ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخرین خبرها از انتخابات آمریکا

بر اساس نظر سنجی‌ها جو بایدن در سطح سراسری و در اغلب ایالت‌های چرخشی از دونالد ترامپ جلوتر است. آخرین خبرها تا غروب سه‌شنبه (به وقت اروپا)

روز انتخابات آمریکا فرا رسید. حوزه‌های  رأی‌گیری در شرق آمریکا به مرور باز می‌شوند.‌

طرفداران ترامپ و طرفداران بایدن - انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ( عکس از خبرگزاری فرانسه)

 رأی گیری غیابی و پستی و پیش از موعد از روزها پیش آغاز شده و تا این لحظه نزدیک به یکصد میلیون آمریکایی رأی داده‌اند.

انتظار می‌رود میزان مشارکت در انتخابات ۲۰۲۰ رکورد انتخابات قبلی و سال ۲۰۱۶ را که در آن ۱۳۹ میلیون نفر شرکت کردند بشکند.

نگرانی از احتمال بروز خشونت و ناآرامی در روز انتخابات یا پس از آن باعث شده در برخی از ایالت‌ها اعضای گارد ملی آماده مقابله با ناآرامی‌های احتمالی باشند.  از جمله در ایالت ماساچوست که فرماندار  به هزار نفر از اعضای گارد ملی دستور آماده‌باش داده است. برخی مغازه‌‌های فروش اجناس لوکس و گران‌قیمت از جمله در نیویورک و پایتخت دست به اقدام احتیاطی زده و ویترین‌هایشان را با چوب پوشانده‌اند.

کارگران در حال پوشاندن ویترین مغازه‌ای در سوهو - نیویورک دوم نوامبر ۲۰۲۰ ( عکس از خبرگزاری فرانسه)

فیسبوک و توییتر- دو غول بزرگ رسانه‌های اجتماعی - به مردم یادآوری کرده اند که نتایج انتخابات ممکن است روز سه‌شنبه اعلام نشود و نسبت به اخبار دروغی و اعلام نتیجه پیش از موعد هشدار داده‌اند.

معمولاً در انتخابات ریاست جمهوری‌ آمریکا نتیجه ساعاتی پس از انتخابات اعلام می‌شد، اما این دوره  شیوع کرونا شرایط را تغییر داده است. بسیاری از آمریکایی ها پیش از موعد به شکل حضوری یا پستی رأی داده‌اند، دریافت بخشی از آرای پستی و سپس شمارش و کنترل آن‌‌‌ها ممکن است به روزهای پس از انتخابات و سوم نوامبر موکول شود و در نتیجه  برای اعلام رأی نهایی ممکن است لازم باشد، تا چند روز یا حتی چند هفته صبر کنید. البته اگر اختلاف آرا میان دو نامزد زیاد باشد به احتمال زیاد نتایج تا چهارشنبه مشخص خواهد شد.

ترامپ و بایدن روز دوشنبه را به تبلیغ انتخاباتی در ایالت‌های چرخشی و سرنوشت ساز سپری کردند. دونالد ترامپ که در کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین سخنرانی می‌کرد، مبارزه انتخاباتی‌اش را با شکایت از رقبای سیاسی، رسانه‌‌های خبری، دیوان‌عالی و حتی ستارگان دنیای ورزش به پایان برد.

دونالد ترامپ در کنار مایک پنس در آخرین گردهمایی انتخاباتی کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، فرودگاه بین المللی جرالد فورد- میشیگان ( عکس از خبرگزاری فرانسه)

جو بایدن در آخرین روز تبلیغات در اوهایو و پنسیلوانیا دو ایالت حیاتی دیگر در این انتخابات سخنرانی کرد. بایدن خواهان پایان دادن به ریاست جمهوری شد که به گفته او در کشور تفرقه ایجاد کرده است. ستارگان موسیقی چون جان لجند و لیدی گاگا روز گذشته به یاری کمپین بایدن آمدند و باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا نیز در جورجیا و فلوریدا برای بایدن تبلیغ می‌کرد.

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰- پنسیلوانیا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نظر سنجی ‌ها

متوسط نظرسنجی ها تا روز دوم نوامبر ( دو شنبه) و در حالی که تنها  ساعاتی به روز انتخابات مانده،  نشان می‌دهد که جو بایدن در سطح سراسری و در اغلب ایالت‌های چرخشی از دونالد ترامپ جلوتر است.

