ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از بایگانی زمانه: درباره ابراهیم رئیسی، عضو هیئت مرگ، که دوباره می‌کوشد رئیس جمهوری شود

کسی که دستش به خون آلوده است، می‌گوید می‌خواهد دولتی پاکدست تشکیل دهد.

ایراهیم رئیسی دوباره کاندیدای ریاست جمهوری شده است. در دور قبل هم کاندیدا شده بود اما به حسن روحانی باخت: با کسب ۳۸,۳ در صد آرا در برابر ۵۷,۱۳ درصد آرایی که نصیب روحانی شد.

حالا می‌گوید دنبال مقام نیست، اما موج حمایت‌ها او را وادار کرده که بخواهد رئیس جمهوری شود تا یک دولت پاکدست را تشکیل دهد.

دست او ولی به خون آلوده است و او از ابتدا مهره دستگاه سرکوب و فساد بوده است.

ابراهینم رئیسی − زمینه عکس: بخشی از گور جمعی اعدام‌شدگان تابستان ۱۳۶۷ در خاوران.
ابراهینم رئیسی − زمینه عکس: بخشی از گور جمعی اعدام‌شدگان تابستان ۱۳۶۷ در خاوران.

درباره او بسیار نوشته‌اند و در بایگانی زمانه هم انبوهی مطلب درباره او وجود دارد.

چند نمونه را برای بازخوانی برگزیده‌ایم:

علی رسولی: داستان زندگی ابراهیم رئیسی از تابستان ۱۳۵۹ تا اکنون، حکایت‌هایی سیاه و بی‌شمار از اعدام، زندان، شکنجه و سرکوب‌ است.

مرداد ۱۳۹۵: سایت رسمی آیت‌الله منتظری، برای اولین بار فایل صوتی سخنان او در دیدار با مسئولین قضایی در رابطه با اعدام‌های تابستان ۶۷ را منتشر کرده است.

فروردین ۱۳۹۶: احمد منتظری گفته که کاندیداتوری ابراهیم رئیسی، در انتخابات ریاست جمهوری، بیشتر به یک شوخی شبیه است. او شرکت مستقیم و بدون انکار رئیسی را در کشتار تابستان ۶۷ مساله‌ای بسیار بااهمیت دانسته.

اردیبهشت ۱۳۹۷: رئیسی از اعضای هیأت چهار نفره‌‌‌ای که حکم به اعدام هزاران زندانیان سیاسی در سال ۶۷ دادند، با توسل به تفکیک جایگاه حقوقی قاضی و دادستان از خود سلب مسئولیت کرد.

ایرج مصداقی : رئیسی و اشراقی دو نفری بودند که شخصاً برای نظارت بر حسن اجرای اعدام زندانیان به قتلگاه می‌رفتند. من هر دو را بارها هنگامی که به سمت حسینیه زندان (محل دار زدن) می‌رفتند، دیدم.

بهنام دارایی‌زاده: آيا به راستی ابراهیم رئیسی در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری می‌تواند به راحتی به مانند هر رئیس دولت دیگری به خارج سفر کند؟

فروردین ۱۳۹۸: ابراهیم رئیسی که در جایگاه عضویت "هیئت مرگ" در تابستان ۱۳۶۷ حکم اعدام هزاران زندانی سیاسی را صادر کرد، به حکم علی خامنه‌ای در کشور ما به ریاست قوه قضاییه رسیده است. این انتصاب نشانه اوج‌گیری بیداد در دستگاه قضایی و گسترش سرکوب سازمان‌یافته در جمهوری اسلامی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند

    به نظرم جاهایی از متن افراط شده. واقعا رییسی از اول مهره فساد بوده؟ در همین مدتی که هنوز بیشترش هم باقیست در قوه قضاییه کارهای بسیار مهمی انجام داده آنهم مقابل قلدرها و دانه درشت‌هایی مانند برادر جهانگیری و هادی رضوی و اکبر طبری و... برگرداندن صدها هزار میلیارد تومان، اشتغال 27 هزار نفر با برگرداندن کارخانه‌های صنعتی و خیلی کارهای خوب و مؤثر دیگر در یک مدت کوتاه. به هرحال اگر بخواهید بی طرف باشید اینها را هم باید بگویید.

  • محفوظ

    من این فرد شخصا دیده‌ام، فردی بسیار مستبد، خطرناک و سفاک است در مقام مقایسه علی خامنه‌ای شخصیتی مهربان در مقابل این شخص دارد. بی هیچ تردیدی روزگار ایرانیان در دوران وی بخصوص در قامت رهبری سیاه‌تر و فلاکت بار تر از امروز خواهد شد. ولی از جهتی هم این نکته مثبت را دارد که با مرگ رهبر فعلی وی بفاصله کوتاهی با باند خانواده خامنه‌ای درگیر خواهد شد و بنظرم با حرکت صحیح مردم و اندیشمندان ایران بساط ولایت فقیه جمع خواهد شد.