ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کتاب جدید درباره آمریکا و کرونا: ترامپ می‌خواست آمریکاییان مبتلا به کووید را به گوانتانامو بفرستد

کتاب «سناریوی کابوس» به پاسخ دولت ترامپ به همه‌گیری ویروس جدید کرونا می‌پردازد. جزییات درگیری‌های داخلی و ناتوانی در رهبری و هدایت مقابله با بحران کرونا در این کتاب به تصویر کشیده شده است.

یک کتاب جدید مدعی شده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا فرستادن آمریکاییان مبتلا به ویروس جدید کرونا را به خلیج گوانتانامو به عنوان یک گزینه مد نظر داشته است.

ترامپ فوریه سال ۲۰۲۰ در «اتاق وضعیت» از کارمندان کاخ سفید پرسیده بوده: «جزیره‌ای هست که متعلق به ما باشد؟» و در ادامه می‌گوید: «گوانتانامو چطور است؟»

خلیج گوانتانامو بازداشتگاهی در کوبا است که آمریکا آن را از دوران «جنگ علیه ترور» به شکل جدیدش درآورد و از آن برای نگهداری متهمان به "تروریسم"، جنگجویان دشمن در جنگ‌های خارجی و نیز متهمان وقایع ۱۱ سپتامبر استفاده می‌کند.

زندانیان این زندان از شکنجه و نقض حقوق خود در آنجا خبر داده اند.

بازداشتگاه گوانتانامو

بنابر ادعای این کتاب، این اظهارات پیش از همه گیری گسترده ویروس کرونا در آمریکا بیان شده بود.

همه‌گیری کرونا در سراسر آمریکا تا امروز بیش از  ۳۳ میلیون نفر را مبتلا کرده و حدود ۶۰۰ هزار کشته برجای گذاشته که حدود ۴۰۰ هزار نفر از قربانیان این ویروس  در زمان دولت ترامپ جان باخته‌اند.

به گزارش واشنگتن پست، دستیاران ترامپ پس از شنیدن این سوال از سوی ترامپ حیرت زده شده و بلافاصله بحث را خاتمه می‌دهند. 

نام کتاب «سناریوی کابوس: پاسخ دولت ترامپ به پاندمی که دنیا را تغییر داد» است و نویسندگان آن یاسمین ابوطالب و دامیان پالتا از خبرنگاران واشنگتن پست هستند.

محتوای این کتاب بر اساس مصاحبه با مشاوران ارشد سابق ترامپ و مقام‌های بهداشتی آمریکا نوشته شده  و تمرکز آن بر مکالماتی است که در دولت ترامپ در زمان مواجهه با همه‌گیری صورت گرفته است.

ترامپ همچنین از تست کرونا به شدت ناراضی بوده و گفته بود : «این آزمایش‌ها من را می‌کشد...من انتخابات را به خاطر این آزمایش کرونا خواهم باخت. کدام احمقی دولت فدرال را وادار به آزمایش کرده؟»

پنج روز پیش از این مکالمه مسوولیت استراتژی آزمایش کرونا در آمریکا بر عهده جرد کوشنر داماد و مشاور آقای ترامپ گذاشته شده بود.

در این کتاب آمده است که کوشنر کارمندانی را که ماه مارس مسوول نظارت بر برنامه خرید ۶۰۰ میلیون ماسک شده بودند «خنگ‌های لعنتی» خطاب کرده، زیرا تحویل ماسک‌ تا ماه ژوئن آن سال صورت نگرفته بود. 

کوشنر گفته بود:« همه ما خواهیم مرد».

نتانیاهو در کنار جرد کوشنر (چپ)،‌ داماد ترامپ و مذاکره‌کننده صلح خاورمیانه

نویسندگان این کتاب که قصد داشتند جزییات درگیری‌های داخلی و ناتوانی در رهبری و هدایت مقابله با بحران کرونا را به تصویر بکشند نوشته اند:

«پاسخ (به بحران کرونا) تبدیل به محیطی سمی شده بود که هر سو می‌چرخیدید کسی آماده بود  که یا سرتان را بکند و یا تهدید به اخراج‌تان کند»

این کتاب حدود یک هفته دیگر و به بهای پشت جلد ۲۴ دلار روانه بازار می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.