ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دختر روزبه مشکین‌خط، زندانی سیاسی: «پدرم بی‌گناه است، چهار سال با ما بازی کردند»

نگار مشکین‌خط، دختر روزبه مشکین‌خط، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین طی پیامی صوتی نسبت به وضعیت پدرش ابراز نگرانی کرده است و گفته قوه قضائیه چهار سال با آنها بازی کرده و زندگی‌شان از هم پاشیده است.

نگار مشکین‌خط، فرزند روزبه مشکین‌خط، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی زندانی در پیامی صوتی نسبت به احکام ناعادلانه زندان علیه پدرش و اعتراض‌ و ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سلامتی او گفته «پدرش بی‌گناه است و چهار سال با آنها بازی کردند.»

◼️صحبت‌های نگار مشکین‌خط، درباره پدرش روزبه مشکین‌خط را بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

نگار مشکین‌خط در این فایل صوتی با اشاره به «دادگاه ناعادلانه» پدرش که او را به ۲۸ سال زندان (۱۱ سال آن قابلیت اجرایی دارد) محکوم کرد، می‌گوید:

«بعد از گذشت تقریبا یک سال پدرم درخواست تقلیل مجازات دادند، و بعد از دو سال رفت و آمد و نیز هفته‌ای دو بار پیگیری، فقط یک سال از جبس پدرم کم شد و حبسش به ۱۰ سال تقلیل پیدا کرد. پدرم قبل از دستگیری عمل جراجی پولیپ روده انجام داده بود و مشکل حاد کلیوی و همچنین آلرژی با زمینه عفونت داشتند که ما به گفته ایشان درخواست عدم تحمل کیفر دادیم و بعد از کلی بدو بدو و آوردن کلی پرونده پزشکی، و علی‌رغم تشخیص پزشک متخصص بیمارستان به برگه عدم تحمل کیفر دادند، اما در کمیسیون پزشکی که زیر مجموهخ قوه قضائیه بود، حکم عدم تحمل کیفر را تایید نکردند و گفتند می‌تواند حبسش را تحمل کند. نهایتا گفتند به بهداری می‌سپاریم بیشتر مراقب پدر شما باشند، همین...»

به گفته نگار مشکین‌خط بعد از عدم پذیرش تحمل کیفر توسط کمیسیون پزشکی آنها درخواست آزادی با پابند الکترونیکی کردند، اما مجددا با این درخواست هم موافقت نشد و به خانواده روزبه مشکین‌خط گفته شد که پابند الکترونیکی به زندانیان امنیتی تعلق نمی‌گیرد.

نگار مشکین‌خط می‌گوید در حالی پدرش سال سوم دوران حبس خود را می‌گذراند، مادر، خواهر و برادر این زندانی سیاسی فوت کردند اما به منظور شرکت در مراسم ختم حتی به مدت یک روز هم به او مرخصی اعطا نشد.

به گفته دختر روزبه مشکین‌خط که اکنون یک سوم دوران حبس خود را گذرانده است به او پیشنهاد شد که درخواست آزادی مشروط و هم‌زمان درخواست مرخصی کند که نهایتا بعد از تحمل ۳ سال و ۸ ماه زندان به این زندانی سیاسی تنها ۷ روز مرخصی اعطا شد:

«پدرم این مرخصی را ۷ روز دیگر تمدید کردند که جمعا شد ۱۴ روز و زمانی که خواستند مجددا تمدید کنند به او گفته شد باید به زندان برگردد چون دادستان موافقت کرده [با آزادی مشروط] و پرونده را به شعبه ۳۶ دادگاه فرستاده‌اند و یکی دو هفته بعد آزاد خواهد شد. مرخصی پدرم را تمدید نکردند و دوباره به زندان برگشتند و آن وعده دو هفته به دو طول کشید و نهایتا بعد از کلی پیگیری به ما گفتند که شعبه ۳۶ با درخواست [آزادی مشروط] را به دلیل تعدد جرائم رد کرده است...»

در نهایت به روزبه مشکین‌خط گفته می‌شود درخواست تعلیق بدهد و خانواده پیگیری‌های لازم برای درخواست تعلیق حکم را انجام می‌دهد، اما مجددا بعد از گذشت یک ماه درخواست تعلیق حکم نیز رد می‌شود. نگار مشکین‌خط می‌گوید در تمام این چهار سال با آنها بازی کرده‌اند چون پدرش «به معاش مردم اعتراض کرده بود.»

نگار مشکین‌خط می‌گوید به دلیل شرایطی که برای پدر او به وجود آورده‌اند خانواده آنها در حال از هم پاشیدن است و نسبت به وضعیت پدرش شدیدا ابزار نگرانی می‌کند.

روزبه مشکین‌خط پیش‌تر در یک فایل صوتی که به دست زمانه رسیده بود در اعتراض به این حکم زندان خود گفاته بود:

«اینجانب روزبه مشکین‌خط، دبیرکل حزب ایران سرفزار در خصوص حکم ۱۱ سال زندان به دست‌اندرکاران و خانواده احزاب نسبت به این حکم، هشدار می‌دهم. اگر احزاب این اقدام را قاطعانه محکوم ننمایند، باید منتظر اقدامات ناگوارتری بر علیه احزاب کشور باشیم... شما را محکوم می‌کنند و حتی جسارت ارائه محکومیت و حکم ۱۱ سال زندان را به صورت کتبی ندارند. رژیم به جای دل‌جویی و پذیرش اشتباهات و تشریک مساعی با دل‌سوزان واقعی که عمری را بی‌جیره و مواجب در خدمت کشور بوده‌اند، قلع و قمع را در سرلوحه همه امور امنیتی و پلیسی قرار داده و همه توانش برای خفه کردن صدای مخالفین استفاده می‌نماید.»

روزبه مشکین‌خط، سردبیر وب‌سایت توقیف‌شده «انتخاب خبر» و دبیرکل حزب «ایران سرافراز» است که چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ و پس از مسدودشدن وب‌سایت «انتخاب خبر» بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد.

آقای مشکین‌خط در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست محمد مقیسه به اتهام تشکیل گروه به ۱۱ سال زندان، به اتهام اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی هر کدام به ۶ سال زندان، به اتهام نشر اکاذیب به ۳ سال زندان و به اتهام تشویش اذهان عمومی به ۲ سال زندان محکوم شده بود. این حکم بدون تغییر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر مورد تأیید قرار گرفت.

بر اساس قانون تجمیع مجازات کیفری جمهوری اسلامی، بیشترین میزان مجازات قابل اجرای روزبه مشکین‌خط ۱۱ سال حبس خواهد بود که پس از درخواست تقلیل حکم یک سال از آن کاسته شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.