ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک روز مانده به انتخابات آمریکا: آخرین نظرسنجی‌ها و دیگر خبرها

وضعیت نظرسنجی ها تا روز اول نوامبر نشان می‌دهد که جو بایدن در سطح سراسری و در اغلب ایالت‌های چرخشی از دونالد ترامپ جلوتر است.

یک روز به انتخابات سراسری آمریکا مانده است. تاکنون بیش از ۹۲ میلیون نفر در انتخابات یا به صورت حضوری و پیش از موعد و یا به صورت پستی رأی داده اند. انتظار می‌رود انتخابات ۲۰۲۰ شاهد بیشترین میزان مشارکت از سال ۱۹۰۸ به این سو باشد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا - جو بایدن از حزب دموکرات در برابر دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه رقابت می‌کنند ( عکس از خبرگزاری فرانسه)

نظرسنجی‌‌ها: چه کسی جلوتر است؟

با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات بازار نظرسنجی‌ها نیز داغ‌تر می‌شود،  ده ها شرکت‌، دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف هر روز به سراغ آمریکایی  می‌روند تا میزان محبوبیت نامزدها  و شانس برنده شدنشان در انتخابات را میان گروه‌های مختلف رأی دهندگان بیابند.

وضعیت نظرسنجی ها تا روز اول نوامبر نشان می‌دهد که جو بایدن در سطح سراسری و در اغلب ایالت‌های چرخشی از دونالد ترامپ جلوتر است.

در نظر سنجی  IBB/TIPP تا روز یکشنبه یکم نوامبر، بایدن ۵ امتیاز از ترامپ جلوتر است. در نظرسنجی مشترک « ان‌بی‌سی و وال استریت ژورنال» بایدن در سطح کشور از ترامپ ۱۰ امتیاز پیش است. 

در اغلب ایالت‌های چرخشی هم بایدن وضع بهتری نسبت به ترامپ دارد. 

بر اساس میانگینی که نیویورک تایمز از چندین نظرسنجی در مورد ایالت‌های چرخشی گرفته است، بایدن در ویسکانسین ۱۰ امتیاز،  در میشیگان ۸ امتیاز، در پنسیلوانیا ۶ امتیاز، در آریزونا ۴ امتیاز، در فلوریدا ۲ امتیاز و در کارولینای شمالی ۲ امتیاز از ترامپ پیش است. در ایالت تگزاس ترامپ و بایدن شانه به شانه رقابت می‌کنند.

نظرسنجی‌ها لزوماً نمی‌توانند تصویر درستی از نتیجه انتخابات ارائه دهند، اما تغییرات آن توسط  کمپین نامزدها، کارشناسان و بسیاری از شهروندان دنبال می‌شود. در انتخابات پیشین ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ، هیلاری کلینتون در اغلب نظرسنجی‌ها از ترامپ پیش بود اما در نهایت رقابت را به ترامپ واگذار کرد.

در رالی‌های تعطیلات آخر هفته چه گذشت؟

در حالی که جو بایدن روز یکشنبه تمرکز خود را متوجه  فیلادلفیا کرده بود، دونالد ترامپ پنج گردهمایی انتخاباتی در کمربند زنگار و جنوب شرقی آمریکا برگزار کرد.

کمربند زنگار اصطلاحا به منطقه‌ای در شمال شرقی و مرکز آمریکا گفته می‌شود که از آغاز دهه ۸۰ میلادی به این سو افول صنعتی را تجربه کرده‌اند. ترامپ روز دوشنبه نیز ماراتون تبلیغاتی خود را ادامه داده و ۵ گردهمایی برگزار خواهد کرد. یک روز مانده به انتخابات ترامپ به فلوریدا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین که همگی از ایالت‌های حیاتی و چرخشی در این انتخابات هستند، می‌رود. تجمعات انتخاباتی ترامپ معمولا با حضور تعداد زیادی از طرفدارانش که نزدیک هم ایستاده‌اند برگزار می‌شود. در آخرین روزهای ماه اکتبر دانشگاه استنفورد نتیجه تحقیقی را منتشر کرد که در آن میزان ابتلا به کرونا در تجمعات انتخاباتی ترامپ تخمین زده شده بود. بر اساس تحقیق استنفورد که بر روی ۱۸ گردهمایی انتخاباتی ترامپ صورت گرفته، این تجمعات موجب ابتلای ۳۰ هزار نفر به بیماری کووید-۱۹ و احتمالا موجب مرگ ۷۰۰ نفر شده است.

گردهمایی تبلیغاتی ترامپ فرودگاه اوپا لوکا در فلوریدا- دوم نوامبر ۲۰۲۰- عکس از خبرگزاری فرانسه

جو بایدن، رقیب ترامپ از حزب دموکرات روز دوشنبه در پنسیلوانیا تبلیغ می‌کند و یک توقف نیز در اوهایو خواهد داشت. بسیاری از تبلیغات کمپین انتخاباتی بایدن به صورت مجازی برگزار می‌شود، و تصاویر اغلب تجمعات بایدن نشان می‌دهد که جمعیت نسبتا کمتری و اغلب با فاصله در این تجمعات شرکت می‌کنند.

گردهمایی تبلیغاتی صحرایی بایدن در فیلادلفیا (پنسیلوانیا)- اول نوامبر ۲۰۲۰- عکس از خبرگزاری فرانسه

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا سه‌شنبه سوم نوامبر / ۱۳ آبان برگزار می‌شود. شهروندان آمریکا که ۱۸ سال تمام داشته باشند واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

هر چند اغلب توجه در انتخابات سه‌شنبه بر روی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری  یعنی بایدن و ترامپ متمرکز است ، اما در این انتخابات در مورد  کنگره نیز تصمیم‌ گرفته می‌شود.

در انتخابات نوامبر تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۳ کرسی سنا مشخص خواهد شد.

سال ۲۰۱۶ از حدود ۲۵۰ میلیون شهروند آمریکایی واجد شرایط  نزدیک به ۱۳۹ میلیون نفر در انتخابات رای دادند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.