ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پدر مهسا امینی: «قسم می‌خورم دخترم را از بین بردند»

امجد امینی فاش کرده است ماموران پلیس دخترش را که جای کبودی بر پاهای او مشخص بوده، در زمان بازداشت کتک زده‌اند و علاوه بر انتقال دیرهنگام به بیمارستان، قصد داشته‌اند جسدش را شبانه دفن کنند. در عین‌حال حکومت ایران تلاش می‌کند قتل مهسا امینی را فقط یک «حادثه» نشان دهد و مسئولان دولتی در اقدامی نمایشی با خانواده او ابراز همدردی می‌کنند.

امجد امینی، پدر مهسا امینی در گفت و گو با امتداد نیوز گفت مطمئن است که ماموران پلیس دخترش را زده‌اند.

دو روز پس از قتل مهسا امینی، پدر او به «امتداد»، رسانه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت:

«من قسم می‌خورم که دختر من را از بین بردند. چون خیلی از دخترهایی که همراه مهسا در داخل بودند با من تماس گرفتند و گفتند که او را زده‌اند.»

سازمان پزشکی قانونی ایران و مسئولان دولتی تا به حال حاضر نشده‌اند ضرب و شتم مهسا امینی را بپذیرند و مدعی هستند که او به دلیل شوک ناگهانی دچار عارضه و سکته شده است. امجد امینی اما گفت آثار کبودی روی پاهای دخترش مشاهده کرده:

«اول من از پزشکی قانونی درخواست کردم که ببیند؛ آثار کبودی روی پاهای مهسا برای چیست؟ هیچکس جواب نمی‌داد. به هرکس هم که می‌گفتیم به شکلی ما را دست به سر می‌کرد و آخرش هم کسی نیامد!».

سازمان پزشکی قانونی صبح ۲۷ شهریور اعلام کرد که نتیجه گزارش تخصصی را پس از تکمیل بررسی‌ها به نهاد قضایی تحویل می‌دهد. محمدصالح جوکار، نماینده مجلس مدعی شد گزارش اولیه پلیس و پزشکی قانونی ضرب و شتم مهسا امینی را تائید نمی‌کند. امجد امینی اما گفت:

«هنوز هیچ پاسخی از پزشکی قانونی دریافت نکردیم. همان موقع هم برای انتقال دخترم به پزشکی قانونی، اجازه ندادند که من حتی به داخل بروم. خودشان دخترم را به داخل بردند و من با هزار زحمت فقط موفق شدم خودم را به حیاط برسانم.»

نیروی انتظامی ایران با انتشار یک تصویر مخدوش و تقطیع‌شده ادعا می‌کند که مهسا امینی در هنگام «جلسه آموزشی برای بازداشت‌شدگان» دچار عارضه و بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است. پدر او اما به نقل از پزشکان و کادر درمان بیمارستان کسری گفت:

«آنها گفتند اگر زودتر می‌رسید، شاید می توانستیم کاری کنیم. حداقل خون به مغزش می‌رسید. به خدا این کارها را برای دخترم انجام ندادند.»

امجد امینی با تأکید بر اینکه زنانی که همراه دخترش بازداشت شده‌اند با او تماس گرفته و گفته‌اند ماموران دخترش را کتک زده‌اند، افزود:

«وقتی [او را] داخل پاسگاه بردند، دو ساعت طول کشید تا مهسا را به بیمارستان منتقل کنند. اگر زودتر او را به بیمارستان می‌بردند به این مرحله نمی‌رسید.»

او همچنین فاش کرده است ماموران دولتی تلاش کرده‌اند پیکر دخترش را شبانه دفن کنند اما اجازه این کار را نداده است:

«این‌ها [ماموران حکومتی] می‌خواستند شبانه او را دفن کنند و من اجازه ندادم.»

امجد امینی گفت: «خیلی اصرار داشتند که مهسا حتما شبانه دفن شود و می‌گفتند که من باید رضایت بدهم. من رضایت ندادم والا، اگر دست خودشان بود، همان شبانه دخترم را دفن می‌کردند.»

پیکر مهسا امینی صبح شنبه ۲۶ شهریور در سقز در یک فضای امنیتی به خاک سپرده شد. مراسم خاکسپاری او به تجمع اعتراضی در سقز بدل شد و به فاصله کوتاهی در سنندج نیز مردم به خیابان آمدند و علیه حجاب اجباری و علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی شعار دادند.

ماموران دولتی به معترضان یورش بردند و به آن‌ها شلیک کردند. معاون امنیتی استانداری کردستان تأیید کرده است در جریان این اعتراضات چند تن از مردم معترض و همچنین نیروهای امنیتی مجروح شده‌اند.

شبکه حقوق بشر کردستان گزارش کرده است دست کم ۱۵ تن از معترضان با تیراندازی با اسلحه ساچمه‌زن نیروهای یگان ویژه مصدوم شده‌اند. وضعیت جسمی دو تن از مجروحان به نام های کیان درخشان و محمد‌پارسا صحت وخیم گزارش شده است.

در تهران نیز گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران در محوطه این دانشگاه تجمع و راهپیمایی کردند. همچنین گروهی از زنان و فعالان مدنی که قصد داشتند مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کنند، بازداشت شدند.

گروهی از فعالان حقوق زنان در ایران مردم را به تجمع در روز دوشنبه ۲۸ شهریور فراخوانده اند. احزاب کردستانی و گروه‌های مدنی در کردستان هم مردم را به اعتصاب سراسری در همین روز فراخوانده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.