در سطح سراسری

در نظر سنجی  IBB/TIPP روز دوشنبه ۲ نوامبر، بایدن ۳ امتیاز از ترامپ جلوتر است. در نظرسنجی مشترک « ان‌بی‌سی و وال استریت ژورنال» مربوط به روز اول نوامبر  بایدن در سطح کشور از ترامپ ۱۰ امتیاز پیش است. در نظرسنجی «راسموسن» بایدن ۱ امتیاز جلوتر است.

فلوریدا

نظر سنجی‌ها  از پیشتازی بایدن در این ایالت حمایت دارد.  در نظر سنجی «کویینی‌پاک» بایدن با ۵ امتیاز، در نظرسنجی «رویترز/ آی‌پوز» با ۴ امتیاز و در نظرسنجی «سی‌ان‌بی‌سی» بایدن با ۳ امتیاز از ترامپ پیش است.  نظرسنجی «فاکس» از ایالت فلوریدا اما ترامپ را ۱ امتیاز جلوتر از بایدن نشان می‌دهد.

پنسیلوانیا

در ایالت پنسیلوانیا  دو نظرسنجی «سوسکوهانا» و «ترافالگار» هر کدام ترامپ را با ۱ امتیاز پیشتاز نشان می‌دهند، اما بر اساس نظرسنجی های  «ان‌بی‌سی/ماریست» بایدن با ۵ امتیاز، نظر سنجی «مانمانت» ۷ امتیاز و نظر سنجی «سی‌ان‌بی‌سی» بایدن در پنسیلوانیا با ۴ امتیاز از ترامپ جلوتر است.

دیگر ایالت های سرنوشت ساز

بر اساس میانگینی که نیویورک تایمز از چندین نظرسنجی در مورد ایالت‌های چرخشی گرفته  و نتایج آن را روز دوشنبه منتشر کرد، در سطح کشوری بایدن ۸ امتیاز از ترامپ جلوتر است. در ایالت‌های چرخشی بایدن  در ویسکانسین ۱۰ امتیاز،  در میشیگان ۸ امتیاز، در نیوهمپشایر ۱۱ امتیاز، در مینه‌سوتا ۱۰ امتیاز، در پنسیلوانیا ۶ امتیاز، در آریزونا ۳ امتیاز، در فلوریدا ۲ امتیاز، در جورجیا ۲ امتیاز  و در کارولینای شمالی ۲ امتیاز از ترامپ پیش است. ترامپ در ایالت‌های اوهایو، تگزاس و آیوا از بایدن جلوتر است.

آخرین نظر سنجی ان‌بی‌سی

نظرسنجی‌«ان‌بی‌سی/ماریست» روز دوشنبه نتایج آخرین نظرسنجی خود را منتشر کرد. بر اساس  این نظرسنجی نامزد دموکرات‌‌ها جو بایدن در پنسیلوانیا  از ترامپ با ۵ امتیاز جلوتر است. بر اساس همین نظرسنجی دو نامزد در ایالت آریزونا مساوی هستند.

نظرسنجی‌ها لزوماً نمی‌توانند تصویر درستی از نتیجه انتخابات ارائه دهند. در انتخابات پیشین ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ، هیلاری کلینتون در اغلب نظرسنجی‌ها از ترامپ پیش بود اما در نهایت رقابت را به ترامپ واگذار کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا سه‌شنبه سوم نوامبر / ۱۳ آبان برگزار می‌شود. شهروندان آمریکا که ۱۸ سال تمام داشته باشند واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

هر چند اغلب توجه در انتخابات سه‌شنبه بر روی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری  یعنی بایدن و ترامپ متمرکز است ، اما در این انتخابات در مورد  کنگره نیز تصمیم‌ گرفته می‌شود.

در انتخابات نوامبر تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۳ کرسی سنا مشخص خواهد شد.

سال ۲۰۱۶ از حدود ۲۵۰ میلیون شهروند آمریکایی واجد شرأیط  نزدیک به ۱۳۹ میلیون نفر در انتخابات رأی دادند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.