار زندان قرچک، بی‌دلیل او را از زندان اوین به آنجا منتقل کرده و با وجود بیماری و ضعف بسیار شدید او را در معرض ویروس قرار دادند. خوشبختانه در این چند روز با عذرخواهی از همه دوستان و اقوام از آن‌ها خواهش کرده بودیم که به دیدار مجازی و گفتگوی تلفنی بسنده کنیم. در نتیجه هیچ ملاقاتی در خانه نداشتیم. - رضا خندان، فعال مدنی و همسر نسرین ستوده

  • سهیل_عربی از سلول انفرادی بند ۲ الف سپاه در زندان اوین به زندان رجائی شهر کرج بازگردانده شد...

    سهیل_عربی از سلول انفرادی بند ۲ الف سپاه در زندان اوین به زندان رجائی شهر کرج بازگردانده شد... روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در سلول انفرادی بند دوالف سپاه در زندان اوین پس از اتمام بازجوئی و تلاش برای پرونده سازی جدید برعلیه او به بند قرنطینه زندان رجائی شهر کرج بازگردانده شد. سهیل عربی کماکان از حق درمان بیماری #تروما_بلانت « له شدگی بیضه » که تبدیل به بیماری #هیدروسل شده رنج می کشد. سهیل عربی در حال تحمل حبس تعزیری ۱۱ ساله خود است. #نه_به_زندان_و_شکنجه #زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد #سرکوب_فعالین_را_متوقف_کنید @behnima

  • نادا صبوری از اوین آزاد شد

    ❇️ نادا صبوری از اوین آزاد شد ● روز سه‌شنبه، ۲۰ آبان‌ماه، نادا صبوری، خبرنگار و از متهمین پروندهٔ موسوم به "پنجشنبه سیاه اوین" بنابر بخشنامهٔ جدید عفو و آزادی زودهنگام آبان‌ماه از زندان اوین آزاد شد. @behnima

  • فاطمه ملکی از همسرش و وضعیت فرزندش می‌گوید

    فاطمه ملکی از انتقال همسرش محمد نوریزاد به بیمارستان طالقانی بعلت وخامت حال و آخرین وضعیت فرزندش علی در زندان فشافویه می‌گوید ● فاطمه ملکی، همسر محمد نوریزاد که همسرش با حالی وخیم در زندان اوین و فرزندش، علی در زندان تهران بزرگ(فشافویه) بسر می‌برد از انقال جناب نوریزاد از اوین به بیمارستان طالقانی و قصد بیمارستان برای عمل انژیو‌گرافی ناگهانی ایشان در بیمارستان و آخرین وضعیت فرزندش، علی می‌گوید. ● فاطمه ملکی: “ این چه رسمی ست که زندانبانان در پیش گرفته‌اند؟! بدون اطلاع خانواده زندانی را به بیمارستان می برند، پرشکان تصمیم به جراحی می گیرند، درخواست رضایت نامه می کنند و ... - گزارش اول: امروز، دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹ به ملاقات آقای نوریزاد رفتیم. من از باز گویی مکرر داستان عصا بدست شدن و بیهوشی ایشان خجالت می‌کشم و نمی‌دانم چطور آن‌ها این وضعیت را می‌بینند و شرم نمی‌کنند و دوباره و سه باره و چند باره بی‌خبر از خانواده، ایشان را راهی بیمارستان می‌کنند و از آن‌جا دو باره به زندان بازمی‌گردانند. دیروز، یکشنبه صبح، دوباره حال آقای نوریزاد بهم می‌خورد و بیهوش می‌شوند؛ ایشان را به بهداری برده و از آنجا به بیمارستان طالقانی منتقل می‌کنند، ساعت ۱۰ شب به هوش می‌آیند. آزمایش‌های مختلف صورت گرفته؛ تصمیم به آنژیوگرافی می‌گیرند. این عمل نیاز به رضایت بیمار داشته که ایشان راضی نمی‌شوند و با اینکه دکتر خطر مرگ را هشدار داده بود با تصمیم خودشان نیمه شب به زندان بازگردانده می شوند. وقتی آقای نوریزاد، برگهٔ بیمارستان را از پشت شیشه نشانمان دادند واقعا باورمان نشد این همه سهل‌انگاری و بی‌توجهی را. فکر می‌کنم بجا باشد اگر بپرسم چرا نباید به خانواده خبر بدهند آن هم درشرایطی که نزدیک به دو ماه است کارت تلفن ایشان را گرفته‌اند و عملاً امکان خبر‌ رسانی وجود ندارد. براستی، شما با چه مجوزی می خواستید فقط با رضایت خود بیمار اقدام به عمل کنید؟ اگر خدای ناکرده اتفاقی می‌افتاد چه کسی پاسخگو بود؟! تا اتفاقی نیفتاده هر چه سریع‌تر ایشان را برای معالجه موثر آزاد کنید و بیش از این صبر ما را نیازمایید. - گزارش دوم: امروز هم پسرم خبر داد که ملاقات سه شنبه به خاطر کرونا لغو شده؛ دلم پیش علی ماند و سعی بین اوین و تهران بزرگ ناتمام .... و امروز فقط دلمان خوش شد به دریافت خط نوشته های آقای نوری زاد بر روی زیر پوش ها و لباسهای زندانش. یادآوری: علی نوری زاد بی گناه است. محمد نوری زاد بی گناه است. ” فاطمه ملکی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ @behnima

  • کارگران هفت تپه باز به میدان آمدند!

    کارگران هفت تپه باز به میدان آمدند! از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه، بازگشت به کار، کارگران اخراجی و اخراج نیروهای سرکوبگر در کارخانه حمایت نمائیم! کشمکش طبقاتی سندیکای نیشکر هفت تپه به اشکال اعتراض و اعتصاب در کسب مطالبات و بویژه لغو خصوصی سازیها، افشای چپاولگران و اخلاسگران هنوز به قوت خود باقی است. اعتراض و اعتصاب کارگران به اخراج 15 نفر از کارگران مبارز نیشکر هفت تپه و علیه حضور نیروهای یگان ویژه و سرکوبگر در داخل نیشکر هفت تپه و پادگانی نمودن کارخانه در ادامه همان اعتصابات 73 روز کارگران ادامه دارد. رژیم جمهوری اسلامی با نادیده گرفتن خواستها و مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه از هر حربه و ترفندی استفاده نموده تا از حقانیت این اعتراضات بکاهد. در تقابل با این اعمال وحشیانه رژیم که با اخراج کارگران و بسیج نیروهای نظامی در محیط کارخانه همراه میباشد، کارگران نیشکر هفت تپه با جلوگیری از ورود عاملی مدیرعامل انتصابی، دشمن تا دندان مسلح را با اتحاد و نیروی متشکل طبقاتی خود به مصاف طلبیده اند. تا کنون نه احضار و تهدید و زندان و بگیر و ببند، نه گرمای 50 درجه و شرایط کرونایی، نه اخراجهای دسته جمعی و تجمع نیروهای سرکوبگر و نظامی و پادگانی نمودن کارخانه، نتوانسته خللی در اراده‌ی استوار کارگران هفت‌تپه در پیگیری برای کسب مطالباتشان بوجود بیآورد. مقاومت و ایستادگی کارگران با اتکاء به نیروی خود توجه بخشهای زیادی از جنبش کارگری و دیگر جنبشهای اجتماعی را بخود جلب نموده است. سرکوب بی رحمانه و وحشیانه اعتراضات کارگری نیشکر هفت تپه برای کسب خواستها و مطالبات از طرف رژیم سرمایه داری اسلامی از سر استیصال و بن بستی است که در شرایط فعلی با آن روبرو است. حتی خود دست اندرکاران رژیم اذعان میکنند که برای به تعویق انداختن خلع ید اسدبیگی، توطئه ها و اخراجهای غیر قانونی را صحنه سازی میکنند. حرکت همبسته و متحد کارگران نیشکر هفت تپه نیازبه حمایت و همبستگی از طرف صنایع و بخشهای دیگر جنبش کارگری را دارد. با متحد شدن جنبش کارگری در سطح وسیع، نه تنها کارگران به خواسته های برحق خود میرسند، بلکه قادر خواهند بود که سرکوبهای سیستماتیک رژیم را نیز خنثی کنند. نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور با تمام نیرو نه تنها از مبارزات و اعتصابات کارگران هفت تپه حمایت میکند، بلکه اخبار اعتراضات و نیز جلب همبستگی بین المللی از کارگران هفت تپه را در دستور خود داشته و با تمام توان در این راه تلاش خواهد نمود. اعتصاب و مبارزه کارگران و سندیکای کارگران هفت تپه مبارزه ماست! زنده باد اعتصاب، زنده باد سندیکای کارگران هفت تپه! نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران - خارج کشور نوامبر 2020 ***

  • یازدهمین روز از تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه

    یازدهمین روز از تجمع اعتراضی امروز سه شنبه یازده همین روز از تجمع کارگران نیشکر هفت تپه درحمایت از همکاران اخراجی خود در مقابل گیت ورودی کارخانه برگزار شد. سندیکای کارگران نیشکر ضمن محکوم کردن هرگونه پرونده سازی برای کارگران خواستار رسیدگی هرچه زوتر وضعیت کارگران تعلیق شده از کار می باشد. عواقب هرگونه سنگ اندازی برای بازگشت به کار این عزیزان زحمت کش، به عهده مسئولین شرکت ومنطقه میباشد. سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه زنده باد اتحاد، زنده باد اعتصاب سراسری کارگران #اتحاد_اعتصاب #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی ⭐️ زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان، آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست.

  • تجمع ما‌لباختگان بورس وارد دومین روز خود شد

    تجمع ما‌لباختگان بورس وارد دومین روز خود شد ◾️ سه شنبه 20 آبانماه، امروز مالباختگان بورس با شعار: هر روز ما همینه،‌ پول ما رو پس بدین در ‌مقابل سازمان بورس در تهران تجمع کردند. #کولبر_نیوز

  • #محمد_حبیبی آزاد شد.

    #محمد_حبیبی، دبیر کانون صنفی معلمان پس از تحمل ۳۰ماه حبس از زندان آزاد شد.

  • خط راه اهن تهران-ورامین کارگران تراورس

    سه شنبه ۲۰ آبان خط راه اهن تهران-ورامین کارگران تراورس که از اعمال ظالمانه مسئولان شرکت کلافه شده اند با مسدود کردن خط راه اهن به مسئولان هشدار دادند. آنان با نوشتن شعار «نصف حقوق نصف راه، کارگران تراورس گرسنه» مسئولیت این کار را به عهده گرفتند و هشدار دادند که اگر مشکلات کارگران را حل نکنند تمام خطوط راه اهن کشور را مسدود خواهند کرد. #فریاد_کارگران_گرسنه

  • شهروندان دارای معلولیت آبادان

    تعدادی از شهروندان دارای معلولیت آبادان با تجمع در شهرداری این شهر خواستار مناسب سازی معابر شهری برای افراد معلول و کم توان جسمی شدند.

  • اعتراض کارگران پیمانکاری عسلویه

    اعتراض کارگران پیمانکاری عسلویه صبح روز دوشنبه ۱۹ آبانماه جمعی از کارگران پیمانکاری عسلویه در اعتراض به شرایط نامناسب شغلی خود تجمع کردند.

  • افزایش موج مهاجرت در میان پرستاران

    افزایش موج مهاجرت در میان پرستاران ▫️دبیر کل خانه پرستار:در داخل کشور از پرستارها حمایت نمی‌شود، مشوق‌های درآمدی وجود ندارد، فشار کاری بالاست، تعداد پرستاران نسبت به جمعیت خیلی کمتر از استاندارد جهانی است. اما مشوق‌های مالی و حمایتی برای پذیرش پرستار از کشورهای دیگر بالاست و در شرایط کرونایی هم بیشتر شده است. حتی قوانین مهاجرت در برخی از کشورها تسهیل شده و برای پرستاری کردن از بیمار کرونا میزان حقوق پرداختی در خارج از کشور بسیار بالاست. طبیعی است که پرستاران ما هم به فکر مهاجرت می‌افتند./ تجارت‌نیوز

  • سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹ ادامه حمایت کارگران هفت تپه در حمایت از همکاران اخراجی

    سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹ ادامه حمایت کارگران هفت تپه در حمایت از همکاران اخراجی امروز سخن گوی قوه قضائیه در نشست خبری اعلام داشته که حقوق کارگران هفت تپه به روز است، کارخانه‌ در حال تولید می باشد وکارگران اخراجی هفت تپه هم به سرکار های خود بازگشته اند!؟؟ عجب روزگار غریبی است !!! سخنگوی قوه قضاییه؛ هنوز حقوق مهر ماه پرداخت نشده، تا این لحظه از تولید هیچ خبری نیست و کارگران اخراجی همچنان بلاتکلیف هستند و به سرکار برنگشته اند. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه زنده باد اتحاد، زنده باد اعتصاب سراسری کارگران #اتحاد_اعتصاب #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی ⭐️ زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان، آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه ***

  • دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

    دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد ▪️طی روز گذشته شماری از فارغ التحصیلان قبول شده در آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند ۲ بهبهان در مقابل فرمانداری این شهر، جمعی از کشاورزان در روستای وجاره واقع در شرق اصفهان، تنی از شهروندان ساکن اهواز در این شهر، گروهی از کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل درب ورودی این مجتمع، عده ای از سهامداران زیان دیده در مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار واقع در تهران و تعدادی از بازاریان نقده در خیابان “امام” این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

  • متوسط هزینه سالانه بهداشت و درمان خانوارها به ۵ میلیون تومان رسید

    متوسط هزینه سالانه بهداشت و درمان خانوارها به ۵ میلیون تومان رسید ▪️مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار گزارش «بررسی هزینه‌های بهداشت و درمان در سبد مصرفی خانوارهای کشور ۹۸-۱۳۹۰» اعلام کرد: متوسط هزینه سالانه بهداشت و درمان یک خانوار شهری در سال ۱۳۹۸ به ۴ میلیون و ۹۶۴ هزار تومان رسیده است.

  • #سها_مرتضایی

    #سها_مرتضایی به‌خاطر فعالیت صنفی و به‌خاطر اینکه با یک مقوا در دست، تمام سلاح به دست‌هارو شکست داده بود به ۶ سال حبس محکوم شد.

  • امروز یازدهمین روز اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹

    امروز یازدهمین روز اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹ در حمایت از همکاران اخراجی آغاز شد. اسدبیگی باید محاکمه و مجازات شود.

  • ۹۱۴ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

    ستاره نمی‌داند ستاره است ستارگی می‌کند جنگل خودش را نمی‌بیند می‌جنگلد نمی‌داند توی شب اگر ستاره لابلای شاخه‌ها بخزد عاشقانه‌ی برگ‌ها تماشا دارد باید کسی این‌ها را با هم آشنا کند شیر باشد ، نترسد از گرگ برود با درخت حرف بزند عقاب باشد از این ستاره به آن ستاره پر بکشد وگرنه جنگل بار کامیون می‌شود پر می‌شود توی جاده از کارخانه‌های چوب بری بوی تند هیزم کُنده‌های شهید و ریشه‌های سفت و صدایی نمی توان شنید به جز صدای تبرها و اره‌ها «مهرداد عارفانی» ۹۱۴ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

  • هجوم نيروهاى امنيتى رژیم به معترضين در گلدشت اهواز

    هجوم نيروهاى امنيتى رژیم به معترضين در گلدشت اهواز ◾️ دوشنبه 19 آبانماه ، نیروهای امنیتی رژیم مردم گلدشت را که به نبود آب سالم و بالا آمدن فاضلاب دست به اعتراض زده اند را مورد حمله قرار دادند. #کولبر_نیوز #kolbarnews

  • "خرید گوشت، فقط یک بار در سال": اعتراض خانوارهای گرسنه گارگری در ماهشهر

    "خرید گوشت، فقط یک بار در سال": اعتراض خانوارهای گرسنه گارگری در ماهشهر ▪️گروهی از مادران و کودکان خانواده های #کارگران در #ماهشهر با در دست گرفتن بنر های #فریاد_کارگران_گرسنه و #از_یاد_رفته از مشکلات خود صحبت می کنند. ▪️یکی از مادران گفت سالی یک بار گوشت می خرد. دیگری از اینکه قدرت خرید مایحتاج زندگی را ندارند. #فقر @ordoyekar

  • بیکاری و مرخصی اجباری 1500 کارگر40 کارخانه غذایی و دارویی مازندران بدنبال تعطیلی به دلیل کمبود شدید روغن

    بیکاری و مرخصی اجباری 1500 کارگر40 کارخانه غذایی و دارویی مازندران بدنبال تعطیلی به دلیل کمبود شدید روغن ▪️کارگر40 کارخانه غذایی و دارویی استان مازندران به دلیل کمبود شدید روغن تعطیل و 1500 کارگرش بیکار ویا به مرخصی اجباری فرستاده شدند. ▪️در استان مازندران 183 کارخانه در صنعت غذایی و دارویی فعالیت دارد که نیاز ماهانه آن ها به روغن پنج هزار تن است و تامین نشدن روغن مورد نیاز سبب رکود برخی از واحدهای تولیدی شده است. ▪️روز یکشنبه 18 آبان،دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با بیان اینکه کمبود روغن به صنعت نیز رسیده است،به خبرنگار رسانه ای گفت: برخی از کارخانجات در زمینه پالایش روغن فعالیت دارد و روغن خام را پالایش و عرضه می کنند. ▪️وی با اشاره به اینکه 80 کارخانه نظیر، کیک و شکلات، کلوچه، سوسیس و کالباس و غیره به مصرف روغن نیاز دارند، میزان مصرف کارخانه های استان را پنج هزار تن در ماه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود روغن مواجه هستیم. ▪️وی با اظهار اینکه از مردادماه با کمبود روغن مواجه هستیم، گفت: بارها با مسولان استانی و نمایندگان مجلس، صمت واستانداری جلسات مختلفی داشتیم و در دوره هایی اقداماتی برای حل مشکل انجام شده است. ▪️وی با عنوان اینکه دو هزار و 80 تن سهمیه ماه قبل از سوی ستاد تنظیم بازار برای کارخانه ها مصوب شده بود، گفت: متاسفانه این میزان به 800 تن تقلیل پیدا کرد و این میزان نیز روی کاغذ بوده و هنوز دست صنعت را نگرفته است. ▪️وی با تاکید براین که از مردادماه تاکنون با کمبود شدید روغن مواجه هستیم، گفت: بخشی از کارخانه ها به دلیل کمبود روغن، کارگران را به مرخصی فرستادند و یا بیکار کردند. ▪️وی با اظهار اینکه 70واحد از کارخانجات مازندران مصرف کننده روغن هستند؛ گفت: حدود 40 کارخانه به دلیل کمبود روغن بسته و تعطیل شده است. ▪️وی با اشاره به روغن مورد نیاز صنایع مختلف است، ادامه داد: مشکل روغن سبب شده تا کارخانه ها باتعطیلی و رکود مواجه شوند. ▪️وی شمار کارگران بیکارشده را براثر کمبود روغن در استان هزار و پانصد نفر اعلام کرد و گفت: براین اینکه مشکلی برای کارگران ایجاد نشود این نیروها فعلا به مرخصی فرستاده شده اند. ▪️وی با بیان اینکه 183کارخانه صنایع غذایی و دارویی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 80واحد با کمبود شدید روغن مواجه هستند که تعدادی از آن تعطیل شدند.

  • صدور حکم حبس و شلاق برای ۱۶ نفر از معترضان آبان ماه ۹۸ در کُردستان

    صدور حکم حبس و شلاق برای ۱۶ نفر از معترضان آبان ماه ۹۸ در کُردستان ✅ با گذشت یک سال از اعتراضات آبان ماه سال ۹۸ در شهرهای مختلف کُردستان و ایران که توسط نیروهای امنیتی به شدت سرکوب شد، تاکنون ۱۶ نفر از بازداشت شدگان آبان‌ماه در کُردستان از سوی دستگاه قضایی به حبس و شلاق محکوم شده‌اند. ✅ در جریان #اعتراضات_آبان‌ماه سال ۹۸ بیش از ۲۰۰۰ شهروند کُرد از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شدند که هویت نزدیک به ۳۰۰ نفر از آنها برای هه‌نگاو احراز شده است. ✅از این تعداد و با استناد به آمار هه‌نگاو، تاکنون ۱۶ نفر از آنها در استان‌های کرمانشاه، کُردستان، مازندران و آذربایجان‌غربی از سوی دستگاه قضایی محاکمه و به ۵۷ سال و ۷ ماه حبس و ۳۰ شلاق محکوم شده‌اند. هویت این ۱۶ نفر به شرح زیر است: ۱ـ محی‌الدین اصغری اهل سنندج محبوس به ۱ سال حبس ۲ـ ساعد بنفشی اهل سنندج محکوم به ۲ سال حبس ۳ـ بختیار رحیمی اهل سقز محکوم به ۲ سال حبس ۴ـ فاطمه داوند اهل بوکان محکوم به ۵ سال و ۵ ماه حبس و ۳۰ ضربه شلاق ۵ـ رسول کریمی جلالوند اهل کرمانشاه محبوس به ۵ سال حبس ۶ـ امین کاسب اهل کرمانشاه محبوس به ۲ سال حبس ۷ـ سیدپیام بیدرود اهل کرمانشاه محبوس به ۳ سال حبس ۸ـ پرویز ناصری اهل ارومیه محبوس به ۵ سال حبس ۹ـ علی ساعدی اهل قروه محبوس به ۶ ماه حبس ۱۰ـ مژگان کاوسی اهل کلاردشت محبوس به ۶ سال و ۴ ماه حبس ۱۱ـ صحبت‌الله امیدی اهل کرمانشاه محبوس به ۱۰ سال حبس ۱۲ـ مهدی ابدالی اهل کرمانشاه محبوس به ۱ ماه حبس ۱۳ـ خلیل اسدی اهل کرمانشاه محبوس به ۳ ماه حبس ۱۴ـ پشتیوان افسر اهل مریوان محکوم به ۵ سال حبس ۱۵ـ مبین مرادی اهل کرمانشاه محبوس به ۶ سال حبس ۱۶ـ رضا امیدی‌یاریجانی اهل کرمانشاه محبوس به ۴ سال حبس

  • ندا و لقمان پیرخضرانیان عصر امروز از زندان آزاد شدند.

    ندا و لقمان پیرخضرانیان عصر امروز از زندان آزاد شدند.

  • محمد خانی به قرنطینه‌ی بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

    محمد خانی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی که ۱۰مهر بدون هیچ توضیحی در بازداشت نیروهای امنیتی بود، شب گذشته به قرنطینه‌ی بند ۴ زندان اوین منتقل شد. او در شعبه‌ی دوم بازپرسی اوین با اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام مورد تفهیم‌ قرار گرفته است و برای وی وثیقه‌ای به مبلغ پانصد میلیون تومان تعیین کرده‌اند. در دوران تعطیلی امنیتی دانشگاه‌ها و انقلاب فرهنگی دوم، دانشجویان در سکوت سرکوب می‌شوند.

  • #سها_مرتضی به ۶سال حبس محکوم شد

    #سها_مرتضی به ۶سال حبس محکوم شد در کمال تاسف درشرایطی که دانشگاههای کشور به دلیل احتمال شیوع بیماری کرونا در حالت نیمه تعطیل به سر میبرند، امروز رای شعبه ۱۵دادگاه انقلاب مبنی بر ۶سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به این فعال صنفی_دانشجویی ابلاغ شد تحصن انفرادی در دانشگاه تهران در اعتراض به ستاره‌دار شدن از مصادیق اتهام وی است. با حاشیه امن ایجاد شده برای دستگاه سرکوب در دوران تعطیلی امنیتی دانشگاه‌ها و انقلاب فرهنگی دوم، دانشجویان در سکوت سرکوب می‌شوند. @senfi_uni_iran @Daneshgah_ma

  • اندیشه صدری با قرار کفالت آزاد شد

    بنا به اطلاع شبکه حقوق بشر کوردستان، ظهر امروز دوشنبه ۱۹ آبان، اندیشه صدری، نقاش و دانش‌آموخته‌ی رشته هنر که اواسط مهر توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ ۳ آبان به زندان زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شده بود، با قرار کفالت آزاد شده است. ❑ وی در تاریخ ۱۵ مهر پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین تهران منتقل و به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» تحت بازجویی قرار گرفته بود. وی در ۳ آبان برای ادامه بازجویی‌ها و تشکیل پرونده به زندان زنان سنندج منتقل و پس از پایان دوران بازجویی توسط ماموران اداره اطلاعات سنندج ظهر دوشنبە با قرار کفالت آزاد شد. ❑ انقلابــــ روژآوا

  • تجمع خانواده های کارگران بیکار در ماهشهر

    تجمع خانواده های کارگران بیکار در ماهشهر. 19آبان99 #تامین_فوری_مسکن_و_معیشت_مردم_محروم_توسط_دولت @behnima

  • جوانان اهواز خیابان‌ها را بند آوردند و اعتراض شبانه به راه انداختند

    جوانان اهواز خیابان‌ها را بند آوردند و اعتراض شبانه به راه انداختند امشب جوانان ملاشیه اهواز با اعتراض نسبت به نبودن سیستم آب و فاضلاب مناسب و همینطور فقدان آب شرب، تجمع اعتراضی برگزار کردند و خیابان را بند آوردند. همه ما می‌دانیم سرطان این جامعه کجاست و چگونه موجب نبود حداقل‌های رفاهی برای بخش‌های بزرگی از جامعه شده است. #آبان_ادامه_دارد برقراری ارتباط با ادمین @isf_uni_admin @isfahanuni9

  • بیانیه دانش آموزان درباره تبعیض جنسیتی در اعلام نتایج کنکور 99

    بیانیه دانش آموزان درباره تبعیض جنسیتی در اعلام نتایج کنکور 99 زمانی که نتیجه کنکور ۹۹ اعلام شد، ما تفاوت های فاحشی بین قبولی‌های رتبه‌ها بین دختران و پسرها دیدیم. گاهاً پسرانی با چند هزار رتبه بدتر نسبت به دخترها، در رشته‌های بهتری قبول شدند. برای مثال بین دختری با رتبه ۴۷۰۰ و پسری با رتبه ۷۰۰۰ که هر دو پرستاری تهران را انتخاب کرده بودند، این پسر بود که قبول شد. یا خواهر و برادری که دختر رتبه ۲۸۰۰ و پسر رتبه ۴۰۰۰ بود و با همدیگر انتخاب رشته کردند، این پسر بود که در دانشگاه بهتر قبول شد و دختر مردود اعلام شد. بسیار هستند دختران لایق دیگری که از طرف سازمان سنجش به خاطر جنسیت‌شان مردود اعلام شدند و یا در دانشگاه‌های سطح پایین‌تر نسبت به رتبه‌شان قبول شدند. هرچند که آزمون کنکور برای تعیین آینده تحصیلی و شغلی یک فرد کاملا غیرعادلانه است، اما برگزاری همین آزمون هم در حال حاضر سرشار از تبعیض و نابرابری است. برخی مسئولین نظیر احمد توکلی نماینده پیشین مجلس که از چنین برخوردی حمایت می‌کند، زنان را با ادبیات خودش به پستو خانه می‌راند و معتقد است وظیفه ما زنان حفظ کیان خانواده است، نه آنچه که از زندگی می‌خواهیم. ما خواهان لغو تمام سهمیه‌های جنسیتی درنظر گرفته شده برای داوطلبان هستیم و از دانش‌آموزان در سایر شهرها و مدارس می‌خواهیم نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و اعتراض کنند. رشت جمعی از دانش آموزان مدرسه بعثت شیراز جمعی از دانش آموزان مدرسه پژمان جمعی از دانش آموزان مدرسه بعثت جمعی از دانش آموزان مدرسه آل محمد برقراری ارتباط با ادمین @isf_uni_admin @isfahanuni97

  • دعوت به تجمع فردا مقابل گیت ورودی

    دعوت به تجمع فردا مقابل گیت ورودی اعتراض به تنش زائی کارفرما و مسئولین! همکاران گرامی، شیران هفت تپه! کارفرما و تیمش با همراهی مسئولین، با تصمیمات تنش زا مرتبا شرکت را به بحران سوق میدهند. از سوئی موسوی امام جمعه و رسانه ها اعلام میکنند که کارگران فردا سر کار برمیگردند و از سوی دیگر باید آواره این اداره و آن اداره شوند تا پیش کسانی بروند که متحد کارفرما و استاندار هستند. یک تصمیم تنش زا توسط کارفرما و قائم مقامش آمیلی، تعویض کینه توزانه همکار شایسته ما آقای عباسی منجزی و انتصاب عباس حمدانی بعنوان سرپرست مدیریت و عباس هادیان بعنوان سرپرست اداره تجهیزات است. این اقدام کارفرما و مسئولین یعنی انتقام از نمایندگان ما و یعنی انتقام از همه کارگران هفت تپه و همه همکاران مخالف این سیاستهای تنش زا و تحریک آمیز هستند و مشخصا کارگران تجهیزات این انتصاب ها را قبول ندارند. اما همه همکاران در اعتراض به این سیاست های تنش زا دست به اعتراض خواهند زد. در مراسم تودیع و معارفه هم شورای اسلامی و کله پوکها جلیل احمدی و بنی سعد و سعید آلکثیر و همچنین کرد-تحقیقات حضور دارند. همه اینها یعنی توطئه علیه فعالین و نمایندگان ادامه دارد. شورای اسلامی منحل شده و ما قبول نداریم. بیخود کردید مرده را زنده می کنید. شورای اسلامی نمیخوایم درست مثل اسدبیگی! فردا صبج سه شنبه ۲۰ آبان در ورودی شرکت در اعتراض به این تصمیمات تنش زا و غیر قابل قبول مسئولین شوش و خوزستان و کارفرمای فاسد بخش خصوصی تجمع می کنیم. بازگشت بی قید و شرط همکاران به کار. خلع ید اجرایی شود. بخش خصوصی نمی خوایم. هفت تپه پادگان نیست. پیام همکاران

  • تیشه به ریشه هفت تپه برای نمایش کلاهبرداری

    تیشه به ریشه هفت تپه برای نمایش کلاهبرداری داعشی ها برای اینکه نشون بدن سوله های مسخره شون کارخونه شده دارن درخت های اکالیپتوس هفت تپه رو قطع میکنن و می برن سمت سوله ام.دی.اف. یک نفر از حر که تاکسی سرویس طاهر خانی ست این کار رو میکنه. اومدن شرکت و قرار داد هم بستن برای قطع درختای هفت تپه. میخوان مثلا تست کنن. یعنی این سوله مسخره اینها که قراره به اسم کارخونه و اشتغال معرفی کنن داره از درختای هفت تپه قطع میکنه. کرایه حمل و بریدن درخت به ازای هر کیلو ۲۵۰ تومن. این هم از راه اندازی کارخانه توسط داعشی ها. برای نمایش های خودشون تیشه به ریشه هفت تپه زدن و دارن میزنن. به جای اینکه چوب از جای دیگه خریداری کنن دارن حدود پنج هزار تن چوب از خود ما می برن. این درختا مال شرکته و اسدبیگی که قراره بیرون انداخته بشه داره درختای خود شرکت رو نابود میکنه. پولش هم معلوم نیست کجا میره دقیق مثل پول اتانول. جلوی کار محسن طاهرخانی باید گرفته بشه. پیام همکار تماس با کانال @kargare7tapeh

  • " تازه رئیس اداره محیط زیست شوش از خواب بیدار شده!"

