ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلیات طرح لغو محدودیت‌های هسته‌ای تصویب شد

بر اساس این طرح سازمان انرژی اتمی باید ظرفیت غنی‌سازی و تولید اورانیوم غنی‌سازی شده را هر ماه ۵۰۰ کیلوگرم افزایش دهد.

 کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» با ۲۵۱ رأی موافق در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. این اقدامات چیزی نیست جز توقف گام به گام محدودیت‌های هسته‌ای در برجام و زمینه‌‌سازی برای خروج ایران از این توافق.

سه شنبه ۱۱ آذر کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با ۲۵۱ رأی موافق در مجلس شورای اسلامی تصویب شد

در ادامه واکنش‌ها به ترور محسن فخری‌زاده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه ۹ آذر، دو فوریت طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را  با ۲۴۶ رای مثبت تصویب کردند. اکنون یک روز بعد از خاکسپاری فخری‌زاده کلیات طرح با ۲۵۱ رأی به تصویب رسید. تسنیم می‌نویسد نمایندگان بعد از تصویب این طرح شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» سر دادند.

ابوالفضل عمویی، از نمایندگان موافق طرح «دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» گفت:

«هدف این طرح مقابله با تحریم‌های غربی است و ما باید اعمال تحریم‌ها دشمنان را هزینه‌بر کنیم و تخریب و امنیت و کشتن دانشمندان ما باید هزینه‌بر باشد.»

این طرح دولت را موظف می‌کند سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را تولید و در داخل کشور ذخیره کند. همچنین بر اساس این طرح با هدف تحقق ظرفیت ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی، سازمان انرژی اتمی باید ظرفیت غنی‌سازی و تولید اورانیوم غنی‌سازی شده را هر ماه ۵۰۰ کیلوگرم افزایش دهد.

این طرح سازمان انرژی اتمی را مکلف کرده طی ۵ ماه از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان بهره‌ برداری کند، راکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین اراک را نیز راه اندازی کند و دولت هم موظف شده، ظرف مدت دو ماه دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی را متوقف کند.

چنانچه پس از سه ماه روابط بانکی ایران در اروپا و و میزان خرید نفت آنها از ایران به شرایط «عادی و رضایت‌بخش» بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه خروج از پروتکل الحاقی، اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطع همکاری با آژانس و از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را چهار برنامه محوری مجلس در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده برشمرده بود.

هشدار نسبت به «دام اسرائیل» از یک سمت و شعار «پایان مذاکره» از سمت دیگر

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت که توقف بازرسی آژانس از تأسیسات هسته‌‌ای ایران برای تهران بردی نصیب این کشور نخواهد کرد. کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در آژانس در پاسخ به گروسی گفت آژانس در وهله اول می‌بایست ترور فخری‌زاده را محکوم کند.

محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع  بعدازظهر جمعه ۶ آذر در آبسرد دماوند ترور شد.

چند ساعت قبل از تصویب کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» شماری از مقام‌های سیاسی فعلی و سابق ایران همراه با گروهی از فعالان اجتماعی و سیاسی با انتشار بیانیه‌ای خواستار تقویت نهادهای اطلاعاتی و حفاظتی شدند و در همان حال از دولت خواستتند که در ۵۰ روز باقی‌مانده از دولت ترامپ به آنچه که آن‌ها از آن به عنوان «دام اسرائیل» تعبیر کرده‌اند نیفتد.   

محسن آرمین، علی اکبر صالحی، مرتضی الویری، اشرف بروجردی، شهربانو امانی، الهه کولایی، مصطفی تاج‌زاده، حبیب‌الله بیطرف، خسرو منصوریان و فیض‌الله عرب‌سرخی از امضاکنندگان این بیانیه‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

شامگاه گذشته در قم و در برخی دیگر از شهرهای ایران قرار بود مخالفان برجام با کاروان‌هایی از خودرو با شعار «پایان مذاکره» در خیابان‌ها راه بیفتند که به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در ایران لغو شد.  

بامداد سه‌شنبه نیز گروهی به نام «دانشجو» مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار «توقف فوری و بدون شرط اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و لغو تمامی نظارت‌های فراپروتکلی و اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کشور شدند.» این گروه علیه اسرائیل و آمریکا شعار می‌دادند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.