ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: آماده لغو تحریم‌های مغایر با برجام هستیم

پس از مجموعه دیدارهای رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با نماینده‌های روسیه، اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمریکا اعلام کرد که آمده لغو تحریم‌های مغایر با برجام است.

رویترز به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا نوشته است که آنها آماده هستند که تحریم‌های مغایر با برجام را لغو کنند - در مورد جزئیات اینکه که منظور آمریکا دقیقاً لغو کدامِ تحریم‌هاست توضیح بیشتری داده نشده است.

رویترز شامگاه هفتم آوریل/ ۱۸ فروردین از قول‌ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آمریکا آماده است که تحریم‌های غیر منطبق با این قرارداد را لغو کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت:

«ما آماده‌ایم اقدامات لازم را برای بازگشت به انطباق با برجام انجام بدهیم، از جمله لغو تحریم‌های مغایر با برجام.»

ند پرایس در مورد جزئیات اینکه کدام تحریم‌ها را آمریکا آماده است که لغو کند، توضیحات بیشتری نداد و گفت که او در موقعیتی نیست که بتواند در این مورد توضیحات بیشتری بدهد.

این اعلام از سوی وزارت خارجه آمریکا در روزی اتفاق افتاد که نماینده‌ای روسیه و آمریکا باهم برای احیای برجام دیدار کرده بودند.

چندین ساعت پیش از اعلام این خبر از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه درسازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران دیدار کرده بود. این دیدار که در شهر وین اتفاق افتاد در مورد بازگشت آمریکا و ایران به قرارداد برجام بود.

اولیانوف در توئیتر توضیح داد که دیدارش با رابرت مالی درباره ازسرگیری اجرای کامل برجام از سوی همه‌کسانی که قرارداد را در سال ۲۰۱۵ امضاء کردند بوده.

رابرت مالی برای شرکت در جلسات کارشناسی بازگشت به برجام علیه ایران در وین است و در جلسات مربوط به این موضوع شرکت می‌کند.

پیش از دیدار با نماینده روسیه او با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم دیدار کرد است. دیدارها همچنین با انریکه مورا، معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بوده است.

رافائل گروسی، روز چهارشنبه در پیامی توئیتری با اشاره به دیدارهای مرتبط با احیای برجام و به‌طور ویژه دیدار با نماینده اتحادیه اروپا نوشت که آژانس حمایت فنی خود از برجام را ادامه خواهد داد.

این پیام در پی نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام در وین نوشته شده و در آن گروسی می‌گوید:

«آژانس به نقش فنی و ضروری خود ادامه خواهد داد تا پیشرفت را به نفع همه تسهیل کند».

روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین نمایندگان جمهوری اسلامی و پنج کشور باقی‌مانده در برجام در وین پایتخت اتریش در نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت و درباره چگونگی احیای برجام گفت‌وگو کردند. قرار است دو گروه کارشناسی در زمینه اجرای تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها این مذاکرات را ادامه دهند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدی

    اون دفعه که رییس جههوری آمریکا پای سند رو امضا کرد, نفر بعدی زیرش زد. این بابا که سیاستمدار درجه سه یا چهارم آمریکاست که دیگه جای خود داره.