ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پانزده روز وضعیت اضطراری در پایتخت آمریکا

در جریان درگیری‌های بین پلیس و تظاهرکنندگان حامی دونالد ترامپ، چهار نفر از معترضان کشته شدند.

پلیس واشنگتن دی‌سی اعلام کرد که در جریان تظاهرات حامیان دونالد ترامپ در پایتخت و درگیری آنها با پلیس چهار نفر کشته و ۵۲ نفر دستگیر شده‌اند. شهرداری وضعیت اضطراری در شهر را تا ۱۵ روز - یعنی یک روز بعد از مراسم تحلیف جو بایدن - تمدید کرد.

حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره - عکس خبرگزاری فرانسه

شهردار واشنگتن دی‌سی، موریل بوئزر، در اولین ساعت‌های بامداد هفت ژانویه اعلام کرد که وضعیت اضطراری عمومی را که روز چهارشنبه پس از درگیری پلیس با حامیان دونالد ترامپ اعلام کرده بود، به مدت ۱۵ روز تمدید خواهد کرد.

دستور جدید وضعیت اضطراری روز سه شنبه، ۲۱ ژانویه، ساعت ۳ بعد از ظهر، یک روز پس از مراسم تحلیف جو بایدن، پایان می‌یابد.

در بیانیه شهرداری آمده با توجه به وضعیت اعتراضات، میزان خشونت و تخریب، چنین دستوری لازم است. شهرداری پایتخت در روز چهارشنبه بعد از ساعت ۱۸ اعلام شرایط منع رفت و آمد کرد. مشخص نیست که آیا قانون منع رفت و آمد ادامه می‌یابد یا نه اما در بیانیه شهرداری آمده که در صورت تمدید ممنوعیت منع رفت و آمد هیچ شخصی، به غیر از افراد تعیین شده توسط شهرداری نباید در خیابان‌ها یا سایر مکان‌های عمومی حضور داشته باشند.

چهار کشته و ۵۲ بازداشتی

در جریان درگیری‌های بین پلیس و تظاهرکنندگان حامی دونالد ترامپ، چهار نفر از معترضان کشته شدند. از جمله یک زن که توسط یک افسر پلیس امنیت ساختمان کنگره و در داخل ساختمان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

رابرت کوتی، رئیس اداره پلیس متروپولیتن واشنگتن دی‌سی خشونت تظاهرکنندگان طرفدار ترامپ را شرم آور خواند.

پلیس گفت که سه کشته دیگر، یک زن و دو مرد هستند که در نزدیکی محوطه کاپیتول - محل ساختمان‌های دولتی - جان خود را از دست داده‌اند.

حداقل ۱۴ نیروی پلیس، در جریان برخورد با تظاهرکنندگان زخمی شده‌اند. یکی از پلیس‌ها که به داخل جمعیت کشیده شده، وضعیت خوبی ندارد و در بیمارستان بستری است.

پلیس همچنین دو بمب لوله‌ای دست ساز پیدا و خنثی کرده است - یکی در نزدیکی مقر دموکرات‌ها و دیگری در نزدیکی مقر جمهوری‌خواه‌ها.

نیروهای گارد ملی برای حفظ امنیت منطقه حضور دارند. آنها تمام شب در حین جلسه کنگره برای خواندن آرای الکترال انتخابات سوم نوامبر در ساختمان کنگره بودند و امنیت قانون گذاران و سناتورها را حفظ کردند.

در جلسه مشترک کنگره آمریکا که با حضور نمایندگان مجلس و سناتورهای مجلس سنا پس از حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره برگزار شد، شمارش آرای کالج‌های الکترال پایان نیافت.

در پی یورش طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، و پس از توقف جلسه در ساعت ۱۴ چهارشنبه، کنگره بار دیگر در ساعت ۲۰ شامگاه چهارشنبه تشکیل جلسه داد.

در جلسه دوم که همچنان برقرار است تاکنون نمایندگان به نتیجه آرای آریزونا و پنسیلوانیا معترض شده‌اند که مجلس این اعتراض‌ها را به رای گذاشته و رای نیاورده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که تا ساعتی دیگر، جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب از طریق تایید کنگره رسمیت قانونی بیابد.

ورود آسان تظاهرکنندگان به ساختمان‌های دولتی

نمایندگان و سناتورهای دموکرات خواستار تحقیق در مورد اتفاق‌های شده‌اند که به حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره انجامید. آنها می‌خواهند بدانند که تظاهرکنندگان چگونه وارد ساختمان کنگره شدند.

الهان عمر، نماینده مردم مینیسوتا می‌گوید نقض امنیت ساختمان‌های فدرال نباید «به این راحتی» صورت بگیرد.

سناتور کریس مورفی هم درخواست کرده که تحقیقات کامل در مورد «نقض سریع امنیت» ساختمان‌های کاپیتول صورت بگیرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.