ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشاهدات میدانی خبر از متوقف نشدن پروژه پتروشیمی میانکاله می‌دهد

محل استقرار واحد پتروشیمی میانکاله در مرتعی مناسب برای کشاورزی و دام‌پروری است و گفته می‌شود مجریان طرح با استفاده از سکوت خبری در تعطیلات نوروزی اقدام به فنس‌کشی در مرتع مورد نظر کرده‌اند. عکس :کیوان یوسف‌پوری

در روزهای گذشته بسیاری از فعالان و دوستداران محیط زیست با برپایی کمپین‌های متعدد با احداث پتروشیمی در جوار منطقه حفاظت شده میانکاله مخالفت کرده‌اند. ازجمله بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ استاد دانشگاه با امضای نامه‌ای مخالفتشان با اجرای این پروژه را ابراز کرده‌اند.

در همین حال دوشنبه ۲۲ فروردین مسعود عالیخانی، سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران، توقف اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله را اعلام کرد. او صدور مجوز این پروژه را منوط به انجام مطالعات تکمیلی و تأیید سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

۲۳ فروردین نیز اعلام شد احمد قاسمی، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور با ارسال نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرده است، اما تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از تداوم کار واحدهای ساخت‌وساز در این منطقه خبر می‌دهند.

این نگرانی وجود دارد که بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی خطر نفوذ مواد آلاینده به آب آشامیدنی و کشاورزی را افزایش دهد و اکوسیستم تالاب بین‌المللی میانکاله را آلوده کند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.