ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ساسان چمن‌آرا، هنرمند کُرد به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد

این هنرمند کُرد اهل ایلام در زمان بازداشت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و با ضربات باتوم مأموران امنیتی دچار پارگی رباط زانو شده است.

در ادامه صدور احکام زندان و سایر مجازات‌های غیرانسانی از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای معترضان بازداشت‌شده در جریان خیزش سراسری «زن، زندگی، آزادی»، شعبه ٢٩ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «سید علی مظلوم»، ساسان چمن‌آرا، هنرمند کُرد اهل ایلام را به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد.

یک منبع آگاه به آژانس خبری «کُردپا» گفته است که این هنرمند ۳۳ ساله به اتهامات «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به پنج سال حبس محکوم شده است.

به گفته این منبع آگاه، ساسان چمن‌آرا طی مدت بازداشت مورد شکنجه و بدرفتاری نیروهای امنیتی قرار گرفته و از دسترسی به وکیل تعیینی محروم و فقط هنگام حضور در دادگاه به آن دسترسی داشته است:

«وکیل این هنرمند قبل از جلسه دادگاه فقط یک بار به پرونده موکلش دسترسی داشته و در جلسه دادگاه فرصت و امکان دفاع نداشته و تاکنون پس از صدور حکم نیز امکان دسترسی به پرونده موکلش را نداشته است.»

روز شنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱، ساسان چمن‌آرا در حالی که برای یک مصاحبه کاری به تهران سفر کرده بود توسط نیروهای امنیتی در «بلوار ابوذر خیابان مسلم كوچە هانی» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

پیش‌تر نیز شبکه حقوق بشر کردستان گزارش کرده بود که این هنرمند اهل ایلام در زمان بازداشت با ضربه باتوم مأموران امنیتی دچار پارگی رباط زانو شده است و آثار شکنجه بر بدن او همچنان مشهود است. ساسان چمن‌آرا پس از آتش‌سوزی زندان اوین به زندان فشافویه منتقل شده است.

از آغاز اعتراضات گسترده‌ای که به قیام ژینا شهرت یافته است تا کنون هزاران تن از معترضان و صدها فعال مدنی و صنفی، دانشجویی، زنان و کارگری در مناطق مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

به‌گفته مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعتراضات سراسری مردم در ۳۱ استان، ۱۶۱ شهر و ۱۴۴ دانشگاه بزرگ کشور انجام شد و شمار کشته‌شدگان از ۲۶ شهریور تا ۸ دی‌ماه به ۵۰۸ نفر و تعداد بازداشتی‌ها نیز به ۱۹ هزار و ۱۹۶ نفر رسیده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    جرم ؟ هنرمند