    "حاجی کلی رئیس اداره محیط زیست شوش خبر داد: توقف قطع غیر مجاز درختان اکالیپتوس در هفت تپه روز یکشنبه 99/8/18 کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بدو ن اخذ مجوز و بصورت وسیع اقدام به قطع درختان اکالیپتوس در حاشیه مزارع نیشکر نموده بود که بعد از شنا سایی و متوقف نمودن این عمل که باعث تخریب محیط زیست می شود پرونده در حال پیگیری می باشد". ما کارگران هفت تپه خبر را ۴٢ روز پیش منتشر کردیم و تازه رئیس اداره محیط زیست شوش از خواب بیدار شده! هنوز هم نمی گه کی دستور داد، چرا و پولش به جیب کی رفت؟ پیام همکار

  • استقبال و اجتماع کارگران از همکاران

    استقبال و اجتماع کارگران از همکاران امروز دوشنبه ۱۹ آبان همکاران متحدانه و با شعار "کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد" به استقبال نمایندگان در مقابل گیت ورودی رفتند. محمد امیدوار در سخنان کوتاهی از اتحاد و حمایت زیبای همکاران تشکر کرد و خبر داد که پانزده کارگر اخراجی امروز برای تنظیم شکایتی باید به اداره کار بروند. قرار است فردا یا چهارشنبه کارگران به کار برگردند. زنده باد اتحاد و زنده باد هفت تپه!

  • تجمع گسترده کشاورزان اصفهان در اعتراض به برداشتهای غیر قانونی از حقآبه

    تجمع گسترده کشاورزان اصفهان در اعتراض به برداشتهای غیر قانونی از حقآبه ▪️جمع کثیری از کشاورزان اصفهان دوشنبه ۱۹آبان۹۹ در اعتراض به ادامه برداشتهای غیرقانونی ازحقابه‌های خود دست به تجمع زدند و خواهان پرداخت حق آبه کشاورزی آنها، وبازگرداندن مسیر آب به رودخانه زاینده رود شدند. @ordoyekar

  • بیمه تامین اجتماعی، یک حق شهروندی است

    بیمه تامین اجتماعی، یک حق شهروندی است ▪️مگر کارگران ساختمانی قبل از هرچیز، شهروند این مملکت نیستند و نباید مشمول اصل ۲۹ قانون اساسی باشند؟! یادشان رفته که بیمه تامین اجتماعی، یک حق شهروندی است و نباید از کارگری که ماه‌های متمادی ۷ درصد حق بیمه خود را پرداخته و حالا ندارد که بپردازد، حقوق بیمه‌ای را سلب کرد؛ چرا تامین اجتماعی به جای مته به خشخاش گذاشتن و سختگیری برای کارگران، سراغ بساز بفروش‌ها و کارتل‌های ساخت و ساز نمی‌رود؛ گروه‌های پرقدرتی که از طریقِ لابیگری با شهرداری‌ها، حق بیمه کارگران را نمی‌پردازند و در نرخ‌گذاری جوازهای ساخت، هزاران ترفند غیرقانونی به کار می‌بندند؟!

  • اعتراض به بخشنامه ضد کارگری تامین اجتماعی علیه کارگران ساختمانی

    اعتراض به بخشنامه ضد کارگری تامین اجتماعی علیه کارگران ساختمانی ▪️اردوی کار:بخشنامه‌ی جدیدی سازمان تامین اجتماعی صادر کرده است که براساس آن، اگر یک کارگر ساختمانی سه ماه حق بیمه خود را نپردازد، بیمه او قطع می‌شود. تا پیش از صدور این بخشنامه، اگر کارگری شش ماه حق بیمه نمی‌پرداخت، بیمه او به صورت خودکار فسخ می‌شد. این قعطنامه ضد کارگری با اعتراض روبرو شده است.! ▪️مسلم امیرآبادی، رئیس انجمن صنفی کارگران گچ‌کار مشهد با بیان اینکه زور تامین اجتماعی به دولت و شهرداری‌ها نمی‌رسد و فقط یقه کارگر را می‌چسبد؛ در ارتباط با مضرات و آسیب‌های بخشنامه جدید گفته: براساس بخشنامه جدید، اگر کارگر نتواند سه ماه حق بیمه خود را بپردازد، بیمه او کلاً مختومه می‌شود و باید برود انتهای صف متقاضیان بیمه بایستد و باز برای سهمیه درخواست بدهد. در حال حاضر، حداقل ۵۰ درصد کارگران ساختمانی بیکارند. همین عامل موجب شده که سبد خرید این کارگران به شدت خالی باشد؛ کارگران ساختمانی دیگر نمی‌توانند در ماه، یک کیلو برنج یا یک عدد مرغ برای خانه بخرند. در این گرانی‌ها و تورم، تامین اجتماعی به عنوان متولی بیمه این کارگران، عوض حمایت کردن از این قشر ضعیف، چوب را برداشته و کارگران را تنبیه می‌کند. ▪️به اعتقاد امیرآبادی، بخشنامه جدید سازمان، عملاً تیشه به ریشه‌ی بیمه‌ی کارگران ساختمانی زده است. او ادامه می‌دهد: کارگر ساختمانی که از برج ده پارسال، درگیر بیکاری و بی‌پولی بوده و بیشتر از یک ماه یا دو ماه کار نکرده، چطور حق بیمه خود را مرتب بپردازد؟ این کارگر، کرایه خانه بدهد، برنج و روغن و نان بخرد، برای فرزندش گوشی هوشمند بخرد یا حق بیمه سازمان را به موقع واریز کند؟! طبیعی است که در این شرایط، کارگران ساختمانی نتوانند حق بیمه خود را به موقع بپردازند. ▪️رئیس انجمن صنفی کارگران گچ‌کار مشهد در ادامه می‌گوید: افرادی که متولی صدورِ چنین بخشنامه‌های ضد کارگری آنهم در این شرایط بحرانی کشور هستند، اصلاً نمی‌دانند کارگر ساختمانی بودن یعنی چی؛ اینها هیچ تصوری از زندگی و دغدغه‌های یک کارگر ساختمانی ندارند، کارگری که روزهای متوالی می‌رود کنار میدان‌های شهر می‌نشیند تا یکی او را سر کار ببرد اما شبها دست خالی به خانه برمی‌گردد. این افراد، ضد کارگر هستند؛ حتی اگر قصد صدور بخشنامه داشتند، چرا از قبل اطلاع‌رسانی نکردند؟! کارگران کف دستشان را بو کرده‌اند که بدانند قرار است بعد سه ماه بیمه‌شان قطع شود؟! الان ۱۲ روز است که این بخشنامه اجرا شده و از همه جالب‌تر اینکه بدون اطلاع قبلی، عطف به ماسبق هم شده؛ یعنی کارگرانی که در ماه‌های قبل، نتوانسته بودند سه ماه حق بیمه خود را بدهند، ناگهان متوجه شده‌اند که در همین ۱۲ روز، ناگاه بیمه‌شان قطع شده! در همین مدت ۱۲ روزه، بیمه ۲۷۶ کارگر ساختمانی فقط در شهر مشهد قطع شده است؛ یعنی بیمه‌ی ۲۷۶ کارگر بی‌بضاعت، بدون اطلاع قبلی قطع شده است؛ این در حالیست که در قانون بیمه کارگران ساختمانی مصوب ۱۳۸۶، اصلاً بحثِ سهمیه بیمه و سهمیه‌بندی مطرح نیست؛ براساس قانون، همه کارگران ساختمانی باید بدون استثنا بیمه شوند. بازهم می‌گویم تامین اجتماعی زورش به دولت و شهرداری‌ها نمی‌رسد، یقه کارگر را می‌چسبد و بیمه او را قطع می‌کند! ▪️ میکائیل صدیقی (رئیس کانون کارگران ساختمانی استان کردستان) نیز گفته : ما به دنبال باقی مطالبات کارگران ساختمانی بودیم؛ به دنبال برقراری مقرری بیکاری و غرامت ایام بیماری و بیمه همه‌شمول؛ که ناگاه بخشنامه جدید آمد و بیمه‌شدگان فعلی را هم به دردسر انداخت؛ دولتی که در دوران کرونا، حمایت از کارگران را افزایش نداده، قصد دارد همان حمایت‌های حداقلی راهم مسدود کند؛به نظر می‌رسد سازمان تامین اجتماعی و دولت قصد دارندماکارگران ساختمانی را به مرگ بگیرندتا به تب راضی شویم؛ با این سیاست‌های تعدیلی و حذفی، اوضاع ما هر روز بدتراز روز قبل می‌شود! ▪️«بیکاری کارگران ساختمانی»به دلیل رکودکرونا،تقصیرخود کارگر نیست و از مصادیق بارزِ «بیکاری غیرارادی» محسوب می‌شود؛کارگری که غیرارادی بیکار شده و نمی‌تواند«نان خالی»بخرد،نه تنها برخلاف همه الزامات قانونی، قرری بیکاری نمی‌گیرد بلکه قرار است بیمه اوهم قطع شود!

  • دستکم ۳ تجمع اعتراضی برگزار شد

    دستکم ۳ تجمع اعتراضی برگزار شد ▪️روز گذشته جمعی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در محل کار خود، شماری از اهالی روستای توگبری در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان چرام و جمعی از آبداران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابل ساختمان های استانداری، دادگستری و صدا و سیمای این استان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

  • «انگل ها باید بروند!»

    «انگل ها باید بروند!» ▪️شوش، ۱۸ آبان: سخنان دلیرانه ی «ابراهیم عباسی منجزی»، نماینده ی کارگران دادخواه کارخانه ی نیشکر هفت تپه خطاب به سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه ی اهواز و نماینده ی ولی فقیه در خوزستان، در گردهمایی کارگران، در دفاع از حقوق پایمال شده ی کارگران به دست باند تبهکار «اسدبیگی» و مقامات حکومتی همدست او. کارگران نیشکر هفت تپه فریب واسطه گران حکومتی برای از زیر ضربه خارج کردن کارفرما و مدیران نیشکر یا استفاده جناحی از این اعتراضات را نمی خورند. آنچه مسلم است نتیجه اعتصاب و اعتراض کارگران باید خلع ید از کارفرما و بازگرداندن کارگران اخراجی باشد.

  • تجمع برای اعتراض به فریبکاری مسئولین و دروغ در مورد بازگشت به کار همکاران

    تجمع برای اعتراض به فریبکاری مسئولین و دروغ در مورد بازگشت به کار همکاران ⭕️ صبح در ورودی شرکت همکاران گرامی، شیران هفت تپه! امروز به دنیا نشان دادید که اتحاد یعنی چه. خروش امروز ما برای همبستگی و دفاع از همکاران و خواسته‌هایمان، مایه افتخار و مباهات همه ماست. خسته نباشید، گل کاشتید. رسانه ها از زبان موسوی اعلام کردند که همکاران فردا سر کار برمیگردند و نیروی انتظامی هم برمی‌گردد تو پاسگاه. اما بلافاصله معلوم شد دارن کلک میزنن. از زبان موسوی امام جمعه اعلام شده که نمایندگان باید تعهد بدن که پیگیر مطالبات ما نباشن و اعتراضات قانونی نکنن که به هیچ وجه مورد قبول ما نیست و به این درخواست بیشرمانه و غیر قانونی اعتراض داریم. ⭕️ صبح در ورودی شرکت برای استقبال از نمایندگان و همکاران و برای اعتراض به ماجرای ضد کارگری "تعهد" غیر قانونی که شرم آور و غیر قابل قبول است تجمع می کنیم. در صورتی که بخواهند همکاران را وادار به تعهد کنند تجمع ادامه دارد. همکاران باید سر کار برگردند. خلع ید اجرا شود. بخش خصوصی نمی خوایم. هفت تپه پادگان نیست. پیام همکاران

  • " ۱۴بیمارستان در استان فاضلاب خود را تصفیه نمی‌کنند "

    مسوول آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست #خوزستان میگوید که " ۱۴بیمارستان در استان فاضلاب خود را تصفیه نمی‌کنند که این فاضلاب‌ها مشکلاتی برای زمین‌ها یا منابع آبی به وجود آورده‌اند! " یعنی در کارون یا یکی از همین کانالهای اب و یا حورها و خورها رهاسازی میشوند. مشکل فاضلاب‌های شناور در حمیدیه را خاطرتان هست یا کوت عبداله، حتی محله‌هایی در اهواز و.. حالا تصور کنید همان فاضلابها ی فونی به راحتی در کوچه و خیابان راه پیدا کنند جایی در محل عبور کودکان و سالمندان. جایی در همین خیابانای معمولی که هر روز مردم از ان میگذرند. در زمینهایی که کشاورزی می کنند و دامهایشان را می چرانند یا راه می کشد به همان چاههایی که اب روزانه مردمانی را تامین میکند. سیستم همینقدر مسئول و پاسخگوست. @azambahramiran

  • ۷۱ نفر از معترضان بهبهانبه بازپرسی حضار شدند.

    #سرخط : روز شنبه ۱۷ آبان‌ماه، ۷۱ نفر از معترضان بهبهان، طی احضاریه‌ای در رابطه با اعتراضات تیرماه در این شهر به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار شدند. در تاریخ ۲۶ تیرماه سال جاری، مردم بهبهان در اعتراض به «وضعیت نابسامان اقتصادی کشور» و «صدور حکم اعدام در پاسخ به اعتراضات سراسری آبان ۹۸» اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. تعدادی از معترضان توسط نیروهای امنیتی در این رابطه بازداشت شدند. دادگاه کیفری بهبهان به تازگی در پی رسیدگی به یک پرونده مشابه دیگر ۳۶ معترض را در مجموع به ۱۰۹ سال زندان و ۲۵۹۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

  • جمعی از کارگران غیر نیشکری

    دوستان عزیز که در تجمع امروز بودید. ما نتونستیم در تجمع بیاییم اما دل ما با شما بود. مطمئن هستیم شما هم نمیخواستید که ما کشت را معطل کنیم چون به ضرر همه ما میشد. آمدن به جمع شما رو با نظر جمعی انجام ندادیم که به منافع همگی ضرر نخوره و کشت نابود نشه. اما به طور قطع و یقین اگه لازم باشه کار رو هم رها میکنیم و اجازه تعرض به همکاران خودمون نمیدیم. از همینجا میخوایم حمایت کارگران غیرنیشکری رو از آقای عباسی و بهمنی و مسلم چشمه خاور و عادل سرخه و امید آزادی و امیدوار و کهنکی و تمام عزیزتان نماینده اهلام کنیم. جمعی از کارگران غیر نیشکری پیام همکاران

  • ۹۱۳ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

    نمی‌توانند تا ابد دروغ بگویند. دیر یا زود، باید پاسخ دهند منطق را با منطق، اندیشه را با اندیشه، و احساس را با احساس. و آن زمان، دم فرو می‌بندند: کهن‌دژ ارعاب خشونت و فریبشان فرو خواهد ریخت. «پیرپائولو پازولینی» ۹۱۳ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

  • فرشته دیدنی از زندان قرچک ورامین آزاد شد

    فرشته دیدنی از زندان قرچک ورامین آزاد شد #فرشته_دیدنی، از معترضان به حجاب اجباری که دوران محکومیت ۶ ماهه خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کرد، روز پنج‌شنبه ۱۵ آبان‌ماه پس از تحمل حدود ۴۰ روز حبس و با احتساب ایام بازداشت قبلی از زندان آزاد شد. روز پنج‌شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۹۹، فرشته دیدنی، از معترضان به حجاب اجباری از زندان قرچک ورامین آزاد شد. آزادی خانم دیدنی پس از تحمل حدود ۴۰ روز حبس و با احتساب ایام بازداشت قبلی و به صورت مشروط صورت گرفته است./هرانا

  • دلار وارد کانال ۲۲ هزار تومان شد

    دلار وارد کانال ۲۲ هزار تومان شد ▪️صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، هجدهم آبان‌ماه، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و ۸۹۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته کاهش بیش از ۱۵۰۰ تومانی داشته است. ▪️بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار تومان اعلام شده است.

  • اعتراضات کارگران هفت تپه و «قول» امام جمعه اهواز

    اعتراضات کارگران هفت تپه و «قول» امام جمعه اهواز هم راه کارگران: فضای شرکت نیشکر هفت تپه را پادگانی کرده و همزمان با آزادی موقت چهار کارگر بازداشتی 15 کارگر را اخراج کرده اند. کارگران هفت تپه موج تازه ای از مقاومت جسورانه و پرشور را آغاز کرده اند تا مسدولان فاسد و نابکار محلی و مافیای اسدبیگی را بار دیگر به شکست بکشانند و اراده متحد کارگران بر علیه سرکوب و برای مطالبات شان را به همگان نشان دهند. این میان امام جمعه معامله گر اهواز خیال می کند کارگران هفت تپه را می تواند با جناحی معامله و از این طریق نمک گیر کند و آنها را نردبان بازی های جناح های مافیایی قدرت نماید. او وعده داده که کارگران هفت تپه را به سر کار بازگرداند و خبرگزاری امنیتی فارس به نقل از این نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نوشته: «این قول را گرفته‌ام که ۱۵ نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه که اخراج شده بودند از فردا رسماً فعالیت دوباره خود را در این شرکت آغاز کنند.» «قول» و قرار امام جمعه با هر باند و دسته و محفلی که باشد کارگران هفت تپه را مقید و موظف به هیچ «قول» و قراری نمی کند. کارگران هفت تپه مسیر مطالبه گری خود را تاکنون مستقل و با اتکا به نیروی اراده جمعی طبقاتی خود و اتحاد همسرنوشتان و حمایت گسترده جهانی حامیان جنبش کارگری پیش برده اند و به تاکید نمایندگان و سخنگویان مستقل این کارگران پس از این نیز چنین خواهد بود.

  • تجمع اعتراض به طرح انتقال آب بهشت آباد

    تجمع اعتراض به طرح انتقال آب بهشت آباد ▪️حدود 500 نفر ازاهالی استان چهارمحال و بختیاری برای اعتراض به طرح انتقال آب بهشت آباد، دیروز در کنار جاده به طول چهار کیلومتر از پلیس راه شهرکرد- اصفهان تا تونل رخ تجمع کردند.

  • زنان دستفروش: قمار روزانه نان بر سر جان

    زنان دستفروش: قمار روزانه نان بر سر جان یک زن روسری ‌فروش متروی تهران گفته: مجبورم روزی چند ساعت در این متروی پرخطر باشم و کار کنم؛ راه دیگری برای امرار معاش ندارم؛ سرپرست خانوار هستم با دو فرزند محصل و اجاره خانه بیش از یک میلیون تومان؛ چه بکنم؟! یک زن دستفروش مسن هم که شب‌ها لیف می‌بافد و روزها در مترو می‌فروشد می‌گوید: همسرم بیمار است و در خانه افتاده؛ من مجبورم کار کنم. حتی اجاره خانه را به ما بی‌پول‌ها نبخشیدند! نصف درآمد من، پای اجاره خانه می‌رود! در حاشیه‌های کرج، ماهی بیشتر از یک میلیون تومان اجاره می‌دهم؛ مگر می‌شود کار نکرد؟! مگر می‌توان خانه ماند و بیرون نیامد؟! از خطر کرونا می‌ترسم، خیلی هم می‌ترسم، اما چاره دیگری ندارم؛ هزینه‌ها بالا رفته و نسبت به قبل، بیشتر باید در مترو باشم! در هشت ماه شرایط کرونایی هیچ توجهی به این بخش از زحمتکشان صورت نگرفته است. شناسایی این گروه از زنان سرپرست خانوار و حمایت نقدی و غیرنقدی از آن‌ها کار دشواری نیست. اما نه از بودجه های میلیاردی نهادهای وابسته به دستگاه ولایت مطلقه فقیه و بنیادهای سر به فلک کشیده اش چیزی به این زحمتکشان اختصاص یافته نه دولت از این زنان به عنوان یکی ازآسیپ پذیرترین گروهها حمایتی صورت داده است. این زنان را به حال خود رها کرده اند که خود و خانواده هایشان یا از گرسنگی، یا از کرونا، و یا از هر دو بمیرند. برای آنان زندگی دست و پا زدن میان این دو گزینه مرگبار است و قمار روزانه جان بر سر نان.

  • " عوارض جدیدی از کرونا در ایران ظهور کرده است"

    پیام شهروندی... هشدار #کرونا شهروند نیما کردستانی نوشته: «ظاهرا عوارض جدیدی از کرونا در ایران ظهور کرده است به طوری که فرد مبتلاء بعداز چند روز از بهبودی دچار حمله ای نامشخص میشود و تمام بدنش کبود و جان میدهد، متاسفانه در ۱۰روز گذشته ۳نفر ازبستگان من که هیچ ارتباطی باهم نداشتند با عوارض مشابه در کردستان بدین گونه جان دادند.!» @NimaKurdstani

  • نامه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به ابراهیم رئیسی

    نامه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به ابراهیم رئیسی ▪️نامه ای از سوی جمعی از« بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی» خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه منتشر شده که در آن از او خواسته شده است تا به این بازنشستگان برای رسیدگی به مطالبات شان یاری کند. ▪️نویسندگان نامه با اعلام این که در اثر «اقدامات غیرمنصفانه و ظالمانه» دولت «در معرض مخاطره شدید روحی و روانی و در تنگناهای مالی فراوان قرار گرفته‌اند،» خواستار رفع تبعیض میان بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری، رفع تبعیض در اجرای همسان‌سازی بین کارمندان ادارات تابع صندوق تامین اجتماعی، پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، افزایش پایه حقوق هم‌سطح و مطابق با تورم سالانه معادل، ۷/۵ میلیون تومان براساس برآورد کارشناسان تا پایان شهریور ماه گذشته، افزایش مزایای حق مسکن و کمک هزینه معیشتی و حق اولاد مطابق با کارگران شاغل و پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان، مطابق شاغلین درمناطق جنگی شده اند. ▪️پیگیری این مطالبات در حالی از سوی ابراهیم رئیسی درخواست شده است که وی بر اجرای همان سیاست هایی تاکید دارد که پایه گسترش شکاف درآمدی، فقر فزاینده و تبعیض نهادینه میان گروههای مختلف بازنشستگان شده است. عریضه نویسی خطاب به مقامات ضمن پنهان کردن ریشه سرکوب و تبعیض، استغاثه از آستان قدرت را جایگزین کنشگری به اتکای نیروی اتحاد و همبستگی مطالبه گرانه بازنشستگان می کند.

  • لیست اقلام مورد نیاز کودکان در طول سال تحصیلی

    لیست اقلام مورد نیاز کودکان در طول سال تحصیلی انجمن یاری کودکان در معرض خطر همچون هر سال درهای خانه‌های کودکیار را برای کودکان بازمانده از تحصیل باز کرده است. بسیاری از کودکان به اینترنت و تلفن همراه دسترسی ندارند در نتیجه با وجود فراگیری ویروس کرونا، ما تلاش کردیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و تدابیری برای جلوگیری از ازدحام بچه‌ها بیاندیشیم. از آنجا که تامین لوازم‌ تحریر بر عهده انجمن است همچون هر سال برای تامین آن نیاز به یاری همراهان همیشگیمان داریم. لیست اقلام مورد نیاز امسال خانه‌های کودکیار را در عکس می‌بینید. در صورت تمایل به تامین هر کدام از این اقلام با @ertebat_ba_yari در تلگرام، یا شماره تلفن‌های ۰۹۱۹۹۵۰۰۵۵۸ و ۰۹۱۰۴۴۹۴۳۸۹ تماس بگیرید. @NA_BE_KAR_KOODAKAN

  • جان باختگان آبان۹۸ را هرگز فراموش نخواهیم کرد

    جان باختگان آبان۹۸ را هرگز فراموش نخواهیم کرد فرزاد انصاری فر، ۲۷ساله، جان باخته دربهبهان ۲۵ آبان ۹۸ نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم #جنبش_نان_کار_آزادی @zan_j

  • گل‌آلود شدن آب آشامیدنی به مریوان رسید

    گل‌آلود شدن آب آشامیدنی به مریوان رسید ◾️یکشنبه 18 آبانماه، آب آشامیدنی اکثر محلات شهر مریوان گل آلود است. شهروندان مریوانی با رسانه ای کردن گل آلود بودن آب آشامیدنی محلات شهر نسبت به بی توجهی مقامات مسئول اعتراض کردند. #کولبر_نیوز

  • نه آب داریم، نه برق داریم نه جاده

    نه آب داریم، نه برق داریم نه جاده ◾️ یکشنبه 18 آبانماه ، اهالی روستای« توگبری» از توابع شهرستان «چرام» با خواست داشتن آب، برق و جاده در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کرده و خواهان بهرمند شدن از ابتدایی ترین نیازهای انسانی هستند. آن‌ها می گویند: نه آب داریم. نه برق داریم و نه جاده. #کولبر_نیوز #kolbarnews

  • گرامیداشت سالگرد بزرگترین تظاهرات مردم ایران بر علیه جمهوری اسلامی در آبان ۹۸ در شهر اشتوتگارت آلمان...

    گرامیداشت سالگرد بزرگترین تظاهرات مردم ایران بر علیه جمهوری اسلامی در آبان ۹۸ در شهر اشتوتگارت آلمان... می نویسیم آبان ۹۸ و می خوانیم، آبان خونین...! لحظه به لحظه که به سالگرد شروع اعتراضات آبان پارسال نزدیک می شویم، داغ از دست دادن عزیزانمان که در نقاط مختلف کشور بدست جلادان آدم کش رژیم در خونشان غلتیدند، آزارمان می دهد. روزهای سیاهی که جواب اعتراضات مسالمت آمیز توده های میلیونی مردم با شلیک گلوله به سر و قلب هایشان پاسخ داده شد. روزهای فراموش نشدنی اعتراضات آبان ۹۸ در تاریخ مبارزات آزادیخواه مردم ایران بر علیه حاکمیت سیاه اسلامی هرگز از یادها نخواهد نرفت. رژیم ویرانگر انسانیت، در کمتر از یک هفته بیش از ۱۵۰۰ شهروند معترض به فقر و گرانی را در کف خیابانها کشت و حدود ۱۰ هزار نفر را بازداشت و شماری از آنها را در دادگاه های فرمایشی چند دقیقه ای به اعدام محکوم و ده ها نفر را زیر شکنجه در مکان های نامعلومی به قتل رساند. شرکت در تظاهرات برای همگان آزاد می باشد. با حضور پرشور در تظاهرات چهاردهم نوامبر در شهر اشتوتگارت آلمان، پیمان دوباره می بندیم با خانواده های جانباختگان راه آزادی که تا سرنگونی این رژیم ضدبشری به مبارزات خودمان ادامه بدهیم. نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم. Stuttgart, Marstallstraße Ecke Königstraße, Samstag, 14.11.2020, 15:00 - 17:30 #stuttgart #Deutschland #Iran #IranProtestsNovember2019 #iranprotests #humanrights #DoNotExecute #freepoliticalprisoners #اشتوتگارت #آلمان #آبان_۹۸ #حقوق_بشر #زندانی_سیاسی #امیرحسین_مرادی #سعید_تمجیدی #محمد_رجبی #محمد_کشوری #آبان_۹۸_ادامه_دارد #جنبش_دادخواهی #دادخواهی #زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد

  • جمعیت خروشان کارگران هفت تپه!

    جمعیت خروشان کارگران هفت تپه! در این تصویر با وجود اینکه مدت طولانی از جمعیت همکاران فیلم برداری شده اما انتهای صف تجمع کنندگان هنوز معلوم نیست. مقامات بدانند که هفت تپه با یگان ویژه و پلیس و سرکوب و اخراج، ساکت شدنی نیست! بخش خصوصی فاسد باید از هفت تپه بیرون انداخته شود. پیام همکار

  • یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹- اجتماع گسترده کارگران هفت تپه در دفاع از فعالین و نمایندگان کارگران

    یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹- اجتماع گسترده کارگران هفت تپه در دفاع از فعالین و نمایندگان کارگران. زنده باد اتحاد، زنده باد هفت تپه!

  • تمدن کارگر هفت تپه!

