ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی به سوی معترضان در ماهشهر و الیگودرز آتش گشودند

هشتمین شب اعتراضات در شهرهایی از خوزستان و لرستان و بوشهر و اصفهان ادامه یافت. بنا به گزارش‌های تأییدنشده، نیروهای امنیتی دو معترض را در ماهشهر کشتند.

اعتراضات خوزستان به هشتمین شب خود وارد شد و اکنون استان‌های مجاور و شهرهای بیشتری نیز به آن پیوسته‌اند. بر اساس گزارش‌ها، معترضان در شهر برازجان در استان بوشهر و شهر الیگودرز در استان لرستان هم به خیابان آمدند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در ماهشهر در خوزستان و در الیگودرز در لرستان به سمت معترضان شلیک کردند. تعداد دقیق کشته‌ها مشخص نیست اما گزارش‌های غیر رسمی از کشته شدن دو تن در ماهشهر حکایت دارند.

ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در بندر ماهشهر به‌ویژه در منطقه شهرک طالقانی (کوره)، ماموران حکومتی به سمت معترضان شلیک کردند. ویدئوهایی که در شامگاه ۳۱ تیر گرفته شدند، دود و آتش و صدای شلیک گلوله در ماهشهر را ثبت کردند.

صدای شلیک گلوله به معترضان ماهشهر در ویدئوها ممتد است و دست کم دو کشته تا کنون از سوی منابع محلی گزارش شده اما هنوز تایید رسمی نشده است.

در منطقه کوره ماهشهر معترضان همچنین جاده ماهشهر به رامهرمز را بستند. بستن جاده‌ها راهکاری برای محدودسازی ورود نیروهای سرکوب به مناطقی است که تظاهرات‌ها در آن ادامه‌دار است.

شهر الیگودرز در شرق استان لرستان که در آغاز شب در آن تظاهرات و تجمع برقرار بود، با نزدیکترشدن تاریکی، به صحنه سرکوب خشونت‌آمیز و شلیک گلوله به سمت معترضان بدل شد.

در یکی از ویدئوها یک معترض الیگودرز فریاد می‌زند: «دارند به مردم گلوله می‌زنند».

ویدئویی هم از از یک بیمارستان الیگودرزدر منتشر شده که می‌گویند زخمی‌ها را به آنجا برده‌اند و خانواده‌ها را در محوطه نشان می‌دهد.

جمعی از مردم شاهین‌شهر اصفهان عصر پنج‌شنبه در حمایت از اعتراضات خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند. در اصفهان معترضان حامی خوزستان شعار «هیهات من الذله» سر دادند. شاهین‌شهر منطقه‌ای است که خوزستانی‌های زیادی آنجا زندگی می‌کنند.

در ایذه، شهری که در هفتمین شب اعتراضات صحنه سرکوب و شلیک به معترضان بود، در روز هشتم، مراسم خاک‌سپاری هادی بهمنی، جوان هفده‌ساله‌ای که توسط نیروهای حکومتی کشته شد، برگزار شد. رو پنج‌شنبه ۳۱ تیر، شماری از مردم، پیکر هادی بهمنی را به خاک سپردند. در این مراسم، نیروهای امنیتی حضور داشتند و بااین‌حال معترضان شعار «مرگ بر خامنه‌ای» دادند.

سرکوب در شب هشتم از اعتراض‌های خوزستان به شکل متفرق کردن جمعیت، دستگیری و شلیک به معترضان ادامه‌دار بود. به دلیل محدودسازی اینترنت، تصاویر و ویدئوهای کمتری در شبکه‌ها منتشرشده است و بیم آن می‌رود که این مقدمه سرکوب بیشتری باشد.

اینترنت همراه در شهرهایی که تظاهرات‌ها در آن برقرار است یا به‌شدت کند شده و یا قطع‌شده است. سرعت آپلود را در بیشتر اینترنت‌های همراه کم کرده‌اند که این موجب شده کاربران نتوانند ویدئوهایی که از اعتراضات می‌گیرند را آپلود کنند. در یک مورد یک کاربر توضیح داده است که برای آپلود ویدئو ۱۸ ساعت منتظر شده است.

هنوز تعداد جان‌باخته‌های اعتراض‌ها در شب هشتم مشخص نیست، اما تاکنون دست‌کم نام ۹ شهروند معترض که به‌دست نیروهای امنیتی کشته‌شده‌اند، مطرح شده: میثم عچرش، فرزاد فریسات (الفریساوی)، محمد عباس الکنانی، محمد عبداللهی، محمد کروشات، مصطفی منیعاوی، قاسم خضیری و هادی بهمنی.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.