ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال یک فعال گروه «الاحوازیه» به ایران از ترکیه – ربایش یا معاوضه

رسانه‌های متعددی گزارش کرده‌اند که حبیب فرج‌الله چعب معروف به «حبیب أسیود»، که از او به عنوان رهبر پیشین «جنبش مبارزه عربی آزادی‌بخش الأحواز» و نیز معاون رهبر کنونی آن نام برده می‌شود، از ترکیه به ایران انتقال داده شده است.

رسانه‌های متعددی گزارش کرده‌اند که حبیب فرج‌الله چعب معروف به «حبیب أسیود»، که از او به عنوان رهبر پیشین «جنبش مبارزه عربی آزادی‌بخش الأحواز» و نیز معاون رهبر کنونی آن نام برده می‌شود، از ترکیه به ایران انتقال داده شده است.

این گروه که به عربی  «حركة النضال العربي لتحرير الأحواز» خوانده می‌شود، خوزستان را عربستان می‌داند و در پی استقرار یک دولت عربی مستقل در آن است.

در مورد نحوه انتقال حبیب أسیود به ایران هم از ربایش سخن گفته شده و هم از تحویل او به ایران از سوی ترکیه. گفته می‌شود که ترکیه او را با دو عضو «پ‌ک‌ک» که در ایران زندانی بوده‌اند، معاوضه کرده است.

حبیب فرج‌الله چعب معروف به «حبیب أسیود»
حبیب فرج‌الله چعب معروف به «حبیب أسیود»

سایت خبری The Milli Chronicle نوشته است که حبیب أسیود دارای گذرنامه سوئدی است. طبق گزارش این منبع او در تاریخ ۹ اکتبر وارد استانبول شده است. مقامات ترکیه از دادن توضیح درباره سرنوشت او خودداری می‌کنند.

گروه او متهم به دست داشتن در حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح در اهواز در تاریخ صبح ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ است. در جریان این حمله ۲۵ نفر کشته و حدود ۷۰ نفر زخمی شدند.

جان کادر دستگیر شده گروه «الاحوازیه» در خطر است. در برخی گزارش‌ها آمده است که او به طور غیابی محکوم به مرگ شده است. حکومت ایران مستنداتی در این باره انتشار نداده است و تا کنون درباره وضعیت او سکوت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • باربد

    اهواز سابقهء تاریخی چندین هزار سالهء عربی دارد. اما در دوران آدولف رضا خان ناگهان نام این ناحیه از "عربستان" عوض شد به "خوزستان", پس این یعنی حقیقت تاریخی مردم عرب در ایران!

  • کرماشانی

    این گروه «حرکه النضال العربی لتحریر الأحواز» نیست که خوزستان را عربستان می‌داند، بلکه اسناد تاریخی از چنین نامی حکایت می کنند و نام تاریخی این سرزمین دستکم برای جند قرن عربستان بوده است. دررابطه با تشکیل دولت مستقل هم تاکنون این گروه یا گروهی دیگر چنین ادعایی نکرده است، بلکه بیشتر صحبت از فدرالیسم و خودگردانی محلی بوده است. در روزهای اخیر ناسیونالیست ای افراطی و قوم پرستان آریایی در شبکه های اجتماعی پفیوزیسیون جمهوری اسلامی به سوت و کف و هورا برای اطلاعاتی ها و سپاهی های جمهوری اسلامی مشغول بوده و به پیشواز اعدام این فعال سیاسی رفته اند. بلااستثنا همۀ ناسیونالیست های ایرانی که در دو سال اخیر در حال ربودن مبارزات طبقۀ زحمتکش ایران و اعطای رهبری آن به مشتی خارج نشین مزدور آمریکا و اسرائیل بوده اند هم مرزشان را با جمهوری اسلامی کنار گذاشته و خواهان اعدام این فعال سیاسی شده اند. از اصلاح طلب تا برانداز، از انواع مدعی لیبرالیسم تا ناسیونالیسم آغشته به مذهب و غیره، مدعی جمهوریخواهی و مشروطه خواهی و سلطنت طلب همگی مرزهایشان را با جمهوری اسلامی کنار گذاشته اند.