    تمدن کارگر هفت تپه! اهدای گل به نیروی انتظامی به این دل های بزرگ و به تمدن و شعور کارگر هفت تپه نگاه کنید. شریعتی خجالت بکش. استاندار و آل رشوه و فساد محیط کارخانه و مجتمع را پادگانی می کنند تا تحریک و تشنج ایجاد کنند و علیه همکاران پرونده بسازند. کارگر آگاه هفت تپه با اهدای گل به نیروی انتظامی میگوید آقا برگرد پادگان، اشتباهی اومدی، برگرد. پیام همکار

  • #آبان_ادامه_دارد

    #سرخط : اعلام برگزاری مراسم اولین سالگرد «فرزاد انصاری‌فر»، «مهدی دائمی» و «پژمان قلی‌پور ملاطی» از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان خونین ۹۸ #آبان_ادامه_دارد

  • "یک جاده را بالکل نابوده کرده‌اند"

    #سرخط : آن‌چه می‌بینید نتیجه‌ی یک زلزله‌ی پرقدرت یا بمباران نیست بلکه حاصلِ زحماتِ جهادی‌های جان برکف است که یک جاده را بالکل نابوده کرده‌اند تا خانواده‌های #جان_فشانان #آبان۹۸ نتوانند به قبرستان بروند و مراسم سالگرد برگزار کنند. خانواده‌های کشته‌شدگان در بهبهان اطلاعیه‌ای داده بودند برای برگزاری مراسم و بلافاصله پس از آن، امنيتی‌ها جاده را تخریب و مسدود می‌کنند. این تصویر نشانه‌ی وحشت حکومتی‌ست که پادوهای آن به اقتدارش افتخار می‌کنند؛ اقتداری که در سیاست خارجی در چند موشک خلاصه شده و در داخل با سرکوب و کشتار و وحشی‌گری روزمره متبلور می‌شود. #آبان_ادامه_دارد #علیه_فراموشی #علیه_سکوت #علیه_ترس #مرگ_بر_جمهوری_اسلامی

  • کارگران هفت تپه ادامه می‌دهند؛ زنده باد اعتصاب

    کارگران هفت تپه ادامه می‌دهند؛ زنده باد اعتصاب توییت‌های اسماعیل بخشی در این رابطه: ‏برای پایان دادن به اعتصاب سه ماهه کارگران ‎#هفت_تپه به آنها وعده دادند قطعا در آبان ماه کارفرمای فاسد خلع ید خواهد شد. آبان رسید، اما بجای زالو، 15 فعال کارگری با کمک نیروهای یگان ویژه اخراج شدند ... بله! ‎#زالو_آزاد_است و به درخواستش در هفت تپه حکومت نظامی بر پا می‌شود. ‏شور حضور خروج یکپارچه و متحدانه ی کارگران ‎#هفت_تپه از کارخانه در اعتراض به اخراج 15 تن از نمایندگان خود به کوری چشم ‎#زالو و مزدوران خود فروشِ امنیتی‌اش که مدعی بودند این فعالین در بین کارگران جایگاهی ندارند. خوب نگاه کنید و بمیرید از تنهایی و بیشرفی‌تان

  • نسرین ستوده

    دوستان و فعالان حقوق بشر من به یمن عشق و محبت‌های شما به مرخصی آمدم تا کار درمانم را پیگیری کنم. هر روزی را که در بیرون از زندان به سر برم، در انتظار شنیدن خبر آزادی زندانیان سیاسی هستم. جا دارد سپاس و قدردانی خود را به همه‌ی نهادهای ملی و بین‌المللی در داخل و خارج از کشور، کانون‌های وکلا در کشورهای مختلف و نهادهای حقوق بشری و همچنین شخصیت‌های مختلف اعم از هنرمندان، نویسندگان، سیاسیتمداران، فعالان اجتماعی، فعالان حقوق بشر و رسانه‌های جمعی و همکاران عزیزم در سراسر جهان تقدیم کنم و با صدای بلند بگویم که زندانیان سیاسی به پشتوانه‌ی همین عشق و محبت‌ها در زندان دوام می‌آورند. به امید آزادی همه‌ی زندانیان سیاسی نسرین ستوده @behnima

  • ۹۱۲ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

    . ما نیازی به گردباد نداریم ما نیازی به طوفان نداریم کارهای وحشتباری که تندبادها و طوفان ها می توانند ما خود می توانیم... گردباد سهمگین است و طوفان سهمگین تر اما هیچ چیزی سهمگین تر از انسان نیست. «برتولت برشت» ۹۱۲ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

  • "یاد آر آبان احمر را"

    یاد آر آبان احمر را از متن: "حمزه سواری" جوان بیست و پنج سالۀ ساکن در محلۀ کوی رمضانِ اهواز که شغل او فروشندگی در یک مغازه بوده است و به تازه‌گی نامزد کرده بود، در تجمعات روز سومِ اعتراضات با شلیک نیروهای سپاه پاسداران به دست چپ و کلیۀ چپ او، بعد از تقلا و انتقال به درمانگاه جان می‌سپارد. [اینترنت قطع بود، ما نمی‌دونستیم که اونجا (کوی رمضان)، منبع‌آب و حصیرآباد، هم اعتراضات هست، هیچکی از هیچکی خبر نداشت، تا این که فهمیدیم یکی کُشته شده، حمزه کُشته شد...]. در منطقۀ فقیرنشین و کوهپایه‌نشینِ منبع‌آب بعد از سرکوب و کُشتارِ مردم در روزهای آخر آبان‌ماه، به این محله هجوم می‌برند و در دستگیری‌های فله‌ای خود نزدیک به دویست نفر از جوانان و نوجوانان مرد را دستگیر می‌کنند. این مناطق حاشیه‌نشین که از فقر و فحشای عمیقی رنج‌ می‌برند، همیشه شاهد تظاهرات محلی و سراسری بوده است که در آبان‌ماه منجر به مجروح شدن و دستگیری بسیاری از آنان می‌شود. چند تا مغازۀ منبع‌آب رو آتیش زدن، بعد اومدن گفتن: کار مردم بوده. همین بهانه‌ای شد که همه رو دستگیر کردن بُردن! خیلی‌ها کُشته دادن، تمام اهواز اعتراض بود اما پراکنده بود، از هم خبر نداشتیم، خیلی‌ها مُردن و پنهانی دفن شدن، چون خانواده‌هاشون می‌ترسیدن و نیروهای امنیتی اجازۀ مراسم نمی‌داد. او در ادامه می‌گوید: همه فقیر و بدبخت بودن... کوت‌عبدالله و زرگان اینجور نبود که کسی سازماندهی کرده باشه اما همه با هم همکاری می‌کردن، همه مراقب هم بودن، عربا فقط می‌جنگن". برگرفته از سایت اندیشه و پیکار

  • نمودار فساد و رشوه در دستگاه قضایی و دولت.

    نمودار فساد و رشوه در دستگاه قضایی و دولت. اسدبیگی ها از طریق پسر منتظری درخواست سرکوب کارگران را میدهند. دادستان کل به حسینی پویا دادستان خوزستان تاکید میکند. حسینی پویا چند میلیارد رشوه گرفته. او به نظری دادستان شوش دستور میدهد. استاندار فحاش و ذکر گوی خوزستان- شریعتی - و زنش دلار گرفته اند و به حسینی پویا و نظری تاکید میکنند. نظری دادستان شوش دستور سرکوب و بازداشت صادر میکند. شخص امیر اسدبیگی به نظری تلفن میزند و سفارش بازداشت میدهند. او با شریعتی و منتظری تماس میگیرد و سفارشش را دو قبضه میکند. بدین ترتیب به میل اسدبیگی های فاسد- سلطان رشوه- کارگران حق طلب هفت تپه دستگیر میشوند. وقتی می گویم فساد سیستماتیک و در همه اجزا وجود دارد یعنی همین. رد تماس های این اشخاص در روز بازداشت کارگران هفت تپه( که منابع مختلف تایید کرده اند ) اثبات مدعای ماست. کارگران هفت تپه را با توپ و تانک و موشک هم نمیتوانید خفه کنید! اسدبیگی و بخش خصوصی فاسد را بیرون میکنیم! اجازه سرکوب و بازداشت همکارانمان را به شما نمیدهیم! کارگران هفت تپه متحدند! ما لشکر متحد و یکپارچه هستیم! پیام همکار

  • اخراج کارگران هفت تپه وزیر کشور را به مجلس کشاند

    اخراج کارگران هفت تپه وزیر کشور را به مجلس کشاند نماینده مردم تهران گفت: رحمانی فضلی باید در کمیسیون‌های مجلس درباره اقدامات استاندار خوزستان در قبال مسئله هفت تپه پاسخ گوی نمایندگان باشد. سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از کلید خوردن تحقیق و تفحص از استانداری خوزستان خبر داد و گفت: عملکرد کلی استاندار خوزستان مثبت نبوده باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری در این استان شده است. موسوی تاکید کرد: عملکرد استانداری خوزستان باعث ایجاد نارضایتی در میان مردم این استان شده و بنابراین از آنجایی که مشکلات خوزستان جنبه ملی دارد لذا نمایندگان این استان تحقیق و تفحص از استانداری این شهر را کلید زده اند، جمع قابل توجهی از دیگر نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده اند و پس از مطرح شدن در صحن علنی این تفحص اجرایی می‌شود. وی ادامه داد: آقای استاندار در قبال شرکت هفت تپه اقدامات نادرستی انجام داده و از قدرت خود سوء استفاده کرده است وی به جای حل مسئله این شرکت خود به مشکل تراشی می‌پرداخت، به عنوان مثال وی طی مراحل قانونی اقدام به اخراج پانزده نفر از کارگران شرکت هفت تپه کرده و با جمع کردن نیرو‌های پلیس جلوی درب این شرکت باعث تنش شد. نماینده مردم تهران ادامه داد: ما تصمیم گرفته تیم که درباره اقدامات تنش زای استاندار خوزستان طرح سوال از وزیر کشور را کلید بزنیم و آقای رحمانی فضلی وزیر کشور باید در کمیسیون‌های مجلس درباره اقدامات استاندار خوزستان در قبال مسئله هفت تپه پاسخ گوی نمایندگان باشد و اگر ما قانع نشویم سوال در صحن علنی مطرح خواهد شد. بازنشر: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • پرواز پرنده

    پرواز پرنده (بخش هشتم و پایانی) شعری از #محمود_درویش بازسرایی #حسین_برهمت ... و من دیده‌ام اندلس را و پل‌‌های آن را وحس ششم را و عشق... به همراه پژمرده گل، دلش را بدو باز پس داد و گفت: "چه سختی بسیار که همراه با عشق تو است چه سنگین بهایی که پرداختم" فرو خفت مهتاب - بر این شکسته نگین پرنده پریده و من دیده‌ام اندلس را و پل‌‌های آن را وحس ششم را و آن اشک پژمرده را و او نیز باز پس داد دلش را و پاسخ شنید: "چه سختی بسیار که همراه با عشق تو است چه سنگین بهایی که پرداختم" فرو خفت مهتاب - بر این شکسته نگین پرنده پرید تا پل عاشقان پرنده پرید پرنده نشست *** محمود درویش کانالی برای بازنشر باز سرایی های اشعار #محمود_درویش شاعر فلسطینی به قلم حسین برهمت

  • اخراج شانزده کارگر نیشکر هفت تپه با هدف مانع تراشی از خلع ید اسدبیگی صورت می گیرد

    اخراج شانزده کارگر نیشکر هفت تپه با هدف مانع تراشی از خلع ید اسدبیگی صورت می گیرد ▪️اردوی کار: دو نماینده مجلس در توئیتر اعلام کرده اند که هدف اصلی از اخراج پانزده کارگر نیشکر هفت تپه از سوی عوامل کارفرما مانع تراشی بر سر خلع ید اوست. احمد نادری نماینده مجلس از تهران مسئولیت اخراج غیرقانونی پانزده کارگر این مجتمع را متوجه کارفرما دانسته و سید نظام موسوی، نماینده مجلس از تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم نوشته: «اکنون که خلع ید مالک فاقد اهلیت شرکت هفت‌تپه به مراحل نهایی نزدیک شده، استاندار خوزستان با امنیتی کردن فضا درصدد مانع‌تراشی در این مسیر است. امروز ۱۵ کارگر برخلاف قانون به دستور استاندار اخراج شدند » ▪️موسوی، مسئولیت را علاوه بر کارفرما، برعهده استاندار خوزستان دانسته و یادآور شده که آنان قصد دارند در مقابل خلع ید، مانع‌تراشی کنند.

  • سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

    ضدعفونی نمایشی اتوبوس‌های خط جمهوری - بهارستان در شرایط اوج گیری کرونا متاسفانه مدیریت نالایق شرکت واحد با وجود اوج‌گیری شیوع کرونا فقط یک کارگر را برای ضدعفونی اتوبوس‌های خط جمهوری - بهارستان گمارده است و با توجه به اینکه این خط از پرازدحام‌ترین خطوط شرکت واحد است، یک کارگر حتی نمی‌تواند ده اتوبوس درمیان اتوبوسی را ضدعفونی کند چرا که اتوبوس‌ها به فاصله دو دقیقه حرکت می‌کنند. در روزهایی که این کارگر در مرخصی هست هیچ کارگر دیگری نیز برای ضدعفونی اتوبوس‌ها جایگزین نمی‌گردد. سندیکای کارگران شرکت واحد بارها نسبت به عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرکت واحد آگاهی رسانی کرده و کارگران نیز از مدیریت درخواست‌های فراوان برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرده‌اند. ولی متاسفانه مدیریت فقط در حد نمایشی پروتکل‌های بهداشتی را اجرا می‌کند. لینک کانال *** سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

  • ابتلای بیش از 9 هزار نفر به بیماری کرونا در شبانه روز گذشته و مرگ 423 نفر

    ابتلای بیش از 9 هزار نفر به بیماری کرونا در شبانه روز گذشته و مرگ 423 نفر ▪️سخنگوی وزارت بهداشت گفته: از دیروز تا امروز 17 آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 9 هزار و 450 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 673 هزار و 250 نفر رسید ▪️در طول ۲۴ ساعت گذشته، 423 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 37 هزار و 832 نفر رسید

  • تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه

    تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه ▪️امروز شنبه کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از همکاران خود، دست از کار کشیدن ودر مقابل گیت شرکت به پانزده همکار اخراجیخود پیوستند. در این تجمع آقای عباسی یکی از کارگران برای کارگران سخنرانی کرد. در ادامه پانزده کارگر اخراجی برای گفتگو با مسئولین شهر شوش به فرمانداری رفتند تا با هیئت تامین، جلسه داشته باشند. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن محکوم کردن هر گونه تهدید وارعاب کارگران، خواهان پایان دادن به این پرونده سازی ها می‌باشد . کارگران متحد هرگز شکست نمیخورند ! شنبه ۱۷ آبان۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه @syndica_7tape

  • اعتراض به زندانی بودن #هاشم_خواستار

    حضور نیروهای سرکوبگر انتظامی در وحشت شکل گرفتن تجمع مقابل بیمارستان ابن سینا در مشهد روز چهارشنبه ۱۴ آبان۹۹ مردم مشهد در برابر بیمارستان ابن سینا در اعتراض به زندانی بودن #هاشم_خواستار تجمع کردند در این تجمع تعدادی از معلمان و اقشار مختلف... شرکت داشتند که با واکنش نیروی انتظامی مواجه شدند. کانال چالش صنفی معلمان ایران

  • ✊ایستاده‌ایم در سنگر /مرگ بر ستمگر!

    همکاران گرامی آبان هم از نیمه گذشت. قراره تا آخر این ماه خلع ید از اسدبیگی عملی شود. چی شد؟ امام جمعه اهواز میگه مسئله هفت تپه حل شد، حقوق ها به روزه، انگار مشکل ما فقط حقوق بود. دولت و سازمان خصوصی سازی فشار میارن که رای خلع ید را عوض کنند. استاندار شریعتی در هماهنگی با اسدبیگی و افراد خاص در قوه قضاییه دستور اخراج نمایندگان ما را می‌دهند. همه کماکان در برابر خواستهای برحق کارگران شریف هفت‌تپه سکوت کرده‌اند. ما خیلی فرصت دادیم تا نتوانند با هزار انگ و برچسب به کارگران فضا را به نفع خودشان ملتهب کنند. دریغا که از این فرصت برای تبدیل کردن شرکت به پادگان استفاده کردند و به روی کارگری که طالب احقاق حقوق خودش است اسلحه می‌کشند. ما را از چه چیزی میترسانید آقای نظری و شریعتی؟؟ به لطف رشوه‌ها و اختلاس‌ها و زد و بندهای امثال شما، سال‌هاست مرگ تدریجی رو تجربه میکنیم. کیست که نداند منافع اسدبیگی‌ها و نمایندگان و دولتی‌ها یکی‌ست و نان همه‌شان در سبد خصوصی سازی‌ و آغشته به خون کارگران‌ست. تمام صاحبان زر و زور علیه همبستگی ما کارگران متحد شده‌اند هرچند هربار اتحاد ما آنان را وادر به عقب نشینی کرده‌است. همکاران عزیز قدرت همبستگی خودمان را دست‌کم نگیریم. مجلس، دولت و قوه قضاییه را وادار به پاسخگویی خواهیم کرد. ما مرتبا از سنگر این پیام روشن را به همه‌ مسئولینی که میخواهند صدای حق‌طلبی مارا حذف کنند مخابره می کنیم : ✊ایستاده‌ایم در سنگر /مرگ بر ستمگر! پیام دریافتی

  • حضور و اجتماع امروز شنبه ۱۷ آبان کارگران هفت تپه

    حضور و اجتماع امروز شنبه ۱۷ آبان کارگران هفت تپه مقابل درب ورودی در دفاع از همکاران و نمایندگان خود. کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد! مرگ بر ستمگر درود کارگر!

  • غرق شدن یک کودک در گودال ذخیره آب در شهرستان دشتیاری

    غرق شدن یک کودک در گودال ذخیره آب در شهرستان دشتیاری ▪️روز پنج شنبه ۱۵ آبان ماه، عدم وجود حفاظ استاندارد موجب غرق شدن یک کودک از اهالی شهرستان دشتیاری در “هوتگ” (گودال ذخیره آب) و جان باختن او شد. به دلیل فقدان آب لوله کشی در بسیاری از روستاهای جنوب و جنوب شرق کشور، هوتگ ها منبعی برای تامین آب آشامیدنی و مصرفی روستائیان هستند. سالانه کودکان بسیاری در این هوتگ ها غرق شده و یا مورد حمله گاندو ها قرار می‌گیرند. @ordoyekar

  • ۹۱۱ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

    باور نمى‌كنم باور نمى‌كنم كه در آن باغِ پُر بهار‎ چيزى به غير زاغ و به جز برگِ زرد نيست باور نمى‌كنم كه در آن دشتِ مردخيز‎، از بهر يك نبردِ دليرانه مرد نيست. باور نمى‌كنم که فرو مُرده شعله‌ها نوری دگر به خانه‌ی دلهای "سرد" نیست. ما شیرِ درد خورده و پرورده‌ی غمیم کمتر کسی به جَرگه‌ی ما اهل درد نیست. باور نمى‌كنم همه مستانه خفته‌اند در راهِ چاره هيچكسی رهنورد نيست. با درد و یأس قصه‌ی بن بست را مگوی باور نمى‌كنم همه جا راه بسته است پیوندهای محکم یاری گسسته است طوفان فرو نشسته و سنگر شکسته است باور نمیکنم که تباهی و تیرگی بهر ابد به تختِ خدائی نشسته است. صد بار اگر بگوئی باور نمى كنم باور نمی کنم که امید و نبرد نیست. «ژاله اصفهانی» ۹۱۱ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

  • تلاش برای گرفتن مرخصی درمانی برای نسرین ستوده

    صدور قرار منع تعقیب برای پروندهٔ مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده؛ تلاش برای گرفتن مرخصی درمانی برای نسرین ستوده ● ● رضا‌ خندان: به دنبال انصراف شاکی پروندهٔ مهراوه از پیگیری شکایت خود، قرار منع تعقیب صادر و پروندهٔ مهراوه بسته شد. با بسته شدن پروندهٔ مهراوه، نسرین تصمیم گرفت ملاقات خود را از سر بگیرد. پس از ۱۱ هفته اعتصاب ملاقات، او را برای اولین بار در زندان قرچک ملاقات کردم. وضعیت جسمی خوبی ندارد و ما در تلاش برای گرفتن مرخصی درمانی برای او هستیم.

  • کشته شدن یک کولبر در نقاط مرزی چالدران

    کشته شدن یک کولبر در نقاط مرزی چالدران ◾️ برپایه‌ی گزارش رسیده به کولبر نیوز امروز جمعه ١۶ آبان‌ماه ١٣٩٩ نیروهای نظامی رژیم در مناطق مرزی چالدران به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر اهل این منطقه با نام #کمال_علم‌هولی کشته شد. #کولبر_نیوز #kolbarnews @Kolbarnews کووژرانی کۆڵبەرێک لە سنووری #چادووران ڕۆژی هەینی ۱٦ی خەزەڵوەر ۱۳۹۹، بە پێی هەوالێک کە بە #کۆڵبەرنیوز گەیشتوە سەر لە ئێوارەی ئەمڕۆ هێزەکانی کۆماری ئێسڵامی #ئێران لە سنووری #چالدووران تەقەیان لە دەستەیەک #کۆڵبەر کردوە لە ئاکام دا کۆڵبەرێک بە ناوی "#کەماڵ_عەلەم_هولوی" بە تەقەی ڕاستەوخۆی هێزەکانی کۆماری ئێسڵامی #ئێران گیانی بەخت کردوە. ڕۆژی ڕابردووش لە همان سنوور کۆلبەرێک بە ناوی #حەسەن_دەلایی_میلان بە تەقەی ڕاستەوخۆیی هێزەکانی کۆماری ئێسڵامی #ئێران گیانی بەخت کردوە. @kolbarnews

  • محاکمه #فرهاد_سلمانپور_ظهیر، فعال سیاسی

    محاکمه #فرهاد_سلمانپور_ظهیر، فعال سیاسی شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹، فرهاد سلمانپور ظهیر، زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۲ زندان تهران بزرگ، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه محاکمه خواهد شد. این فعال سیاسی پس از بازداشت توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی با ۵ اتهام مورد تفهیم قرار گرفت. سلمانپور ظهیر، پیش از این هم در پرونده ای مرتبط با افشاگری مافیای شکر در ایران توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی در مجموع به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. #فرهاد_سلمانپور_ظهیر #زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد @behnima

  • دعوت به تجمع فردا صبح

    ⭕️ دعوت به تجمع فردا صبح ⭕️ فردا صبح در ورودی شرکت همکاران گرامی خسته نباشید. امروز همه گل کاشتید. دفاع از نمایندگان یعنی دفاع از خودمان و اعتمادمان به اتحاد. فردا همکاران در کشاورزی و همه بخشها شرکت کنند. اتحاد برای این روزها است. ⭕️ فردا صبح در ورودی شرکت تجمع می کنیم. بازگشت فوری همکاران سر کار خواست ماست. ما هفت تپه ای ها یک تن هستیم و هفت تپه مال ماست، مال همه ما! ما آزادی هفت تپه از اختلاسگران و آبادی هفت تپه برای کارگران و مردم را میخواهیم. کسانی که بیخودی تشنج راه می اندازند و حکم اخراج غیر قانونی میدهند، برای ما شناخته شده اند. بجائی نمی رسند. استاندار با ارسال لشکر نظامی دنبال تشنج است اما ما مسالمت آمیز تجمع میکنیم و خواهان پایان این لشکر کشی هستیم. همکاران باید سر کار برگردند. خلع ید اجرا شود. بخش خصوصی نمی خوایم. هفت تپه پادگان نیست. پیام همکاران ⭕️ تجمع فردا صبح ورودی شرکت

  • ما از اسلحه شما نمیترسیم!

    ما از اسلحه شما نمیترسیم! مثلث شوم نظری-شریعتی-اسدبیگی عامل اصلی بدبختی های هفت‌تپه است. از یک طرف نظری (دادستان) ریز به ریز مسائل هفت تپه و ترفعالیت کارگران را رصد میکند و در پرونده های خیالی اش بر ضد آن‌ها مینویسد. از یک طرف نیز شریعتی (استاندار) تلاش میکند تا شوش را برای سرمایه داران و اختلاسگران امن نگه دارد تا حسابی از اربابانش جایزه بگیرد و از طرف دیگر اسدبیگی که نابودی هفت تپه و دیگر اهداف کثیفش را با رشوه به مسئولان دنبال میکند. این مثلث صد و هشتاد درجه با منافع کارگران هفت تپه فرق دارد. اما میدانید چه چیز میتواند این مثلث را محصور کند؟ اتحاد کارگری و دایره بزرگی از فعالین کارگری هفت‌تپه که هربار اراده کنند میتوانند نقشه های پلید این افراد را نقش بر آب کنند! یعنی ما که هربار کنار هم و متحدانه جمع میشویم، زمین را زیر پایشان میلرزانیم. طوری که لشکری مامور مسلح فرستاده اند و ترسشان را پشت لباس های نظامی پنهان کرده اند و ناراحت هستند از اینکه نتوانسته اند آن طور که دلشان میخواسته فعالین و نمایندگان ما را در حبس نگه دارند. همانطور که سال گذشته نتوانستند در مقابل اعتراض و اعتصاب ما بایستند و قبل تر از آن هم نتوانستند و این را بدانند که بعدا هم نمیتوانند. تنها کاری که این مثلث شوم میتواند انجام دهد یک چیز است: پا روی دم کارگر نگذارند و به خواسته هایمان رسیدگی کنند. اما فقط در خواب ببینند که اجازه بدهیم شرکت را پادگانی اداره کنند. اسلحه‌ کارگر، اعتراض و اتحاد طبقاتی است. چند روز پیش گروگان ها را آزاد کردیم، وقت آن رسیده که کل هفت تپه را از چنگال اسدبیگی و این ماموران معذور و تمام دارو دسته های امنیتی شان آزاد کنیم. همانطور که همیشه گفته ایم: این مبارزه تا لغو خصوصی سازی ادامه خواهد داشت. پیام همکار

  • دادستان یا جان‌ستان!

    دادستان یا جان‌ستان! نظری دادستان شوش و حامی اسدبیگی‌ها که دشمنی‌ای دیرینه با کارگران و دوستی با مختلسین رادارد؛ از هیچ دست‌اندازی به تشکل، معیشت و استقلال کارگران هفت‌تپه دریغ نمیکند . طوریکه سال ۹۷ بی پروا و در حضور افرادی به عنوان "متهم" شخصا به مدیرعامل وقت شرکت پیشنهاد فرستادن نیروهای ضربت به شرکت برای منکوب کردن کارگران را میدهد و ابایی از روشن شدن نقشش در سرکوب کارگران ندارد. دادستانی ‌که در حضور اشخاص در مورد پرداخت دیه به خانواده کارگر جانباخته هفت‌تپه به مدیرعامل چنین میگوید: "یه پولی بندازید جلوشون صداشون درنیاد"! آقای نظری نمیداند که جان انسانها قیمت ندارد. بی شک ما کارگران هفت‌تپه پاسخی در خور به این رفتارهای ضد کارگری و هتک حرمت انسانی خواهیم داد. فاتحه‌ی عدالتی که دادستاتش نظری، هم مسلکی اسدبیگی‌ها ست را خوانده‌ایم. آقای نظری این گور که برایش گریه میکنی، میت ندارد. پیام دریافتی

  • " کرونا تهاجمی و افسارگسیخته شده است"

    دکتر طبرسی؛ رییس ‌بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اعلام کرد: حلقه‌ی محاصره‌ی کرونا تنگ‌تر شده است. سندرم خستگی مزمن در بیماران کرونایی وجود دارد. افزایش مراجعه‌ی بیماران بدحال به اورژانس‌ها ادامه دارد‌. حلقه‌ی محاصره‌ی کرونا از همیشه تنگ‌تر شده، بیماری در حال چرخش سریع است و به نظر می‌رسد تهاجمی و افسارگسیخته شده است. دکتر طبرسی با بیان این که ویروس‌ها همواره در حال تغییرات ژنتیکی یا جهش هستند، گفت: «این تغییرات گاهی منجر به کاهش قدرت سرایت بیماری آن‌ها می‌شود؛ نظیر آنچه در مورد سارس اتفاق افتاد و گاهی نیز باعث افزایش بیماری‌زایی ویروس می‌شود، نظیر آنچه در کووید ۱۹ رخ داده و باعث افزایش میزان انتقال و سرایت آن شده است. در حالی که در کشورهای اروپایی مثل آلمان و چک سیاست‌های محدود کننده دوباره اتخاذ می‌شود، در ایران اما اوضاع کاملا برعکس است و هیچ نظارتی جدی بر بسته شدن اماکن عمومی و مشاغل ردیف ۲ و ۳ که قبلا ممنوعیت آنها اعلام شد وجود ندارد و این مراکز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در تهران و شهرستان‌ها هر روز بر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها افزوده می شود. در این میان سخنگوی دولت اعلام می‌کند که مسئول این امر، ستاد مقابله با کروناست و دولت مداخله‌ای ندارد ولی یکی از اعضاء ستاد مقابله با کرونا، تصمیمات را سیاسی می‌داند! هرج و مرج و تقصیر را به گردن دیگری انداختن، نشان از بی‌عملی کامل است‌. #جان_انسان‌ها_ارزش_دارد اتحاد بازنشستگان

  • مجید صادقی

    #سرخط : مجید صادقی نزدیک به یک ماه است که توسط نیروهای امنیتی در مشهد ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شده است. آقای صادقی از زندانیان سیاسی چپ‌گرای دهه ۶۰ است که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ در زندان وکیل آباد مشهد زندانی بود. @sarkhatism

  • رقم سبد معیشت خانوار کارگری به ۱۰ میلیون تومان رسید

    رقم سبد معیشت خانوار کارگری به ۱۰ میلیون تومان رسید اسفند ۹۸، قیمت سبد معیشت کارگران حدود ۵ میلیون تومان تعیین شد، این رقم در مهرماه سال جاری به ۸ میلیون تومان رسید. حال، «علی دهقان‌کیا»، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، گفته است که سبد هزینه خانوار چهار نفره‌ی کارگری به ۱۰ میلیون تومان رسیده است: «رقم سبد هزینه یک خانوار کارگری که شامل متوسط پرداخت اجاره‌بهای مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل و آموزش است به ۱۰ میلیون تومان رسیده است». شورای عالی کار در ایران برای تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران به طور معمول یک بار در سال، عموما در یکی از ماه‌های بهمن و اسفند، تشکیل جلسه می‌دهد. اما به گفته دهقان‌کیا: «امسال به دلیل افزایش بیش از حد تورم نسبت به سنوات گذشته و با توجه به اینکه سبد هزینه خانوار قشر حقوق بگیر دو برابر شده است درخواست بازنگری در دستمزد کارگران و تشکیل جلسه شورای عالی کار داشتیم». تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران همواره با حاشیه‌هایی همراه بوده، اما آخرین جلسه برای تعیین این رقم از همیشه خبرسازتر بود. اسفند سال گذشته پس از چندین بار لغو جلسه، بالاخره جلسات شورای عالی کار تشکیل شد اما نتوانست رضایت نمایندگان کارگران را جلب کند. نهایتا «بخشنامه مزد ۱۳۹۹» بدون امضای نمایندگان کارگران، مقرر کرد که پایه مزد حداقل بگیران ۲۱ درصد و پایه مزد سایر سطوح مزدی ۱۵ درصد به اضافه ۹۱ هزار تومان افزایش یابد. این مصوبه با کشمکش‌های فراوانی روبه‌رو شد و صعود عجیب نرخ تورم نیز تمامی پیش‌بینی‌ها را پشت سر گذاشت. از این رو، علاوه بر حق مسکن کارگران که قرار شد جداگانه مورد بررسی قرار گیرد، رئیس سازمان بازرسی کل نیز اعلام کرد میزان دستمزد در نیمه دوم سال مورد بازنگری قرار خواهد گرفت، پیشنهادی که تا کنون در حد خبر، باقی مانده است. گرانی‌های افسار گسیخته، تبعات اجتماعی و اقتصادی خود را بر زیست بازنشستگان نیز عیان کرده است. بازنشسته‌ی تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. جدا از آن، بازنشستگانی هستند که ۱۰ سال سابقه، مبلغ بسیار کمی را دریافت می‌کنند. این‌ها در حالیست که بعد افزایش قیمت آرد و کم‌پخت شدن نان، نایاب شدن روغن و افزایش پله‌ای قیمت تخم‌مرغ، با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خواروبار نیز روبه‌رو هستیم. افزایش قیمت عدس، لوبیا و سایر حبوبات، این اقلام را نیز همچون تهیه‌ی پروتئن‌های گوشتی و لبنیات از سبد معیشت کارگران و مطرودانْ حذف کرده است. طوری که اعلام لیست تغذیه‌ی کارآمد و دریافت ویتامین‌ها از سوی وزارت بهداشت، جهت ایمن‌سازی بدن در برابر کرونا، در مقام شوخی تلخی به‌میان می‌آید و سایر سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه جمعیت مزدبگیران و بی‌ثبات‌کاران را نشانه خواهد گرفت. #معیشت_کارگران #نابرابری_ساختاری @Sarkhatism

  • یگان ویژه داخل شرکت و کارگران بیرون از شرکت.

