ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ همچنان خبرساز است: کتابی جدید و پرونده‌ای دیگر

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا حدود پنج ماه است که دیگر بر سر کار نیست اما همچنان خبرساز است. ترامپ شنبه‌ پیش در ولینگتون اوهایو در گردهمایی طرفدارانش شرکت کرد، همچنان کتاب‌هایی در مورد دوران ریاست جمهوری او منتشر می‌شود و سایه اتهامات مالی و مالیاتی در رابطه با کسب و کار او بر سرش سنگینی می‌کند.

دادستانان در نیویورک ممکن است بزودی علیه شرکت ترامپ کیفرخواستی را تقدیم دادگاه کنند. 

این اتهامات مربوط به مسائل مالیاتی می‌شود. شرکت ترامپ برای مدیران ارشد شرکت استفاده از آپارتمان، ماشین و هزینه ثبت نام در مدارس را به عنوان هزینه‌‌های شرکت در نظر گرفته و از درآمد شامل مالیات حذف کرده است.

در این کیفرخواست اتهامی متوجه چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا نخواهد شد، اما جنجال حقوقی ممکن است منجر به ورشکستگی شرکت و ضربه خوردن به  روابط او با بانک‌ها و دیگر شرکای تجاری اش شود. همچنین احتمال می‌رود که این پرونده بر بازگشت او به عرصه سیاست تاثیر منفی بگذارد.

هفته پیش یکی از وکلای شرکت ترامپ یک جلسه مجازی با دادستانان نیویورک داشته که حدود ۹۰ دقیقه طول کشیده است. وکیل شرکت سعی داشته تا دادستان‌ها را از تعقیب جنایی و ارائه کیفرخواست به دادگاه منصرف کند.

فیسچتی وکیل ترامپ پس از این جلسه به آسوشیتدپرس گفت که این اتهامات اهانت آمیز و بی‌سابقه است.

تیم حقوقی شرکت ترامپ، تا روز دوشنبه فرصت دارد که آخرین استدلال خود را در زمینه اتهامات وارده ارائه دهد.

پرونده تحقیق در مورد شرکت و کسب و کار ترامپ مدت ‌هاست که در جریان است و همزمان با پرونده پرداخت حق سکوت توسط مایکل کوهن - کارچاق کن و وکیل سابق ترامپ-  به زنانی که ادعای رابطه جنسی با آقای ترامپ داشتند در سال ۲۰۱۶ شروع شد. 

پرونده فعلی بر آلن ویسلبرگ یکی از مدیران ارشد شرکت ترامپ تمرکز دارد. دادستانان در حال بررسی استفاده فرزند او از آپارتمان مجانی شرکت، خودرو رایگان و هزینه ثبت نام نوه‌های او در مدرسه خصوصی هستند.

این مزایا و هدایا بالغ بر صدها هزار دلار می‌شود و اگر ویسلبرگ نتواند نشان دهد که در برگه‌های مالیاتی و دیگر مدارک مالی این مبالغ ثبت شده، دچار مشکل حقوقی خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که آیا ویسلبرگ به ترامپ وفادار خواهد ماند یا این‌که علیه شرکت و فرزندان او که از مدیران ارشد شرکت هستند شهادت خواهد داد.

همزمان پرونده دیگری نیز در ایالت نیویورک در رابطه با کسب و کار ترامپ باز است و دادستان نیویورک دو وکیل را مامور کرده تا در مورد موازی کاری در این دو پرونده تحقیق کنند.

پرونده دیگر این اتهام را بررسی می‌کند که آیا شرکت ترامپ ارزش برخی از املاک را بیش از میزان واقعی اعلام کرده تا وام‌های بهتری بگیرد و سپس قیمت را پایین آورده تا از مشوق مالیاتی استفاده کند.

ترامپ هر دو این اتهامات را رد کرده و تحقیق در این رابطه را محکوم کرده است. در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرد  این پرونده ها را با انگیزه سیاسی و ادامه «شکار ساحره» دموکرات‌ها نامید. 

شکار ساحره کنایه از تعقیب قضایی کسی است که دیدگاهی متفاوت دارد.

ترامپ اینک از مصونیت قضایی که زمان ریاست جمهوری‌اش داشت برخوردار نیست.

کتابی دیگر در راه است

باز هم مایکل وولف در حال انتشار کتابی درباره دونالد ترامپ است.  مایکل وولف  با انتشار کتاب “آتش و خشم”و روایت آنچه در پشت پرده و در کاخ سفید می‌گذشت شهرتی جهانی یافت. او سپس ادامه کتاب را با نام محاصره منتشر کرد و این سومین کتابی است که وولف در مورد ریاست جمهوری ترامپ می‌نویسد. 

کتاب جدید وولف به وقایع مربوط به حمله روز ششم ژانویه به ساختمان کنگره مربوط است.

روز ششم ژانویه و زمانی‌که در یک مراسم تشریفاتی در آخرین مرحله، کنگره در حال تایید نهایی پیروزی جو بایدن بود، ترامپ در برابر کاخ سفید به طرفدارانش گفت:« ما (به سمت کنگره) می‌رویم ومن آنجا با شما خواهم بود.»

بنابر ادعای مایکل وولف در کتاب جدیدش، مارک مدوز، رئیس دفتر کارمندان کاخ سفید به ترامپ گفته بوده :« شما گفتید که با آنها به سوی کنگره راهپیمایی می‌کنید؟» چطور این کار را کنیم؟ ما نمی‌توانیم این کار را سازماندهی کنیم»

کتاب جدید مایکل ولف در مورد روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۱ روانه بازار می‌شود

و ترامپ در پاسخ می‌گوید که به معنای دقیق کلمه منظورش این نبوده که او هم می‌رود.

ترامپ و خانواده‌اش در کاخ سفید از تلویزیون وقایع حمله را مشاهده می‌کردند.

ولف مدعی است که ترامپ پس از دیدن هوادارانش و ظاهر آن‌ها کمی گیج می‌شود و می‌گوید «این مردم با این تیپ و قیافه و ظاهر کی هستند؟».

مایکل وولف در کتابش ضمن شرح مکالمات میان ترامپ و رئیس دفترش مدعی می‌شود که ترامپ از روی ظاهر آنها تصمیم به ترک‌شان می‌گیرد.

ترامپ بر اساس این کتاب گفته بوده، «این‌ها کیستند، این‌ها طرفداران من نیستند، این احمق‌ها با این لباس‌ها شبیه دموکرات‌ها هستند.»

کتاب اخیر ولف، ریزش کوه: روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ نام دارد و ۲۷ ژوئیه روانه بازار می‌شود.

ریزش کوه (به انگلیسی landslide) همچنین به معنای اختلاف زیاد آرا در انتخابات هست.

یکی از کسانی که در واقعه ورود به کنگره حضور داشته و از طریق کارت محل کارش شناسایی و اخراج شد

روز ششم ژانویه و زمانی‌که در یک مراسم تشریفاتی در آخرین مرحله، کنگره در حال تایید نهایی پیروزی جو بایدن بود حدود ۸۰۰ نفر از طرفداران خشمگین ترامپ به کنگره حمله کردند . ۵ کشته و ده‌ها زخمی خسارت با ساختمان کنگره و استیضاح و محاکمه استیضاح ترامپ از نتیجه این حمله بود.حدود ۵۰۰ نفر در رابطه با حمله ژانویه بازداشت شده‌اند که رسیدگی به پرونده هر کدام مدت‌ها طول خواهد کشید. نخستین حکم در رابطه با حمله به ساختمان کنگره آمریکا هفته پیش صادر شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.