ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ویرجینیا، یک ایالت جنوبی در آمریکا، مجازات اعدام را لغو کرد

توقف اعدام در ایالتی که از نظر تعداد اعدام‌شدگان دومین مقام را در آمریکا دارد نتیجه یک سال تلاش مخالفان دموکرات این مجازات است. ویرجینیا بیست و سومین ایالت آمریکا و نخستین ایالت جنوبی است که اعدام در آن لغو می‌شود.

رالف نورتهام، فرماندار ویرجینیا روز چهارشنبه ۲۴ مارس لایحه لغو مجازات مرگ در ایالت ویرجینیا را امضا کرد و از این پس این مجازات در این ایالت لغو می‌شود.

مجلس ایالتی ویرجینیا که دموکرات‌ها در آن اکثریت را دارند ماه گذشته لایحه لغو اعدام را در این ایالت تصویب کرد و لایحه برای تبدیل شدن به قانون در انتظار امضای فرماندار بود.

فرماندار ویرجینیا گفت:

«پایان دادن به مجازات اعدام در مشترک المنافع ویرجینیا (نام رسمی این ایالت) امری اخلاقی است».

رالف نورتهام، فرماندار دموکرات ویرجینیا مراسم امضای لایحه را در مرکز اصلاح گرینزویل خارج از شهر «جرت» و جایی که اعدام‌های ایالتی در آن صورت می‌گرفت برگزار کرد.

ویرجینیا نخستین ایالت از ایالت‌های کنفدراسیون سابق است که مجازات اعدام را لغو می‌کند.

در جنگ‌‌های داخلی آمریکا ایالت‌های جنوبی (کنفدراسیون) علیه ایالت‌‌های شمالی (ایالات متحده آمریکا) می‌جنگیدند.

از جمله استدلال‌های مخالفان مجازات اعدام برای لغو این مجازات، بازگشت‌ناپذیری آن، هزینه بالای اعدام، احتمال اعدام افراد بیگناه  و نیز عدم تناسب نژادی در میان افراد محکوم به اعدام است.

جی جونز، نماینده مجلس ایالتی ویرجینیا ماه گذشته در صحن مجلس گفت:

«مجازات اعدام از تبار مستقیم لینچ کردن افراد است. این یک نژادپرستی مورد حمایت دولت است و ما امروز فرصت پایان دادن به آن را داریم.»

لینچ کردن (Lynching) به کشتن فراقانونی افراد توسط یک گروه گفته می‌شود.

در مجلس ایالتی ویرجینیا دو جمهوری‌خواه نیز با دموکرات‌ها همراه شدند و به لغو اعدام رأی دادند اما موضع حزب جمهوری‌خواه عمدتاً مخالفت با لغو اعدام است.

در این میان برخی از خانواده‌‌های قربانیان نیز مخالف اعدام بودند و گفتند اعدام فرد قاتل نه تنها باعث التیام آن‌ها نشده بلکه روند التیام‌بخشی را برایشان دشوارتر کرده است.

راشل سوتفین از مخالفان صریح‌اللهجه مجازات اعدام است که خود شاهد اعدام قاتل پدرش در سال ۲۰۱۷ بود. ویلیام مروا آخرین کسی است که در ویرجینیا اعدام شد. مروا جوانی بود که اریک سوتفین، پدر راشل را که یک افسر پلیس بود، در یک تیراندازی در سال ۲۰۰۶ کشت.

راشل ــ دختر مقتول ــ به اعدام قاتل پدرش اعتراض داشت، به ویژه به این دلیل  که ویلیام مروا دچار اختلال روانی بود.

به گفته راشل سوتفین بسیاری افراد مثل او هستند و مدام در این باره گفته‌اند اعدام چیزی نیست که می‌خواهند.

راشل گفته است به عقیده کسانی که با این نظر مخالفند احترام می‌گذارد و علیه آنها حرفی نمی‌زند بلکه او علیه این مسأله در جامعه که به باور او غلط است، سخن می‌گوید.

فرماندار نورتهام هنگام امضای قانون لغو مجازات اعدام ضمن تشکر از نمایندگان مجلس ایالتی گفت:

«ویرجینیا به ۲۲ ایالت دیگر می‌پیوندد که پیش از این به مجازات اعدام پایان دادند. این گام مهمی‌ست تا از اینکه نظام قضایی جنایی ما منصفانه و برابرنگر است اطمینان حاصل کنیم»

به گفته نورتهام، مجازات مرگ به شکل نامتناسبی برای سیاه‌پوستان به کار گرفته شده و این محصول نظام قضایی معیوب است.

از ۳۷۷ نفری که در قرن بیستم در این ایالت اعدام شده‌اند، ۲۹۶ نفر سیاه‌پوست بوده‌اند.

از سال ۱۹۷۳ بیش از ۱۷۰ نفر که در سراسر آمریکا به اعدام محکوم شده بودند پس از آنکه بیگناهی‌شان با ارائه شواهد و در دادگاه تجدید نظر بررسی شد، از اعدام رهایی یافتند.

فرماندار ویرجینیا به داستان ارل واشنگتن اشاره کرد. مرد سیاه‌پوستی که سال ۱۹۸۴ به اشتباه به اتهام تجاوز و قتل به اعدام محکوم شده بود. واشنگتن ۱۷ سال را در زندان سپری کرد تا در نهایت زمانی که تنها ۹ روز به زمان اعدامش مانده بود بی‌گناهی‌اش ثابت و تبرئه شد.

نورتهام گفت:

«ما نمی‌توانیم مجازات نهایی را بدون آن که ۱۰۰ درصد مطمئن باشیم برای افراد صادر کنیم».

ویرجینیا از زمانی که مستعمره بریتانیا بوده تا به امروز هزار و ۴۰۰ نفر را اعدام کرده است. امروزه و در عصر حاضر ویرجینیا پس از ایالت تگزاس بیشترین تعداد اجرای مجازات اعدام را داشته است.

دو مرد در ایالت ویرجینیا در انتظار مجازات اعدام بودند که با لغو مجازات مرگ در این ایالت مجازات اعدامشان به حبس ابد بدون امکان عفو تغییر پیدا می‌کند. 

این دو نفر یکی آنتونی جونیپر است که سال ۲۰۰۴ دوست دختر سابقش، دو فرزند و برادرش را به قتل رسانده و دیگری توماس پورتر است که به خاطر قتل یک افسر پلیس در سال ۲۰۰۵ در انتظار اعدام بود.

مجازات اعدام هنوز در  ۲۷ ایالت آمریکا برقرار است.

در سطح فدرال مجازات اعدام مدت ۱۷ سال به حال تعلیق درآمده بود تا اینکه دونالد ترامپ، مجازات اعدام فدرال را از سر گرفت و ۱۳ نفر اعدام شدند.

جو بایدن زمان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود که مجازات اعدام فدرال را لغو کند و ایالت‌ها را تشویق کرد که در سطح ایالتی نیز اعدام را لغو کنند.

بایدن از زمان آغاز ریاست جمهوری تاکنون در این زمینه صحبتی نکرده است.

بنا بر اعلام سازمان ملل متحد ۱۷۰ کشور از ۱۹۴ کشور عضو این سازمان مجازات اعدام را لغو کرده یا اجرا نمی‌کنند. 

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.