    یگان ویژه داخل شرکت و کارگران بیرون از شرکت. اجازه ورود کارگران به داخل شرکت را ندادند ولی یگان ویژه داخل شرکت است. کسی که نمیخواهد کارگران کار بکنند شریعتی استاندار خوزستان است. ماجرا برعکش شده. کارگران میخواهند بروند داخل شرکت کار بکنند به آنها اجازه نمیدهند. این برای این است که بگویند شرکت نیمه تعطیل است و به این دلیل است کارفرما حقوق نمیدهد! همه دنیا بدانند که پلیس و یگان ویژه داخل شرکت است و کارگران بیرون در نگه داشته شده اند. پیام همکار

  • هفت تپه پادگان نیست

    این عکس را برای خبرگزاریهای دنیا بفرستید. بگوئید این درب ورودی کارخانه هفت تپه در ایران است که نیروی انتظامی و یگان ویژه و باتوم بدست را گوش تا گوش بخط کردند. چرا؟ چون از اتحاد ما کارگران ترسیده اند. ما البته از این قیافه های فضائی نمی ترسیم. اینها روزی بچه محل خودمان بودند. بیشترشان از فقرا هستند. حقوق شان را از کار و مالیات ما میدهند و بعد می فرستند که توی سر خود ما بزنند. هفت تپه پادگان نیست، برگردید خانه تان. شریعتی مردم آزار نوبت تو هم می رسد. پیام همکار

  • شرکت نيشکر هفت تپه به اشغال نیروهای مسلح رژیم درآمد

    شرکت نيشکر هفت تپه به اشغال نیروهای مسلح رژیم درآمد ◾️ جمعه 16 آبانماه، همانطوریکه در تصویر مشاهده می کنید، کارخانه به اشغال نیروهای مسلح درآمده و کارگران در ورودی شرکت متوقف شده اند. جا دارد مردم شوش فورا در حمایت از کارگران برخيزند. #کولبر_نیوز

  • آمار جدید مبتلایان کرونا : ۴۲۴ نفر

    آمار جدید مبتلایان کرونا : ۴۲۴ نفر ▪️تعداد مبتلایان جدید از دیروز تا امروز: ۸,۸۶۴ نفر ▪️تعداد فوت شدگان از دیروز تا امروز: ۴۲۴ نفر ▪️تعداد کل مبتلایان: ۶۶۳,۸۰۰ نفر ▪️تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده: ۵۰۹,۹۵۲ نفر ▪️تعداد کل فوت شدگان: ۳۷,۴۰۹ نفر ▪️۵,۴۹۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند

  • کارخانه هفت تپه، محل کار است نه پادگان نظامی!

    کارخانه هفت تپه، محل کار است نه پادگان نظامی! کارگران هفت تپه چندین سال است که برای کسب حقوق اولیه خود که توسط صاحبان زر و زور پایمال شده است دست به مبارزه زده اند. در طی این چندین سال، مسئولین به جای جوابگویی به خواست های به حق کارگران، تلاش داشته که با ایجاد فضای رعب و وحشت از زیر بار مسئولیت فرار کند. جواب مسئولین ریز و درشت مملکتی برای کارگران فقط اختلاس اخراج ، باتوم، زندان و شکنجه،اعتراف های گیر های اجباری تلویزیونی، و خودکشی کارگران بوده است و بس. به این شرایط ضد کارگری باید پایان داده شود. بر قرار کردن حکومت نظامی آن هم در محل کار کارگران نشان از زبونی کسانی است که توان جوابگویی به خواست کارگران را ندارند. کارگران عزیز هفت تپه؛ در طی این سال ها شما نشان دادید که هیج گونه تهدید و ارعابی نمی تواند عزم و اراده شما را برای بدست آوردن مطالبات به حق تان در هم بشکند، مبارزه طبقه کارگر بر علیه طبقه سرمایه دار همچنان تا رسیدن به یک زندگی شایسته ادامه خواهد داشت. بی شک پیروزی از آن ماست. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ۱۶ آبان ۱۳۹۹

  • ادامه سرکوب و نقض فاحش حقوق شهروندی

    ادامه سرکوب و نقض فاحش حقوق شهروندی ▪️اردوی کار: نگاهی به مهم ترین اخبار حقوق بشری یک هفته اخیر نشان می دهد، موارد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی هم چنان لیست بلند بالایی را تشکیل میدهد و چون گذشته با شمار بالایی از بازداشت ها و احکام حبس و شلاق واعدام در یک هفته اخیر نیز ادامه یافته است. و بازهم بر این نکته باید تاکید گذاشت، که نقض حقوق بشر، نقض حقوق شهروندی، نقض بدیهی ترین حقوق اولیه انسانی، در کارنامه سیاه جمهوری اسلامی سر باز ایستادن ندارد. اما آن چه در این هفته بیشتر اهمیت دارد، شمار بالای تیراندازی نیروهای نظامی به کولبران و هم چنین ادامه بازداشت های معترضان آبان 98 از دو جنبه مختلف است. تنها در یک هفته پنج کولبر در چهار منطقه مختلف مرزی کشته و زخمی شدند. بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در مرز چالدران، یک کولبر کشته شد و دو کولبر براثر تیراندازی در نوسود و بانه زخمی شدند و یک کولبر در مناطق مرزی بانه کشته شده و کولبری دیگر در خوی بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی به قتل رسید. ▪️ نکته پراهمیت دیگر در حوزه سرکوب ها این است که پرونده دستگیری های معترضان آبان 98 هنوز باز است و هنوز 33 نفر از معترضان آبان زیر تیغ حکم اعدام قرار دارند. در حالی که به سالگرد اعتراضات آبان 98 نزدیک می شویم، توجه به این اعتراضات و گرامی داشت آن از منظر حقوق بشری نقش مهمی دارد. فراموش نکنیم که دفتر اسناد پرونده سیاه جنایات حاکمیت در آبان 98 هنوز صفحات بسیاری دارد که به ثبت نرسیده است. برای نمونه در گزارش سازمان عفو بین الملل که در سپتامبر گذشته انتشار یافت، معلوم شد که جمهوری اسلامی در کهگیلویه و بویر احمد نوجوانان یازده تا هفده ساله را شکنجه کرده بود. اسناد جنایت حاکمیت در آبان 98 با تلاش های تک تک ما، جمع آوری می شود.

  • یگان ویژه در مسجد- حسینیه بازار خوابیده.

    یگان ویژه در مسجد- حسینیه بازار خوابیده. اینا رو الکی نگه داشتید برای چی؟ چرا اذیتشون میکنید؟ آخرش بردید تو مسجد خوابوندید ؟ که خسته بشن عصبانی بشن ؟ درسته اینا رو برای سرکوب فرستاید ولی من اگه میتونستم باشون حرف بزنم بهشون میگفتم: همشهری، هم استانی! حقوقت از جیبت و زحمت ماست. برید، برگردید. اینا حتی شما رو انسان فرض نکردن بتون جا برای خواب بدن. رو کف مسجد خوابوندن. برید اهواز برگردید. همکاران فردا مثل همیشه با متانت و آرامش و با همان فرهنگ والای هفت تپه ای که زبانزد خاص و عام است جلوی در ورودی حاضر میشیم. لبخند میزنیم. همکاران رو استقبال میکنیم که بیان تو شرکت. نه یگان نه مگان نه پگان نه تگان هیچی رو کاری نداریم. ما برای استقبال از همکاران خودمون میریم دم در. خیلی خوب و زیبا و هفت تپه ای. بعد دوستامون که اومدن تو میگیم : کارگر می رزمد، ذلت نمیپذیرد! بعد به شانه های هم یک حرکت با دست میزنیم و خسته نباشید میگیم و یک عکس و فیلم یادگاری میگیریم و بعد میریم سراغ کارمون. کسی هم حق نداره کسی حق نداره، گفته باشیم که کسی حق نداره حتی به دو متری یک کارگر هفت تپه نزدیک بشه. به سایر ناظران! دقت کنید که استاندار با فرستادن یگان ویژه در پی تشنج آفرینی است. واقعا جاله نه ؟ اون که استانداره تشنج و تنش درست میکنه ما کارگران هفت تپه باید تشنج و تنش اون رو خنثی کنیم و آرامش رو برقرار کنیم. همکاران: فردا با لبخند و صلح و صفا و به صورت مسالمت آمیز دم ورودی میریم که همکاران عزیز و گرامی خودمون رو با احترام و لبخند به داخل شرکت بیاریم. ✅ پیام همکاران لطفا به گروه های واتزاپی بفرستید

  • ابتلای یک سوم از جمعیت کادر درمان کشور به بیماری کرونا

    ابتلای یک سوم از جمعیت کادر درمان کشور به بیماری کرونا ▪️محمد پاکمهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در خصوص وضعیت کادر پرستاری بیمارستان‌های کشور ضمن اشاره به عدم درمان قاطع کرونا بیان کرد: " از مجموع ۱۱۰ هزار پرستار در کشور، ۳۲ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که نشان‌دهنده ابتلای ۳۰ درصد این قشر از جامعه به این بیماری است". ▪️پاکمهر ضمن تاکید بر عدم امکان حضور ۶ هزار پرستار در محل خدمت به دنبال ابتلا به این بیماری گفت: "از ۳۲ هزار پرستار مبتلابه کرونا، ۲۶ هزار نفر با بهبود وضعیت به محل کار خود بازگشته‌اند، این در حالی‌ست که از ابتدای شیوع این بیماری فقط ۴ هزار پرستار استخدام‌شده است".

  • تجمع اعتراضی پرستاران استان #بوشهر

    تجمع اعتراضی پرستاران استان #بوشهر ▪️شماری از پرستاران استان بوشهر در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی و کم شدن کارانه خود سه‌شنبه ۱۳آبان تجمع کردند. ▪️پرستاران معترض گفتند، در دوره کرونا به جای این‌که کارانه آنها افزایش یابد، از مبلغ آن کاسته شده است؛ در عین‌حال، بسیاری از پرستاران «حق کرونا» را تاکنون، دریافت نکرده‌اند. ▪️قابل ذکر است، پرستاران بخش خصوصی این استان نیز چندین ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند که به‌رغم سختی بسیار کار در هشت ماه سپری شده از آغاز کرونا، هنوز پرداخت نشده است.

  • ضرب و شتم گلرخ ابراهیمی ایرایی و زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین

    ضرب و شتم گلرخ ابراهیمی ایرایی و زهرا صفایی در زندان قرچک ورامین گزارشات رسیده از زندان قرچک ورامین حاکی از حمله یک زن اجیر شده به زندانیان سیاسی گلرخ ابراهیمی و زهرا صفایی است. یک منبع مطلع در این ارتباط گفته است: «یکی از زنان اجیر شده در زندان قرچک ورامین توسط رئیس زندان، دوشنبه شب در حالی که رفت و آمد سایر زندانیان بشدت محدود و کنترل شده است، با آزادی کامل به بندی که زندانیان سیاسی در آن هستند حمله ور شده و پس از فحاشی مشمئزکننده و تهدید آنها به قتل، اقدام به درگیری با زندانیان سیاسی گلرخ ابراهیمی ایرایی و زهرا صفایی کرد که با دخالت سایر زندانیان این درگیری خاتمه پیدا نمود». شایان ذکر است طی دوماه اخیر در موارد متعددی زنان اجیر شده توسط رئيس زندان قرچک ورامین اقدام به حمله و اذیت و آزار و تهدید به مرگ زنان زندانیان سیاسی کرده اند. در آخرین مورد در هفته اول آبان ۹۹ رییس بند زنان زندان قرچک ورامین به نام میرزایی و عسگری رییس کارگاه از ۱۳ تن از زندانیان عادی زندان قرچک ورامین نامه ای علیه زندانیان سیاسی و به طور خاص زهرا صفایی گرفتند. در این نامه نوشته شده که زندانیان سیاسی و بطور ویژه‌ زهرا صفایی در مراجعه به کارگاه علیه نظام تبلیغ و صحبتهای سیاسی می کنند. رییس زندان با استناد به این نامه از رفت و آمد زندانیان سیاسی به کارگاه زندان جلوگیری کرده و در را به روی آنان بسته است. در یک مورد دیگر روز دوشنبه ۱۰ شهریور۹۹ رئیس این زندان به نام مهدی محمدی و معاونش زنی به نام میرزایی،شماری از زنان زندانی با جرائم خطرناک را اجیر کرده اند تا با ایجاد درگیریهای ساختگی، زمینه قتل زندانیان سیاسی زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی و فروغ تقی پور را فراهم کنند. برخی زنان زندانی عادی گفته اند که رئیس زندان ما را اجیر کرده است تا این زندانیان را کتک بزنیم و با آنها درگیر شویم اما نمی دانیم به چه علت بایستی این کار را بکنیم چرا که این سه زن بسیار آرام و مهربان هستند و آزارشان به کسی نرسیده است. پیشتر و در تاریخ ۷شهریور ۹۹ نیز وزارت اطلاعات دو زن اجیر شده را به بند زندانیان وارد کرد تا زمینه های درگیری و ضرب و شتم زندانیان و قتل آنان را فراهم کنند. مشخصات و هویت این دو زن زندانی زینب قنبرنژاد ۴۴ ساله اهل تهران و نرگس امیرعلی حدودا ۴۲ ساله اهل تهران اعلام شده است. این دو نفر بشدت لات و لمپن هستند و حتی دختران نوجوان زندانی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. همچنین روز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه، زنان زندانی سیاسی فروغ تقی پور و پرستو معینی در زندان قرچک ورامین مورد تهاجم سه مزدور اجیر شده از طرف رئیس زندان قرار گرفتند. این سه زن به نامهای زینت سرطانی، زینب قنبرنژاد و نرگس امیرعلی، در بند ۶ زندان قرچک با فلاسکهای آبجوش به زندانیان سیاسی فروغ تقی پور و پرستو معینی حمله ور شدند. سایر زنان زندانی به دفاع از این دو زندانی سیاسی برخاستند و مانع ریختن آبجوش روی سر و صورت این دو شدند که متاسفانه آب جوش روی پای سایر زندانیان ریخت و آنان را سوزاند. #زنان_مبارز #زنده_باد_جنبش_نان_کار_آزادی زن و جامعه (زن کارگر)

  • اسامی همکارانی که قرار بوده اخراج شوند:

    اسامی همکارانی که قرار بوده اخراج شوند: پروژه تشنج سازی اسدبیگی و شریعتی استاندار خوزستان : دستور اخراج کارگران را صادر کرده اند که تشنج شود و بگویند کارگران نمیخواهند شرکت فعال باشد. در حالی که ما مشغول به کاریم. اینها میخواهند با این کارها بقای اسدبیگی را طولانی تر کنند. اما این یعنی تنش و تشنج همیشگی در هفت تپه و خوزستان. استاندار خوزستان راسا مسئول تشنج زایی در خوستان است. برای منافع خودشان دست به هر کاری میزنند. اسامی همکارانی که به دستور شریعتی قرار بوده اخراج شوند اما ما اجازه این کار را نخواهیم داد: ابراهیم عباسی منجزی _امید ازادی _حامد حمدانی _ یوسف بهمنی _محمود خدایی_عادل سرخه_حسن کهنکی_محمد امیدوار_۹_صاحب ظهیری_۱۰_فیصل ثعالبی۱۱_حسین حمدانی۱۲_محمد حمدانی۱۳_حمید ممبینی۱۴_مسعود حیوری۱۵_مسلم چشمه خاور با تمام قدرت از بقای هفت تپه و همکاران خودمان دفاع میکنیم. بخش خصوصی تنش زا و تشنج آفرین باید از هفت تپه بیرون انداخته شود.

  • کارگر

    نکته بسیار مهم این بود که امروز وقتی اعلام شده که پانزده همکار نیان سر کار و یه لشکر یگان ویژه برای حمایت از اسدبیگی دم شرکت حضور داشتن، همکاران به طور خودجوش میان در ورودی و از پانزده نفر حمایت میکنن و میارنشون داخل. اصلا امروز شلوغ ترین روز تجمع اعتراضی بود. هیچ کس هم به همکارا نگفته بود بیایید و اصلا کسی نمیدونست برنامه ای هست. خودشون خودجوش اومدن و از همکار دفاع کردن. حضور یگان ویژه واقعا اینجا رو کرده پادگان نظامی...اینا میخوان عکس و فیلم بگیرن و مصاحبه کنن و بگن کارگران اخلال کردن..در حالی که ما سر کار بودیم و هستیم...اینا یگان ویژه آوردن..اینها پانزده همکار رو میخواستن اخراج کنن.... شوش و خوزستان افتاده دست نقشه های شریعتی استاندار...خوزستان بی صاحب است. پیام همکار

  • "لشکر کشی برای بقای اسدبیگی!"

    یگان ویژه که از دیشب تو پاسگاه هفت تپه اردو زده بود امروز با حضور درب شرکت از ورود ۱۵نفر از فعالین کارگری قصد ممانعت داشت که با پاسخ سخت کارگران مواجه شد و با اتحاد کارگران ،کارگران بازداشتی و ممنوع الورود به داخل شرکت آمدند. بدین ترتیب توطئه کارفرما مسئولین شوش و استان برای جلوگیری از ورود پانزده همکار به شرکت با شکست مواجه شد. اتحاد همکاران باعث شد بچه ها بیان تو شرکت و پلیش و نیروی سرکوب پشت در بمونه. این توطئه برای به تشنج کشاندن شرکته که بگن شرکت در حالت عادی نیست و بتونن عدم تولید و تاخیر در اورهال و مشکلات کشت که از اسدبیگی هاست رو بندازن گردن فضای متشنج. در حالی که کارگران مشغول کشت در بخش کشاورزی و آماده برای برداشت بودن و در حال کار در کارخانه بودن. چرا پانزده همکار ما رو میخواستید نذارید بیان سر کار؟ علت همکاری مسئولین شوش و استان با اسدبیگی ها برای متنشج کردن هفت تپه چیه؟ چرا مسئولین شوش دارن لشکر کشی و تشنج درست میکنن؟ جواب معلومه : برای بقای اسدبیگی!

  • یگان ویژه سرکوب در هفت تپه چه میکند ؟

    یگان ویژه سرکوب در هفت تپه چه می کند؟ اینها برای ارعاب کارگران هفت تپه و برای ایجاد فضای تشنج و تنش امده اند. برای حمایت از توطئه انجام شده علیه پانزده همکار ما. نیروی انتظامی و مسئولین همگی جزو خدم و حشم اسدبیگی ها هستند. در مقابل اراده کارگران هفت تپه کاری از پیش نخواهید برد. پنج شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۹ پیام همکار

  • ۹۱۰ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

    آواز روشنت را فردا کدام زنجره می‌خواند؟ با بال‌های بسته، منقاری شکسته... در ایران ِ قاریان ، قمری جان ! برگیسوان پر شکنت گُل نشانده‌اند؟ نه . تاج خاری بر سرت می‌گذارند با صلیب سرنوشتی عیسی وار، برشانه‌ات به جرم ِ آواز ِبی هماوازت: برابری برابری «حسن حسام» ۹۱۰ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

  • کارگر

    "رضا تبریزی نوری" بدنساز مشهدی در پیِ انتقاد از تعطیلی از اماکن ورزشی و باز بودن مکان‌های مذهبی، بازداشت و باشگاه ورزشی او از سوی لمپن‌-بسیجی‌های وابسته به ارتجاعِ حاکم، مورد حمله قرار گرفت. #ارتجاع @sarkhatism

  • " بیشتر از هر چیز دیگری با صف سرو کار داریم"

    صف خرید ارز، صف فروش سهام، صف خرید نان، صف خرید روغن، صف خرید انسولین، این روزها بیشتر از هر چیز دیگری با کلمه‌ی صف سرو کار داریم. اما صف این آخری (خرید انسولین) حکایت غریبی است، بسیار تراژیک‌تر از صف خرید نان است، بیشتر صف خرید زندگی است، صف مراجعینی که بیماران در حال احتضار دارند و پایانِ این احتضار به تزریق انسولین وابسته است. زندگی برزخی میلیون‌ها نفر به همین صف کشیدن‌ها جلوی نهادها و ادارات مسئول گره خورده است. می‌شود دید، زندگی در میانه‌ی این صف‌ها و انتظار کشیدن‌ها به چه معناست. صورت‌های مضطرب و نگران، سرهایی خمیده و خسته، دلهره‌ها و ناامیدی مدام از وضعیت، خشم و کینی که در چشم‌ها دویده است و‌ فرودستانی که درماندگی رنگ زندگی‌شان شده است. فقدان و‌ نبود انسولین از سویی توسط تحریم‌های امپریالیستی و از طرف دیگر توسط شبکه‌ی گسترده‌ی سوداگران و دلالان بازار و فروش دارو و قاچاق آن‌ به کشورهای همسایه دچار بحران شده است. مکانیسمی که زیست میلیون‌ها فرودست را با مخاطره‌ی جدی مواجهه کرده است. مادرم یکی از آن میلیون‌ها فرودستِ دیابتی است که در انتظار انسولین است. دور از انتظار نبود که داروخانه‌های مریوان هم با این مشکل مواجهه می‌شوند پس از پیگیری های از مرکز بهداشت مسئولان محلی که با کشوری خواندن این مسئله خود را از هر عمل به وظیفه‌ای کنار گذاشته‌اند. این در حالی بود که مادرم هر لحظه به مرگ بیشتر نزدیک می‌شد‌. نبود انسولین ایستگاه پایانی زندگی او و بسیاری از همقطارانش بود.پس از پیگیری‌های مداوم، توانستم ۳ قلم انسولین رایگان غیرقابل فروش را با قیمت بالایی تهیه کنم. این در حالی است که دفترچه‌ی بیمه‌ی درمانی و پرونده‌ی بیماران دیابتی همراهم بود که بر این اساس می‌بایست ۸ قلم انسولین را تحویل می‌دادند. مضاف بر تمامی این‌ها زیست طبقاتی و کارگر بودن پدرم را که با معوقات قریب به دو ساله‌اش از شهرداری همراه می‌کنم. همراه می‌کنم این درد بسیار جانکاه و سخت‌تر است. این در حالی است که نبود بهداشت و درمان رایگان و‌ پولی‌سازی بخش درمان زیست طبقه‌ی کارگر را در تنگناه قرار داده است. برون‌سپاری‌های دولت به رشد و نمو و تکثیر زامبی‌وار شبکه‌ای طبقه بورژوا کمک کرده است تا با در دست داشتن حیات و مایحتاج زندگی فرودستان، زندگی آنها را به برزخ تبدیل کند.

  • اعدام یک کولبر توسط نیروهای هنگ مرزی رژیم در چالدران

    اعدام یک کولبر توسط نیروهای هنگ مرزی رژیم در چالدران ◾️ پنجشنبه 15 آبانماه، عصر روز پنجشنبه نیروهای مسلح رژیم شماری از کولبران را در مرز چالدران به کمین انداخته و بسوی آنان تیراندازی می کنند. یکی از این کولبران با هویت " حسن دلایی میلان " ساکن روستای قاشقابلاغ خود را تحویل نیروهای رژیم می دهد. شاهدان عینی می گویند که حسن به دنبال تسلیم شدن به نیروهای رژیم توسط آنها اعدام می شود. شاهدان عینی می گویند که 5 گلوله به او شلیک می شود. یک گلوله به قلب او، دوگلوله به شکمش و دو گلوله از پشت به وی شلیک می شود. حسن دلایی میلان 38 ساله، متاهل و پدر 3 فرزند می باشد. ما این جنایت را محکوم می کنیم و از همه مردم آزادیخواه و سازمانهای مدافع حقوق بشر می خواهیم که این قساوت جمهوری اسلامی علیه مردم کردستان و کولبران را قویا" محکوم کنند.

  • پرواز پرنده

    پرواز پرنده (بخش هفتم) شعری از #محمود_درویش بازسرایی #حسین_برهمت ... تورا بینم و مرگ گردد ز من دور با دیدنت تنت جایگاهی است-در این جایگاه، ده گل زنبق است و ده بیوه، پویای آن آبی آسمانیّ گم گشته‌اند و من دست بر مرمر پر بها می‌کشم و حس می‌کنم بوی شیری که می‌آید از این هلو‌‌های پرداخته از مرمرت خدا را سپاس که در خاک و دریا، پناه آفرید براین ساحل پر نمک، در آن موج‌‌های عسل بنوشم من از شربت شهد خرنوب تو شوم سیر از گندمی که - بازار هر کشتکاری شکست شکسته‌است پژواک هربانگ بر پیکرت چگونه زمین می‌تواند که راند مرا از زمین رود خواب در خواب هرگاه او خفته‌است پرنده پرید پرنده نشست ... *** محمود درویش کانالی برای بازنشر باز سرایی های اشعار #محمود_درویش شاعر فلسطینی به قلم حسین برهمت

  • کارگر

    روزانه ۵۰۰ نفر از جوانان ایران مبتلا به اختلال وابستگی به مواد مخدر می‌شوند و این در حالی است که جمعیت وابستگان به مواد هر ۱۰ سال دو برابر می‌شود. سپهوندی، روانشناس مشکل اعتیاد و افزایش آن مشکلی فردی نیست بلکه معضلی کاملا اجتماعی است. در ایران تنها از سال ۵۷ تا سال۶۷ اعتیاد تا حدی کنترل شد اما بعد از آن روندی کاملا افزایشی داشته است؛ به‌طوری که سازمان پزشکی قانونی اعلام نموده در سه ماهه‌ی اول سال ۹۹ در ایران ۱۱۵۳ معتاد جان خود را از دست دادند. این رقم در سه ماهه‌ی اول سال ۹۸، ۱۰۰۵ نفر بود. مشکلات اقتصادی و معیشتی تنها در یک حوزه‌ محدود نمی مانند، بلکه وارد عرصه‌های دیگر زندگی می شوند. گرایش به مواد مخدر از عوارض جدی بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و عدم مدیریت صحیح این بحران‌ها توسط مسئولین می‌باشد. تا زمانی که فقر اقتصادی و فرهنگی بر زندگی مردم سایه انداخته و هیچ کوششی در جهت حل دشواری‌ها صورت نمی‌گیرد، مشکل اعتیاد نه‌تنها همچنان به قوت خویش وجود دارد، بلکه سیر صعودی را طی خواهد کرد و خود بسترساز آسیب‌های جدی دیگری در جامعه خواهد بود. اتحاد بازنشستگان

  • همبستگی با شکوه کارگران هفت تپه با همکارانشان

    همبستگی با شکوه کارگران هفت تپه با همکارانشان ◾️ پنجشنبه 15 آبانماه ، به دنبال جلو گیری غیر مسئولانه ‌و غیر قانونی نیروی انتظامی از ورود 15 نفر از کارگران نیشکر هفت تپه به شرکت ، در اقدامی بسیار باشکوه، کلیه کارگران بخش‌های صنعتی در حمایت از همکاران خود محل کار خود را ترک کرده و به صورت راهپیمایی به طرف درب ورودی شرکت (گیت) رفته و حضور و عملکرد نیروهای انتظامی را محکوم کردند. #کولبر_نیوز

  • شرکت هفت تپه پادگان نیست!

