ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علیرضا الساری (سواری)، جوان ۲۲ ساله‌ای که داخل خودرو در اهواز کشته شد

سه‌شنبه شب پنجم مرداد علی الساری (سواری) به همراه پسرخاله‌اش مهدی الساری (سواری) و دوست دیگری سوار بر خودرو در اهواز با ایست بازرسی روبه‌رو می‌شوند، ماموران به آنها ایست می‌دهند اما چون متوجه ایست نمی‌شوند ماموران به سمت آنها تیراندازی می‌کنند.

از تاریخ ۲۴ تیرماه اعتراض‌ها به بی‌آبی،‌ فقر و تبعیض نظام‌مند در خوزستان ابتدا از سوی شهروندان عرب از مناطق عرب‌نشین آغاز شد و سپس به دیگر مناطق و استان‌های دیگر گسترش یافت.

زمانی که در سایه بی‌خبری به واسطه قطع و اختلال گسترده اینترنت در استان خوزستان چنین به نظر می‌رسید که اعتراض‌ها به پایان رسیده یا فروکش کرده، یک جوان ۲۲ ساله به نام علی الساری در روزهای گذشته توسط تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد.

یک منبع آگاه و نزدیک به علی الساری به زمانه می‌گوید در اهواز هر شب اعتراضات پراکنده جریان دارد. بنا به گفته این منبع آگاه سه‌شنبه شب پنجم مرداد علی الساری (سواری) به همراه پسرخاله‌اش مهدی الساری (سواری) و یک دوست دیگر آنها داخل خودرو در اهواز با ایست بازرسی روبه‌رو می‌شوند، ماموران به آنها ایست می‌دهند اما چون متوجه ایست نمی‌شوند ماموران به سمت آنها تیراندازی می‌کنند.

مهدی الساری، پسر خاله عالی الساری

در نتیجه تیراندازی ماموران علی و مهدی الساری به شدت مجروح می‌شوند. صبح روز بعد، چهارشنبه ششم مردادماه علی الساری در بیمارستان جان می‌سپارد. بنا به گفته این منبع آگاه پسر خاله او، مهدی الساری در بخش مراقبت‌های ویژه (سی‌سی‌یو) بیمارستان بستری شده و حال او وخیم است.

از سرنوشت نفر سوم، دوست علی الساری که همراه آنها در خودرو بود فعلا اطلاعی در دست نیست.

علی الساری فرزند عباس و اهل سوسنگرد (خفاجیه) بود. به گفته این منبع آگاه علی الساری کارگر بود:

«کارش آزاد بود، با می‌رفت بنایی یا برای ماهی‌گیری به هورالعظیم می‌رفت. کار دیگری نبود که انجام دهد. من خودم هم برای کار به تهران آمدم.»

تصویری از علی الساری

علیرضا الساری متولد ۲۵ تیر ۱۳۷۸ بود و هنگام مرگ تنها ۲۲ سال داشت. 

همان اولین شب آغاز اعتراض‌ها نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان به خشونت متوسل شدند و بر اساس تصاویر و ویدیوهایی که از اعتراض‌های خوزستان منتشر شده، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی تعدادی از شهروندان معترض کشته و زخمی شده‌اند.

هنوز تعداد جان‌باخته‌های اعتراض‌های خوزستان مشخص نیست، سازمان عفو بین‌الملل جمعه یکم مرداد / ۲۳ ژوئیه با انتشار بیانیه‌ای جان باختن دست‌کم هشت نفر از معترضان در استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی را تایید کرد.

اسامی هشت جان‌باخته‌ای که سازمان عفو بین‌الملل تایید کرده عبارتند از: مصطفی عساکره (نعیماوی) در شادگان، قاسم ناصری (خضیری) در کوت عبدالله، عیسی بالدی و میثم عچرش در شهرک طالقانی، حمزه (فرزاد) فریسات در اهواز، مهدی چنانی در شوش، حمید مجدم (جوکاری) در شهرک چمران و یک نوجوان به نام هادی بهمنی در ایذه.

علاوه بر این افراد، اسامی دیگری نیز از جان‌باختگان منتشر شده، از جمله محمد عباس الکنانی، محمد عبداللهی، محمد کروشات، مصطفی مرمضی، علی الساری و امید آذرخوش (لرستان). مقام‌های رسمی هنوز کشته شدن این شهروندان را تأیید نکرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حیدر

    هیچ حرفی برای گفتن ندارم فقط افسووس بر سرزمین مادری افسووس