    شرکت هفت تپه پادگان نیست! ازشب گذشته یک اتوبوس از نیرو های یگان ویژه!!؟ وارد شرکت هفت تپه شده اند. این نیروها گویا خود را آماده کرده اند تا در مقابل دشمن!!!؟ مقاومت کنند. از دیشب شرکت هفت تپه را به پادگان تبدیل کرده اند تا بتوانند خود را برای سرکوب کارگران آماده کنند. ✔️ همزمان با حضور نیروهای سرکوبگر در شرکت،امروز از ورود ۱۵ نفر از کارگران به شرکت ممانعت بعمل آمده است. آیا ورود یگان ویژه به شرکت که محل کار کارگران است آزاد است، اما حضور کارگران هفت تپه قدغن؟ امروز پنج شنبه ۱۵ آبان از ورود ۱۵ نفر از کارگران به شرکت توسط زور گویان،ممانعت بعمل آمده است. اسامی تعدادی از این کارگران عبارت است از: ابراهیم عباسی منجزی.حمید ممبینی، یوسف بهمنی، مسعود حیوری، عادل سرخه، حسن کهنکی، حسین حمدانی، محمد حمدانی، محمدامیدوار. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ورد نیروه های یگان ویژه و هر نیروی سرکوب گر، را به شرکت هفت تپه محکوم کرده و خواستار پایان دادن به این زور گویی و گردنه بگیری ها توسط نیروهای سرکوبگر ضد کارگر می باشد. همچنین ممانعت از ورود ۱۵ نفر از کارگران به شرکت را محکوم کرده و خواستار آن هستیم به تهدید و ارعاب پایان داده شود. ✔️ کارگران مبارز و حق طلب را تهدید نکنید، با تهدید و نظامی کردن شرکت هفت تپه شما ها پیروز نخواهید شد، چرا که پیروزی از آن طبقه کارگر است. حامیان و مدافعان نظام سرمایه داری از پیروز کارگران در آزادی همکاران خود به هراس افتاده اند، و از رقص و پایکوبی و شادی دشب کارگران که به مناسبت آزادی کارگران به اسارت در آمده در جلو زندان بر گزار شد،گویا خشمگین هستند. ✔️ دشمنان طبقه کارگر ؛ زندگی کارگران یعنی بزم و رزم‌. با ما سر شاخ نشوید! سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ زنده باد اتحاد، زنده باد اعتصاب سراسری کارگران #اتحاد_اعتصاب #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی ⭐️ زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان، آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه ***

  • کارگران شرکت آزاد راه کاریز در شهر ‎رودبار

    کارگران شرکت آزاد راه کاریز در شهر ‎رودبار در اعتراض بە عدم پرداخت ٣ماه دستمزدشان، دست به #اعتصاب زدند. #طبقه_کارگر #معیشت_کارگران @sarkhatism

  • اعتراض کارگران هفت تپه به لشکر کشی نظامی به هفت تپه و اعتراض به توطئه کارفرما و مسئولین علیه پانزده تن از همکاران ما. پیام همکار

    اعتراض کارگران هفت تپه به لشکر کشی نظامی به هفت تپه و اعتراض به توطئه کارفرما و مسئولین علیه پانزده تن از همکاران ما. پیام همکار

  • در پنجمین سالگرد جانباختن زنده یاد #کوروش_بخشنده، فعال سرشناس جنبش کارگری یاد و نام عزیزش را گرامی میداریم.

    در پنجمین سالگرد جانباختن زنده یاد #کوروش_بخشنده، فعال سرشناس جنبش کارگری یاد و نام عزیزش را گرامی میداریم. باز نشر نامه سه تن از زندانیان سیاسی محمدجراح، بهنام ابراهیم زاده، مهدی فراحی شاندیزدر پی مرگ ناگهانی کروش بخشنده از فعالین کارگری در سنندج. اگر چه غافلگیرکننده بود اما آنچه که دیگر بار برای جنبش کارگری ایران اتفاق افتاده یک تراژدی بیش نبود. کوروش جان باخت و ما را سخت در غم از دست دادن خود اندوهگین کرد. هنوز شصت روز از مرگ مشکوک شاهرخ زمانی فعال کارگرى در زندان رجایی شهر نگذشته بود که جامعه کارگری کوروش بخشنده دیگر فعال کارگری و عضو برجسته و دلسوز کمیته هماهنگی را از دست داد. کوروش بخشنده عزیز لحظه‌ای در راه احقاق حقوق هم‌طبقه‌ای‌هایش دست از مبارزه بر نکشید و بدون هیچ چشم‌داشتی در راه پیشبرد اهداف جنبش کارگری از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد. حس عمیق و انسانی دوست عزیزمان او را به وادی فعالیت انسانی و کارگری کشاند. او در راه احقاق حقوق کارگران و ارتقاء‌شان و کرامت کارگر، واقع‌گرا و هوشمند بود؛ نه آرمان‌گرا و خیال‌زده. او پرشور بود و عدالت‌خواه و یار و یاور خانواده کارگران. عشق و اراده راسخ او را وامی‌داشت تا در راه اعتلای هم‌طبقه‌ای‌هایش سخت بکوشد و خستگی‌ناپذیر به مبارزه علیه حاکمان سرمایه ادامه دهد. ما زندانیان سیاسی و از فعالین کارگری و از اعضای کمیته پیگیری در کنار دوستان و خانواده محترمش در غم کوروش بخشنده به سوگ می‌نشینیم و این ضایعه دردناک را به خانواده کارگران تسلیت و راه و آرمانش را ادامه و گرامی می‌داریم. محمد جراحی، اسعد (بهنام) ابراهیم‌زاده، مهدی فراحی شاندیز زندان رجایی شهر، آبان ۹۴ @behnima

  • بیانیه تشکل‌ها و گروه‌های کارگری، بازنشستگان، دانشجویان و فعالین دفاع از حقوق کودکان به مناسبت سالگرد کشتار آبان ۹۸

    بیانیه تشکل‌ها و گروه‌های کارگری، بازنشستگان، دانشجویان و فعالین دفاع از حقوق کودکان به مناسبت سالگرد کشتار آبان ۹۸ یک سال از کشتار جنایتکارانه زنان و مردان و حتی کودکان معترض به فقر و گرانی و گرسنگی گذشت. در جریان خیزش توده‌ای آبان ۹۸ تنها طی سه روز، روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ آبان هزاران نفر مورد آماج مستقیم گلوله قرار گرفته و به قتل رسیدند. طبق برآورده‌هایی که از گزارش‌های بین‌المللی صورت پذیرفته بیش از ۱۵۰۰نفر در کف خیابان‌ها قتل عام شدند هزاران نفر نیز زخمی و بازداشت گردیدند. ابعاد واقعی آن جنایت هنوز مشخص نگردیده است. حکومت از اعلام تعداد کشته شدگان در سطح خیابان‌ها و قتل بازداشت‌شدگان زیر شکنجه و همچنین تعداد بازداشت‌شدگان و مکان نگهداری آنها همچنان طفره می‌رود و حاضر به پاسخگویی نیست. تعداد زیادی از بازداشت‌شدگان خیزش آبان را زیر شکنجه وادار به اعتراف اجباری علیه خود کردند تا برایشان احکام اعدام صادر نمایند. آنان اعدام میکنند تا از مردمی که بیش از چهل سال است تحت ستم قرارگرفته اند انتقام بگیرند، اعدام میکنند تا وحشت پراکنی کنند، تا آبان را متوقف کنند اما نمیدانند برای مردمی که چیزی برای از دست ندارند مرگ بسیار شیرین تر از زندگی محقرشان است. یک سال از آبان ۹۸ میگذرد. گرچه تا توانستند از خون جوانان و فرزندانمان ریختند اما این خون در تاریخ جریان دارد. خون محسن، نیکتا، نوید و سایر فرزندانمان هیچگاه خشک نخواهد شد باید مسببین این کشتار عظیم و همه اعدام‌ها قتل‌های سیاسی محاکمه و مجازات شوند. ما مردم به تنگ آمده از فقر و گرسنگی و مخالف سرکوب، کشتار، شکنجه و اعدام یاد جانباختگان آبان ۹۸ را در اولین سالگرد قتل عام‌شان گرامی خواهیم داشت چراکه این وظیفه ماست که راه معترضین آبان را ادامه داده و همراه خانواده های کشته شدگان دادخواه آنان باشیم. ۱۴/۸/۱۳۹۹ ۱. انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ۲. تشکل مستقل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان ۳. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۴. دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان ۵. سندیکای نقاشان البرز ۶. گروهی از فعالین لغو کار کودکان ۷. گروهی از فعالین و دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر تهران ۸. گروهی از فعالین و دانشجویان دانشگاه علامه تهران ۹. گروهی از فعالین و دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران ۱۰. گروهی از فعالین و دانشجویان دانشگاه های هنر تهران ۱۱. گروهی از فعالین کارگری سقز برقراری ارتباط با ادمین @isf_uni_admin @isfahanuni97

  • پرواز پرنده

    پرواز پرنده شعری از #محمود_درویش بازسرایی #حسین_برهمت بخش ششم ... تورا دوست دارم و زین رو مرا می‌کشد آب و راهی که من را به دریا برد مرا می‌کشد بال پروانه، بانگ نماز تو ورد زبان منی، در شب و روز من و می‌ترسم از آنکه این ورد را بشنوی تورا دوست دارم و این است که زند زخم بر من سایه‌های چراغ زند زخم بر من، پرواز مرغی که در آسمان می‌پرد زند زخم برمن عطر بنفشه زند زخم بر من آغازو پایان دریا و ای کاش می‌شد که دوستت نداشتم و ای کاش می‌شد که درمان شوندد زخم‌هایی که بر پیکر مرمر است پرنده پرید پرنده نشست *** محمود درویش کانالی برای بازنشر باز سرایی های اشعار #محمود_درویش شاعر فلسطینی به قلم حسین برهمت

  • ۹۰۹ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

    "پاییز را بگو" پاییز را بگو! که تک درختِ قله ی از یاد رفته ام بر باد رفته نه! بر تن مزن دمادم اش ، شلاقِ بادِ سرد گر رعشه اش ز درد از سوزِ زخمِ زرد گردد ز نو به کوری چشمت به کارزار آبستن بهار! «جعفر مرزوقی» ۹۰۹ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

  • در تصادف مینی بوس۱۱ کارگر فصلی مصدوم شدند

    در تصادف مینی بوس۱۱ کارگر فصلی مصدوم شدند ▪️صبح امروز چهارشنبه ۱۴ آبان بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران فصلی زن در محور جاده بوکان به میاندوآب در استان آذربایجان غربی، ۱۱ نفربه همراه راننده مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. ▪️مصدوم‌شدگان این حادثه از کارگران مزرعه بودند که برای چیدن سیب از بوکان به مقصد مراغه در حال حرکت بودند ▪️رییس هلال احمر بوکان در ارتباط با این خبر گفت: در این سانحه این مینی‌بوس از قسمت جلو به شدت با مانع کنار جاده که پر از سنگلاخ بود، برخورد کرد و شدت حادثه به حدی بود که بخشی از مینی‌بوس مچاله و برخی مسافران به بیرون پرت شدند. ▪️به گفته وی، مینی‌بوس ۱۷ نفر سرنشین داشت که در این حادثه پنج نفر زن و ۶ نفر مرد دچار مصدومیت شدند که حال چهار نفر از آنان وخیم اعلام شده است. @ordoyekar

  • تجمع تعدادی از معترضین به نتایج آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در مقابل درب فرمانداری

    تجمع تعدادی از معترضین به نتایج آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در مقابل درب فرمانداری @ordoyekar

  • #تجمع_کارگران بیکار شده شرکت زرین پودر در مقابل #فرمانداری_اردکان

    #تجمع_کارگران بیکار شده شرکت زرین پودر در مقابل #فرمانداری_اردکان ⭕️ چهارشنبه 14 آبانماه، #کارگران_بیکار شده شرکت #زرین_پودر در اعتراض به #اخراج و #بیکاری_سازی و عدم پرداخت حقوق شان در مقابل فرمانداری تجمع کردند. کارفرما در مقابل بیکار سازی و عدم پرداخت حقوق هایشان از خود سلب مسئولیت می کند. #کولبرنیوز

  • جانباختن یک کارگر اهل میراو – #سنندج در اقلیم کردستان

    جانباختن یک کارگر اهل میراو – #سنندج در اقلیم کردستان ⭕️چهارشنبه 14 آبانماه، بنابر خبری که به دست ما رسیده ، یک کارگر 50 ساله اهل #روستای_میراو با هویت "کیلاب رحمانی" در #حادثه_محیط_کار در شهر حلبجه – اقلیم کردستان بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده است. این حادثه روز شنبه دهم آبانماه اتفاق افتاده است. سالهاست که حوادث محیط کار در اقلیم کردستان جان کارگران مهاجر از شهرهای کردستان ایران را می گیرد. ناامنی محیط کار یکی از دلائل این حوادث تاسف بار است. #کولبرنیوز

  • تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت بهاره سلیمانی

    تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت بهاره سلیمانی خبرگزاری هرانا – بهاره سلیمانی، شهروند ساکن تهران باگذشت ۱۹ روز از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد. خانم سلیمانی پیشتر در تاریخ ۲۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل پدر و مادر این شهروند کرده و پس از آن به منزل خانم سلیمانی در تهران رفته و آنجا را نیز تفتیش کردند. در جریان این بازرسی‌ها تعدادی از وسایل شخصی خانم سلیمانی و خانواده‌اش توسط ماموران ضبط شد. خانم سلیمانی در بخش درمانی مشغول به کار بوده و طی هشت ماه اخیر در اثر ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا دچار آسیب‌دیدگی ریه شده و نیاز به رسیدگی پزشکی دارد. تا روز سه‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۹، بهاره سلیمانی، شهروند ساکن تهران باگذشت ۱۹ روز از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد. هرانا #زنان_زندانى #جنبش_زنان #جنبش_نان_کار_آزادی ادامه دارد

  • #آبان_ادامه_دارد

    #سرخط : صبح امروز «پشتیوان افسر» یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان خونین ۹۸ جهت تحمل ۵ سال حبس به زندان سنندج منتقل شد. پشتیوان افسر، اهل مریوان در دی ماه ۹۸ توسط دادگاه انقلاب این شهر به تحمل ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد و حکم صادره در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. وی در تاریخ ٢٨ آبان‌ماه ۹۸ توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و در تاریخ ٢٣ آذرماه با تودیع قرار وثیقە‌ ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. #اعتراضات_سراسری_آبان‌۹۸ #آبان_ادامه_دارد

  • #آبان_ادامه_دارد

    #سرخط : محی الدین اصغری، یکی از ساکنین کرمانشاه، به دلیل پذیرش یکی از زخمی شدگان اعتراضات آبان خونین ۹۸ در منزل خود به چهار سال «حبس تعلیقی» محکوم شد. بنا بر اطلاع‌رسانی خبرگزاری هرانا، محی‌الدین اصغری توسط نیروهای امنیتی به بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه و سپس زندان دیزل‌آباد منتقل و پس از ۳۵ روز با تودیع وثیقه، آزاد شده بود. #اعتراضات_سراسری_آبان‌۹۸ #آبان_ادامه_دارد

  • ‏محمد خانی، پژوهشگر، مترجم و دانشجوی دکترای رفاه ‎دانشگاه‌ علامه از روز دهم مهرماه در بازداشت است.

    ‏محمد خانی، پژوهشگر، مترجم و دانشجوی دکترای رفاه ‎دانشگاه‌ علامه از روز دهم مهرماه در بازداشت است. #علیه_فراموشی

  • " بجنگ تا بجنگیم!"

    شیران آزاده هفت تپه در یک قاب! اسماعیل بخشی مان و دیگر عزیزانمان! با این لشکر شجاع و تسلیم نشدنی قصد نبرد بیشتر دارید؟ بجنگ تا بجنگیم! غلط کردید نمایندگان ما را بازداشت کردید! اسدبیگی ها را بیرون میکنیم! هفت تپه بیدار است و می رزمد! پیام همکار

  • اعتصاب سراسری

    اعتصاب سراسری علیه گرانی و تورم اعتصاب سراسری علیه کرونا اعتصاب سراسری علیه بیکاری اعتصاب سراسری علیه گرسنگی

  • خواستارآزادی بی قید وشرط کارگران زندانی هفت تپه می باشیم!

    ما امضاء کننده گان ؛ ضمن حمایت ازمطالبات تاکنونی کارگران هفت تپه، خواستارآزادی بی قید وشرط کارگران زندانی هفت تپه می باشیم! تشکل های کارگری ونهادهای فرهنگی واجتماعی، مدافعین حقوق کارگران با حمایت ازفراخوان عام، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه. هم صدا با آنان ؛ ضمن محکوم کردن برخورد امنیتی و قضایی با مطالبات کارگران هفت تپه خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران بازداشتی هفت تپه، (مسعود حیوری ، عباسی منجزی ، یوسف بهمنی و حمید مبینی ) و خاتمه دادن به برخوردهای امنیتی، ابطال پرونده سازی های تاکنونی و اجرای مطالبات کارگران هفت تپه می باشیم ! اسامی حمایت کننده تشکل های کارگری و نهادهای فرهنگی واجتماعی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اتحاد بازنشستگان اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران اتحاد نیروهای دمکراتیک ایرانی – سوئیس اتحاد چپ ایرانیان در خارج از کشور انجمن‌ پناهندگان ایرانی گوتنبرگ/سوئد انجمن دفاع از زندانیان سیاسی-عقیدتی در ایران- پاریس انجمن روناک - زنان شرق کردستان انجمن سوسیالیستهای سوئد انجمن حقوق بشر و دمکراسی در ایران- هامبورگ انجمن فرهنگی کوشا - گوتنبرگ ایران آزاد - کانون حمایت از حقوق بشر، آزادی و دمکراسی - آلمان بنياد اسماعيل خویي بنیاد هنر و ادبیات – گوتنبرگ پلاتفرم دمکراتیک ایران- استکهلم آلترناتیو سوسیالیستی ایران- لندن فدراسیون اروپرس- بلژیک حامیان مادران پارک‌لاله - استکهلم حزب آزادي و رفاه ايرانيان جمعی از فعالان اجتماعی- سیاسی و پناهندگان گوتنبرگ - سوئد رادیو پیام کانادا شورای هماهنگی علیه کشتارهای جمهوری اسلامی ( فریاد خاوران) ورای همبستگی ایرانیان با روژاوا- استکهلم شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران- لندن شورای همبستگی پناهجویان و پناهندگان ایرانی در ترکیه شورای همراهی با آلترناتیو کارگری در ایران زنان مستقل کلن- آلمان کانون ایرانیان مترقی در نیویورک و نیوجرسی- آمریکا کانون پناهندگان سیاسی ایرانی- برلین کانون کنشگران دمکرات و سوسیالیست- هانوفر کانون همبستگی با مبارزات کارگران در ایران- فرانکفورت کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ کمیته همبستگی کارگران ایران - سوئد کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران- سوئیس کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در ایران- برلین کنشگران‌آزادی- لس آنجلس کنشگران سیاسی ایران لس آنجلس- آمریکا مرکز فرهنگی – اجتماعی اندیشه – گوتنبرگ (سوئد) همبستگی با مبارزات مردم ایرام- سوئیس همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران- پاریس هیئت موسس کانون پناهندگان ایرانی در یونان- آتن امضاء کنندگان اشخاص به ترتیب حروف الفبا: آرزو رمضان نژاد - آرزو ناهید- آرش آهنی، فعال سیاسی- آرش کمانگر- آذر حضرتی - آمادور نویدی، وبلاگنویس و مترجم- آینده ازاد- ابراهیم آوخ - کنشگر سیاسی- ابراهیم دینخواه - ابراهیم پویان - ابوالفضل اردوخانی- احترام عبدوس - احسان ثابت- احمد دیناروند- احمد زاهدی لنگرودی- احمدرضا موید محسنی ، هنرمند و فعال سیاسی- گوتنبرگ (سوئد)- احمد عزیزپور، فعال سیاسی - اردشیر نظری- اردشیر محسنی- احسان حقیقی نژاد- اسماعیل صفرزادە - اعظم خوش‌سیما- اصغرایزدی -اکبری- آسو سهامی، فعال سیاسی - افسانه افرازه - افسانه عنایتی - افسانه نوروزی - اکبر دیلمی- اکبر سوری - اکبر صالح نژاد - اکبر کریمیان، فعال حقوق بشر- امید محمدیه مدافع حقوق بشر و پناهندگان- امیر بابلیان- امیرجواهری لنگرودی عضو کانون همبستگی ب

  • لطفا برای رسانه ها و تشکلات کارگری در جهان ارسال شود.

    متن گزارش درباره دستگیری همکاران ما در هفت تپه که توسط "اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران" به زبان انگلیسی تهیه و در سطح جهان منتشر شده است و نمونه نامه اعتراضی که باید به مقامات مختلف ارسال شود. لطفا برای رسانه ها و تشکلات کارگری در جاهای مختلف ارسال شود. - - - - - - - - -- - - -- - :Updates on the situation of the arrested Haft Tapeh Sugarcane workers Free Ebrahim Abasi Monjezi, Yousef Bahmani, Hamid Mombeini and Masoud Heyvari November 2, 2020: Ebrahim Abasi Monjezi, Yousef Bahmani, Hamid Mombeini and Masoud Heyvari were arrested by the security forces on Thursday, October 29, 2020 and then got transferred from the Haft Tapeh police station to the Shush Detention Center. They were subsequently transferred to the Dezful Prison on Saturday, October 31, 2020. These workers were among the leading Sugarcane workers during the recent long strike and job actions against the privatization of the company, non-payment of wages and the embezzlement and corruption carried out by the owners of this privatized industrial complex in Haft Tapeh, Khuzestan Province, Iran. Ms. Farzaneh Zilabi, Lawyer for the arrested Haf Tapeh Workers: Detained Haft Tapeh workers were arraigned and interrogated without access to a lawyer. The detained workers of Haft Tapeh were charged with disturbing public order, and their case was referred to the Second Branch of the Public and Revolutionary Prosecution Office of the Shush City. Today, based on a previous retainer that Farzaneh Zilabi had from Messr. Yousef Bahmani and Ebrahim Abasi Monjezi, she reinstated those retainer agreements and also met with the two other workers, Messr. Hamid Mombeini and Masoud Heyvari in prison for signing their retainer agreements. The workers were detained during the past weekend. They were arraigned and interrogated without access to a lawyer. A fifty million toman bail was reportedly set for these workers, but they were not processed. All of the above and the delay in notification of bail have unnecessarily prolonged the workers’ detention. The bail of fifty million toman has not yet been communicated to the workers, and it should be borne in mind that this is not a proportionate order in terms of type and amount, which is beyond the means of these workers. In spite of it all, it is not even clear whether the prosecutor has agreed with the 50 million bail or not. After hours of running around in Shush city’s Justice Administration, they said to their lawyer that they could not find the workers' files and therefore their lawyer was denied access to and the opportunity to review them. A number of prisoners in Dezful prison are ill with the COVID-19, which is another worrying factor. The detainees’ co-workers have been protesting their arrests and are demanding their immediate and unconditional release. More updates soon: International Alliance in Support of Workers in Iran (IASWI) https://etehadbinalmelali.com; info@workers-iran.org; www.workers-iran.org https://twitter.com/IASWIinfo PLEASE SEND protest letters to the electronic addresses below: Please also send them via the Iranian diplomatic representatives accredited to your country, if there is an Iranian diplomatic mission in your country. Although Iranian embassies’ addresses change frequently, please see the link below which might help: https://www.embassypages.com/iran · Leader of the Islamic Republic Ayatollah Sayed ‘Ali Khamenei Twitter: @khamenei_ir (English) or @Khamenei_fa (Persian) Email: info_leader@leader.ir or contact@leader.ir · President of the Islamic Republic of Iran Hassan Rouhani Email: media@rouhani.ir Twitter: @HassanRouhani (English) and @Rouhani_ir (Persian) · The Judiciary of the Islamic Republic of Iran – High Council of Human Rights info@humanrights-iran.ir; · Permanent Mission of the Islamic Republic of Iran to the United Nations Email: iran@un.int Cc: info@workers-iran.org;

  • فراخوان بزرگداشت اولین سالگرد آبان خونین ۹۸در مقابل دفتر نخست وزیری کانادا

    فراخوان بزرگداشت اولین سالگرد آبان خونین ۹۸در مقابل دفتر نخست وزیری کانادا در سالگرد قیام آبان در مقابل دفتر نخست وزیر کانادا جمع میشویم تا ضمن بزرگداشت شهدای این قیام، از دولت کانادا بخواهیم سپاه را به عنوان گروه تروریستی بشناسد و قانون مگنیتسکی را در اعمال محدویت برای عوامل رژیم در کانادا اجرایی سازد

  • وظیفه بی ارج و بی اجر تحمیل شده بر زنان : خانه داری

    وظیفه بی ارج و بی اجر تحمیل شده بر زنان : خانه داری ✍️سیمین کاظمی @drsiminkazemi ترکیب «زنان خانه دار»، چنان عادی و جاافتاده است که گویا خانه داری وظیفه ازلی و ابدی زنان است و زنان با چنین وظایفی زاده می شوند. این در حالی است که تقسیم کار جنسیتی که طی آن وظایف خانگی به زن محول شده، ساخته و پرداخته جامعه است و ارتباطی با ویژگی های طبیعی زن و مرد ندارد. تقسیم کار جنسیتی که زنان را به کارهای خانه موظف می کند، یکی از بنیادی ترین شیوه هایی است که با آن نابرابری جنسیتی در جوامع استقرار یافته است. در تقسیم کار مبتنی بر جنسیت، چون کارخانگی که برعهده زنان است، کم ارزش و بی اهمیت به حساب می آید و کاری که مردان به مثابه نان آور خانواده انجام می دهند حیاتی و مهم است، بنابراین مردان واجد حقوق بیشتری نسبت به زنان می شوند. اگر چه محافظان وضع موجود می کوشند برای تداوم نظم جنسیتی مستقر، زنان خانه دار را با ادبیات تعارف آمیز مورد تفقد قرار دهند، اما واقعیت آن است که کار خانگی مجموعه ای پایان ناپذیر از وظایف بی ارج و بی اجر، تکراری، مداوم، ملال آور و در عین حال طاقت فرساست که زنان را از بام تا شام مشغول می کند. ماهیت چنین وظایفی به گونه ای است که امکان خلاقیت و خودشکوفایی در آن محدود است از این رو را زنان را به افسردگی و ناامیدی و احساس استیصال می کشاند. خانه دار بودن زن عموماً به معنای فقدان فرصت اشتغال است. از همین روست که در جامعه ی ما که فرصت اشتغال زنان اندک است و متناسب با افزایش تحصیلات و مهارت آموزی فضای کار برای زنان وجود ندارد، تعداد زنان خانه دار تحصیلکرده نیز در حال افزایش است. علاوه بر این چون کارخانگی کار تولیدی نیست و در واقع کار بدون مزد است، زنان خانه دار از استقلال اقتصادی محروم و به لحاظ مالی وابسته به مردان هستند که همین وابستگی مالی، به تبعیت بی چون و چرای زن از مرد مشروعیت می بخشد و خود منشأ بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی زنان است. سایه فرهنگ مردسالاری و میراث نامیمون آن یعنی تقسیم کار جنسیتی که خانه داری را به عنوان وظیفه ای زنانه تثبیت کرده چنان سنگین است که حتی بسیاری از زنان شاغل نیز از وظایف خانگی رهایی ندارند و مجبورند علاوه بر کار بیرون از خانه، کارهای خانگی را نیز انجام دهند که در واقع متحمل رنج مضاعف و خستگی و فرسودگی می شوند. خانه داری وظیفه‌ای زنانه نیست، و تحمیل چنین وظیفه ای به زنان غیرمنصفانه و ناعادلانه است. برای رهایی زنان از وظایف خانگی لازم است تقسیم کار مبتنی بر جنسیت حذف شود و وظایف سنگین خانه داری با اجتماعی شدن این شکل از کار و نیز مشارکت مردان از دوش زنان برداشته شود. ***

  • بچه های دستفروش روز دانش‌آموز ندارن

    بچه های دستفروش روز دانش‌آموز ندارن امروز 13 آبان، #روز_دانش‌آموزه اما شما وقتی از خونه می زنی بیرون، حداقل چهار پنج تا بچه تو خیابون و مترو می‌بینی، به‌جای اینکه سر بساط درس و مشق‌شون باشن، سر بساط دستفروشی ایستادن. بهزیستی گفته ۳تا۷ میلیون بچه زیر ۱۵ سال دارن تو این کشور کار می کنن که ۲۰ هزار تاشون تهران‌ان اما قانون، کار این بچه ها رو ممنوع کرده. این بچه‌ها مدرسه نمی‌رن چون شناسنامه ندارن یا ایرانی نیستن و جایی ثبت نامشون نمی‌کنند، آه در بساط ندارن و خرج خودشون و خونواده‌شون رو می‌دن، گوشی و کامیپوتر تو خونه ندارن و نمی‌تونن سرکلاس آنلاین بشینن و از این برنامه شاد استفاده کنند. این چه روز دانش‌آموزیه که کلی بچه از حقشون که درس خوندنه، باید محروم باشن؟! این بچه‌ها امروز نباید تو سرما، زیر بارون، تو کرونا و هوای آلوده برای یه لقمه نون، آواره خیابون باشن و مامور شهرداری، مترو و نیروی انتظامی هر بلایی بخواد سرشون بیاره. جای این بچه‌ها مثل اونایی که موبایل و تبلت و کامیپوتر دارن، سر کلاس درسه، این بچه‌ها هیچ فرقی با اونا ندارن و تحصیل حق اونا هم هست. @Dastforoushaan

  • در ج. ا. روز دانش‌آموز را با خبر خودکشی آنان گرامی می‌دارند.

    #خودکشی_دانش‌آموزان ۱۱ آبان ۹۹؛ خودکشی دانش‌اموزان ادامه دارد. رعنا ثنایی دانش‌آموز ۱۴ ساله‌ی دیشمونک استان کهگیلویه و بویراحمد با به دار آویختن خود جانش را از دست داد. در جمهوری اسلامی روز دانش‌آموز را با خبر خودکشی آنان گرامی می‌دارند. روز دانش‌آموز مبارک! #رعنا_ثنایی #آموزش_رایگان #نابرابری_آموزشی

  • «خود»«کشی»

    «خود»«کشی» خودکشی نوجوانان 18و 19 ساله به علت نارضایتی از عملکردشان در کنکور سراسری خودکشی کودکان 11 و 13 ساله به دلیل عدم دسترسی به گوشی هوشمند برای شرکت در کلاس‌های آنلاین مدرسه این‌ها تنها بخشی از خبرهای آموزشی است. زمانی که در هفت سالگی (شاید هم زودتر) وارد سیستم آموزشی می‌شویم انتظار داریم با فضایی «آموزشی» و «پرورشی» روبه رو شویم. جایی که بدانیم تمام کودکان هم‌سنمان به رایگان و با شرایط و کیفیت برابری در حال تحصیل‌اند. اما چیزی که نمی‌دانیم این است که ناخواسته وارد سیستمی نابرابر و سراسر خشمگین می‌شویم که جز با رقابت ما و ترغیب‌مان به رقابتی بیشتر و خشن‌تر، راضی نمی‌شود. رقابت بر سر رتبه، صندلی، گوشی و... زمانی که از حق تحصیل رایگان برای تمام مردم صحبت می‌کنیم منظورمان نه تحصیل در مدارس غیر انتفاعی، هیئت امنایی، نمونه دولتی، دولتیِ همراه با شهریه، موسسات مافیایی و در نهایت شرکت در مسابقه‌ی ناعادلانه‌ی کنکور، بلکه فراهم کردن تحصیل رایگان بی‌قید و شرط و با کیفیت برای تمام افراد جامعه است. هنگامی که در نبود این شکل از برابری و عدالت آموزشی، آموزش را بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و با فراهم نکردن آن‌ها به شکل مجازی در می‌آورید در واقع کودکان را «خودکشی» می‌کنید! محمد و پرستو تنها دو تن از کودکان دانش‌آموزاند که به دلیل نداشتن گوشی هوشمند برای شرکت در کلاس‌های «شاد» به زندگی خود پایان دادند و متاسفانه در کمتر از یک ماه گذشته خبر خودکشی هفت دانش‌آموز با علتی مشابه رسانه‌ای شده است و مشخص نیست چه تعدادی از آن‌ها حتی به مرحله‌ی رسانه‌ای شدن نیز نرسیده‌اند. با وجود انکار مسئولین- که کار همیشگی آنان است- مسئولیت این اتفاقات ناگوار تماما برعهده‌ی وزارت آموزش و پروش است. *** @Daneshgah_ma

  • ۹۰۸ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

    این جا از پشتِ چینه ها نقب می زنیم و رخنه می کنیم به دیوار - به دیوارِ روزِگار - تا صدای آمدنی تا طنینِ هلهلهِ کوچه ها تا آوای شکفتنی . «محمد خلیلی» ۹۰۸ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

  • کارگر

    #سرخط : صفحه‌ی فیس‌بوکِ ائلوار قلی‌وند در حالی به‌روز شده است که وی در طی یک‌ماه بازداشت هیچ‌گونه تماسی با بیرون از زندان نداشته است. به‌نظر می‌رسد نیروهای امنيتی از این طریق سعی در فریب دادن برخی و گسترده کردنِ تورِ اطلاعاتی برای بازداشت‌ها و پرونده‌سازی‌های بیشتر باشند، از همین‌رو از هرگونه تماس یا پاسخ به پیام‌های احتمالی از جانب اکانت قلی‌وند یا دیگر رفقای بازداشتی اکيدا خودداری کنید.

  • مهرنوش طافیان

    #سرخط : مهرنوش طافیان، فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی خبر و فعال رسانه‌ایْ بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد روز یکشنبه ۱۱ آبان‌ماه پس از حضور در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز به دلیل عدم تامین وثیقه بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد. منزل خانم طافیان حدود یک ماه پیش توسط ماموران اطلاعات سپاه مورد بازرسی قرار گرفت و تلفن همراه و برخی از وسایل شخصی وی ضبط شد. وی مدتی بعد به سازمان اطلاعات سپاه در اهواز احضار و بازجویی شد. یک منبع مطلع از شرایط خانم طافیان در خصوص بازداشت وی در مصاحبه با خبرگزاری هرانا گفته است: “مهرنوش طافیان پیشتر به عنوان خبرنگار با یک سایت محلی همکاری داشت اما مدتی بود که در پیج شخصی خود اطلاع رسانی می‌کرد. وی اخیرا درباره مسائلی چون روستای ابوالفضل، اخبار مناطق محروم و مسائل و مشکلات زنان در خوزستان اطلاع رسانی کرده بود. خانم طافیان چندی بعد از بازجویی به دادسرای اهواز احضار شد. اما پس از حضور روز یکشنبه وی در دادسرا تلفنش خاموش شد”.

  • سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

    بازداشت چهار تن از نمایندگان کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه را محکوم می‌کنیم در حالی چهار نماینده کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بازداشت شده‌اند که پس از اعتصابات و اعتراضات دو ساله اخیر کارگران در این شرکت نسبت به خصوصی‌سازی شرکت و عدم پرداخت حقوق کارگران، مسئولان رسیدگی کننده، اعلام به خلع ید بخش خصوصی از نیشکر هفت‌تپه کرده‌اند. اما با این‌ وجود اقدامی برای خلع ید بخش خصوصی صورت نگرفته و بخش خصوصی فاسد در هفت‌تپه فشار و توطئه علیه نمایندگان کارگران را افزایش داده است. در تازه‌ترین توطئه، با شکایت کارفرما، پلیس در روز پنج‌شنبه ۸ آبان با خشونت به خانه‌های چهار تن از نمایندگان کارگران به نام‌های ابراهیم عباسی، حمید ممبینی، مسعود حیوری و یوسف بهمنی هجوم برده و آنان را بازداشت کرده است و با اطاله رسیدگی در مرجع قضایی آنان به زندان دزفول منتقل شده و همچنان دربند هستند و طبق اخبار منتشر شده کارگران در اعتراض به این روند ناعادلانه اعتصاب غذا کرده‌اند. این رویه‌‌ای است که پیشتر بسیار در مورد کارگران حق‌طلب بکار برده شده است اما با وجود اثبات رانت خواری و اختلاس اسدبیگی، وی همچنان نظیر سایر اختلاس‌گران عمده آزاد است. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازداشت این کارگران را قویا محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد تجربه ثابت کرده است، ایجاد رعب وحشت، تهدید و اخراج و بازداشت و زندان هرگز نمی‌تواند صدای کارگران معترض را خاموش کند این سندیکا ضمن برسمیت شناختن حق اعتراض و اعتصاب از خواسته‌ها و مطالبات عقب افتاده کارگران نیشکر هفت‌تپه حمایت می‌کند و خواستار آزادی تمامی بازداشت شدگان و بازگشت بکار کارگران اخراجی می‌باشد. ۱۳ آبان ۱۳۹۹ لینک کانال *** سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

  • حراج دارایی های دولت برای طرح تامین کالاهای اساسی

    حراج دارایی های دولت برای طرح تامین کالاهای اساسی ▪️اردوی کار: علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته: قرار بر این است که منابع مورد نیاز طرح تامین کالاهای اساسی از محل فروش سهام، اموال و دارایی دولت تامین شود که این منابع در اختیار دولت است و دولت هم کاملا محل تامین منابع این مصوبه را پذیرفت. همچنین قرار بر این است که 5 هزار میلیارد تومان دیگر در ارتباط با ساخت مسکن محرومان به این مصوبه اضافه شود که تمام این مصوبات به نفع مردم خواهد بود.» ▪️شهبازی توضیح نداده که دولت کجا و چطور «این مصوبه را پذیرفت»؟ اما تاکید کرد که «این مصوبات در نهایت باید به تایید شورای نگهبان برسد.» ▪️ربیعی سخنگوی دولت پیش از این گفته است که دولت منابع مالی برای اجرای این طرح را ندارد.

  • الان پشت دیوارهای اوین اند...

    الان پشت دیوارهای اوین اند... ▪️تا همین چند وقت پیش توییتر بودند و از رنج مردم مینوشتند و الان پشت دیوارهای اوین اند: #علی_نوری برای تحمل حکم 6 سال حبس @AliNouriam #خسرو_صادقی_بروجنی برای تحمل 5 سال حبس @khosrowsb و #محمد_خانی که بیشتر از یک ماهه بازداشت شده و هیچ خبری ازش نیست./ از توئیتر جواد عاملی @mohammakhani57

  • مامور شهرداری در پرونده آسیه پناهی به ۱۰ ماه زندان و پرداخت یک دهم دیه محکوم شد

    مامور شهرداری در پرونده آسیه پناهی به ۱۰ ماه زندان و پرداخت یک دهم دیه محکوم شد ▪️اردوی کار:مامور شهرداری کرمانشاه که به آسیه پناهی در حین تخریب منزلش اسپری فلفل پاشیده بود، به پرداخت یک دهم دیه کامل و همچنین ۱۰ ماه زندان محکوم شده است. ▪️این مامور شهرداری منطقه ۳ کرمانشاه براساس نظریه پزشکی قانونی تنها ۱۰ درصد در مرگ آسیه پناهی مقصر دانسته شده و به پرداخت یک دهم دیه کامل و همچنین ۱۰ ماه زندان محکوم شده است. ▪️براساس متن حکم دادگاه که در سایت سازمان حقوق بشر ایران منتشر شده، این مامور به آسیه پناهی اسپری فلفل پاشیده و او را روی زمین کشیده بود.

  • مهرنوش طافیان

    مهرنوش طافیان روز یکشنبه در پی احضاریه و قرار وثیقه به شعبه ۱۳بازداشت دادستانی شهر اهواز رفت و از آنجا به خانه برنگشت. بلکه بازداشت و به زندان و به سپیدار اهواز منتقل شد. او خبرنگار آزاد و فعال رسانه ای است و بارها از طرف نهادهای امنیتی تهدید شده بود. مهرنوش در مورد حاشیه نشینان و حمایت از کارون و فعالیت محیط زیست فعالین زاگرس یادداشتهایی نوشته و از حامیان آنهاست.

  • " برخورد مغرضانه ،سیاسی و غیر قانونی به کارگران"

    به نقل از فرزانه زیلابی وکیل کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه. قرار تأمین کیفری برای هر کدام از کارگران بازداشتی، قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی بود. کارگران اعلام نمودند به هیچ وجه به این قرار اعتراض نزده بودند. بنابراین در یک روند جعلی ،پرونده آن ها در پروسه اعتراض قرار گرفت تا کارگران زمان بیشتری در بازداشت نگه داشته شوند. شواهد و شنیده ها در دادگستری نیز حاکی از همین واقعیت بود.لازم به ذکر است که هیچگونه دلیل موجه قانونی و ضرورتی برای صدور قرار بازداشت موقت وجود نداشت . به هر ترتیب این قرار درروز دوشنبه در شعبه ۱۰۱ کیفری دو شوش تأیید شد اما مراتب تأیید قرار با نظر دادستانی مرکز استان به کارگران و وکیل آن ها اعلام نشد. با توجه به پیگیری های وکیل و نمایندگان کارگری و حضور تمام وقت آن ها این برخورد، مغرضانه ،سیاسی و غیر قانونی بوده است عدم اعلام قرار به کارگران و نگه داشتن آن ها در بازداشت تا بعد از ۱۳ آبان با وجود قرار وثیقه،با شعارهای ریاست قوه قضائیه در خصوص حقوق متهم همخوانی ندارد. سه شنبه۱۳ آبان ۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

  • فشار زندانبان بر کارگران اعتصابی در زندان محکوم است!

    فشار زندانبان بر کارگران اعتصابی در زندان محکوم است! مطلع شدیم که عوامل زور و شکنجه واستثمار در زندان، کارگران مبارز هفت تپه را که در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده اند را زیر فشار قرار داده اند تا اعتصاب غدای خود را بشکنند. مدیر داخلی زندان کارگران اعتصابی را تهدید کرده اگر اعتصاب غذای خود را نشکنند، پرونده شما سنگین تر خواهد شد و مبلغ وثیقه های( باج گیری ) شما بیشتر خواهد شد. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هر گونه فشار و اذیت و آزار کارگران که به مانند اسیر در اسیر خانه ها حامیان سرمایه داری گرفتار شده اند را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به این اعمال ضد انسانی می باشیم. حق تمام آحاد جامعه و بخصوص کارگران است که در دفاع از مطالبات خود دست به مبارزه بزنند و برای داشتن زندگی بهتر تلاش کنند. هیچ مرجع و بی دادگاهی حق این را ندارد که در مقابل حق خواهی کارگران ،کارگران را به اسارت بگیرد. در این مبارزه، حق با کارگران است و تا رسیدن به این حق، مبارزه ادامه خواهد داشت. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ زنده باد اتحاد، زنده باد اعتصاب سراسری کارگران #اتحاد_اعتصاب #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی ⭐️ زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان، آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه ***

  • کارگر زندانی بی قید و بی وثیقه آزاد باید گردد!

    کارگران و سرمایه داران کارگر زندانی بی قید و بی وثیقه آزاد باید گردد! چهار نفر از همکاران عزیز ما با گزارش جعلی افرادی رذل و فرومایه اسیر و زندانی شدند. یوسف بهمنی وقتی می غرد اسدبیگ در تهران در دفترش می لرزد. عباسی این انسان شریف و با ادب متهم به توهین و بی احترامی شده است. محمد و حمید را هم همکاران خوب می شناسند. اما تعدادی آدم فروش، عده ای کارگر فروش و جاسوس و چکمه لیس کارفرما، برای تکه استخوانی که اسدبیگی ها جلویشان می اندازند، علیه نمایندگان ما شهادت دروغ دادند. مقامات هم که خدمتگزار اسدبیگ ها و سرمایه داران فاسد هستن و متخصص در پرونده سازی و سناریو نویسی برای کارگران. در این خاک لعنت شده ما همه چیز سر و ته است. آن که استثمارگر و سرمایه دار دزد است، شده "کارآفرین" و آقابالاسر ما! اون که رشوه خوار و رفیق و شریک دزد غافله است، شده قاضی و دادستان و پلیس امنیت سرمایه دار علیه ما! آنکه لات و چاقو کش و لمپن است، شده وردست و شعبان بی مخ کارفرما بر ضد ما! تک تک خشت های عمارتی که ساختند، از بالا تا پائین علیه منافع ما کارگران چیده شده است. کارگران و سرمایه داران در جنگی بی پایان هستند. دولت، دولت آنهاست. قانون، قانون آنهاست. زندان، دادگاه و پلیس و قاضی، در خدمت منفعت آنهاست. کارگر حق طلب را زندانی میکنند تا اثبات کنند که کارگر هنوز برده است، سرمایه دار هنوز برده دار است و دولت و قانون مشت آهنین نظم برده داری است. نگاه آنها به کارگر، همان نگاه امپراطور به بردگانش است. از نگاه آنها نمایندگان ما و فعالین مستقل کارگری، برده های شورشی هستند که باید مانند اسپارتاکوس حکم جلب و حتی قتل شان صادر شود و همیشه تحت تعقیب باشند. بله این واقعیت است. ما هنوز برده ایم، برده مزد. اگر کسی ما را استخدام نکند و از ما کار نکشد و مزد ندهد، ما نابود میشویم. آنها اختیار همه چیز ما، از زمان تا مکان و سرنوشت را دارند. ما هنوز برده ایم و هنوز اسپارتاکوس ها از میان ما برمی خیزند تا قدرت و جبروت کاخ های امپراطور را به هیچ بگیرند. اگر این اسپارتاکوس ها نبودند، برده داران الان سر چهار راهها و در صحن کارخانه و مراسمهای حکومتی سر می بریدند. مگر با شمشیر به کارگران در شرکت حمله نکردند؟ اگر آب باشد شنا بلدند و ماشاله قاتلهای خوبی هستند. ما میدانیم که اسدبیگی و مقامات از اذیت و آزار فرزندان و خانواده های ما کارگران لذت می برند. ما میدانیم که شکنجه روحی و جسمی ما تفریح آنهاست. ما می دانیم که بخون ما تشنه هستید. ما میدانیم سرمایه دار جماعت تجسم کثافت است. ما ناچاریم زندگی کنیم، ناچاریم مبارزه و اعتصاب کنیم، ناچاریم از حرمت کارگر دفاع کنیم، ناچاریم توی دهن شما بزنیم. این جنگ تحمیلی است و ما را فراری از آن نیست. شیران هفت تپه را آزاد کنید! کارگر هفت تپه اتحاد اتحاد! مرگ بر ستمگر درود بر کارگر! پیام همکار

  • دادستان فاسد شوش

    دادستان فاسد شوش با سایت دادگستری خوزستان مصاحبه کردن و گفتند که عده ای فرصت طلب و سود جو با ایجاد تجمعات کارگری و اغتشاش و ایجاد نا ارامی کردند و ما بازداشتشون کردیم!!! دقیقا عباراتی که اسدبیگی در کانال لجن پراکنی خبر هفت تپه به کار برد!! این حجم از هماهنگی مفسدان با دادستان فاسد بدکاره جالب است!! ای دروغگوی اگر کسی حقوق خود را طلب کرد، فرصت طلب هست؟! پس اگه مثل همسر استاندار ۲۰۰ هزار دلار از اسدبیگی بگیره اسمش چیه؟!! اگر مثل حسینی پویا دادستان فاسد که پدر خوانده جنابعالی هست ۳ میلیارد از اسد بیگی بگیره اسمش چیه؟! اگر مثل شما یک باب منزل در شهر اهواز آقای اسدبیگی براتون بگیره اسمش چیه؟! حتما خدمت و تعهد و اخلاص!!! پس بهتره دهانت را ببندی و داخل اتاقت بری و به کاسبی ات فکر کنی!! فاسد مدام می گویی کارگران حقوقشان را گرفته اند!! اولا همین الان حداقل دو ماه معوقه دارند و ثانیا فکر می کنی کارگران مثل شما بی بته ها فقط برای حقوق اعتصاب می کنند؟! کارگر از عزت و کرامت و شرافت خود دفاع می کند چیزی که شما بویی از ان نبرده اید و آرزو دارید یک شب با شرافت سر بر بالین بگذارید! گفته اید که کارگران بدلیل عدم تامین وثیقه بازداشت شده اند!! ای دروغگوی جلاد اول الکی ادعا می کنید که کارگران به وثیقه اعتراض کردن و بعد پرونده رو گم و گور می کنید حال آنکه کارگران بازداشتی اعلام کردند که هیچ گونه قرار وثیقه ای به آنها ابلاغ نشده است!! اعلام کردی که کرونا در زندان دزفول وجود ندارد، دروغگوی کم حواس به مصاحبه چند روز پیش دادستان دزفول مراجعه کن که اعلام کرد ۳۰ زندانی کرونایی در زندان دزفول وجود دارد! #دادستان_فاسد پیام همکار

  • کردستان گران ترین استان کشوراعلام شد

    کردستان گران ترین استان کشوراعلام شد ◼️سه شنبه 13 آبانماه، بنابه گزارش خبرگزاریها کردستان با 2.1 درصد اختلاف با متوسط کشوری بالاترین میزان تورم در گروه خوراکی، آشامیدنی و دخانیات را در مهرماه امسال داشته است. بدین معنی که مردم کردستان با وجود کمترین درآمد مواد خوراکی را و سایر کالاهایشان را با بالاترین قیمت خریداری کرده اند. بیکاری، فقر، گرانی و کمبود کالاهای اساسی و تشکیل صف های طولانی برای خرید کالاها گریبانگیر مردم کردستان است و سپاه پاسداران و رژیم نسبت به این مشکلات بی تفاوت و بجای آن بسته های حماتی تحقیر آمیز توزیع می کنند.

  • بیکاری 70 درصدی کارگران ساختمانی در ایران

    بیکاری 70 درصدی کارگران ساختمانی در ایران ◼️سه شنبه 13 آبانماه، نائب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در این باره می گوید : در حال حاضر تنها 30 درصد کارگران ساختمانی مشغول کار هستند. بخش اعظمی از کارگران ساختمانی به لحاظ کاری و معیشتی دچار مشکل هستند. ما تاکید می کنیم که بیکاری، گرانی و فقر همزاد جمهوری اسلامی است و تا این رژیم پابرجا باشد.این وضعیت تغییر نخواهد کرد.

  • صف برنج در سنندج

    صف برنج در سنندج ◾️ اینجا چهار راه حاجی آباد بسمت اتوبان پادگان لشکر 28 و این صف برنج است. قیمت دولتی یک کیسه برنج هندی 180 هزارتومان و قیمت آن در بازار آزاد 240 هزارتومان بفروش می رسد. روغن نباتی هر حلب 5 کیلویی 120 هزار تومان تازه اگر گیر بیاد در بازار کپسول گاز مایع 300 هزار تومان اوضاع آشفته ایی است. #کولبر_نیوز

  • کارگران هفت تپه هنوز زندانی اند!

    کارگران هفت تپه هنوز زندانی اند! ۴ کارگر هفت تپه به دلایل واهی و غیر موجه کماکان در بازداشت بسر می برند و از شواهد امر بر می آید دستگاه قضایی و نظام متحد علیه کارگران به هر جعل و شیوه ای چنگ میزنند. وکیل کارگران هفت تپه خانم زیلابی پس از اعلام وکالت با دو تن از کارگران بازداشت شده دیدار داشته و خواهان دسترسی به پرونده و آزادی آنها شده است.اما تا کنون به پرونده دسترسی نداشته است. کارگران عامدا در روز تعطیل دستگیر و بازداشت شدند تا تفهیم اتهام و بازجویی های آنها بدون دسترسی به وکیل صورت بگیرد. رئیس پلیس اطلاعات شوش(بهمنی) هم مانند هم کیشانش برخوردهای غیر قابل قبول نسبت به کارگران دستگیرشده و نمایندگان کارگری نشان داده، که جواب مناسب را گرفته و خواهد گرفت. امروزهم نیروهای سرکوبگر و اجیران و مدافع نظام سرمایه داری جرئت حضور در کارخانه را پیدا کرده و قصد جلوگیری از اعتراض و خواست کارگران برای آزادی فوری و بی قیدو شرط کارگران زندانی شوند. اما در مقابل اتحاد و همبستگی کارگران دوام نیاورده و به حاشیه رانده شدند. در کنار این حوادث، کارفرما اسدبیگی هم در همراهی با حاکمان و سیاستمداران حمله به کارگران را شروع کرده است و خواهان مجازات آنها است. اسدبیگی با گریه و زاری برای میهن و نان شب کارگران و تکامل کشور، میخواهد تمام اعتراض و خواسته عمومی کارگران را به چند کارگر دستگیر شده تقلیل دهد. جالب است این فرد هنوز آزاد و در همراهی با دیگر سران کشورعلیه کارگران پیام و صفحه سیاه میکند. طبقه حاکمان و سرمایه داران هر روز بیشتر و بیشتر شده و تمام نیروی خود را برای ادامه استثمار، تبعیض، ستم و سرکوب متحدتر کرده اند. آنها از جبهه های مختلف حمله به کارگران هفت تپه را باز شروع کرده اند. دادستان استان خوزستان (حسینی پویا) و غلامرضا شریعتی(استاندارخوزستان) همچنان از اسدبیگی های دزد حمایت می کنند و از عوامل پشت پرده دستگیری کارگران هفت تپه هستند. وکیل کارگران هفت تپه، خانم زیلابی با مراجعه به دادگستری امروز، خبر گم شدن پرونده را شنیدند، البته یک روز بعد بعد از مدت زمان طولانی پرونده پیدا شد، که به شعبه 101 برای رسیدگی و تصمیم جدید فرستاده شده است. تمام زمان ساعت کاری رابه بهانه مختلف کش داده اند و هیچ جواب درستی نداده و آزاد کردن کارگران را بی مورد و غیر قانونی به تعویق می اندازند. امروز کارگران قراربود با پرداخت پول زور و کاسبی سردمدارن که از جیب خالی کارگران بیرون کشیده میشود، بنام وثیقه آزاد شوند. اما به بهانه اینکه کارگران به وثیقه 50 میلیونی اعتراض کرده اند و از اینرو آزاد نمیشوند. در حالی که کارگران از چنین موضوعی خبر ندارند و اعلام نمودند که به وثیقه اعتراض نزده بودند و جعل صورت گرفته است . کاملا روش است که که کل سران و مسئولین قضایی، از بالا تا پائین سردمداران، آگاهانه میخواهند کارگران را مانند همیشه بدون دلیل، با جعل و تزویر، تهمت و امنیتی کردن کارگران، زندانی و در بازداشتگاه نگهدارند.دستور از بالاست: نگه داشتن کارگران هفت تپه در بازداشتگاه . با کارگران به بی اصولی ترین و خشن ترین شکل و فرم برخورد میشود. اما اینها باید بدانند که کارگران متشکل و متحد درمقابل هر زورگویی و فشار و سرکوب ، ... ساکت نخواهند نشست و تا آزادی کارگران زندانی به اعتراض خود ادامه خواهند داد و در صورت نیاز اشکال اعتراضی مختلف را در دستور کارجمعی خود خواهند گذاشت. کارگران هفت تپه تنها نیستند و متحدینشان در مقابل این سردمدارن و یکه تازان به میدان خواهند آمد. تا آزادی تمامی کارگران زندانی و رسیدن به تمامی خواسته هایمان دست از مبارزه برنخواهیم داشت. دوشنبه ۱۲آبان /۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه

  • افزایش قیمت 100 درصدی برخی از خواروبارها

    افزایش قیمت 100 درصدی برخی از خواروبارها رئیس اتحادیه خوار و بار اصفهان گفت: با توجه به اینکه 80 درصد خواروبارها وارداتی است بنابراین در برخی از اقلام تا 100 درصد هم افزایش قیمت را شاهد بودیم. وی با بیان اینکه افزایش قیمت خوار و بارها باعث کاهش 30 درصد میزان فروش شده است، ادامه داد: امسال با حذف ارز 4 هزار و 200، تاکنون واردات خوار و بار نداشتیم . با توجه به اینکه وسع مردم به خرید خواروبار نمی رسد و فروش آن به شدت کاهش پیدا کرده است بنابراین میزان فعلی تا پایان سال جوابگوی نیاز مردم است. هم اکنون 80 درصد عدس وارداتی است چون مصرف آن در بین خانوارهای ایرانی زیاد است اما ماش چون مصرف بالایی ندارد نیاز به واردات آن نیست. مردم دیگر توان خرید ندارند، افزود: مثلا نخود لپه ای از استرالیا وارد می شود و نخودهای درشت آبگوشتی قیمت آن 100 درصد رشد داشته است. وی گفت: لوبیا بین 30 تا 40 درصد افزایش قیمت داشته است و در عدس 20 درصد نرخ بالا رفته است. با افزایش قیمت خوار و بار و کاهش میزان فروش شاهد خروج بسیاری از خواروبار فروش هایی هستیم که اجاره ای بودند. داریم به کدام سمت می ریم ؟؟

  • ۱۳ آبان است سالروز جان‌باختن ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس، در زیر شکنجه

    ۱۳ آبان است سالروز جان‌باختن ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس، در زیر شکنجه او ظلم را برنتافت و به جرم آن گونه که خود نوشت، "جانش را فدای ایران، زندگی و پایندگی آن کرد". با نام وبلاگ شهاب آزادی، شهابی شد در آسمان آزادی! دستان پر مهر و سر پر شور گوهر عشقی را بوسه‌باران می‌کنیم. یادش گرامی باد! اتحاد بازنشستگان @etehad_bazn

  • فشار زندانبان بر کارگران اعتصابی در زندان محکوم است!

    فشار زندانبان بر کارگران اعتصابی در زندان محکوم است! مطلع شدیم که عوامل زور و شکنجه واستثمار در زندان، کارگران مبارز هفت تپه را که در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده اند را زیر فشار قرار داده اند تا اعتصاب غدای خود را بشکنند. مدیر داخلی زندان کارگران اعتصابی را تهدید کرده اگر اعتصاب غذای خود را نشکنند، پرونده شما سنگین تر خواهد شد و مبلغ وثیقه های( باج گیری ) شما بیشتر خواهد شد. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هر گونه فشار و اذیت و آزار کارگران که به مانند اسیر در اسیر خانه ها حامیان سرمایه داری گرفتار شده اند را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به این اعمال ضد انسانی می باشیم. حق تمام آحاد جامعه و بخصوص کارگران است که در دفاع از مطالبات خود دست به مبارزه بزنند و برای داشتن زندگی بهتر تلاش کنند. هیچ مرجع و بی دادگاهی حق این را ندارد که در مقابل حق خواهی کارگران ،کارگران را به اسارت بگیرد. در این مبارزه، حق با کارگران است و تا رسیدن به این حق، مبارزه ادامه خواهد داشت. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ۱۳ آبان ۱۳۹۹

  • امروز سه شنبه، ادامه اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه

    امروز سه شنبه، ادامه اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه پس از پنج روز از بازداشت غیر قانوی کارگران نیشکر هفت تپه آقایان ابراهیم عباسی منجزی، مسعود حیوری، حمید ممبینی، یوسف بهمنی، کارگران درمحوطه صنعتی برای پنجمین روز دست به اعتراض زدند. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هر گونه پرونده سازی، تهدید و ارعاب کارگران را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران در بند می باشد. کارگران شریف و مبارز هفت تپه؛ با اتحاد و همبستگی و ادامه اعتراضات به حق، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران بازداشت شده باشیم. سه شنبه ـ۱۳ آبان۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه زنده باد اتحاد، زنده باد اعتصاب سراسری کارگران #اتحاد_اعتصاب #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی ⭐️ زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان، آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه ***

  • ۹۰۷ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

    لب به دندان می گزم به گلی که در سپیده باز می شود غبطه می خورم . راه های نرفته بسیارند رازهای نادانسته نیز و زندگی کتابی ست که فصل های ناخوانده بسیار دارد. مگو: تا کی تا چند ؟ کتاب را ورق بزن گام بردار زندگی بر چکاد عشق روزی گل خواهد داد . «عیدی نعمتی» ۹۰۷ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

  • کارگر

    دریافتی زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه : تفهیم اتهام و بازجویی‌های کارگران بازداشتی هفت‌تپه، بدون دسترسی به وکیل انجام شده است اواخر هفته گذشته بود که خبر بازداشت تعدادی از کارگران شرکت هفت‌تپه، بار دیگر به اخبار این شرکت، شکل امنیتی بخشید. در همین رابطه، فرزانه زیلابی، وکیل کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با اشاره به این مسئله در گفتگو با امتداد، اظهار داشت: اتهام کارگران بازداشتی هفت تپه، اخلال در نظم عمومی بوده و پرونده آن‌ها به شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش ارجاع شده است. امروز با وکالت قبلی که از آقایان یوسف بهمنی و ابراهیم عباسی منجزی داشتم، اعلام وکالت کرده و با دو کارگر دیگر، آقایان حمید ممبینی و مسعود حیوری، جهت اعطای وکالت در زندان دیدار داشتم. تفهیم اتهام و بازجویی‌های کارگران بازداشتی هفت‌تپه، بدون دسترسی به وکیل انجام شده است بازداشت این کارگران در روز تعطیل(پنجشنبه) صورت گرفته و تفهیم اتهام و بازجویی‌های آن‌ها نیز، بدون دسترسی به وکیل انجام شده است. مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شوش در روز شنبه، عملا باعث تعطیلی دادگستری شده و امروز هم رئیس دادگستری و دادستان حضور نداشتند. پیگیری من و نمایندگان کارگری از جانشین رئیس دادگستری نیز بی‌پاسخ و بی‌نتیجه ماند. وثیقه پنجاه میلیونی تا کنون به کارگران ابلاغ نشده ظاهرا وثیقه پنجاه میلیونی برای کارگران تعیین شده، ولی به آن‌ها ابلاغ نشده است. همه موارد یاد شده و تعلل در ابلاغ قرار، موجبات طولانی شدن بازداشت کارگران را بدون هیچ ضرورتی فراهم کرده است. وثیقه پنجاه میلیونی تا کنون به کارگران ابلاغ نشده و باید در نظر داشت که این قرار از نظر نوع و میزان، قرار متناسبی نیست. مضاف بر اینکه، تامین آن از عهده کارگر نیز خارج است . با این همه، موافقت یا عدم موافقت دادستان با قرار وثیقه پنجاه میلیونی مشخص نیست. پس از ساعت‌ها سردرگمی در دادگستری شوش، پرونده کارگران پیدا نشد! لازم به ذکر اینکه، امروز پس از ساعت‌ها سردرگرمی در دادگستری شهرستان شوش و تا پایان وقت اداری، پرونده کارگران پیدا نشده و در نتیجه، امکان دسترسی وکیل به پرونده و مطالعه آن هم فراهم نشد. درحالی که این روزها، مسئله کارگران باید دغدغه اصلی مسئولان باشد، اما گویا همه در خواب به سر برده و این مسئله به عمد یا غیر عمد، جزو مسائل کم اهمیت ودسته چندم مسئولان دادگستری قرار گرفته است. ابتلای تعدادی از زندانیان زندان دزفول به کرونا همچنین، کننده دیگر اینکه، ظاهرا تعدادی از زندانیان زندان دزفول، محل بازداشت کارگران نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و این مسئله نگرانی کارگران و خانواده‌های آن‌ها را به دنبال داشته است. / امتداد

  • اعتصاب غذای کارگران بازداشتی هفت تپه

    خبر فوری- اعتصاب غذای کارگران بازداشتی هفت تپه بر اساس اخبار موثق واصله، کارگران بازداشتی هفت تپه در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و ظالمانه و تمدید خودسرانه بازداشت شان در زندان دزفول دست به اعتصاب غذا زده اند. قابل ذکر است که مقامات قضایی در هماهنگی کامل با خاندان اسدبیگی با بهانه های واهی اعم از گم شدن پرونده، نبودن مسئول مربوطه و نظایر آن از انجام مراحل لازم برای آزاد کردن این همکاران سر باز میزنند. بدینوسیله اعلام میکنیم که ادامه بازداشت این عزیزان از طرف کارگران هفت تپه بدون جواب نخواهد ماند. ادامه بازداشت آنها در زندان دزفول در شرایطی که تعداد زیادی از زندانیان مبتلا به کرونا میشوند تنها و تنها انتقام کشی سیستم سرمایه داری علیه حق خواهی کارگران است. از همه همکاران درخواست میکنیم تا در تجمع فردا با تمام نیرو حضار شوند تا پاسخ محکم و شایسته ای به این اقدامات ضد کارگری مقامات امنیتی-قضایی بدهیم. جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف- دوشنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۹ انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • مثلث شوم دادستان ها بلای جان کارگران

    مثلث شوم دادستان ها بلای جان کارگران دادستان معنایش با خودش است، کسی که ‌باید فریادرس مظلومان باشد، مدعی العموم است یعنی اگر جایی از عموم مردم حقی ضایع شود، شخصا و حتی بدون شکایت مظلوم ورود کند و عدالت را اجرا کند! اما تا چه کسی دادستان باشد! دادستان شوش نظری باشد که تاکنون بیش از ۲۰۰ پرونده برای کارگران هفت تپه درست کرده است! کسیکه امروز در آخر وقت اداری در حالیکه با دادستان فاسد خوزستان حسینی پویا هماهنگ کرده بود که کارگران هفت تپه را آزاد نکند با دیدن کارگران جلو در اتاق همکاران ما را ریشخند کرده و با خوشحالی ازین موفقیت بزرگی که برای اسدبیگی دزد و فاسد به دست آورده است، با شادی به سوی منزلش رفته و کارگران برای چهارمین شب همچنان در بازداشت ماندند و خانواده هایشان نگران و‌ دردمند هستند. آیا شب آسوده سر بالین می گذاری، فاسد بدکاره؟! حسینی پویا هم‌ که رشوه سه میلیاردی خودش و منتظری دادستان کل هنوز زیر زبانش شیرین است، همچنان با قدرت به فساد برای خاندان اسدبیگی ادامه می دهد!! آقای رییسی شما که ادعای تحول در قوه قضاییه دارید، این دادستان های فاسد همچون عورت دستگاه قضای شما است و لخت عریان بیرون مانده است، این عورت را اگر می توانید بپوشانید! وگرنه ادعای پاکی و عفت نکنید! نکبت و فساد از داخل قوه قضاییه می بارد و دزدان و اختلاسگران برای خودشان جولان می دهند و هیچ کس را جلودار خود نمی بینند!! کسی از آنها حتی سوال نمی کند به چه جرمی و چه گناهی کارگران را چها روز است به زندان انداخته اید؟! خاک بر سر ملتی که عدالت را ازین قوه قضاییه طلب کند! نمایندگان توییت زن مجلس هم که انگار خفه خون گرفته اند و حتی دیگر جرات توییت زدن هم ندارند! به این ‌می گویند ظلم و ستم سیستماتیک! بوی گند قوه قضاییه بد طور مردم را اذیت می کند و بترسید از روزی که مردم‌ تمام آشغال ها را پاکسازی کنند. منتظر مجازات مردمی باشید. بازی با کارگران هفت تپه عاقبت سختی برا مسئولینی دارد که حامی خاندان فاسد اسدبیگی هستند! #هرچه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد نمک! پیام همکار

  • فضای کارخانه هفت‌تپه میلیتاریزه شد

    فضای کارخانه هفت‌تپه میلیتاریزه شد سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، خبر از حضور نیروهای سرکوبگر و مدافع نظام سرمایه داری در کارخانه را داد. این تشکل مستقل کارگری، در رابطه با این واقعه چنین می‌نویسد: «دشمنان کارگران، مردم فقیر، گرسنه و خسته از این همه تبعیض و نابرابری ها بدانند که نیروی متحد و متشکل طبقه کارگر تسلیم این شرایط سخت نخواهد شد و برای داشتن یک زندگی شایسته و انسانی به مبارزه خود ادامه خواهد داد.» میلیتاریزه نمودن فضای کارخانه در شرایطی رخ میدهد که پیش‌تر کارگران، در اعتراض به دستگیری نمایندگان خود توسط رژیم فاشیست سرمایه‌داری اسلامی دست به تجمع زده و خواهان آزادی همکاران خود شده بودند.

  • دانش آموزان روستای کمره میشنان در استان لرستان از عدم دسترسی به اینترنت گلایه‌مندند.

    دانش آموزان روستای کمره میشنان در استان لرستان از عدم دسترسی به اینترنت گلایه‌مندند. ▪️فقدان اینترنت باعث شده است دانش‌آموزان این روستا، از شرکت در کلاس‌های آنلاین و ادامه‌ی تحصیل باز بمانند. #تحصیل_حق_طبیعی_دانش‌‌آموزان‌_است #تحصیل_طبقاتی

  • تجمع نیروهای اخراجی شرکت مپنا پالایشگاه بید بلند ۲ بهبهان

    تجمع نیروهای اخراجی شرکت مپنا پالایشگاه بید بلند ۲ بهبهان اکنون سه ماه است که این کارگران جلوی درب پالایشگاه، فرمانداری و دفتر نماینده بهبهان تجمع می کنند اما با وجود وعده های زیاد مسئولین مربوطه هنوز حمایتی جدی از آنان نشده است.

  • اعتراض جمعی از #مربیان_پیش_دبستانی

    امروز یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹، جمعی از #مربیان_پیش_دبستانی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند

  • ۹۰۶ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

    فریاد سرخ فام بهارانم سرکش گرمای قلب خاک گیرانده شب چراغ پریشانم فریاد سرخ فام بهارانم برخاسته ز سنگ با من مگو ز حادثه، می‌دانم آری که دیر نمی‌مانم امّا به هر بهار سرودم را چون ردّ خون آهوی مجروح بر هر ستیغ سهم می‌افشانم آنگاه عطر تلخ جوانم را با بال بادهای مهاجم تا ذهن دشت های گمشده می‌رانم «سیاوش کسرایی» ۹۰۶ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

  • امروز هم همکاران ما را آزاد نکردند

    امروز هم همکاران ما را آزاد نکردند. بهانه میارن و میگن رئیس دادگاه نیست و غیره. ولی معلومه توافق کردن که کارگران را اذیت کنن. ما هم ناچاریم تا آزادی همکاران هر روز اعتراض کنیم. فردا صیح ساعت نه مجددا مقابل مدیریت اجتماع می کنیم. پیام همکار

  • دیدار نرگس محمدی در سالروز بازداشت ستار بهشتی، با گوهر عشقی مادر مقاوم و مبارز ستار بهشتی

    دیدار نرگس محمدی در سالروز بازداشت ستار بهشتی، با گوهر عشقی مادر مقاوم و مبارز ستار بهشتی تقی رحمانی در توییتر خود نوشت: نرگس گفته؛کوچه را آب پاشیده، قدمگاه پسر به سوی شکنجه گر را با گل‌های سرخ مزین کرده، بیدار تا سحر نشسته. به مادر می گویم به بغض نشکسته آبان، مطمئن باش وادار به پاسخگویی خواهند شد.

  • "ما دادخواهیم"

    ما دادخواهیم! یکسال از آبان ٩٨ و مرگ عزیزانمان گذشت. یک لحظه درد فقدانشان ما را رها نکرده است. بسیاری از عزیزان ما در کف خیابان به قتل رسیدند. در زندانها به قتل رسیدند و در نیزارهای ماهشهر وحشیانه کشته شدند. آنها کشته شدند و امروز ما معترض تر و به جان آمده تر، دادخواهیم. قتل این عزیزان فراموش نشدنی است. نه می بخشیم و نه فراموش میکنیم. عزیزان جانباخته ما فریاد اعتراض همه ی ما، مردم بودند که از فقر، گرسنگی، بی تامینی و بی حرمتی به امان آمده ایم و در سالگرد از دست دادنشان یادشان را گرامی میداریم. آبان ٩٨ ما مردم به خیابان آمدیم برای اینکه دیگر ادامه این وضعیت برایمان ممکن نبود و ممکن نیست. به خیابان آمدیم بخاطر اعتراض به گرانی، به فقر، به گرسنگی، به بیکاری و به بی مسکنی، و به خاطر له شدن هر روزه حرمت انسانیت. به روی ما آتش کشیدید. بسیاری از عزیزان ما را کشتید. خواست فوری ما معرفی و پیگرد آمرین و عاملان این جنایت است. بعلاوه در آبان گذشته هزاران نفر از جوانان و مردم معترض بازداشت و زندانی شدند. هنوز شمار بسیاری از آنان در زندانند. بعضا احکام سنگین و حتی اعدام گرفته اند. ما خواستار آزادی فوری آنان و لغو احکام صادر شده برای این عزیزان هستیم. ما کارگریم، ما معلمیم، ما بازنشستگانیم، ما جوانان به جان آمده از بی آینده گی و بیکاری هستیم. ما زنیم، ما مردیم، ما معیشت و کرامت انسانی میخواهیم. چقدر دزدی؟ چقدر اختلاس؟ چقدر زندان؟ چقدر اعدام؟ چقدر فقر؟ چقدر گرسنگی؟ در اعتراض به همه اینها در آبان ٩٨ به خیابان آمدیم؛ فرزندان ما، عزیزان ما، در دفاع از معیشت و کرامت انسانی و در اعتراض به این وضعیت جانشان را از دست دادند. ما خانواده ها، ما امضاء کنندگان این نامه در سالگرد از دست دادن جانباختگانمان، با صدای بلند اعلام میکنیم که گلوله و زندان و اعدام نمیتواند صدای حق خواهی ما مردم را ببرد. ما دادخواهیم. در آخر از همه مردم میخواهیم که همراه ما در این دادخواهی باشند. حق ماست که جمع شویم و یاد عزیزانمان را گرامی بداریم. امضاء : مهدی فتحی- خانواده جانباختگان آبانماه رضا سلمان زاده- خانواده جانباختگان آبانماه زهرا زارع سراج- خانواده جانباختگان آبانماه محمود احمدی – خانواده جانباختگان آبانماه مهرداد بختیاری- خانواده جانباختگان آبانماه آصف بختیاری.- خانواده جانباختگان آبانماه فرنگیس مظلوم –مادر سهیل عربی، زندانی سیاسی گوهرعشقی –مادر ستار بهشتی حوریه فرج زاده برادرش جانباخته ٨٨ رحیمه یوسفیان خانواده جانباختگان آبانماه مادر نوید بهبودی خانواده جانباختگان آبانماه مریم بید ابادی. خانواده جانباختگان آبانماه ناهید شیرپیشه مادر پویا بختیاری. خانواده جانباختگان آبانماه راحله راحمی پور-خواهر جانباخته دهه ۶۰ @behnima

  • #آبان_ادامه_دارد

    برگزاری رزمایش دفاع از ۱۵۰ مرکز حساس و کلیدی در۵۲ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر در سالگرد خیزش #آبان۹۸ هنوز در حال لرزیدن هستند، طوری‌که در اوج بحران کرونا، تورم، تحریم و ... بخش عمده‌ی بودجه‌ی کشور را صرف تجهیز ساز و برگ سرکوب می‌کنند. #آبان_ادامه_دارد

  • روز کوبانی یادآور مقاومت پیروزمند مردم متحد

    روز کوبانی یادآور مقاومت پیروزمند مردم متحد امروز یکشنبه اول نوامبر برابر با یازدهم آبان “روز کوبانی” است. شش سال پیش در چنین روزی در چهل و ششمین روز مقاومت و مبارزهِ قهرمانانه مردم کوبانی و نیروهای جنبش روژآوا، در مقابل بربریتِ نیروهای دولت اسلامی(داعش)، میلیونها نفر در بیش از صد شهر بزرگ دنیا در حمایت از کوبانی به خیابانها سرازیر شدند. آنها ضمن صِحه گذاشتن بر ثبت روز اول نوامبر به نام “روز کوبانی” در صفحات تاریخ مبارزه مردم آزادیخواه جهان، از مقاومت و مبارزات قهرمانانه و تاپای جانِ مردم کوبانی، حمایت و پشتیبانی کردند. صدها تن از شخصیتهای سیاسی، ادبی، هنری، احزاب و سازمانهای مدنی، کارگری، چپ و کمونیست در سراسر دنیا طی فراخوانی از همه مردم آزاده، مبارز و عدالتخواه خواسته بودند که روز اول ماه نوامبر به خیابانها بیایند و در پشتیبانی از این مقاومتِ حماسی و تاریخی به تظاهرات بپردازند. این فراخوان در سطح وسیعی در بیش از صد شهر بزرگ دنیا پاسخ مثبت گرفت و چند میلیون نفر در کشورهای اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا وکانادا و نیز در شهرهای مختلف کردستان ایران، روز اول ماه نوامبر به خیابانها آمدند و از مقاومت و مبارزه مردم روژآوا در کوبانی پشتیبانی کردند. اقدامی بی نظیر در سده بیست و یکم که می توان آنرا با حمایت و پشتیبانی جهانی از جنبش های مردم ویتنام و فلسطین و یا علیه آپارتاید نژادی در دهه های ۶۰ و ۷۰ سده گذشته مقایسه کرد. اما چگونه نام کوبانی این شهر کوچک در مرزی دور افتاده بین ترکیه و سوریه، شهرت جهانی یافت؟ چه عواملی موجب جلب حمایت و پشتیبانی وجدان های آگاه و مردم شریف و حق طلب دنیا از کوبانی شد ؟ پاسخ ساده است. مهمترین عامل این حرکت جهانی، حقانیتِ مقاومت و مبارزه مردم روژآوا اعم از کُرد و غیر کُرد بود. مردمی که در بحبوحه یک جنگ نیابتی که دولتهای منطقه و قدرتهای سرمایه داری به راه انداخته بودند، با اراده ای محکم، عزم کردند بر سرنوشت خود حاکم شوند. مردمی که قاطعانه تصمیم گرفتند برای دفاع از حق حاکمیت بر سرنوشت خویش و حفظ دستاورد هایشان، به نبردی نابرابر اما قهرمانانه و تا پای جان با دشمنان بروند. این پایداری و روحیه مقاومت، در شرایطی که قدرتهای امپریالیستی و منطقه ای، با نیروهای فوق ارتجاعی آلت دستشان جهان را نا امن کرده اند، نادر، قابل تحسین و مورد پشتیبانی بشریتِ آگاه و مبارز است. با این مقاومت، کوبانی به مردم دنیا نشان داد که نه تنها راه مقابله جدی با تهاجم نیروی فوق ارتجاعی مانند داعش، بلکه راه مقابله با دخالتگری قدرتهای امپریالیستی و حکومت های ارتجاعی منطقه نیز از مسیر مبارزه توده ای در اشکال مختلف می گذرد. حمایت و پشتیبانی افکار عمومی جهان و بشریتِ مترقی از مقاومت توده ای مردمِ کوبانی در چنین ابعادی، درعین حال نشانه تنفر و انزجار عمیق آنان نسبت به دخالتهای قدرتهای سرمایه داری و دولتهای مرتجع و جنایتکار منطقه در حیات و سرنوشت توده های مردم بود، دخالتی که موجب کشتار و ویرانی و آوارگی میلیونی و فقر و فلاکت اقتصادی در جهان شده است. حمایت از کوبانی نشانگر خشم و بیزاری از اعمال گروهها و احزاب مرتجع و ضد بشری اسلامی بود. اما پشتیبانی از مقاومت کوبانی تنها یک حرکت احساسی و اخلاقی نبود بلکه بازتاب مادی و عینی پیدا کرد. کوبانی به حمایت و پشتیبانی افکار عمومیِ مردم دنیا نیاز داشت. چون سرنوشت این مقاومت قهرمانانه تنها درمیدان جنگی نابرابر با داعش و دولتهای حامی اش در جنگ خیابانی و در کوچه و پس کوچه های کوبانی تعیین نمی شد. اعتراضات و تظاهراتهای وسیع و مداوم در سطح جهانی فشار افکار عمومی را برعلیه جریان های مرتجع اسلامی و قدرتها و دولتهای منطقه که از داعش حمایت می کردند را افزایش داد و اجازه نداد که آنان به اجرای توطئه ها و نقشه هایشان بپردازند. در مقابل گسترش این جنبش عظیمِ پشتیبانی از مقاومت کوبانی، دولت های شرکت کنندە در ائتلاف علیە دولت اسلامی به رهبری آمریکا، که با عملیات دیر هنگام، محدود و حساب شدهِ خود عملا به نیروهای دولت اسلامی امکان دادند که حلقه محاصره کوبانی را تنگتر نمایند، سرانجام زیر فشار افکار عمومی پس از نزدیک به چهل روز از مقاومت مردم کوبانی اقدام به پشتیبانی هوائی نمودند و به توجیه سیاست های دغلکارانه خود پرداختند. طی شش سال گذشته دشمنی دولت ترکیه با جنبش روژآوا و نظام خود مدیریتی آن، هر روز ابعاد تازه تری بخود گرفته است: فراهم کردن تسهیلات برای ورود صدها عضو داعش از اروپا به سوریه از طریق مرزهای ترکیه، تامین مالی داعش از طریق انتقال نفت مناطق تحت کنترل داعش به خارج، اشغال کانتون عفرین در متن یک تبانی با آمریکا، کشتار و آواره کردن مردم و استقرار مزدوران شبه داعش در آن، ایجاد منطقه حائل بین مرزهای روژاوا و ترکیه به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض ۳۵ کیلومتر در تبانی با روسیه، آواره کردن بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم این منطقه، این دشمنی ها همچنان ادامه دارند. در این سالها تجربه نشان داد که جنبش روژآوا برای حفظ دست آوردهایش رای تحقق اهدافش تنها به نیروی خود و پشتیبانی مردم هم سرنوشت خود در منطقه و بشریت آزادیخواه و حق طلب در سطح جهان می تواند اتکا کند. امروز اگر چه جنبش روژآوا بخشی از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده است، اما دست آوردهای اجتماعی آن به آسانی قابل بازپس گیری نیستند. در تجربه خود مدیریتی کردستان سوریه به همت زنان و مردان آزاده، قوانینی در زمینه برابری زنان و مردان و دخالت مستقیم زنان در اداره جامعه، برابری حقوقی افراد متعلق به مذاهب و ملیت های مختلف و تأمین آزادی های سیاسی جاری شده اند که هنوز هم می توانند برای جنبش های اعتراضی و حق طلبانه در خاورمیانه الهام بخش باشند. این جنبش با دست آوردهایش نه تنها برای مردم سوریه، بلکه برای مردم سراسر خاورمیانه و جهان از جذابیت برخوردار است. این جنبش را نه تنها با پیروزی های شکوهمندش در برابر داعش و مقاومت شجاعانه اش در برابر فاشیسم اردوغانی، بلکه با ارزش های انسانی هم که از آن به دفاع برخاسته است، باید شناخت. با همه مخاطراتی که هنوز در کمین هستند، با همه کمبودهائی که وجود دارند و دشواری راهی که در پیش است، به خاطر آنچه که تا همین اکنون جنبش روژآوا در زمینه اجتماعی به دست آورده است و حفظ کرده است، به خاطر تاثیراتی که در منطقه به جای گذاشته است، در ردیف جنبش های حق طلبانه و رهائی بخش جهان قرار می گیرد. #کولبر_نیوز #kolbarnews @Kolbarnews

  • #یکم_نوامبر روز بین‌المللی مقاومت و پیروزی #کوبانی، گرامی باد.

    #یکم_نوامبر روز بین‌المللی مقاومت و پیروزی #کوبانی، گرامی باد. انقلاب آپوئیستی روژآوا تدارکی ست برای تغییر جهان...! ❑ انقلابــــ روژآوا

  • روزهای سیاه کرونا

    روزهای سیاه کرونا ▪️۴۳۴ فوتی جدید کرونا در کشور ▪️تعداد مبتلایان جدید: ۷۷۱۹ نفر ▪️تعداد فوت‌شدگان جدید: ۴۳۴ نفر ▪️تعداد کل مبتلایان: ۶۲۰۴۹۱ نفر ▪️تعداد بهبودیافتگانِ ترخیص شده: ۴۸۶۶۹۱ نفر ▪️تعداد فوت‌شدگان: ۳۵۲۹۸ نفر ▪️ پ.ن: کرونا همچنان قتل عام می کند و حاکمیت ناتوان از تامین هزینه های قرنطینه کامل مردم برای جلوگیری از کشتار و در حالی که فقط طرح های غیر عملی ارائه می دهد. مردم را بین مرگ از گرسنگی و مرگ از کرونا به انتخاب واداشته و طلبکار است که چرا رعایت نمی کنند و در خانه نمی مانند. روحانی امروز برای کشتن گربه دم حجله و در حالی که هنوز حتی خبری هم از قرنطینه نیست، بار چنین قرنطینه ای را به دوش مردم محلات انداخته و گفته:« باید محله سکونت شهروندانی که در قرنطینه به سر می برند آنان را در دوران قرنطینه یاری دهد.»

  • کارگری که در شهرستان رودبار اقدام به خودسوزی کرده بود جان باخت

    کارگری که در شهرستان رودبار اقدام به خودسوزی کرده بود جان باخت ▪️صابر بهبودی، کارگر ساکن شهرستان رودبار که چندی پیش به دلیل اخراج از محل کار اقدام به خودسوزی کرده بود، امروز یکشنبه ۱۲ آبان، به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان سوانح و سوختگی ولایت رشت جان خود را از دست داد.

  • کارگران دیگر حتی نمی توانند روزی یک وعده املت بخورند

    کارگران دیگر حتی نمی توانند روزی یک وعده املت بخورند ▪️اردوی کار: فرامرز توفیقی رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها در انتقاد از بی عملی مجلس در رابطه با بهبود معیشت کارگران گفته: نمایندگان مجلس قدمی در جهت کنترل قیمتها و مهار تورم برنداشتند؛ اکنون تورم رکورد شکسته است و معیشت جامعه کارگری کشور یعنی بیش از ۶۳ درصد جمعیت، در معرض تهدید قرار دارد. ▪️مشکلات معیشتی، فقط به معیشت محدود نمی‌ماند بلکه وارد سایر حوزه‌های اجتماعی می‌شود؛ بالا بودن نرخ خودکشی، گرایش به اعتیاد و مصرف مواد مخدر حتی درمیان کارگران شاغل و رواج مشاغل کاذب و دردسرساز، همگی از عارضه‌های جدی بحران معیشت هستند؛ این عارضه‌ها باید جدی گرفته شوند. ▪️کارگران از کجا بیاورند گوجه فرنگی کیلویی شانزده هزارتومان یا تخم مرغ دانه‌ای دو هزار تومان یا نان را با قیمت آزاد چند هزار تومانی خریداری کنند؟! آیا کسی هرگز به پاسخ این سوال فکر کرده است؟! آیا کارگران می‌توانند روزی یک وعده املت بخورند؟! دیگر گوشت قرمز و مرغ و برنج بماند! ▪️کسی به فکر جامعه اکثریتی کشور یعنی جامعه کارگری نیست و همه چیز را به امان خدا رها کرده‌اند. ▪️این نمایندگان مجلس در چندماه گذشته، نه تورم را مهار کردند؛ نه توانستند ماده هفت قانون کار و قراردادهای دائم کار را احیا کنند و نه دولت را به ترمیم مزد در نیمه دوم سال مجاب کردند؛ هرچه بوده فقط حرف و شعار بوده و این حرفها و وعده ها تا امروز در زندگی روزانه کارگران تاثیر ملموس نداشته است

  • در حمایت از کارگران بازداشتی : کارگر زندانی آزاد باید گردد!

    در حمایت از کارگران بازداشتی : کارگر زندانی آزاد باید گردد! امروز یکشنبه ۱۱ آبان۱۳۹۹ دومین روز از تجمع اعتراضی کارگران بخش‌های صنعتی نیشکر هفت تپه درحمایت از همکارانی است که به اتهام دفاع از مطالبات کارگری بازداشت و زندانی شده اند. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هر گونه اتهام و پرونده سازی برای کارگران مبارزه و حق طلب را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به سرکوب کارگران می‌باشد. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از تمامی کارگران شریف و بزرگ هفت تپه درخواست دارد که در راستای حمایت همه جانبه از همکاران خود عباسی،بهمنی،حیوری وممبینی باجدیت تمام پشتیبانی کرده و نسبت به این عمل غیر انسانی با حضور خود در مقابل دفتر مدیریت شرکت صدای همکاران خود باشیم. کارگران شریف و مبارز؛ حامیان ظلم و ستم و استثمار، حامیان و مدافعان نظام سرمایه داری، حامیان جهالت و اختناق، از حق خواهی و هوشیاری کارگران و مردم فرودست در هراس هستند. در مقابل این بی‌عدالتی ها، در مقابل فقر و گرسنگی، در مقابل این همه تبعیض و نابرابری ها نباید ساکت بود. با اتحاد و مبارزه در مقابل تمام ستم گری ها باید ایستاد. کارگران متحد و متشکل هرگز شکست نخواهد خورد. پیروزی از آن ماست! یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه زنده باد اتحاد، زنده باد اعتصاب سراسری کارگران

  • رئیس سازمان نظام پزشکی: شمار درگذشتگان کرونا حداقل 3 برابر آمار اعلامی است

    رئیس سازمان نظام پزشکی: شمار درگذشتگان کرونا حداقل 3 برابر آمار اعلامی است ▪️اردوی کار: رییس سازمان نظام پزشکی گفته: مدتی است که مرگ های روزانه ناشی از کرونا در کشور مکررا رکورد می زند؛ مرگ های روزانه ۳۰۰ تایی و ۴۰۰ تایی فقط عدد و رقم نیستند؛ هر کدام از این اعداد یک انسانند و چه بسیار خانواده هایی را که طی حدود ۹ ماه گذشته به سوگ نشانده است ▪️سازمان نظام پزشکی با بررسی‌های میدانی، در بیمارستان‌ها و محل‌های دفن افراد مبتلا به کرونا، عددی حداقل 3 برابر آمار اعلامی را کسب کرده است

  • امروز ۱۱ ابان تجمع کارگران بخش صنعتی هفت تپه در اعتراض

    امروز ۱۱ ابان تجمع کارگران بخش صنعتی هفت تپه در اعتراض به بازداشت همکارانشان، ابراهیم عباسی _حمید ممبینی_مسعود حیوری و یوسف بهمنی. وشعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد را سر دادند

  • ۹۰۴ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

    وقتی که از گلو سرخ ، سرخ واژه می‌چکد بر خاک ؟ چگونه نسرایم ؟! در خروس‌خوانِ خونینِ این همه خراب ... در سوگ این همه سرخ... چه‌گونه‌؟ وقتی که گلو پر است از شقایق... «جلال رستمکلائی» ۹۰۴ روز از بازداشت #محمد_حبیبی گذشت

  • تایید خبر دستگیری دبیرکل گروه الاحوازیه

    تایید خبر دستگیری دبیرکل گروه الاحوازیه گروه الأحواز طی بیانیه ای اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران حبیب فرج‌الله چعب معروف به حبیب أسیود را در ترکیه ربوده است.

  • تداوم اعتصاب غذای زرتشت احمدی‌راغب، علی‌رغم وضعیت وخیم جسمی

    تداوم اعتصاب غذای زرتشت احمدی‌راغب، علی‌رغم وضعیت وخیم جسمی زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی محبوس در زندان تهران بزرگ، امروز جمعه، ۹ آبان‌ماه با گذشت ۲۷ روز از اعتصاب غذا با نوسان فشار خون و کاهش وزن مواجه شده است. آقای احمدی راغب که از تاریخ ۱۱ شهریورماه در مرخصی بود، روز یکشنبه ۱۳ مهرماه در منزل خود در شهریار بازداشت و جهت تحمل ادامهٔ دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد. او پس از بازداشت در اعتراض به پرونده‌سازی‌های مکرر اعلام اعتصاب غذا کرد.

  • "ستار بهشتی در آخرین پست خود در وبلاگش نوشت:"

    #سرخط : ۹ آبان تا ۱۳ آبان ۱۳۹۱، حدفاصل بازداشت، شکنجه، پرونده‌سازی و قتل ستار بهشتی، کارگر و وبلاگ‌نویسِ جان‌باخته است. ستار بهشتی در آخرین پست خود در وبلاگش نوشت: «۸ آبان: دیروز بنده را تهدید کردند که به مادرت بگو به زودی رخت سیاه باید بپوشد، دهان گشادت را نمی‌بندی. می‌گویم که کاری انجام نمی‌دهم که لازم به بستن دهانم باشد... می‌گویند وراجی زیاد می‌کنی، می‌گویم که چیزی را که می‌بینم و می‌شنوم را می‌نویسم، می‌گویند هرکاری بخواهیم می‌کنیم هر رفتاری را انجام می‌دهیم، شما باید خفه شوید و اطلاع‌رسانی نکنید وگرنه خفه خواهید شد بدون نام و نشان! بدون اینکه کسی بداند چه بر سر شما آمده». ستار بهشتی با آثار ضرب و شتم، شکنجه و کبودی در ۱۳ آبان ۹۱ در قبرستان رباط‌کریم (زادگاه وی) به‌خاک سپرده شد. «گوهر عشقی»، مادر ستار بهشتی طی سالیان گذشته در زمره‌ی دیگر مادران دادخواهی قرار گرفته است که علیه ظلم و اختناق حاکم، ایستاده‌اند. #سرخط_تاریخ

  • دیدار ما فردا ساعت نه صبح مقابل مدیریت!

    سلام به همکاران کارخانه! خسته نباشید به عزیزان امروز همگی شاهکار کردیم. فقط یک نکته در مورد برخی از همکاران کارخانه: یک عده از شما عزیزان واقعا توسط ظهیری و اسکندر و بندر و این اراذل متوقف شدید؟ یعنی شیران کارخانه توسط چهار تا بزدل خودفروش سرکوب شدن؟ فردا باید برخورد مناسبی با اینا بشه که دیگه جرات نکنن برای همکاران کارخانه خط و نشان بکشن غلط کردن مثل راه بند ها و راهزنا و گردنه بگیرا جلوی همکاران رو گرفتن. فردا منتظر تو دهنی قدرتمند عزیزان و همکاران کارخانه به این عوامل اسدبیگی هستیم. کارگران هفت تپه متحدند! دیدار ما فردا ساعت نه صبح مقابل مدیریت! شیران هفت تپه در پایتخت اعتصاب جهان اجازه عرض اندام به عوامل اسدبیگی نخواهند داد!

  • همکاران ما را آزاد کنید!

    همکاران ما را آزاد کنید! از دیروز تعدادی از همکاران درب پلیس امنیت حضور داشتن و پیگیر آزادی همکاران بازداشتی خود بودند. گفته می شد تا بعداظهر قاضی کشیک خواهد آمد و احتمالا با کفالت آزاد خواهند شد ولی تا پاسی از شب با حضور درب پلیس امنیت و دادگاه شوش، خبری از آزادی همکاران نشد و در آخر اعلام شد که بازداشت آنها ۲۴ ساعت دیگر تمدید شده است. امروز صبح‌ دوباره تعدادی از همکاران با حضور در درب دادگستری پیگیر آزادی بچه ها شدند ولی باز هم‌ خبری نشد. در آخرین لحظات زمان اداری اعلام شد که برای کارگران وثیقه بریده شده است که با اعتراض کارگران به این‌وثیقه، آزاد شدن کارگران باز هم عقب افتاد. ظاهرا باید این اعتراض کارگران دوباره توسط دادستان مورد بررسی قرار گیرد و نظر نهایی با دادستان خواهد بود. به نظر تمام مسئولین دولتی و قضایی استان و کشوری هم قسم شده اند که انتقام سختی از فعالین کارگری بگیرند! اما ما از روز اول هم می دانستیم که تمام مسئولین به طرف اسدبیگی غش کرده اند و امیدی به آنها نداشتیم و تنها امیدمان فقط و فقط به اتحاد خودمان بوده و هست. فردا متحدتر از همیشه با یاری تمامی قسمت ها منجمله برادرانمان در واحد کشاورزی اعتصاب سراسری خواهیم داشت و تا آزادی همکاران ادامه خواهد داشت.

  • #آبان_ادامه_دارد

    ارشاد رحمانیان ۲۵ ساله، لیسانس فوریت‌های پزشکی #کشته_شدگان_آبان_۹۸ #آبان_ادامه_دارد جنازه‌اش ۳ هفته پس از ناپدید شدن در روز ۲۶ آبان با آثار شکنجه پیدا شد. برقراری ارتباط با ادمین @isf_uni_admin @isfahanuni97

  • امیر اسدبیگی طی یک تماس تلفنی راسا دستور بازداشت را صادر کرده است

    خبر محرمانه امیر اسدبیگی طی یک تماس تلفنی راسا دستور بازداشت را صادر کرده است بر اساس خبری که از یک منبع موثق به کانال مستقل کارگران هفت تپه ارسال شده است عصر دیروز در یک نقشه از پیش تعیین شده که قرار بوده به یک بهانه نمایندگان کارگری را به هر نحوی که شده بازداشت کنند، بعد از بیرون رفتن آمیلی از شرکت او به نظری دادستان شوش تماس میگیرد و به دروغ و با وقاحت اعلام میکند که کارگران مرا کتک زده اند! بعد از این تماس امیر اسدبیگی با نظری دادستانی تماس میگیرد و اعلام میکند که تصمیم تمام خانواده اسدبیگی این است که چند نفر نماینده بازداشت شوند و نظری هم دستور او را قبول میکند و میگوید شما یک شکایت تهیه کنید و من دستور بازداشت را میدهم. و بعد از طرف شرکت شکایت ثبت میشود و نظری دستور بازداشت را صادر می کند. بدین ترتیب خانواده اسدبیگی به دادستان شوش دستور بادزاشت را داده اند! هم شاکی و هم دستگیر کننده! نظری و نیروی انتظامی هم ابزار و وسیله اعمال منافع آنها بوده اند. همنیطور بر اساس یک خبر دیگر از استانداری خوزستان، شریعتی استاندار رشوه خوار خوزستان هم به نظری دادستان تماس گرفته و خواهان این شده که خواسته اسدبیگی ها برای بازداشت نمایندگان کارگری اجرا شود. در واقع شریعتی و امیر اسدبیگی دستور بازداشت نمایندگان کارگری را صادر کرده اند. مسئولینی که ادعا میکنند که قوه قضائیه قرار است به کارگران کمک کند دست از دروغ گویی و فریب بردارند. دستگاه قضایی به طور مستقیم از خاندان اسدبیگی دستور میگیرد! تماس تلفنی اسدبیگی ها با دادستان شوش و دستور آنها به نظری، باعث صدور دستور بازداشت نمایندگان کارگری شده است! مملکت و دستگاه های قضایی و اجرایی آن که مخصوص اعمال قدرت است به طور کامل و دربست در خدمت فاسدان و اختلاسگران است!

  • مسئولیت ایجاد وحشت در میان خانواده های کارگران هفت تپه با کیست ؟

    مسئولیت ایجاد وحشت در میان خانواده های کارگران هفت تپه با کیست ؟ این تصویر دیروزه که چندین ماشین پلیس حمله کردن به منزل کارگران. ماموران حمله کردن به منزل بهمنی که دخترش خانه بوده و بسیار ترسیده...بعد حمله کردن به خونه ممبینی و بهمنی و ممبینی رو بردن. لشکر کشی نظامی به منازل کارگران هفت تپه دقیقا یعنی عدالت اسلامی! پیام همکار

  • سکوت مشترک رسانه های ضد کارگری در مقابل دستگیری کارگران هفت تپه!

    سکوت مشترک رسانه های ضد کارگری در مقابل دستگیری کارگران هفت تپه! ایلنا و بی.بی.سی و تعداد زیادی از رسانه های ضد کارگری همزمان در مقابل دستگیری چهار نفر از کارگران هفت تپه سکوت کرده اند. ایلنا که همیشه موقع اعتصابات صحبت از تمام شدن اعتصاب میکند و از طریق کارمند خود موسوی اخبار به نفع اسدبیگی منتشر می کند کاملا سکوت اختیار کرده است. بی.بی.سی هم روز گذشته تا اکنون انواع خبر را منتشر کرده اما در مقابل خبر دستگیری گسترده و وحشیانه در هفت تپه سکوت اختیار کرده است. نه اینکه سرش شلوغ بوده و اخبار بسیار مهم دیگری داشته است. نه. بی.بی.سی حتی خبر دزدیده شدن گردنبند علی دایی را هم منتشر کرده است! دزدیده شدن گردنبند طلای علی دایی برای بی.بی.سی مهم تر است از توحش لجام گسیخته علیه کارگران!

  • سه روستا برای احداث سد فینسک در مازندران زیر آب خواهند رفت

    سه روستا برای احداث سد فینسک در مازندران زیر آب خواهند رفت روزنامه شرق در گزارشی نوشت سه روستا در استان مازندران برای احداث سد فینسک زیر آب خواهند رفت. بر اساس این گزارش، سه روستای تم، تلاجیم ملاده در دامنه شمالی رشته کوه‌های البرز در استان مازندران در مخزن سد فینسک غرق ‌می‌شوند. این روزنامه سخنان محمد محمدپور، عضو شورای روستای تم، را منتشر کرده که قیمت‌های پیشنهادی وزارت نیرو برای خرید خانه، زمین‌ها و درختان کشاورزان را پایین دانسته است. قرار است سد فیسک بین استان‌های سمنان و مازندران ساخته شده و آب سمنان را تامین کند. پیش از این برخی از فعالان محیط زیست خواستار توقف احداث این پروژه شده‌اند.

  • انتقال چهار کارگر بازداشتی نیشکر هفت تپه به زندان فجر دزفول

    انتقال چهار کارگر بازداشتی نیشکر هفت تپه به زندان فجر دزفول ▪️مسعود حیوری , یوسف بهمنی ,حمید ممبینی و ابراهیم عباسی منجزی پس از سه روز بازداشت در اداره آگاهی شوش، امروز شنبه کارگران بازداشتی با دستور قضایی، به زندان دزفول منتقل شدند.

  • کارگر زندانی آزاد باید گردد!

    کارگر زندانی آزاد باید گردد! ابراهیم عباسی _حمید ممبینی_مسعود حیوری- یوسف بهمنی همچنان در بازداشت هستند. تجمع کارگران در حمایت از همکاران بازداشتی روبروی دفتر مدیریت شرکت امروز شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

  • خبرهای تکان‌دهنده از بهشت زهرا تهران؛ سالن تطهیر پاسخگوی حجم جنازه‌ها نیست

    خبرهای تکان‌دهنده از بهشت زهرا تهران؛ سالن تطهیر پاسخگوی حجم جنازه‌ها نیست ▪️خبرهای تکان‌دهنده‌ای که از بهشت زهرا می‌رسد، گویای آن است که افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران باعث شده که سالن‌های تطهیر دیگر پاسخگوی این حجم مراجعه نباشند. ▪️بر اساس گزارش «شهرما،» از یک هفته قبل تعداد جنازه‌های ورودی به بهشت زهرا بیش از ظرفیت سالن‌های تطهیر و پرسنل شاغل در آن است و مسئولان مجبورند تعدادی از جنازه‌ها را در سوله‌های مدیریت بحران نگهداری کنند. ▪️طبق این گزارش، جنازه‌های فراتر از ظرفیت در سوله بحرانی که در نزدیکی ایستگاه مترو حرم قرار دارد، نگهداری می‌شود تا پس از شست‌وشو توسط افراد داوطلب در ساعات عصر و شب، برای دفن در روز بعد آماده شوند.

  • تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از همکاران بازداشتی

    تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از همکاران بازداشتی ▪️امروز شنبه کارگران بخش‌های داخلی در اعتراض به بازداشت چهار همکار خود آقایان بهمنی،حیوری،ممبینی وعباسی منجزی در مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند. ▪️سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن حمایت از خواست کارگران، خواهان آزادی تمامی کارگران بازداشت شده می‌باشد. ▪️تهدید ارعاب وهرگونه پرونده سازی برای کارگران محکوم است. شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

  • رئیس کمیته علمی ستاد کرونا: از هر ۱۰۰ نفر که در بخش ویژه بستری می‌شوند ۵۰ نفر فوت می‌کنند!

    رئیس کمیته علمی ستاد کرونا: از هر ۱۰۰ نفر که در بخش ویژه بستری می‌شوند ۵۰ نفر فوت می‌کنند!

  • مضمون تهدید آمیز حرف فرمانده سپاه ایجاد فضای شدید امنیتی از۲۰ آبان

    مضمون تهدید آمیز حرف فرمانده سپاه ایجاد فضای شدید امنیتی از۲۰ آبان ▪️اردوی کار: برخی ناظران سیاسی واکنش صرف به سخنان به ظاهر بلاهت آمیز حسین سلامی فرمانده سپاه را به صورت جوک و طنز و مزاح نادرست می دانند. البته هارت و پورت، یاوه گویی ولاف زنی از ویژگی های فرماندهان سپاه است اما در عین حال یک تعبیر از حرف او که گفته: «۲۰ آبان به نقاط سکونت ویروس کرونا حمله می‌کنیم، خانه‌ به‌ خانه مبتلایان را شناسایی و جداسازی می‌کنیم»، این است که ای بسا در پی ایجاد فضای شدید امنیتی در هفته پایانی آبان و سالگرد اعتراضات آبان۹۸ هستند و هدف دیگری ندارند. چون تنها چیزی که برای اینها ارزش ندارد جان مردم است و کشتار آبان۹۸ و ساقط کردن هواپیمای اوکراینی و همین قتل عام روزانه کرونا.. نمونه های آن است. و بعلاوه هیچ سیاست و راهکاری برای کاهش فوری رنج و مصیبت های مردم جز همان سرنیزه و بگیر و ببنند و جنایت و آدمکشی و تشدید رویکردهای امنیتی ندارند. اگر چین سیاست قرنطینه شدید را در شهر ووهان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با مقررات شدید و شبه نظامی اعمال کرد و موفق شد، برای آن بود که توانست شکم مردم را هم در دوران قرنطینه سیر نگاه دارد. آیا سپاه و دستگاه ولایت قرار است بیش از یک ماه معاش میلیونها نفر را تامین کنند؟ می خواهند کرونایی ها را خانه به خانه شناسایی و جداسازی کنند که جدا شده ها را به کجا ببرند؟ و در کجا بستری کنند؟ در بیمارستان های پر شده؟ بیمارستان های صحرایی جدید؟ کدام کادر درمان باید این بیماران را مراقبت کند؟ بدنه از پا افتاده پرستاری که ماهها حقوق معوقه دارد و 20 درصدش به کرونا آلوده شده؟ ▪️حسین سلامی پاسخی برای این سوالات ندارد. ورای بلاهت و لاف زنی اگر معنایی در حرف او باشد همین تشدید فضای امنیتی از ترس شورش آبان در سالروز این شورش است.

  • ۴ تجمع اعتراضی کارگران خوزستانی در شهرهای مختلف

    ۴ تجمع اعتراضی کارگران خوزستانی در شهرهای مختلف اردوی کار: به گزارش «عصر جنوب» از صبح امروز کارکنان پتروشیمی فن‌آوران، دانشگاه چمران، گمرک منطقه آزاد اروند و آبفا در اعتراض به مشکلات شغلی و دستمزد به صورت جداگانه در شهرهای ماهشهر، اهواز، آبادان و تهران دست به تجمعاتی زده‌اند.

  • اعتصاب کارگران پتروشیمی فناوران‌

    اعتصاب کارگران پتروشیمی فناوران‌ ▪️کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، صبح امروز شنبه ۱۰ آبانماه ۱۳۹۹ در اعتراض به پایین بودن میزان حقوق و نابرابری در مزایا دست به اعتصاب زدند. ▪️به گفته یکی از کارگران، تجمع کنندگان در محوطه شرکت از مدیران این پتروشیمی خواستار توجه به وضعیت نابسامان خود و رفع تبعیض‌ در خدمات شغلی و ردیف های استخدامی شده اند. ▪️این کارگر معترض در توضیح علت اعتراض کارگران می گوید: «پتروشیمی فناوران بیش از ۸۰۰ نیروی شاغل دارد که با عناوین قراردادی متفاوت بکارگیری شده‌اند و در ارائه خدمات به آنها تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و همین موضوع باعث شکاف عمین‌ در ارائه خدمات و حقوق و مزایا شده است. گاها چند نفر در یک واحد و کنار هم کار می‌کنند اما برخی با حقوق و مزایای کافی و نیروی دیگر حتی از خدمات اولیه رفاهی محروم است.»

  • کارگر اخراجی معدن در رودبار خود را به آتش کشید

    کارگر اخراجی معدن در رودبار خود را به آتش کشید ▪️صابر بهبودی، کارگر ۳۲ ساله اهل توابع شهرستان رودبار به دلیل اخراج از کار روبروی یکی از معادن ماسه این شهرستان اقدام به خودسوزی کرد. این شهروند دچارسوختگی ۹۰ درصدی شده و در بیمارستان بستری است. ▪️رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودبار گفته: “(ح. ب) جوان اهل روستای گنجه، رو به روی شرکت یکی از معادن ماسه شهرستان رودبار خودسوزی کرد.” آقای بهبودی به دلیل اخراج از معدن شباب و در اعتراض به ۴ ماه بیکاری خودسوزی کرد. بالای ۹۰ درصد دچار سوختگی شده و وضیت وخیمی دارد”. @ordoyekar

  • ناکافی بودن تعداد پرستاران دلیل افزایش موارد مرگ بیماران است/ نوبخت آمارسازی می کند

    ناکافی بودن تعداد پرستاران دلیل افزایش موارد مرگ بیماران است/ نوبخت آمارسازی می کند ▪️اردوی کار: پرستاران در شرایط بسیار دشواری به سر می برند. بخش مهمی از بار مقابله با کرونا بر عهده آنان است، در حالی که از حقوق بشدت ناکافی،دستمزدهای معوقه، بهره کشی شدید، کمبود پرسنل، استرس محیط کار و برخوردهای سرکوبگرانه حاکمیتی به خاطر اعتراضات صنفی و دروغ ها و آمارسازی های کاذب و تبلیغاتی نوبخت و سازمان برنامه و بودجه رنج می برند. ▪️محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار در واکنش به ادعای نوبخت مبنی بر اختصاص ۵۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات کادر درمان در سال جاری و ۶ هزار میلیارد تومان برای تامین بودجه معوقات ‌کارانه کادر درمان در سال گذشته و در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، گفته: «پایان سال گذشته که ۶ هزار میلیارد تومان از این ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نام «پرداخت کارانه کادر درمان» اختصاص یافت، ارقامی را که در فیش‌های پرستاران به نام‌کارانه قرار گرفت، منتشر کردیم. آن زمان صحبت از پرداخت ارقامی مانند ۵۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان و ۱۵۰ هزار تومان به هر پرستار بود. سهم پرستاران از این ۶ هزار میلیارد تومان پایان سال گذشته همین بود.» ▪️او با اشاره به این که « عده‌ای با اعدادی که برای پرداخت مطالبات کادر درمان اعلام می‌شود؛ اما خروجی چشم‌گیری ندارد، بازی می‌کنند» در توضیح آمارسازی شیادانه امثال نوبخت گفته: ▪️۱۱ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات، عدد کمی نیست؛ اما تجربه به ما نشان داده است که ۷۰ درصد از بودجه‌ای که برای این کار در نظر می‌گیرند به پزشکان عضو هیات علمی می‌رسد، ۱۰ درصد از آن به بیمارستان‌ها و ۲۰ درصد هم به غیر پزشکان؛ که سهم پرستاران از گروه سوم کمتر از ۱۰ درصد است. زمانی که کمتر از ۱۰ درصد به کادر پرستاری اختصاص می‌یابد؛ چرا آقای میرزابیگی مرتب می‌گویند با آقای نوبخت جلسه داشتیم تا معوقات‌کارانه پرستاران صفر شود؛ مگر از آن بخش قبلی این ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، چیز زیادی نصیب پرستاران شد؟ ▪️شریفی مقدم در مورد وضعیت کاری پرستاران گفته: در این شرایط پرستاران بیشترین نیاز به مراقبت و استراحت را دارند؛ اما وجود ۶ هزار پرستار در مرخصی استعلاجی و انصراف از کار هزاران پرستار دیگر، شیفت‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه آن‌ها را سنگین ساخته است. در حال حاضر بیش از ۶۰ پرستار به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. تعداد پرستاران مبتلا به کرونا هم بیش از ۲۵ درصد شده است ▪️او در مورد پیامدهای کمبود کادر پرستاری گفته: تعداد مرگ و میرهای این روزها، تا حد زیادی به دلیل ناکافی بودن تعداد پرستاران است. در حالی که به صورت استاندارد باید به ازای هر هزار نفر ۳ پرستار وجود داشته باشد، در ایران تا پیش از گسترش کرونا، ۱.۵ پرستار وجود داشت که به دلایلی که این رقم به ۱.۲ و ۱.۳ رسیده است. حال در نظر بگیرند که خروج پرستاران از چرخه خدمات درمان، ۵ یا ۶ درصد بیشتر از گذشته شده است؛ اما فشار کار پرستاران چند ده برابر شده است. بنابراین هرچه تعداد پرستار بیشتر شود، مرگ بر اثر کرونا کاهش می‌یابد. ▪️به گفته شریفی مقدم «کادر پرستاری نه مرخصی می‌رود و نه استراحت دارد. به هم پیوستگی موج اول، دوم و سوم کرونا هم موجب شده است که پرستاران نتوانند جسم خود را بازیابی کنند تا خستگی آن‌ها را از پا درنیاورد. این خستگی زمانی که بر تهاجم کرونا می‌نشیند، سریعتر پرستار را از پا درمی‌اورد. از آنطرف هم وقتی می‌خواهند کارانه پرداخت کنند کمتر از ۱۰ درصد از آن به کادر پرستاری می‌رسد. تازه اگر به هر پرستار که به طور متوسط ۱۰ ماه معوقه دارد، ۱۰ میلیون تومان پرداخت شود؛ باید خوشحال باشیم!» ▪️در همین شرایط وقتی پرستاران دست به اعتراض صنفی می زنند با آنان برخورد سرکوبگرانه صورت می دهند. شریفی مقدم گفته: «قاطبه پرستاران هم به عملکرد وزارت بهداشت، در مدیریت نامناسب و مخصوصا مدیریت منابع اعتراض دارند و هم اینکه نسبت به برخوردهایی که با اعتراضات آن‌ها شده است، اعتراض دارند؛ مانند برخوردهایی که با اعتراضات پرستاران در مشهد و اصفهان صورت گرفت. اتفاقا جامعه پرستاری نسبت به برخوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی با اعتراضات، معترض است. جامعه پرستاری اگر اعتراض نمی‌کند به این دلیل است که نای اعتراض کردن را ندارد؛ به ویژه در استان‌هایی که از جانب دانشگاه با آن‌ها بیشتر برخورد می‌شود. دیدیم زمانی که اعضای شورای مرکزی خانه پرستار قصد برگزاری یک اعتراض صنفی را داشتند، چه برخوردهایی با آن‌ها شد. در کمال تاسف دانشگاه‌های علوم پزشکی هم افراد معترض را اخراج می‌کنند و فضایی را برای انتقاد باقی نمی‌گذارند."

  • حکم زندان برای دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران را محکوم می‌کنیم!

    حکم زندان برای دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران را محکوم می‌کنیم! تایید حکم ناعادلانه‌ی محمدتقی فلاحی؛ دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران به وسیله‌ی دادگاه تجدید نظر، معلمان، بازنشستگان و فعالان اجتماعی را بسیار متاثر و خشمگین کرده است. ما بارها اعلام کرده‌ایم که فعالیت‌های مسالمت آمیز مطالباتی نباید با پرونده سازی‌های امنیتی پاسخ بگیرد و یادآور شده‌ایم که برخوردهای امنیتی و قضایی با مطالبه‌گران، نارضایتی در میان فرهنگیان و آگاهی به لزوم همبستگی و همگرایی آنان برای رسیدن به مطالبات‌شان را از میان برنمی دارد. اما نه تنها گوش شنوایی وجود نداشته که شاهد تایید حکم غیرانسانی زندان برای محمد تقی فلاحی آن هم در وضعیتی هستیم که بیماری کرونا روز به روز همه‌گیرتر می‌شود و فضای زندانها برای زندانیان بسیار نامناسب‌تر از گذشته است. شاهدیم که مشکلات جامعه هر لحظه افزون می‌شوند؛ کمیابی، نایابی و احتکار برخی داروهای حیاتی و مواد غذایی اساسی به گرانی شدید قیمت‌ها مخصوصا قیمت کالاهای حساسی نظیر آرد منجر شده، موج کشتار کرونایی با بیکاری شدید، فقر فزاینده، بی‌خانمانی و ده‌ها معضل دیگر ترکیب شده و کشور را در شرایط بسیار بحرانی قرار داده و خودکشی تعدادی کودک و نوجوان فاجعه را به اوج رسانده است. و اما مسئولان، هیچ توجهی به مطالبات مردم و رفع نیازهای ابتدایی آنها در خصوص درآمد، بیماری، گرانی و... ندارند و نهادهای امنیتی، هم‌چنان به شکار فعالان اجتماعی، پرونده سازی و بگیر و ببند، مشغول‌اند. اتحاد بازنشستگان حکمی را که برای یک فرهنگی بازنشسته صادر شده، به‌شدت محکوم می‌کند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط این انسان فرهیخته و تمامی زندانیان است. ۹۹/۸/۹ اتحاد بازنشستگان

  • فیلمی از تلاش دخترک پناه‌جوی غرق‌شده ایرانی برای یک فیلم سینمایی

    فیلمی از تلاش دخترک پناه‌جوی غرق‌شده ایرانی برای یک فیلم سینمایی ▪️محمدحسین مهدویان کارگردان سینما، می‌گوید این فیلمی‌‌است‌از تلاش آنیتا ایران‌نژاد، دختر کرد اهل سردشت، برای گرفتن نقش یک کودک در فیلم «درخت گردو»، به کارگردانی او که پارسال ساخته و البته نقش به آنیتا نرسید. ▪️مهدیان نوشته: «چشم‌های‌اش. ترکیبی است از رنج و در عین حال زیبایی و امید... نگاه کنید» - ▪️ آنیتا، هم‌راه با مادر و پدر و برادر ۹ساله و نوزاد ۹ماهه‌شان، در راه سفر قاچاقی از فرانسه به انگلیس در کانال مانش غرق شدند و جان‌باختند...

  • خودکشی نوجوانان؛ زنگ خطر به صدا درآمده است

    خودکشی نوجوانان؛ زنگ خطر به صدا درآمده است ▪️در حالی که کمتر از دو ماه از آغاز فصل مدارس می گذرد، گزارش های بشدت نگران کننده ای درمورد خودکشی نوجوانان در نقاط گوناگون کشور انتشار یافته است. ▪️آمار سازمان پزشکی قانون حاکی از آن است که خودکشی در سال ۹۸ نزدیک به ۰.۸ درصد رشد داشته است. طبق سالنامه سال ۹۸پزشکی قانونی ، ۵۱۴۳ نفر خودکشی کامل داشتند که از این تعداد ۳۶۲۶ نفر از آنها مرد و ۱۵۱۷ نفر از آنها زن بودند. استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و کرمانشاه بیشترین آمار خودکشی را دارند و سیستان‌‌وبلوچستان و خراسان رضوی و جنوبی‌ کم‌ترین آمار را به خود اختصاص داده اند. ▪️تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته: آنطور که به نظر می‌رسد، خودکشی در کشور با ضریب روبه رشدی در حال افزایش است و طبق آمار منتشر شده عمده آنها بین سنین ۱۵ تا ۳۵ سال رخ می‌دهد اما امسال ما شاهد خودکشی‌های زیر ۱۵ سال هم بودیم که جای تاسف دارد.

  • تداوم بی‌خبری و نگرانی از وضعیت فعالان بازداشت شده در تهران و تهدید به بازداشت پدر یکی از این فعالین دستگیر شده

    تداوم بی‌خبری و نگرانی از وضعیت فعالان بازداشت شده در تهران و تهدید به بازداشت پدر یکی از این فعالین دستگیر شده ▪️حنیف شادلو، شبنم آشوری، الوار قلی‌وند، ندا پیرخضرانیان، لقمان پیرخضرانیان، آرش جوهری و اندیشه صدری فعالینی هستند که طی روزهای اخیر دستگیر شده اند. ▪️با گذشت چندین روز از زمان بازداشت آنان، خبری از آنها در دست نیست و عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی باعث افزایش نگرانی خانواده ها شده است. ▪️بی خبری از وضعیت این فعالین از یک سوی، فشار و تهدید به خانواده های آنان از سوی نیروهای امنیتی از سوی دیگر، موجبات نگرانی برای وضعیت آنان را افزایش داده است. ▪️لازم به ذکر است که لقمان پیر خضر نیا پدر ندا پیر خضرنیا و پدر حنیف شادلو را که دست نوشته ها و کتاب های بسیاری از وی ضبط کرده اند، را تهدید به بازداشت نموده اند.

  • مناقشه جناحی بر سر طرح کالابرگ، جایگزین تامین فوری امنیت غذایی فرودستان

    مناقشه جناحی بر سر طرح کالابرگ، جایگزین تامین فوری امنیت غذایی فرودستان ▪️اردوی کار: فروپاشی اقتصاد ایران که کمبود و کمیابی و احتکار در کنار انفجار قیمت ها از ویژگی های بارز آن در روزهای اخیر است به جای این که حاکمیت را پاسخگوی الزام فوری تامین امنیت غذایی بخش های خانه خراب و فرودست جمعیت نمایدبه مناقشه ای میان گروهبندی های آن تبدیل شده که تامین هزینه اجرای طرح تامین کالاهای اساسی را به وسیله ای برای خالی کردن زیر پای هم تبدیل کرده اند. ▪️دعوا بر سر «منابع» که در آن هر کدام به لزوم استفاده از «منابع» جناح دیگر اشاره می کنند، در حالی جایگزین کالاهای مصرفی حیاتی شده که مردم در این شرایط قتل عام کرونایی از تامین نان شب مانده اند.